روايات

رواية روح الاسر الفصل التاسع 9 بقلم رحمة محمد

رواية روح الاسر الفصل التاسع 9 بقلم رحمة محمد

رواية روح الاسر الجزء التاسع

رواية روح الاسر البارت التاسع

رواية روح الاسر
رواية روح الاسر

رواية روح الاسر الحلقة التاسعة

روح كانت خايفه علي اسر اوي واول ما زين وجه المسدس علي اسر وقفت قدامه بسرعه والطلقه جت فيها
اسر : رووووووح
كانت روح وقعت علي الارض واسر مسكها
ولاول مره دموعه تنزل : حبيبتي هتكوني كويسه ي روح متقلقيش
في دخول مروان (مروان بعد ما اسر قاله يرن علي شريف بعد عن المكان عشان الشبكه كانت واقعه لغايت ما عرف يرن عليه)
مروان بصدمه اول ما شاف روح وقعه علي الارض : رروح

 

 

زين : ر.. روح اا..ان.ا اسفه ق..قومي يلا انا كان قصدي ا..اسر والله ق..قوم..ي ي روح
روح كانت بصه لاسر وعيونها بتلمع من الدموع : انا بحبك اوي
اسر بدموع : هتكوني كويسه
وقام وشلها وجري بيها برا المكان ومروان جري وراه
اسر : يلا بسرعه
مروان ساق العربيه بسرعه عليا جدا
روح بدموع ممزوجه بالم : اا.. اسر
اسر بدموع : روح اسر بالله عليكي ي روح متسبنيش انا مش هقدر اعيش من غيرك هتكوني كويسه
روح ابتسمت ابتسامه خفيفه وتكلمت بالعافيه : بحبك
اسر خدها في حضنه جامد اوي وصوت عياطه زاد : وانا بموت فيكي ي روح (وبص لمروان) بسرررعه يلاااا
روح بصتله وكانت هتتكلم بس فجاه سكت ومبقتش بتتكلم ولا بتتحرك
اسر بدموع : روح انتي كويسه
روح : ____
اسر بدموع : روح ردي عليا عشان خاطري ي رووووووح ردي عليا بالله عليكي متسبنيش ي روح ارجوكي
روح : _____
اسر بدموع وصوت عالي : يارب لا ونبي متخدهاش مني ياااااارب (وحضنها جامد) ردي عليا ي حبيبتي ردي عليا ومتوجعيش قلبي عليكي اكتر ردي ي روح هموت من غيرك ي روووووووووووووووووووووح
مروان بقا يبص لحالة اسر وروح ودموعه نازله ومش عارف يعمل اي
كان وصل قدام المستشفى
نزلو بسرعه واسر شايل روح
مروان : دكتور بسرعه
جه الدكتور جري ووراه ممرضه
الدكتور بسرعه : حطها علي السرير دا

 

 

وكشف عليها
الدكتور بحزن : للاسف ماتت
اسر : ايي لااا اكيد لااا روح كويسه انت اصلا مكشفتش كويس هتولي دكتوور كويس بدل الحمار دا
الدكتور : لو سمحت انا مقدر الي انت في بس..
اسر بصوت عالي : بس ايي (وكمل بدموع وهو بيحضن روح) ونبي شوفها واكشف عليها كويس
الدكتور بحزن : للاسف مش هقدر اعمل حاجه الطلقه جت في القلب ودا غير انها نزفت دم كتير جدا البقاء لله
وسابهم ومشي
اسر بقا يكسر في كل حاجه قدامه : رررروووووح كويسه كلكو مبتفهموش حاجه (وجري علي روح) قومي وعرفيهم انك كويسه وانهم اغبيه يلا عشان خاطري ي روح
مروان بدموع : اسر روح ماتت خلاص
اسر زقه : متقولش ماتت روح كويسه
في مكان تاني
ناس كتير واقفه ودموعهم نازله علي روح وهي بتدفن
ريناد اخت روح بدموع وباباها ماسكها : رووووووح (وبصت لباباها) سبني ي بابا اروح ليها
باباها حضنها وهو بيعيط ومامتها كانت بتعيط
تاليا بدموع : روح سبتيني لي انا مكنش ليا حد غيرك انتي الصحبه الوحيده ليا انتي كنتي اختي وصحبتي وحبيبتي
وفضلت تعيط مروان قرب منها وحضنها
تاليا بدموع : مبقاش ليا حد روح كانت كل حاجه
مروان بحزن شديد : الله يرحمها
اسر وهو شايل روح وبيدفنها كانت دموعه نازله
اسر بدموع : انتي قولتي مش هتبعدي ولا هتسبيني بس شوفتي انتي سبتيني اهو حاسس ان قلبي هيقف وان روحي راحت مني
حاسس اني طفل وامي هي الي سابتني هتوحشيني اوي يروح (صوت عياطه علي وحضنها جامد كان بيودعها للابد) هتوحشيني ي روح الاسر (حضنها اكتر) ااااااه يارب

 

 

مروان بدموع : يلا ي اسر
اسر طلع روح من حضنه : بحبك ي روح
بعد ما روح ادفنت الظابط شريف قرب منهم
شريف : روحنا المكان ولما وصلنا لقينا
اسر بصله وسكت
مروان :لقيتو اي
شريف : مامتك والشخص الي كان معاها ميتين
فلاش بااااااااگ
بعد ما اسر ومروان مشيو
مامت اسر : كويس انها ماتت يلا في داهيه
زين : بس دا مكنش اتفاقنا
مامت اسر ابتسمت بخبث : انت الي غبي كنت فاكر ان روح هتقف ساكته وهي شايفه اسر هيموت اكيد كانت هتعمل اي حاجه ودا الي كنت عيزاه
زين : يعني انتي مثلتي انك مستعده تضحي بابنك وانتي عارفه ان روح هي الي هتموت
مامت اسر ضحكت جامد : عليك نور بالظبط كدا
زين من كتر عصبيته صوب المسدس في اتجاها وضربها 3 طلقات جابو أجلها
وبعدين بص لمسدس وبص لمامت اسر الي وقعت علي الارض
قرب المسدس من جبينه من الجنب : زي ما موت روح لازم اموت انا كمان
وبووووم ضرب طلقه وقع علي الارض في وقتها
*بااااااااااگ
اسر بصله بلامبالاه ومشي
مروان بص لشريف بحزن وسكت
مرت سنتين علي موت روح وجه وقت فرح مروان وتاليا
تاليا كانت لابسه فستان فرح جميل اوووي وشكلها كان حلو اوي
تاليا لمروان : كان نفسي روح تكون موجوده اوي
مروان ببتسامه : ربنا يرحمها هي اكيد مبسوطه دلوقتي
تاليا بحزن : بس اسر حالتو زي ما هي

 

 

مروان بص اتجاه اسر : ربنا يصبره علي فراقها كان بيحبها اوي
اسر كان قاعد سرحان وفجاه ظهرت روح قدامه وهي بتبسم ليه
اسر ابتسم بفرحه : انتي هنا بجد
روح ببتسامه : انا ديما جنبك ومعاك
وفجأه اختفت
اسر غمض عيونه ودمعه منه نزلت مسحها بسرعه : وحشتيني اوي ي روح
………..
#تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى