روايات

رواية رهينة خطاب الفصل الرابع 4 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الفصل الرابع 4 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الجزء الرابع

رواية رهينة خطاب البارت الرابع

رواية رهينة خطاب
رواية رهينة خطاب

رواية رهينة خطاب الحلقة الرابعة

خطاب بتعجب :مالك في ايه
نورسين بغضب :انت كنت فين امبارح
خطاب :كنت فين يعني ايه كنت في الشغل
نورسين بغضب :شغل ايه ال ساعه اتنين بالليل يا ابيه
خطاب بعصبيه :ونتي مالك انا اعمل ال عوزه وادخل وأخرج براحتي انتي بقا يا حته عيله هتجي تحاكمني كنت فين وبعمل ايه
نورسين بغضب :يا ابيه انا مش عيله انا تسعتاشر سنه بعدين انت بتخرج مع بنات اهو لكن لو انا خرجت مع ولا… اااااه ش شعري
خطاب شدها من شعرها بقوه واتكلم بحده : كملي كنتي بتقولي ايه….
نورسين بألم وعياط :س سيب ش شعري
خطاب بصوت عالي افزعها بشده :كمليييييييييي قولتيييي ايه
نورسين بخوف وعياط :م قو.. لتش حاجه سيبني.. امشي ي. بقاا

 

 

ضربها خطاب ألم ع وشها صرخت نورسين وحطت ايدها ع وشها بوجع وهي بتعيط ووشها كله احمر
خطاب بغيره وغضب : اخر مره توقفي معايا وتتكلمي وانتي بتزعقي ثم تابع وهو يجذب خصلاتها…. ولو سيره ولاد جت ع لسانك تاني قسما بالله يا نورسين لاندمك ع اليوم ال اتولدتي فيه ساااااااامعه…..
نورسين بوجع وخوف :ساامعه سامعه
خطاب بحده :اطلعي برا ومتورنيش وشك
***
نازلي بغضب :اي ال بتعمله مع نورسين انت اتجنتت بتضربها يا خطاب
خطاب بسخريه :وهي لحقت بقا جت وتشتكيلك بسرعه …
نازلي بغضب: البنت مقلتش حاجه اسيل شافتها بتعيط ولما روحت اقعد معاها لاقيت وشها وارم
خطاب مردش عليها
نازلي :البنت بقت بتخاف منك لدرجه خايفه تقولي انك ال عملت كدا شايف وصلتنا لفين لو كنت اعرف كدا كنت سيبتها لأهلها في الصعيد بس يا خساره والف خساره كنت غلطانه وحسابتي كلها غلط
كانت تتحدث بانفعال وغضب شديد من خطاب…..
خطاب بحده :ودا كان ع جثتي انه يحصل مستحيل كنت اسيبها تقعد معاهم في الصعيد وتتجوز المتخلف ابن خالها
ابتسمت لا إرادي منها في نفسها حتى وفي أعلى مراحل غضبه يغار
نازلي :امتا تتحرك بقا وتعترفلها مش هتتحرك يا خطاب غير لما تروح منك وساعتها هتقلبها جحيم علينا كلنا
نازلي ببرود :لا انت لازم تتعود ع كدا عشان أهلها لو جم ونورسين حبت تروح معاهم انا مش همنعها لاني هبقي غلطانه اوي ومش هعيد نفس الغلطه المره دي وتتجوز ابن خالتها يمكن دا يعوضها عن ال شافته هناااا
خطاب مردش عليها وسابها ومشي وهو حاسس ان عفاريت الدنيا كلها بتتنطط في وشه وكسر اي حاجه كانت قدامه
خطاب لنفسه :)) وانت مالك ما تتجوز ال تتجوزه او عنها ما اتجوزت اصلا ميفرقليش في حاجه) وراح لاكتر مكان بيصب فيه غضبه وهو الجيم…
***
راشد : هو خطاب مش هنا يا اسيل
اسيل بضيق منهم :لا مش هنا أو معرفش متسالنيش
راشد :مالك متخانقه مع دبان وشك ليه
اسيل برخامه :وانت مالك
راشد بزغره :بت اتلمي
اسيل :اتلم انت الاول
راشد برفعه حاجب :اتلم انا الأول… هي دي اسيل العقل والاحترام ولا ست نورسين علمت قله الادب وبس
اسيل :ملكش دعوه بيها يا راشد…. نورسين احسن منك َومن ١٠٠ واحد زيك وحركاتك الزباله ال بتعملها معاها دي توقفها لان قسما بالله اقول لأبيه خطاب يعلمك الأدب
راشد بسخريه :ا وووه بجد لا خوووفت وبرافو ال شويتين ال بتعملهم دخلوا عليكي
اسيل بحده :انت متجيش في ضفرها حاجه وانت بتعمل معاها كدا عشان هي رفضتك زمان فداست ع رجولتك اوي يا خويا معلش

 

 

راشد بغضب وهو يلوي دراعها :انت اتجنتني انتي عارفه انا ممكن اعمل فيكي ايه الوقتي
اسيل باستفزاز :متقدرش تعمل حاجه لأنها الحقيقه لو ضايقها تاني انا ال هقفلك
راشد بخبث قرب منها ولمس شعرها :والله وهتقفيلي بقا ازاي يست اسيل عايز اعرف
اسيل زفته بقوه وهزقته :اوعي دا انت فعلا واحد حيوان وقذر….. امشي اطلع برا
راشد بتوعد :ماشي يا اسيل انا هوريكي….
***
في اوضه نورسين
نورسين :وانت كمان يجدو وحشتني اوي
الجد :نور؟ انتي بتعيطي
نورسين حاولت تمسك نفسها بس معرفتش
الجد بقلق :بيكي حاجه يا نور يا بتي طميني عليكي حد مزعلك عندك
نورسين بعياط :لا يجدو انت بس كنت وحشني والبلد وحشتني
الجد بحب :خلاص يا قلب جدو في أقرب وقت نجي ناخذك قريب تقعدي شويه
نورسين بسرعه :بجد ياريت يا جدو
الجد بشك بس متكلمش :اخبارك كليتك ايه
نورسين بتوتر :كويسه……. وفضلوا يتكلموا مع بعض شويه
نورسين :مع السلامه يا جدو
دخلت اسيل وهي تصفع الباب خلفها عيل حيوان
نورسين بخضه :في ايه

 

 

اسيل باقتضاب :يا بت انتي دافعه اشتراك تمن شهقتك دي راحت قعدت جنبها وهي تاكل التفاح مسكت في راشد
نورسين باستغراب :ليه
اسيل بغضب :دا عيل ابن ***** فاكرني هنخ واسكتله لولا انه ابن عمي بس يلا ربنا ياخده
نورسين ضحكت ع منظرها بقوه
اسيل :اخيرا ضحكتي حمار مين بقا ال هيموت انهارده ليكونش اخوياااا
نورسين بضحك ههههههههه كفايه حرام عليكي
اسيل بضحك :والله ما كان ليا نفس اني اضحك
نورسين بشرود :ولا انا تعرفي انا كنت فاكر امشي وارجع البلد
اسيل بصدمه : الصعيد…. انتي اتجنتني عايزه تسيبنا وتمشي يا نورسين
نورسين بألم :انتي مش حاسه بيا يا اسيل انا لو قعدت هنا يبقى معنديش كرامه
اسيل بصدمه اكبر :دا انتي لو مشيتي من هنا مش هيبقى عندك لا كرامه ولا روح….. انتي عارفه ابيه خطاب هيعمل ايه لو عرف
:اعرف اييييييه؟! قالها بصوته الرجولي القوي…..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهينة خطاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى