روايات

رواية رهينة خطاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الفصل الثالث عشر 13 بقلم منة سمير

رواية رهينة خطاب الجزء الثالث عشر

رواية رهينة خطاب البارت الثالث عشر

رواية رهينة خطاب
رواية رهينة خطاب

رواية رهينة خطاب الحلقة الثالثة عشر

نازلي وهي كلها غضب وعصبيه قربت من اسيل وراشد ورفعت ايده عشان بنزل كف قوي ع وش اسيل
اسيل اتصدمت من قلم عمتها ومتكلمتش دموعها بس ال نزلت
راشد بغضب :اي ال انتي عملتيه دا بتضربيها ليه
نازلي بحده وزعيق :اطلع برا البيت يا حيوان وحذاري تخظي البيت دا برجلك تاني براااااااا
راشد بضيق وهو يمسح ع شعره بغضب :دا سوء تفاهم انتي مش فاهمه حاجه
نازلي :ياريت تنسى من اللحظه دي اصلا انك ليك اهل يا راشد وخطاب لما يوصل هيشوف شغله معاك كويس اوي….
راشد بص عليها بغضب وبص ع اسيل ال واقفه بصدمه ولسه بتعيط واخد بعضه ومشي
نازلي بوجع :بقا كدا يا اسيل انتي يطلع منك كل دا
اسيل :ع عمتو… والله انا معملتش حاجه انا كن
نازلي بوجع : يا خساره يا اسيل يا خساره وسبتها ومشت
اسيل ندهت عليها وفضلت قاعده مكانها وهي بتعيط….
**

 

 

خطاب ألم كتفه شد عليه لان الضربه كانت قويه وجرحه عميق نوعا مااا
بص حواليه ع الشباب ال مرمين ع الارض مش نافع فيهم حاجه
قام معاها وركبوا العربيه
نورسين جابت رباط فستانها وربطه ع جرح خطاب فتاوه قليلا
نورسين بدموع : اااسفه…. خلاص….
خطاب بحده بسيطه :مش بتسمعي الكلام مش قولتلك متنزليش من العربيه
نورسين ببكاء :خوفت عليك والله….. انا اسفه ع ال حصلك بسببي
خطاب بابتسامه وهو يزيل دموعها ثم قبل خدها بحب :ع الله ننول الرضا بس…. لو ع كدا كنت اضرب كل يوم
نورسين بكسوف ابتسمت لا إرادي : بعد الشر عليك
خطاب بغمز :دا احنا واقعين بقا
نورسين مغيره مجري الحديث : هتسوق ازاي بايدك كدا
خطاب :عادي انا مش موجوع اوي
نورسين :لو كنت بعرف كنت انا ال سوقت
خطاب :لا يا قلبي انا مش مستغني عن عمري
نورسين بضيق :انا كنت بقترح بس ع فكرا مين قالك اني هسوق وانت قاعد شحط جمبي
خطاب باستغراب :شحط جنبي؟؟ دا ال هووو اناااا
نورسين بتوتر :لا اقصد انك المفروض تعمل فيها راجل يعني ومتخلنيش اسوق
خطاب برفعه حاجب :اعمل فيهاا راجل!!!!!!!!! انتي كدا بتصلحي الدنيا يعني…… اخرسي يا نورسين
نورسين كتمت ضحكها عليه :حاضر
**

 

 

راشد كان سهران
جت بنت قربت منه
تونه بدلع :عارفه انك مالكش مواعيد بس مش مواعيدك دي برده
راشد بحده :حلى عن سمايا الوقتي يا تونه
تونه بمكر :تؤتؤ….. شكلك مضايقك ايه يبشا انت بتحب ولا ايه ولا البت رافقت واد تاني
راشد مسكها وضغط ع دراعها :وانتي مالك يا روح امك خليكي في نفسك بدل ما اندم اهلك ع اليوم ال اتولدتي فيه سامعه
تونه بضيق :طب اوعي كدااا انا ال غلطاااانه…. سلام يا يا اخووووويا
بكرا انت ال هتجيلي بنفسك انت الخسران
راشد فضل يشرب ومش حاسس بنفسه وهو بيفكر في اسيل
**
خطاب ونورسين وصلوا عند اهلها
وكان الكل في استقبالهم واخدوا بالهم من أصابه خطاب ونورسين حكتلهم ع ال حصل
احمد طول الوقت كانت عينه ع نورسين ودا ضايق خطاب جدا واستحلفله
ع العكس عند نورسين سمعت تهاتف بنات العيله عليه سواء كبار او صغيرين عليه فضايقت منهم
خطاب اخد باله وضحك ع منظرها
نورسين بغضب :بتضحك ع ايه
خطاب بيكتم ضحكته :مافيش
نورسين سلمت ع أهلها كلهم وع جدها ال رحب بخطاب جدا وفضلوا قاعدين شويه مع بعض
وع العكس العاده
خطاب كان قاعد معاهم وبيضحكوا وصوتهم عالي وطالع برا
برا عند نورسين قاعده مع البنات
زينه :عندك كام سنه يا نورسين
نورسين ١٩
مي :صغنونه خالص
مريم :والمز ال معاكي دا مرتبط
نورسين بضيق :دا جوزي يا مريم
زينه :يا بنت الايه بس وقعتي واقعه يا نور ……. حاجه اجنبيه اخر حاجه
مي بضحك : تحسيه كاريزما جامده كدا

 

 

نورسين بغضب :ما خلاص بقا
زينه بضحك :بس يااا بنات عشان مدام نورسين بتغير
نورسين بتوتر ‘:مش موضوع غيره بس لو حد سمعكو…
مي بمكر :مش موضوع غيره ايه يا بت دا انتي هتموتي عليه باين خاااالص احنا قفشناكي خلاص
مريم بضحك :خلاص يا بنات مش شايفين وشها بقا زي الطماطم
نورسييين………
زينه :ايه دا احمد تعال
مي بكسوف من دخول احمد بس هو مش ملاحظ لانه داخل عينه ع نورسين
احمد :احم جيت اشوفكوا بتعملوا ايه
مريم :يا ولد…. طب تعال اقعد معانا
احمد ينظر ل نورسين :لا انا همشي الظاهر ان نورسين مش حابه وجودي
نورسين باستغراب : بتقول كدا ليه
احمد :متجنبه معايا الكلام خالص من ساعه ما جيتي ولا جوزك قايلك متكلمنيش
نورسين :لا والله ابدا مجتش فرصه بس اني اكلمك اسفه مش تزعل مني يا احمد
زينه :اي يجماعه دا مش عاوزين كأبه واهي فرصه جت هنا تتصالحوا هااا
موافقه يا بنتي
نورسين يضحك :هههههههه اه طبعا
احمد بضحك :ههههههه طب خلاص كدا انا مش زعلان
مريم :تمااام اشطاا تعالوا نلعب بقا ونبطل رخامه
**
عند خطاب سمع صوت ضحكات نورسين فضايق من صوت ضحكها العالي
شريف (الجد) :سامع صوت البنات اول مره يضحكوا كدا نورسين جت دخلت الفرحه ع البيت كله
خطاب ابتسم واستأذن منهم خرج يشوفها وابتسامته دي اتلاشت تماما لما لاقاها قاعده بتضحك مع احمد
نوررررسين…… قالها ببعض الحده….
ابتسم احمد بخبث ع نظراته ليها
البنات كلهم :قومي؛ شوفي جوزك ونقعد مع بعض بعدين
نورسين بابتسامه :حاضر جااايه اهوووو…….
نورسين طلعت ليه وشافت نظراته وشكله
نورسين باستفهام :ايه في ايه

 

 

خطاب بغضب :انا مش قايلك ميت مره صوتك دا توطيه ومسمعهوش خالص
نورسين :اااه بس انا عملت ايه
خطاب بزعيق وعصبيه :انتييييي غبيه ولا مبتفهميشششش
نورسين انتفضت وخافت منه
ومردتش عليه وعيطت
خطاااب بغضب :امسحى دموعك ديييي بدل ما اخليكي تعيطي بدلها دم واطلعي معايا فوق ما اسمعش نفسك
خطاب خدها وطلعوااا اوضتهم فوق
وقفل الباب فخافت نورسين وفضلت تعيط
خطاب بزعيق : قااااعده مع الزفت دا تحت وهاتك يا ضحك ويا كلام وصوتك واصلي الاوضه التانيه دددي قلت أدب دي ولا قلت ربااايه يست هااااانم ولا اييي بالظبط ف فهميييييني
نورسين مردتش وفضلت تعيط وخطاب قرب منها وهي بترجع لورا
رررردي عليااا وبطلي زفت عياط
نورسين بخوف ودموع :ااا.. هدي الأول….. وهحكيلك كل حاجه
خطاب بحده :هديت اتفضلي
***
راشد قام من النوم لاقي بنت جنبه وراسه مصدعه ومش فاكر ايه حاجه
راشد بقسوه جاب ميه ورشها ع َش البنت دي :قَوووووومي
البنت بخضه :يلاهووووي في ايه
راشد بقسوه :قومي يا روح امك انت لسه هتسالي…..
البنت :اي راشد باشا مش عجبتك ولا ايه
راشد جاب شويه فلوس ورماهم في وشها :امشي غوري برا ومتورنيش نفسك تاني
البنت لمت هدومها وحاجتها واخدت الفلوس وطلعت برا وهي تمتم :اي الشغلانه القرررف….. بس الواد مزز ززز
بس عنيف وقاسي اوي يلا المهم الفلوس
**
خطاب بحده :وهو انا مش قايلك مشوفكيش واقفه مع أي ولد تاني لأي سبب كان
نورسين وهي ع نفس حالتها :بس دا ابن خالي
خطاب بغضب :انشاالله يكون ابن الوريز نفسه ال بقوله يتنفذ يا نورسين
نورسين :هو مش كان قاعد معايا انا يس كان قاعد معايا انا ومي ومريم وزينه
خطاب بغضب :انا مالي بيهم…….. انتي ال تهميني يعملوا ال هما عاوزينه براحتهم إنما انتي لا مش هسمح بالمسخره دي
نورسين مسحت دموعها ‘:مسخره؟؟ ع فكرا انا دايما محترمه غيابك قبل وجودك وعمري ما اعمل حاجه تاذيك او تاذي سمعتك يا خطاب باشا
ومشت

 

 

بس خطاب مسكها :انتي ليه دايما واخداها اني خايف ع نفسي. او خايف بتعملي حاجه تبوظي شكلي فيها ليه دايما شايفني ببصلك بنقص…….. وهو العكس… انا بخاف عليكي انتي افهمي
قالها بصوته الرجولي العميق
ماتقول يا برنس انك بتغير عليها مش خايف عليها 😂😂❤️❤️
نورسين بحزن :عشان دا ال دايما بتوصلهولي دايما بالزعيق او انك تتعصب عليا وخلاص من غير ما تفهمني حتى السبب
وأكملت بعياط :وبتطلعني في الاخر اني مش متربيه عشان بقالي اكتر من اسبوعين محبوسه في البيت مش بنزل الكليه ومش بتكلم مع حد ومانع خروجي خالص ولنا جيت هنا قعدت مع اهلي وأولاد خالي وهزرت معاهم…. معلمتش ومقولتش حاجه عشان تعمل كل داااا
خطاب مسح ع وشه بغضب كمحاوله لتهدئه نفسه فهو لا يستطيع التحكم في غيرته ابدااا…. فهي قاتله وتحرق كالجحيم
احتضنها ثم قبل راسها بعمق :انا اسف…….. اسف وحقك علياااا صدقيني بعمل كدا من خوفي عليكي نورسين مش عاوزك تختلطي بحد من الشباب ال هنا ع قد ما تقدري خصوصا احمد تمام
نورسين بحزن :ماشي
مسحلها دموعها ثم اكمل : كمان انا عندي طلب
نورسين :ايه
خطاب :تلبسي طرحه او تلمي شعرك طول ما احنا ليه..
نورسين باستغراب :ليه

 

 

خطاب : لان هنا مش زي عندنا يا حبييتي هنا هما متحفظين شويه ومعظهم مغطين رأسهم وهدومهم واسعه
نورسين :حاضر
قبل راسها مره اخرى ثم خدها بحب :يحضرلك الخير يا موزه
احمرت خجلا
ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهينة خطاب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى