رواية رهف حياتي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رحمة محمد
رواية رهف حياتي الجزء الحادي عشر
رواية رهف حياتي البارت الحادي عشر
رواية رهف حياتي الحلقة الحادية عشر
نورهان:هقولك انا هتخطف رهف وتغتصبها.
سيف:ازاي يعني ياماما لا مقدرش اعمل كدا فيها.
نورهان:هو مش انت عايزها يبقي تسمع الكلام هتكلمها وتطلب منها انكم تقعده مع بعض شويه تتكلمه تروح مشربها عصير يكون في حبوب هلوسه وتغتصبها وبعدين نيجي نعرفهم ان كنته قاعدين مع بعض وكان الشيطان تلاتكم وبكدا امها مش هتقبل ع بنتها الفضيحه ونجوزهالك ياقلب امك.
سيف:وانا مش موافق ع دا ياماما انا كدا هفضحها وهفضح نفسي معاها.
نورهان:اللي بقول عليه هو اللي هيحصل فاهم اما مصطفي دا فا خلهولي انا هعرف اتصرف معاه كويس وهو كدا كدا لسه صغننه اي يعني 55سنه وضحكت بمياصه.
سيف:قصدك اي ياماما.
نورهان:وهو انت عايزني اسيب الخير دا كله للمعفنه رانيا دي.
سيف:انتي عايزه تتجوزي بعد بابا ياماما.
نورهان:واي يعني ابوك الله يرحمه انا عايزه اتنغنغ شويه.
سيف:انا مش مخليكي عايزه حاجه لي تبصي لحاجه غيرك وبعدين خالتو رانيا لسه صغيره انتي كبرتي ع الكلام دا هتخلي كله يتكلم عليكي ياامي.
نورهان:قصدك اي بالسه صغيره دا اصغر مني 15سنه بس.
سيف:ياماما اللي بتفكري في دا مش صح صدقيني.
نورهان:اسكت انت خالص.
بقلمي رحمة محمد
مصطفي:انا مش مستريح لاختك وابن اختك دول يارانيا.
رانيا:ليه بس كدا دول اغلب من الغلب.
مصطفي:مش عارف احساسي بيقول غير كدا.
رانيا:لا متحسش ياخويا.
مصطفي:الا قوليلي انتي محلوه كدا ليه انهارده وبيغمز ليها.😉😹
رانيا:يوه متكسفنيش بقي الله.
مصطفي:مش يلا بقي نتجوز ولا اي.
رانيا:نتجوز اي بس احنا كبرنا ع الكلام دا خلاص.
مصطفي:كبيرتي اي بس 40 سنه وكبرتي دا انتي وتكه.
رانيا:يالهوي ع كلام عيال اليومين دول عرفتهم منين.😹
مصطفي:اي انتي مفكراني كبرت ولا اي انا لسه ف عز شبابي يابت اي هما 58 سنه يعني.
رانيا:طب اسكت عشان العيال دخله علينا وهي بتضحك.😹
اسر:ايوه ايوه بتضحكه ع اي عيب كدا ياحج لسه متجوزش ليك لمه تتجوزه عيب كدا.
مصطفي:بس ياض انت ماخلاص شويه وهتبقي مراتي وبيغمز ليها.😉😹
رهف:بقي كدا يارانيا هانم معندناش بنات بتقعد مع خطبها قبل الجواز قومي يلا ع اوضتك اجري.
رانيا:حاضر ياماما رهف هقوم اهو.
الكل فضل يضحك عليها😹
اسر:بابا خالتو رانيا، احنا قرارا انا ورهف انه مش هنتجوز.
رانيا:ليه كدا ليه ف اي حصل.
اسر:عايزك شويه ياخالتو رانيا.
رانيا راحت معاه واتكلمه.
اسر:انا ظلمت رهف وجيت عليها كتير وانا اتأسفت ليها و اتنزلت عن اللي كنت هعملوا.
رانيا:يعني مش هتتجوز يااسر انا كان نفسي افرح بيها وكنت مبسوطه انك انت اللي هتتجوزها كنت هبقي مطمنه عليها لمه اموت.
اسر: بعد الشر عليكي يارانيتي متقوليش كدا وبعدين متخفيش مش هسبها لحد وغمز ليها تخلص تعلمها بس وهيبقي ف كلام تاني.
رانيا:يعني هتتجوز يااسر.
اسر:بس شويه كدا مش عارف ليه ياخالتو بقيت بحس معاها احساس غريب اوي.
رانيا:ازاي يعني.
اسر:مش عارف حاسس انه اتعوت عليها لو مشوفتهاش ف يومي وسمعت صوتها يجرالي حاجه.
رانيا:ودا نسمي اي بقي حب مثلا.
اسر:حب لا لا حب اي دا لا.
رانيا:الله اومال دا نسمي اي بقي.
اسر:مش عارف ياخالتو مش عارف.
رانيا:الا خد هنا صح اي اللي حصل امبارح دا عورت نفسك كدا ليه ومسكت البت كدا ليه.
اسر:افتكر الموضوع اتغاظ اكتر عشان ردت ع اللي اسمه سيف دا متزعليش مني ياخالتو انا مش بطيقو.
رانيا:الله وتعمل كل دا عشان بس ردت عليه السلام.
اسر:وممكن اقتلها كمان واقتل نفسي بعدها لو عملت كدا تاني.
رانيا:امممممم ومش بتسمي دا حب صح.
اسر:لا ياخالو لا الله بقي.
رانيا:امشي ياض انجر من هنا وبتضربه ع كتفه.😹
اسر:اه اه خلاص استني اي انا عملت اي.
رانيا:بتتهرب من انك بتحبها.
اسر:مش متأكد بصراحه.
رانيا:كل اللي بتعملوا دا ومش متأكد.
اسر:بص ليها مش عارف بقي ياخالتو خلاص بس المهم متخليش الواد دا يقرب منها عشان مترحوش تدفنه وانا ادخل السجن.
رانيا: وهي بتتريق كدا اتاكد انك مش بتحبها خلاص.🙂😹
اسر:الا قوليلي يارانيتي صح هو انتي موافقه ع الحجوج صاصا.
رانيا:سكتت كدا وابتسمت بكسوف.
اسر:يالهوي ع القمر وهو مكسوف ياخواتي ونبي قمر ماتسيبك من الحج صاصا ونتجوز انا وانتي اي رأيك.
رانيا:دا كان يدبحك ياخويا ويدبحني انا كمان وضحكت.😹
اسر:ايوه بقي العب دا محذرك انتي كمان.
رانيا:زي مامحذر بنتي انا كمان كدا.
اسر:ماانتو مش بتيجو غير بالتحذير الله وفضل يضحك.
بقلمي رحمة محمد
مصطفي:اي يابت يارهف عايز اتجوز امك بقي.
رهف:اي ياصاصا ف اي اتقل كدا دا حتي بيقولو التقل صناعه.
مصطفي:مش قادر يابت يارهف اقولك ع سر بس اوعي تقولي لحد عارفه محدش يعرفه غيرنا انا وانتي بس دلوقتي.
رهف:قربت ليه كدا بخباثه وقالت بصوت واطي قووول ياصاصا.
مصطفى:لمه كنا انا ورانيا وناهد مامت اسر الله يرحمها كنا صحاب كنت بحب رانيا اوي مكنتش بحب ناهد خالص عايزه اقولك كنا احنا التلاته اكتر من صحاب ورانيا كانت الصغنن بتاعنا كنا بندلعها احنا الاتنين كنت انا ورانيا بنحب بعض اوي ورحت اتقدمت ليها وجدك رفض عشان اكبر منها ب18 سنه وكانت هي سنها صغير اوي بس كنت بموت فيها واتحرمت منها وبعدين ناهد طلعت بتحبني وهي كانت جدعه وكويسه جدا اتجوزنا انا وهي ورانيا بردو انجوزت بابكي وفضلنا احنا التلاته صحاب بردو وكانت رانيا بتيجي عندنا وتقعد معانا ورانيا اللي كانت مربيه اسر مع ناهد بس جي اليوم اللي زعلنا في كلنا لمه عرفنا انه ناهد عندها الكانسر واتوفت من ساعتها وهي رانيا مبقتش تيجي عندنا وسمعت أنه بابكي اللي كان منعها وقلها متروحيش تاني خلاص صحبتك اتوفت قالتلو انا هروح عشان ابن صحبتي ابن اختي اكمل انا تربيته وبردو بابكي رفض كانت دايما امك بتتوصل مع اسر برا البيت وبتسلم عليه ومقطعتش عنه السؤال ابدا لحد دلوقتي يارهف وانا بعشق حاجه اسمها رانيا وسبحان الله اهو القدر بيرجعنا لبعض تاني.
رهف:ياااااااه كل دا وماما محكتليش عليه صدقني ياصاصا باين الحب اوي ف عنيها ليك.
مصطفى:ماانا عارف والله وبتمني تبقي مراتي دلوقتي قبل كمان شويه.
رهف:متقلقش ياصاصا المرادي هوفق وفضلت تضحك وهو كمان ضحك.
رهف:بص ياصاصا انا عايزه اقولك ع حاجه بس ياريت متديقش.
مصطفى:قولي ياقلب صاصا.
رهف:انا واسر اتفقنا انه مش هنتجوز وكل واحد يعيش حياته اللي عايزها.
مصطفي:ازاي يارهف اسر بيحبك .
رهف:اسر مش بيحبني ياعمو كان عايز ياخد حقه مني بس مش اكتر عشان كان عارف انه انا دي اكتر حاجه بكرها حد يجيب سيرتها وانا لسه بدرس.
مصطفي:بقي كدا يااسر انا ربيتك ع كدا.
رهف:بص ياعمو اسر بعتني ليك عشان احكيلك انه كان عايز كدا عشان ياخد حقه مني هو بس مكنش عارف يوده وشه منك فين حقك عليا انا عشان خطري متعملش معاه اي حاجه احنا الاتنين صلحنا الموقف وبقينا صحاب.
مصطفى:يعني انتي مش بتحبي اسر يارهف.
رهف سكتت كدا شويه: مش عارفه ياصاصا بحس معاه احساس غريب اوي بس بكدبه.
مصطفى:طب وليه بتكدبي مايمكن يكون حقيقه.
رهف:لا اكيد لا.
مصطفى:خوفك عليه ساعت ماعمل الحدثه بيقول كدا انك بتحبي.
رهف:سكتت كدا سيبها ع الله ياصاصا.
اسر ورانيا داخلين عليهم عاملين يضحكه مع بعض واسر حاطط ايده ع كتف رانيا.
مصطفى:اي دا اي دا شيل ياض ايدك من ع مراتي.
اسر:لا مش هشيل ايدي ياحجوج ها دي رانيتي حبيبتي وراح بسها من دمغها بيغيظ مصطفي.
مصطفي:ياض هقتلك.
اسر:ولا تقدر ياحجوج.
رهف:اي ياجدعان انته هتتخنقه ع امي.
اسر:وبنتها كمان لو عايزه وابتسم كدا.
رهف:طب خلاص بقي هنجوز العصافير دول امتي.
اسر:الاسبوع اللي جاي اي رأيك.
رهف:بسرعه دي كدا.
مصطفى:اه بالسرعه دي كدا.
رهف:ماشي ع خيرت الله وكلهم كانه مبسوطين.
نورهان:شيفهم وهما بيضحكه والله لاخليها يوم ميتم مش فرح.
سيف: ف اي ياماما.
نورهان:سمعاهم بيقوله انه مصطفي ورانيا هيتجوزه الاسبوع اللي جاي.
بقولك اي يلا عشان هنبدء الخطه…………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)