روايات

رواية رهف حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الجزء الثامن عشر

رواية رهف حياتي البارت الثامن عشر

رواية رهف حياتي الحلقة الثامنة عشر

روحو هما الاتنين وهما داخلين لاقو في ظابط قاعد مع مصطفي.
اسر:اي دا في اي يابابا.
رهف:في اي ياعمو مصطفي.
رانيا:سيف ونورهان عملوا في اسر محضر.
رهف بصدمه ازاي يعني الكلام دا.
اسر: بقي كدا طيب ماشي انا هوريه يعمل كدا ازاي.
الظابط:يااستاذ اسر انا مكنتش حابب اني دا يحصل عشان والله بعزك جدا بس انت مطلوب التحقيق معاك ف القسم.
رهف اول ماسمعت كدا قلبها اتنفض من مكانه وكانت خايفه عليه اوي.
اسر:تمام ماشي معنديش مشكله يلا.
رهف:استنو هنا ياحضرت الظابط اسر عمل في كدا عشان يدافع عني الحيوان اللي اسمه سيف دا كان عايز يغتصبني وشربني منوم واسر شافه وانقذني.
الكل فضل يبص ليها ويسمعها بستغراب واسر كان مدايق من نفسه اوي لانه جه عليها كتير في اكتر وقت هي كانت محتجاه فيه.
الظابط:متاكده من الكلام دا ياانسه.
رهف:اه متاكده وهتهولي وش لوش وهقول قدامه عادي.

 

الظابط:طيب ياانسه احنا هنخدك معانا مع اسر وناخد الاقوال دي منك عشان الاستاذ اسر ان شاء الله يطلع منها على خير.
اسر:لا مش هخدها معايا حتت زي دي ابدا.
رهف:لا هروح يااسر.
اسر:لا يارهف مش هتروحي ف حته قولت.
رهف:والله هروح يااسر.
رانيا وهي خايفه على بنتها وخايفه على اسر بردو:خدها معاك يااسر تقول اقولها عشان ميحصلش حاجه وحشه ياحبيبي.
مصطفي:خدها يااسر معاك وخالي بالك منها.
اسر:اخد نفس عميق وطلعوا تاني وبص لرهف كدا وقال ماشي يلا.
طلعوا هما التلاته على القسم ودخلوا التحقيقات.
الظابط:اتفضل يااستاذ اسر قعد اتفضلي ياانسه قولي بقي يااستاذ اسر في اي حصل.
اسر:ياحضرت الظابط الواد دا كان يستاهل اكتر من كدا دا حيوان.
رهف:ياحضرت الظابط انا السبب فى كل دا اسر ضربه وعمل في كدا بسبب انه كان عايز يغتصبني واسر لحقني وفضل يضرب في يعني اسر عمل موقف شهامه المفروض انكم تشكرو علي كدا مش تبهدلوا كدا.
الظابط:عندك حق انا عارف والله إنه استاذ اسر محترم جدا واحنا كلنا هنا بنعزه جدا هو الراجل الاعمال الوحيد اللي مش بنسمع ليه اي شكاوي ابدا فا انا استغربت صراحه مبقتش مصدق قولت في حاجه غلط.
رهف:وادي الحاجه الغلط ظهرت اهي ممكن تسيبو بقي.
الظابط:متقلقيش ياانسه احنا مكنش نقدر نعمل مع الاستاذ اسر حاجه اصلا.
اسر:متشكر جدا ياحضرت الظابط.
الظابط:لا شكر علي واجب تقدره تمشوا دلوقتي.

 

بقلمي رحمة محمد
رهف واسر طلعوا من القسم وركبوا العربيه.
اسر فضل يبص لرهف جامد اوي.
رهف:اي هتفضل تبصلي كدا كتير ولا اي.
اسر:اه هفضل ابص كدا كتير انا حر الله.
رهف:لا متبصش الناحيه دي بص الناحيه التانيه.
اسر:لا اصل الناحيه دي جامد اوي وبيغمز ليها.😉😹
رهف من جوها هتموت من الضحك عليه:طب بطل بردو وخلص عايزين نروح.
اسر:انا بارد ماشي انا هوريكي يارهف.
رهف:ياشيخ اتنيل اخلص.
اسر:بس انتي خوفتي عليا اوي كدا ليه هاا ها ها ها.
رهف:انا مخفتش على حد على فكره.
اسر:دا انا شايفك كانت رجلك بتخبط من الخوف وهو عمل يضحك.
رهف:والله فين دا محستش بارجلي ليه.
اسر:يابنتي اصلا حتي لو مكنتيش انتي قولتي مكنتش هتحبس هدفع ليهم فلوس وهطلع ع طول.
رهف:طيب وفرت عليك انا الفلوس بقي ممكن نروح عشان نروح نحضر لفرح ماما وصاصا.
اسر:من عيوني يلا.
روحو هما الاتنين.
مصطفي ورانيا:ها عملتوا اي.

 

اسر:ولا حاجه المحضر اترفض.
رانيا:الحمدلله ياحبيبي وراحت رانيا حضنته وبستو من دماغه وهو كمان باس راسها.
مصطفي:سيب مراتي ياض انا اللي اعمل كدا معاها بس.😹
اسر:مقدرش اسيب رانيت قلبي.😹
رانيا:ولا انا ياروحي.
مصطفي: طيب ماشي راح رايح نحيت رهف تعالي يارهوفتي نطلع انا وانتي ناكل ايس كريم وهو حاطت ايده على كتفها.
رهف:يالا ياقلب رهوفتك وهي بتضحك عليه.
اسر:انت ياعم الحجوج انت سيب البت ولا هخطف رانيتي.
مصطفي:لا سيب انت الاول وانا هسيب.
رانيا:ياخرابي انته بتتخاقنوا عليه انا وبنتي اوعوا كدا اوعوا وهما عاملين يضحكوا.😹😹
اسر:هروح انا ورهف نجيب حاجات للفرح بتاعكم.
مصطفي:ماشي وخالي بالك من رهف.
اسر:يالهوي دا انا اشلها ف عيوني بيقولها وهو باصص في عيونها.
رهف مبسوطه اوي بس مش مبينلوا اي حاجه.
طلعوا وراحه جابوا حاجات للفرح وظبطه الدنيا وجه يوم فرح مصطفي ورانيا.
المأذون بيكتب ليهم وخلص وهيقوم يمشي.
اسر:استني ياحضرت المأذون في كتب كتاب تاني………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى