روايات

رواية رنين الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الأسد الفصل السادس عشر 16 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الأسد الجزء السادس عشر

رواية رنين الأسد البارت السادس عشر

رنين الأسد
رنين الأسد

رواية رنين الأسد الحلقة السادسة عشر

الدكتور..أسف بس المريض محتاج نقل دم بسرعه
رنين بصدمه..إنت بتقول اه
الدكتور..عايزين عينه د.م -o
رنين بسرعه..انا عينه دمي -o
مالك..وانا برضوا
الدكتور..طب تعالوا معيا بسرعه
وخدوهم إلي المعمل وخدوا منهم العينه وكانت رنين تعبانه جدا
نغم..رنين حببتي تعالي أقعدي شويه
رنين بدوخه..لا انا مش هقعد إلي لما أسد يفوق، وأكملت كلمها وأغمي عليها
جريوا العيله عليها ونادو دكتوره وخدوها وعلقوا ليها محاليل
…………………………….
محمد..إنت بتقول اه
الشخص..زي ما بقولك كده
محمد..طب وعمر فين واسد حصلوا اه
الشخص..للأسف عمر بيه أتقب.ض عليه اما أسد باشا فاهوا في المستشفى وحالتوا خطيره
محمد..يا وجعه مربرابه
الشخص..في اه يا باشا
محمد..مافيش غور إنت
ومشي الشخص ورن محمد علي شخص
محمد..ألو يا باشا
الشخص..حصل اه
محمد بخوف..أسد عرف كل حاجه

 

 

 

الشخص..إنت بتقول اه
محمد..أصل……وبدأ يحكي كل حاجه
الشخص..يا حي.وان قسما بالله لو محليت المشكله دي يتكون نهيتك علي إيدي
وقفل الخط
الشخص..شكل نهايتك هتبقي علي إيدي يا أسد إنت وجدك ،قسما بالله يخلي جدك يدفع التمن غالي قوي
(ياتري مين الشخص واه بينوا وبين الشرقاوي وأسد واه الي حصل زمان عشان يدفعوا التمن غالي )
…………………………………….
في المستشفى
قامت رنين وشالت الكنوله من إيدها وراحت عند أسد
رنين بتعب ودموع..مالك فين أسد يا مالك
مالك..إهدي يارنين لسه الدكتور مطلعش
وهنا خرج الدكتور
جريت عليه رنين
رنين بلهفه..أسد بخير يا دكتور
الدكتور..الحمد لله أسد بيه بقا كويس يا أنسه
رنين..طب ينفع ادخل اشوفوا
الدكتور..تمام بس شخص واحد إلي يدخل
رنين..انا يا دكتور
الدكتور..طب تعالي معيا يا أنسه عشان تتعقمي
وراحت رنين مع الدكتور رغم إستغراب الجميع من كلمه أنسه
…………………………………..
في الاوضة عند أسد
دخلت رنين عند أسد وكان في اجهزه متعلقه حوليه وشكلو ضعيف
رنين بدموع..أنا أسفه كل الي حصلك ده بسببي لو مكنتش طلعت من القصر مكنش حصل كل ده انا أسفه يا حبيبي انا مش عارفه انا أمته حبيتك بس الي انا متأكده منوا اني مش هقدر اعيش من غيرك قوم بقا يا أسد
وهنا بدأ أسد يفتح عينوا ويحرك إيدوا وحست رنين بيه
رنين بفرح..حبيبي انت قومت وراحت حضنتوا
أسد بصوت ضعيف..أه يعني متتغزليش بيا ألي وانا في الحاله دي
رنين..إنا كنت بموت من غيرك اوعي تسبني
أسد بحب..عمري ماهسيبك يا رنين
رنين..طب إيرتاح إنت وانا هاندي للدكتور
أسد..تمام
وخرجت رنين ،وراحت هيا و ملك ورهف عند الدكتور
خبطت رنين الباب ودخلت هيا والبنات
رنين..لو سمحت يا دكتور
الدكتور(مصطفى)..أتفضلي يا انسه رنين
رنين..هوا ممكن أسد يخرج أمتي
الدكتور وهوا سارح في جملها..إن شاء بكره
رنين..تمام شكرا ،وجت تتطلع راح الدكتور ندي عليها
الدكتور..انسه رنين لو سمحت كنت عايز أخد معاد مع والدك
رنين بأستغراب..ليه يا دكتور
الدكتور..لا إن شاء الله خير كنت عايزه في موضوع

 

 

 

رنين..تمام ممكن حضرتك تجي بكره الساعه ٩ بليل
الدكتور بفرح..تمام شكرا
وخرجت رنين وقعد الدكتور علي المكتب وقال..هيا دي الانسانه المناسبه ليا
………………………………..
في الكافيه بتاع المشفي
رهف..بس غريب الدكتور ده
ملك..اه عمال كل شويه يقولك يا انسه هوا البعيد أحول مش شايف الدبله في إيدك
رنين..معرفش بس انا اتكسفت اقلوا إني مدام
رهف..وليه عايز يقابل العيله
ملك بشك..لي يكون عايز…لا انا تفكري راح لفين يلا نقوم
وقاموا البنات

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رنين الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى