رواية رنين الأسد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية رنين الأسد الجزء الرابع والعشرون
رواية رنين الأسد البارت الرابع والعشرون
رواية رنين الأسد الحلقة الرابعة والعشرون
في قصر الشرقاوي
كان الجميع منتظرين رنين لكي تنزل
صفيه.. يعني مراتك أتأخرت يا أسد
أسد..معرفش ولله هاق…… ‘ولم يكمل الكلمه وإذا بحوريه تنزل من علي السلالم بص الجميع عليها وانصدموا من جمالها
رنين بحب.. ألسلام عليكم
الجميع بصدمه من جمالها..وعليكم السلام
رنين..أسفه اني أتأخرت عليكم
نور بصدمه وغل..إنت مين اوعي تقولي انك مرات أسد
رنين ببرود..ايه انا مراتوا رنين
صفيه قامت وحضنتها وقالت..
صفيه بحب..ما شاء الله يا بنتي كيف الجمر زين ما أخترت يابني
أبتسم أسد وبعدها نظر إلي رنين نظره دبت في قلبها الرعب
رنين.. شكرا يا طنط
صفيه..ايه طنط دي قوليلي يا خالتي
رنين..حاضر يا خالتي
صفيه..اه يانور مش هتيجي تسلمي علي رنين
نور ببرود..هاي
رنين بنفس البرود..هاي
الشرقاوي..يلا يا جماعه الوكل ها يبرد
جالسو الجميع وبدأو بتناول الطعام
أسد بهمس..وربنا يا رنين ياوريكي علي إلي عملاه دا
بصت له رنين بخوف وكانت هاتقوم بس أسد مسكها وقعدها
الشرقاوي..ايه يا بنيتي رايحه فين
رنين.. شبعت يا جدي
زينب..شبعتي اه يا بنتي انت لازم تتغزي كويس عشان الطفل الي في بطنك والكلام ليكم انتوا الاربعه خاصتا ست نغم
نور بصدمه..ايه هيا حامل
رنين..ايوا انا حامل
صفيه..الف مبروك ليكم يا بنات ربنا يقومكم بي السلامه
زينب وهيا بتبص علي نغم..اه يا ست نغم مش بتكلي ليه
نغم..ها لا انا باكل اهوا بس ممكن شويه مش
زينب..يالهوى يا ناس حد يلحقني يا بنتي انت مش لسه واكله طبق مش دلوقتي
نغم..اعمل اه بحبوا
زينب..شوف مرتك يازين
زين بمرح..حببتي بلاش تاكلي مش كتير احسن الولد يطلع عندو حاجه
صفيه..غلط اصلا يا بنتي انك تاكلي مش وانت حامل بس عشان انت بتتوحمي عليه يبقي ممكن تاكلي بس كميه صغيره
زينب..قوليلها ونبي
نغم بغيظ..خلاص مش واكله مش يا جماعه
زينب..ايوا كده
وبدأو تناول الطعام
…………………….
في الصالون
كانوا الجميع يتناولون الشاي ويتحدثون
نور..صحيح يا رنين انت متعلمه ولا وأكملت بسخريه مش متعلمه
رنين ببرود..لا طبعا متعلمه انا خربجه كليه حقوق
صفيه..ما شاء الله جمال وعلم ربنا يحميكي
أبتسمت رنين
رهف..ها يا مرات عمي هانعمل اه بكره
زينب..لا بكره مافيش وحده فيكم هتطلع بره الجناح انتوا تستريحوا زي الدكتوره ما قالت
ملك.. بس هتقدرى تعملي كل ده لوحدك يا زوزه
زينب..لا ياختي هقدر معيا الخدم وخالتك صفيه معيا ونور معيا المهم تستريحوا
ملك..حببتي يا زوزه
رنين وهيا بتبص علي الموجودين
رنين..أمال فين أسد
حاتم..أسد طلع الجناح يا بنتي قال عندوا شغل
رنين.. تمام انا طالعه يا مرات عمي عايزه حاجه
زينب..لا يا حببتي أطلعي أستريحي النهارده انت تعبتي
نور بهمس..طبعا طالعه لحبيب القلب
وطلعت رنين علي الجناح
بقلمي”سهيله غانم”
………………..
في الجناح اسد
طلعت رنين الجناح لقت أسد شغال علي اللاب توب بتاعوا ‘دخلت خدت بيجامه وراحت علي الحمام تاخد شور
بعد مده خرجت رنين من الحمام وكانت ترتدي بيجامه ستان سودا وكانت دايقه جدا وشعرها مبلول كانت زي القمر
أسد بهمس.. ياربي في كل حالتها قمر
راحت رنين علي التسريحه وبدأت بتنشيف شعرها وتمشيطه ‘كل دا وأسد ما بيكلمش ودا خلها تتوتر أكتر
خلصت رنين من تمشيط شعرها وراحت قعدت علي السرير ‘وكان الصمت في المكان
رنين بخوف و توتر..أسد هوا انا عملت حاجه
أسد.’
رنين بعياط..أسد انا أسفه مش هعمل كده تاني بس روض عليا وزادت شهقتها
راح أسد نحيتها ومسح دموعها وشدها لحضنوا وهوا بيملس علي شعرها
أسد بحب..انا مش بحب مراتي تنزل بشعرها خالص وأديقت جدا لما لقيتك نازله بي شعرك لا وكمان حاطه روج
رنين..ولله مكنش روج دا ملمع شفايف
أسد..أين كان المهم كونتي حاطه
رنين..أسفه مش هعمل كده تاني
أسد برغبه..هوا انت مالك حلوه كده ليه
رنين بعدت عنو ولكن هوا مسكها ووقعوا علي السرير
رنين..أسد ابعد عني
أسد..مش قادر وراح قبل.ها وراحوا لي علامهم الخاص
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رنين الأسد)