روايات

رواية رنين الأسد الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الأسد الفصل الخامس 5 بقلم الكاتبة المجهولة

رواية رنين الأسد الجزء الخامس

رواية رنين الأسد البارت الخامس

رنين الأسد
رنين الأسد

رواية رنين الأسد الحلقة الخامسة

جي يوم الفرح وكتب الكتاب
في جناح رنين
رنين بتوتر ..انا خايفه خالص
رهف ..يابنتي بطلي بقالك ساعه عمال تروحي وتيجي ما تقعدي بقا
ملك..رنين يا حببتي اقعدي عشان كده هنتأخر
وهنا دخلت نغم
نغم بمرح.. انا جبت الفساتين ، اه ده انتي لسه معملتيش الميكب
ملك.. شوفي يا ستي رنين عمال تتوتر وتوترنا معها
رهف..معلش برضوا النهارده فرحها
ملك ..طب يلا
وقعدت ملك تعمل الميكب لي رنين وكان خفيف جدا وجميل قوي ،ورهف ونغم كل واحده عملت الميكب بتعها لوحدها
ملك..بس انا كده خلصت اه رايك
رنين بصدمه و فرح ..الله تسلم إيدك يا ملك بجد جميل
ملك..ولا يهمك يا ستي اه رأيكم يا بنات
رهف..ما شاء الله زي القمر دا كدا أسد هيتهبل وغمزت لها
رنين بكسوف..بس يا رخمه ،إلاصحيح يا رهف انتي ليه متكلميش صعيدي

 

 

 

 

رهف.. عشان انا ياستي بروح اقعد في مصر كتير مع أسد
رنين..اممم وانتي اه رايك يا نغم
نغم بحب ..ما شاء الله زي القمر يا روحي
ملك بمرح..عمايل اديا يا نور عنيا
ضحك الجميع علي ملك
يلا عشان نلبس الفساتين
********************************
في جناح أسد
كان أسد يلبس البدله بتاعتوا والساعه بتاعتوا وكان وسيم جدا ،وهنا دخل الشباب
زين بمرح..يا عريس ياعريس
أسد ..بطل يا مجنون
وخدوا بعض بي الاحضان
مالك ..الف مبروك يا صحبي
أسد..الله يبارك فيك عقبالك انت وزين ومازن
زين بمرح..أميييين يارب
وضحك الجميع علي زين
مازن ..الف مبروك يا غالي
أسد ..الله يبارك فيك
زين .. مش يلا نروح نجيب البنات المأذون تحت
أسد..يلا وذهبوا إلي جناح رنين
******************************

 

 

 

 

خرجت رنين من الحمام وكانت لابسه الفستان
ملك .. ما شاء الله زي القمر
رهف ..أسد لو شافك بي الفستان ده هيموتك ويموتنا
رنين بعند ..ليه يعني
رهف .. إنت مش شايفه الفستان عامل إزاي
ملك .. يا ستي فكك
رنين.. بس اه الجمدان ده
نغم..بجد
رنين .. دا احنا هنطلع بعرسان النهارده
نغم..طب يلا يا ختي زمانهم مستنين تحت وذهبوا البنات
وكان الشباب الاربعه مستنين علي السلم تحت ووراهم العيله
ونزلت رنين وكانت وراهم البنات
زين بصدمه.. يلهويي اه الجمدان الي نازل علينا ده
وهنا بص الشباب علي البنات وسرحوا في جمالهم
أسد في نفسوا.. يالهوي هوا في كده، وبعد كده بص علي الفستان وقال ولله يا وركي يا رنين الكلب
وأخد أسد رنين وزهبوا إلي المؤذون
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير
الشرقاوي وهوا يحضن أسد .. ألف مبروك يا ولدي عقبال ما شوف ولادك
أسد..الله يبارك فيك يا جدي
وحضن الشباب أسد وبركوا ليه
والبنات حضنوا رنين و بركوا ليه

 

 

 

بعد كده أسد حضن رنين و قال ليها
أسد.. هنتحاسب علي الفستان لما نطلع فوق تمام
بصت له رنين بصه خوف وذهبت إلي مكان الحريم
اما أسد فا ذهب هوا و الشباب إلي الرجال
زين بغيره .. هحاسبك علي الفستان ده
نغم .. نعمممم وليه إن شاء الله كنت مين
زين.. زوجك المستقبلي وكمل ليها وقال اه الجمال ده يخربيت حلوتك وغمز ليها ومشي
نغم بكسوف..مجنون ده ولله وراحت عند الحريم
اما ملك
مالك ..اه إلي لبساه ده يا هانم
ملك ..فستان وبعدين وانت مالك
مالك بغضب.. مالي انك مراتي المستقبليه ومبحبش حد يشوف حاجه بتاعتي
ملك بصدمه..ها
مالك بضحك.. ها اه بس وانتي شبه الفراوله كده ،وذهب وتركها في صدمتها
ملك .. واحد مجنون
*******************************
عند الحريم
زينب.. يلا يا عروسه جومي ورينا رقصك
رنين بكسوف..مبعرفش
نغم بمشاكسه ..مين يا ختي إلي ميعرفش دي عليها رقص يخبل الواحد
زينب .. جومي يلا ،وقامت رنين رقصت هيا والبنات وكانت بترقص برقص جميل ومغري وكانت هناك عيون تراقبها بكره وحقد
سحر بغضب..ولله مهخليكي تتهني بيه
صباح ..بس يا بت بدل ماحد يسمعك
سحر ..هاموت ياما مش شيفها بترقص إزاي
صباح..كلوا بي اوانوا يا بنتي
سحر بشر ..بكره نشوف

 

 

 

******************************
عند مازن
مازن ..أحم رهف
رهف بكسوف.. نعم يا مازن
مازن ..اخبارك اه
رهف ..الحمد لله
مازن ..طالعه زي القمر
رهف بكسوف..شكرا، وتركتوا وراحت عند الحريم
*****************************
عند الرجاله
الكل عمال يبارك لي أسد
الشرقاوي..الف مبروك يا ولدي عيزينك ترفع راسنا النهارده
أسد.. إن شاء لله ياجدي مبلاش يا جدي حكايه المنديل دي
الشرقاوي بحزم ..عايز الناس تقول علينا اه يا ولدي انك مش راجل
أسد..تمام ياجدي
وخلص الفرح وذهب كل واحد علي جناحوا
********************************

 

 

 

في جناح أسد
دخل أسد وأنصدم ب…………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رنين الأسد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى