رواية رنين الأسد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية رنين الأسد الجزء الثامن والعشرون
رواية رنين الأسد البارت الثامن والعشرون
رواية رنين الأسد الحلقة الثامنة والعشرون
أنتهي أسد من الاجتماع وهوا والشباب وراحوا عشان يجيبوا البنات
أسد..يلا يا جماعه عشان نلحق نوصل علي الفطار
رنين..احنا جاهزين بس نغم في الحمام شويه وتيجي
نغم..انا جيت
أسد..تمام يلا بينا
وزهبوا الجميع وركبوا السياره
………في الصعيد……….
الشرقاوي..يلا يازينب الوكل جهز الناس جت و خلاص فاضل ساعه علي المغرب
زينب..كل حاجه جاهزه يابوي كلمت أسد شوفتهم فين
الشرقاوي..اه كلمتوا قال قداموا نص ساعة ويوصل
زينب..تمام يا بوي
صفيه بتنادي..زينب تعالي شوفي الشربه
زينب..بعد أذنك وراحت زينب وخرج الشرقاوي عند الضيوف
وبعد فتره وصل أسد
نزل أسد من العربيه بكل هيبته وكان كبار البلد موجودين
راح أسد فتح الباب لي رنين
أسد..أطلعوا علي فوق علطول و أعدلي الحجاب يا رنين
زهبت البنات مسرعه إلي الداخل وذهب أسد والشباب إلي الضيوف
أسد..أخبارك اه يا حج مصلحي
مصلحي..بزين يا أسد بيه
الشرقاوي..يلا يا جماعه المغرب أذن
مالك..أتفضلوا يا جماعه
وزهبوا الجميع إلي القصر وبدأ في تناول الطعام
بعد مده زهب الجميع وأتجه أسد ومالك إلي الصالون
الشرقاوي..ياه الواحد تعب النهارده
أسد..ومين سمعك يا جدي
زينب..الحمد لله انها مرت علي خير
الشرقاوي..إن شاء الله رمضان الجاي يكون أحفادي منورين السفره
مازن..إن شاء الله يا جدي
الشرقاوي..طب أنا طالع أرتاح شويه
أسد..ومين سمعك وانا برضوا طالع أرتاح شويه
وطلع الجميع إلي الجناح الخاص بهم
……..في جناح أسد……….
خرج أسد من الحمام ولقي رنين قاعده علي السرير سرحانه
أسد وهوا نايم علي رجلها..الجميل سرحان في أه
رنين..سرحانه في أبننا أو بنتنا إلي جايه
أسد..إن شاء الله هتكون حلوه زي أمها كده
رنين..أسد أنت هتفضل بتحبني
أسد بحب..هفضل أحبك لي أخر نفس ليا و كل يوم يزيد حبي ليكي وعمري في يوم ما قدرت أبص لي حد غير يا رنيني
رنين..ياه كل دا ليا وانا كمان بحبك يا أسد
أسد بهيام..وانا بموت فيكي ‘يلا بقي عشان ننام عشان انا تعبان جدا
ونام أسد في حضن رنين وناموا في جو جميل جدا وفي حب جميل
ما أجمل الحب عندما نعشق شخص ونخاف عليه ونكون ضعفاء قدامه بجد الحب دا حاجه عظيمه جدا’
بعد مرور ٨شهور
في المساء
رنين بصراخ..عااااا بولد
أسد بنوم..رنين حبيبتي نامي مش كل يوم
رنين..يا حيوان بولد الحقني
قام أسد مفزوع
أسد..إنت بجد بتولدي
رنين..ايوا بولد يا حيوان
راح أسد شلها
رنين..إنت هطلعني كده عااااا
أسد..يا شيخه دا كان يوم أسد يوم ما اتجوتك
وراح جاب إسدال ولبسوا ليها
……………
في المستشفى
رنين بصراخ..إنت السبب يا أسد انا بكرهك بكرهك طلقني يا أسد
أسد..حاضر يا حبيبتي اول ماتقومي هطلقك
رنين بعياط..طلقني يا أسد بعد ما عشمتني بيك
أسد..يالهوي يا ناس دكتور بسرعه
أسد..اهههه يابنت العضاضه سيبيني
رنين..لا
زين وهوا بيموت من الضحك..الله يكون في عونك يا أسد ونظر إلي نغم إلي بتتوجع..لا ونبي اوعي تقولي
نغم..بولد الحقوني
زين..يالهوي دكتور بسرعه
ودخلت رنين ونغم إلي غرفه العمليات
خارج الغرفه
كان أسد وزين عمال يروحوا ويجيوا
رهف..مازن الحقني بسرعه
مازن..لا ونبي انتوا متفقين بقي
رهف..عاااا بولد
مازن..أسد الحقني انا بولد
زين بضحك..بتولد اه يا حيوان
رهف..انتوا بتضحكوا وانا بولد هنا عاااااا
مازن..دكتوووور بسرعه
جي الدكتور وأخد رهف إلي غرفه العمليات
ملك بهمس..اه
مالك..لا وحيات أمك
ملك وهيا ماسكه في شعر مالك..اه بولد
زين..أحييه لا دول متفقين
ملك..بكرهك يا مالك
مالك..وانا مالي يا لمبي
ملك..بتضحك علي اه يا حيوان
أسد..وربنا لما تقوموا بي السلامه دكتور بسرعه
الدكتور..اه يا أسد بيه هيا العيله كلها هتولد النهارده ولا اه
ملك..يادكتور البهايم الحقني انا بولد وانت عمال تضحك
واخدها الدكتور علي غرفه العمليات
بعد نصف ساعه خرج الدكتور
الدكتور..أسد بيه المدام جابت ولد و مدام زين جابت توأم ولد وبنت ومدام مالك جابت بنوتين ومدام مازن جابت ولد
مشي الدكتور ودخل الشباب عند البنات
أسد..ألف مبروك يا حببتي
رنين بتعب..الله يبارك فيك
زين..ما شاء الله الف مبروك
نغم..الله يبارك فيك
مالك..الف مبروك يا ملاكي
ملك..الله يبارك فيك
مالك..حسابك معيا لما تخرجي علي الي عملتيه دا
ملك.. لا وحيات امك
مالك..يخربيتك اسكتي هاتفضحينا
ملك..طب امشي
مالك..لا مش ماشي يا ملاكي بحبك
ملك..وانا بموت فيك
مازن..مبروك يا رهفي
رهف..الله يبارك فيك
الشرقاوي..مبروك يا ولاد ربنا يخليكوا لبعض كده دايما
أسد.. يارب يا جدي
…………
تمت..
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رنين الأسد)