رواية رممت حطامي الفصل التاسع 9 بقلم منيرة سيف
رواية رممت حطامي الجزء التاسع
رواية رممت حطامي البارت التاسع
رواية رممت حطامي الحلقة التاسعة
*صحي فارس قبلها بص ع السرير لقاها نايمه زي ماهي من انبارح قرب منها*
فارس – رهف قومي الساعه 12 ..
*على صوته شويه*
فارس – رهفف يابنتي.. انتي موتي ولا ايه يخربيتك دانتي متقلبتيش حتى
*علي صوته جامد وهو بيهزها من كتفها*
فارس – رهفففف
رهف بخضه = ايه ف ايه بتجعر ف ودني كده ليه ع الصبح
فارس – بجعر لا لمي لسانك يعسل عشان ممدش ايدي
رهف – مدها كده وريني.. ف حد بيصحي حد بالغباء ده
فارس بملامح غضبانه – بردو لسانك طويل.. هو انا فاهملك انتي ميته ولا نايمه
رهف وهي بتتمطع – بعد الشر عليا
*صوت خبط الباب*
فارس – ايوه
وفاء م ورا الباب – صباح الخير ببني استاذ امجد بيستعجلكوا عشان الفطار
فارس – حاضر ربع ساعه ونازلين
رهف- انا مش نازله.
فارس – اكيد مش هينفع جدو مستنينا.
رهف – وانا هنزل ازاي كده بقا.
فارس بضحك – مش عارف بصراحه
رهف بنفخ – مش هنخلص بقا
فارس – يستي صباح الخير.. بس مش عارف اعمل ايه
فارس – بصي الدولاب عندك اهو دوري بقا وشوفي حاجه تنفع
*راحت رهف ع دولابه وبعد تدوير اخدت رهف تيشيرت بيج وليجن ابيض كانت لبساه تحت الفستان ودخلت لبست وعدلت شعرها وطلعت*
فارس – لا برافو بتفكري
رهف – الجيش قالك اتصرف
فارس – بس لبسي شكله حلو عليكي والله
رهف – مانا عجبني كام حاجه كده هبقا اجربهم
فارس – ليه انتي ناويه تعيشي ف دولابي كتير.
رهف – لا طبعا بس عندك لبس حلو مش هلاقيه ف الحريمي
فارس – لا انا اسايبك تاخدي راحتك ف دولابي بس عشان معندكيش لبس.. لكن انسي يروحي
رهف – قول يارب.. يلا ننزل عشان جدو
*قرب فارس ومسك ايديها بس رهف شدتها وقالت*
رهف – ولاااا والمصحف هزعلك
فارس – انتي مجنونه يبنتي يعني لسه متجوزين انبارح هننزل مش طايقين بعض كده
رهف – لا ازاي لازم تلزيق
فارس هو ده تلزيق مش احسن مااعمل كده
*حاوط كتفها وقربها لحضنه*
رهف وهي بتبعد عنه – يعم اوعى كده
فارس – لمي دورك بقا
*رحع فارس مسك ايديها ونزلوا سوا ع السفره*
امجد – اهلا اهلا كل ده عشان تنزلوا
فارس بضحك – معلش يجدو رهف مكنتش لاقيه حاجه تلبسها
*بصتله رهف بصدمه واتكلمت بلجلجه*
رهف – اا اصل يعني انا نسيت بصراحه اجيب هدوم ف اضطريت اخد تيشيرت يعني من عند فارس لحد مااجيب.
امجد – ولا يهمك يحبيبتي اطلبي اللبس اللي عيزاه ويجيلك لهنا او لو مش حابه اونلاين انزلي هاتي براحتك.
رهف – لا هنفطر و ف بيدج كويسه هبقا اطلب منها
*ابتسملها امجد بلطف ع عكس فارس اللي مش قادر ميضحكش كل مايفتكر شكلها*
امجد – طيب انا خلصت اكل يولاد هنزل الشركه وانت طبعا اجازه يفارس
فارس – خلي بالك ع نفسك يجدو.
*مشي امجد وساب فارس ورهف يكملوا اكلهم*
فارس – رهف
التفتتله رهف – نعم
فارس بتنهيده – كنت عايز اقولك ع حاجه
رهف بقلق – ايه قول
*سكت فارس شوبه*
رهف بعقدة حاجب – ف ايه يفارس قلقتني
فارس – بصي هو انا مش عارف ابتدي ازاي
رهف بتوتر – ابتدي م اي حته وانا هفهمك.
فارس – الموضوع يخص مريم
رهف – مالها
فارس – كلام جدو عليها طلع صح
رهف وهي بتحاول تفتكر الكلام – معلش فكرني اي كلام
فارس – كان بيقول انها وهماني انها بتحبني وانها عيزاني بس عشان فلوس وكده
رهف بصدمه – طب وانت عرفت منين.
فارس – ادهم صاحبي هو اللي ساعدني
رهف – ازاي
*بدأ فارس يحكيلها انه ادهم دخل ع فونها وعرف منه كل حاجه وحكالها ع محمد اللي بتكلمه وانه بيشجعها ع النصب*
فارس – ويوم ماكنا بناكل ايس كريم ف العربيه انا شوفته
رهف – شوفت مين
فارس – محمد ده يبنتي.. كان بيراقبني ولما ركبنا وكنتي بتاكليني شوفته وهو بيصور كمان
رهف – امممم كمل
*حكالها انها رنت عليه يوم الفرح وهو كان عارف ليه قابلته وواجهته بالصوره وقالها ع الاتفاقيه وانه مخبي عليها انه عرف عشان عاوز ياخد حقه منها وانها جت الفرح*
فارس – وبصراحه لما رقصت معاكي سلو كان عشان اضايقها.. بس هي اصلا مش فارقلها هي المهم عندها اني كام شهر واطلقك عشان اللي خططتله يتنفذ.. بس عارفه ربنا بيهون ع قلبي حبي ليها كأنه مكنش موجود حرفيا مش عارف ازاي
*رهف بتنهيده اتكلمت بحنيه باينه ف صوتها وعيونها*
– مش عارفه اقولك ايه هو اكيد الموضوع يضايق ( حطت ايديها ع ايده بتطبطب عليها وكملت ) بس متزعلش بص لقدام ارمي كل اللي فات ورا ضهرك ومتلتفتلوش.. ركز ف اللي جاي هتلاقي ربنا بيعوضك.
*كان بصصلها فارس بهدوء ولما خلصت مسك ايديها وطبع بوسه عليها*.
*اتوترت رهف من اللي عمله وسحبت ايديها بصت للطبق اللي قدامها وهي بتبلع ريقها*
*ابتسم فارس ع توترها وخدودها اللي احمرت من كتر الخجل*
فارس – انا عرفت الموضوع ده قبل مانتجوز
*بصتله رهف بهدوء وكمل*
فارس – وخوفت بصراحه احكيلك
رهف بإستغراب – ليه
فارس – مش عارف كنت خايف م ردة فعلك .. او تلغي الاتفاقيه والجوازه كلها
رهف – هعمل كده ليه.. احنا عاملين ده كله عشان جدو مش عشانها
فارس – طمنتيني.. ربنا يكملك بعقلك
رهف بضحك – طب قوم ساعدني نشيل الاكل.
فارس – لا لا طنط وفاء هتشيله
رهف – ايه يعني نساعد طنط وفاء قوم بقا بطل كسل
*قاموا وساعدوا فعلا طنط وفاء اللي حبت رهف اوي من ساعة ماجت*
رفاء – تسلم ايديكم يحبايبي تعبتوا نفسكوا ليه بس.
رهف – فين التعب ده بس
فارس – اهو بنريحك شويه.. ( كمل بضحك) بس انا هتعبك دلوقتي
وفاء بحب – تعبك راحه
فارس – شويه قهوه كده من ايديكي الحلوين دول
وفاء – عيوني
رهف – يسلموا يطنط بس اقعدي افطري انتي وانا هعملهاله
فارس – وهتعرفي بقا ولا هتعمليها خفيفه
رهف – انت كمان بتتأمر
*زقته رهف بره المطبخ*
رهف – اطلع بره ولما اعملها هجبهالك
*ضحكت وفاء عليهم وطلع فارس ياخد دش ويبدل لبسه*
رهف – قوليلي بقا يفوفو سكره ايه
وفاء بضحك – مظبوط يحبيبة فوفو
رهف – طب لحد ما القهره تستوي بقا انا هعمل نسكافيه اعملك معايا
وفاء – لا يحبيبتي تسلمي يارب
رهف – تسلمي ايه هعملك
*عملت رهف القهوه والنسكافيه اخدت وفاء النسكافيه بتاعها وطلعت رهف لفارس*
*فتحت رهف ودخلت حطت الحاجه اخدت المج بتاعها وقعدت تشغل فيلم*
*خرج فارس م الحمام بالشورت وف ايده التيشيرت وكان عارف ان رهف بره*
*ولما شافته رهف لفت وشها*
رهف بشهق – ايه قلة الادب ده
فارس – انتي ايه الاوفر ده.. حسستيني اني طالع عريان
رهف – اخلص البس
فارس – ولو ملبستش يعني
رهف – هسيبلك الاوضه وانزل
فارس بخوف مصطنع- لا لا خلاص والله انا هلبس بسرعه اهو مقدرش ع بعدك
*بصتله رهف بقرف*
رهف – دمك خفيف اوي لدرجة قرفت م نفسي
*لبس فارس التيشيرت وقعد جنبها*
رهف – قهوتك هناك اشربها قبل ماتبرد
*قام فارس خد القهوه ورجع مكانه وبعد اول رشفه*
فارس – اي ده
رهف – ايه
فارس – كنت شاكك ف قدراتك انا .. القهوه رهيبه
رهف – اي خدمه.. عد الجمايل بقا
فارس – طب متنسيش تجيبي لبس عشان مش هسمحلك تلبسي لبسي اكتر م كده
رهف – صح فكرتني
*طلعت رهف فونها وجابت البيدچ وقلبت شويه واختارت كام حاجه وبعد شويه*
رهف – فارس بص كده
*قرب فارس منها*
رهف – بص دي احلى ولا دي.
فارس – السوده طبعا.
*كانت السلوبته التريندي اللي ع شكل دب*
رهف – اجبلك واحده
فارس – ع اخر الزمن هلبس ده.
رهف – ايه يعني بيبقا شكلها حلو اوي.. بص هجبلك
فارس – عافيه
رهف – حاجه زي كده.. هجبهالك سوده بردو
*طلبت رهف الاوردر*
رهف – بتقولي بكره الاستلام
فارس – طيب كويس نستحمل يوم
*سكتوا شويه وبعدين اتكلم فارس*
فارس – انا مليت
رهف – وانا كمان.
فارس – تعالي نعمل اي حاجه طيب
رهف – زي ايه
فارس – مش عارف
رهف – جاتلي فكره.. حمل فيلم حلو وانا هنزل اعمل فشار واشوف ف ايه للتسليه تحت
فارس – اشطا.. بس فيلم ايه
رهف – اي حاجه
*نزلت رهف تعمل الفشار وجابت بيبسي وشوكولاته وطلعت*
رهف من بره الباب- يفاااارس
فارس – ايوه يخربيتك خضتيني
رهف – افتحلي والنبي.
*قام فارس فتحلها الباب*.
فارس – ايه كل ده
رهف – اوعى بس دخلني.
فارس – انتي هتاكلي كل ده
رهف – هناااكل .. حملت الفيلم.
فارس – اتنين
رهف – حملتهم ايه.
فارس – واحد رعب وواحد كوميدي
رهف – جدع .. شغل الرعب الاول والاخير الكوميدي عشان اعرف انام بس.
*شغل فارس الفيلم وقعدرا ع السرير وقدامهم التسليات*
فارس – بقولك ايه مش عايز صويت
رهف – انااااا لا لا .. ولااااااا فااارق معايااا
*و اول ما الفيلم اشتغل مبطلتش خضه وصويت*
فارس – ماتتهدي بقا دانتي رعبتيني اكتر م الفيلم
*فتح فارس تلاجة الاوضه الصغيره*
فارس – طب بقولك ايه هنزل اجيب مايه مفيش هنا
*مسكت رهف ايده وبصتله بخوف*
رهف بصدمه – هتنزل وتسيبني
فارس – هو انا سايبك ع الدائري .. هنزل بسرعه واجي
رهف – لا والله ماهيحصل رجلي ع رجلك
فارس – طب انزلي انتي هاتي
رهف – لا بالله عليك تعالى معايا
فارس – امال عملالي فيها جدعه اوي.
رهف – معلش انا عيله صغيره والله
*نزلوا يجيبوا مايه وهي قافشه ف ايده*
فارس وهو فطسان ضحك – ماتسيبي ايدي يما
*ادركت رهف الوضع الحالي وافرجت عن ايده*
*اخد فارس المايه وطلع جري وهو لسه بيضحك وسابها*
رهف وهي بتجري وراه – يغداااار
*دخل فارس الاوضه ودخلت رهف وراه*
رهف بغضب – مش هثق فيك تاني
فارس بصحك – مانتي اوفر بصراحه مكنش فيلم ده
رهف – اقعد ساكت
*قعدوا كملوا الفيلم وبعد شويه استغرب فارس سكوت رهف التفت ليها ولقاها غرقانه ف نومها*
فارس – انتي منهم بتنامي ف نص الفيلم.
*شال فارس اكلهم .. بصلها شويه وهو مركز ف ملامحها ابتسم بلطف وغطاها ونزل الحاجه*
فارس – اهلا يجدو الحمد لله ع سلامتك.
امجد – الله يسلمك يحبيبي ايه الاخبار
فارس – كله تمام الحمد لله.
امجد – طيب الحمد لله انا هروح انام بقا عشان مش قادر واليوم النهارده كان طويل
فارس – مش هتتغدى طيب
امجد – كلت ف الشركة يحبيبي .. يلا تصبح ع خير
فارس – اطلع انام انا كمان
*طلع فارس اوضته و قعد ع السرير وقال*
فارس – وعشان النهارده دوري اني انام هنا وكمان ضهري اتكسر من نومة الكنبه ف انا هنام هنا واللي يحصل يحصل بقا
*نام فارس جنبها بهدوء عشان متصحاش واتغطى معاها*
بصلها فارس سرح ف ملامحها وقال ف سره- انا متاكد ان انتي العوض اللي قولتي ان ربنا هيعوضني بيه .. وانا مش قادر ابعد فكرة اني ممكن احبك غصب عني لاني فعلا حاسس اني ابتديت اتعلق بيكي.. والوقت اللي ظهرتي فيه ف حياتي كان مناسب جداا بشكل ميتصدقش قارنتك بمريم وعرفت قد ايه انا كنت مغشوش انتي جميله يرهف رغم لسانك اللي عايز قطعه ساعات اكيد ربنا محطكيش ف حياتي عشان تخرجي منها زي مادخلتي بس ده مش قراري لوحدي ده قرارك معايا
* اتنهد وايده راحت تجاه وشها غصب عنه مشى ايده ع خدودها ومسح ع شعرها بخفه*
فارس بخفوت – تصبحي ع خير يرهوفتي
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رممت حطامي)