روايات

رواية رقم مجهول الفصل السادس 6 بقلم حبيبة ممدوح

رواية رقم مجهول الفصل السادس 6 بقلم حبيبة ممدوح

رواية رقم مجهول الجزء السادس

رواية رقم مجهول البارت السادس

رواية رقم مجهول
رواية رقم مجهول

رواية رقم مجهول الحلقة السادسة

خرجت من بابا الشقه ولقيت ال عمري ما كنت اتخيل ان القيه.. عمري ما سالت نفسي ف يوم من الايام هعمل اي لما اشوفو مكنتش متخيله ان هيجي اليوم فعلا بعد 20سنة.. معقوله لسا زي ماهو.. خطف قلبي زي كل مره هو مسعد ايوا هو.. ع قد ماا كسرني ع قد ما حبو لسا قلبي بيتنيل يدقلو. معقوله بعد كل ال حصل منو دااا قلبي بيدقلو.. قلبي دا اكتر حد اذااني انا مينفعش امشي ورااه.. وبعدين انا قولت ان قلبي مات اصلا اي الهبل دا… جايه انتقم وبس.. وحيات عمري ال راح هدر.. وابني ال مات وقلبي محروق عليه لحرق قلبك ي مسعد وربي لحرق قلبك
دخلت وقفلت الباب..
لو سمحت انا عاوز اعمل محضر بنتي متغيبه بقالها تالت تيام
-طيب اتفضل حضرتك اقعد وأنشأ الله خير
هاا ي مسعد عملت اي
_قالولي اروح ولما يبقا ف جديد هيتصلو
يعني اي يمسعد هفضل ساكته لحد امتااا.. انا ايش عرفني البت كويسه ولا لاء بتاكل ولا لاء اتصرف ي مسعدد
بقولك اهديي انا مش طاايق نفسي.. انت السبب ي هااانم انت ال ضيعتيها
_انا ال ضيعتهااا ي مسعد بعد كل دا قاعده بعيالك وبربيهم احسن تربيه وشيلاهم ف عيني وف الاخر تقولي انا ال ضيعتها انا بقوم بدور الاب والام وانت جاي تقولي كده ي مسعد
ع الاساس إن انت تعبتي ف تربيتهم وانا ال طاافح الدم ف الغربه علشاان اجبلكم الفلوس ال بتصرفو منها وطالع عينييي
-ف اي ي بابا ف ايي ي ماما مش كده بقا مريم مش لاقينها وانتو. بتتخانقو
_انا عاوزه بنتي دلوقتي
خلاص طيب حقك عليا انا هجبهالك يعني هجبهالك..
كبت عليا جردل ماايه متلجه قومت مخضوضه وصرخت فيهاا
ف اييي انت بتعملي اي
_اصحي ي حيلتها اصحي
عاوزه اي يوليه يمجنونه.. تعذيب وعذبتي ضرب وضربتي ورتيني العذااب الوان عاوزه اي تاني منك لله يبعيدة. هتروحي من ربنا فين
_عاوزه اخد روحك علشان اقهر قلب النونوس ابوك
يادي ابوياا.. يستي انا ابويا مش هنا والله ماهنا

 

 

 

_ومين قالك ان مش هنا
نعم..يعني بابا جه
_ايوا ي حيلتها جه علشانك..
شوفتيه فين
قالت بتريقة
_شوفتو ع السلم نازل زي المجنون.. بيدور عليكي بقا وكده.. ههه يعيني اغبيه بيلفو حولين نفسهم وميعرفوش انك جمبهم اصلا…
هيودوكي ف داهيه والله هيودوكي ف داهيه
_الداهيه دي انت ال هتروحيها ي حلوه انت وابوكي
طب متتتفاهمو اقولك انا عن نفسي مش هعملك حاجه إن كان ع التلات تيام تعذيب ف ربنا يسامحك ييستي بس روحيني
قالت بعصبيه
_ع جثتي.. وبطلي رغي بقااااا علشااان صدعتيني
الو هستناك عند اول الشاارع انا نازله دلوقتي متتاخرش..
&انا قبت عليكي اصلاا
طيب انا جايه متخليش حد يشوفك
__________________
هاا جبت الحاجه!
&ايوا اهي.. الفلوس الاول
خدت وغور من وشي.. مش عليها عوق صح
&بقا بذمتك انا اجيب حاجه عوق
اخلص غور
&مش هتقوليلي هتعملي بيها اي

 

 

 

ميخصكش مش خدت فلوسك اتكل بقااا
&طيب يكش تولعي يبعيده…
طق طق
افتح ي احمد.. شوف مين
-دا طنط جارتنا ال جمبنا ي ماما
اتفضلي ي حبيبتي
اتكلمت بخبث وقالت
_االسلام عليكم ي احمد… انا جايه بس اطمن مريم وصلتولها ولا لاء
هنوصلها فين بس اهو بندور ومش لاقينها
_ربنا يجبهالك بالسلامه اسيبك انا اصل باين عندك ضيوف
لا دا مش ضيوف دا مسعد ابو مريم.. كان مسافر برا مصر ولسا راجع
قالت ف سرها… عارفاه انت هتعرفيني عليه
_اه اهلا ي ابو مريم
ي مسعد دي مدام رانيا ال ساكنه جمبنا
اه اهلا وسهلا
_اهلا بيك.. حمدالله ع سلامتك.. استاذن انا وربنا يعطرك ب مريم
اذنك معاكي ي حبيبتي
هدي الست دي شكلها مش غريب عليا
-ازاي ي مسعد
مشعارف حاسس ان شوفتها قبل كده
-هي جت بعد ما انت سافرت اصلا من تلت سنين يعني ملحقتش تشوفها
مشعارف..
-مسعد ي مسعد انت سرحان ف اي تلفونك بيرن رقم شكلو من برا مصر… اكيد تبع الشغل

 

 

 

هاا
-ها اي تلفونك بيرن ي مسعد
الو
&لو عاوز تشوف بنتك مريم تعاالي ع المكان ال هيوصلك ف رساله انت ومراتك وابنك ولو حد من البوليس عرف اعتبر ان اخر يوم ف حياااتك بنتك فاهم..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رقم مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى