روايات

رواية رقم مجهول الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ممدوح

رواية رقم مجهول الفصل السابع 7 بقلم حبيبة ممدوح

رواية رقم مجهول الجزء السابع

رواية رقم مجهول البارت السابع

رواية رقم مجهول
رواية رقم مجهول

رواية رقم مجهول الحلقة السابعة

&لو عاوز تشوف بنتك مريم تعاالي ع المكان ال هيوصلك ف رساله انت ومراتك وابنك كمان سااعة بالظبط ولو حد من البوليس عرف اعتبر ان اخر يوم ف حيااات بنتك فاهم..
انتت بتقولل ايي الو الوو مين معاايااا الووو
_اي ي مسعد ف اي
…………
_يمسعد بقولك ف ايييي
ف حد اتصل بيقول لو عاوز تشوف مريم تعاله ع المكان ال هيوصلك ف رساله واجبكو معايا انت واحمد ولو بلغت البوليس هتقتلها
_يالهويي… مش هنبلغ البلويس ي مسعد
متخافيش
_شوف ي مسعدد فين المكان بسرعاااه
فتح التلفون وشااف الرساله..
دا ف طريق صحراوي…
-انتتت ي زفتته فوقييي

 

 

 

 

نعم
-ياله يختي زي الشاطره كده هتلبسي اللبس ال جيبهولك داا وتمشي معايا وحسك عينك تعملي حركه كده ولا كده هيبقا اخر يوم ف عمرك فاهمه
قالت بخوف..
حااضر فاهمه
انا تعبت وجسمي كلو كدمات مكان الضرب ومش قادره اصلب طولي من قله الاكل… يارب اقف معايا ونجيني يارب..
-خلصتييي
اه
راحت ربطه ايدي ب اديها وداريتها..
-ياله قدامي.. واظن إن نبهتك حركه كده ولا كده هيبقا اخر يوم ف عمرك
اركبي.
ركبت وربطت ايدي لورا وربطت عيني
-علشان متفكريش ولا مخك يوزك تعملي حاجه كده ولا كده
ياله ي مسعد.. دلوقتي
_ياله بسرعه.. ياله ي احمد
•ياله فين ي بابا
_هقولك ف الطريق مفيش وقت
نزلنا بسرعه وانا حااسس ان مش خير.. قلبي بيقولي ان ف حاجه وحشه هتحصل بس كنت واثق ف ربنا..
اي ال انت واخده معاك دا يمسعد
_االمسدس.. احنا ايش عرفنا هيبقا ف اي هنااك اكيد حاجه مش كويسه
قالت بعياط.
صح عندك حق ياله بسرعه… استر يارب

 

 

 

 

_متعيطيش.. هنجبها وهنرجع بيها كلنا متخافيش
مش مطمنه.. مريم مش بخير
_متخافيش..
ادينا وصلنااا اهو مفيش حد يمسعد
-مين قالل مفيش حد ي ام احمد
اي دااا رانياا!!!
-اه رانيا
اي ال جابك هناا
-هو انت متعرفيش… مش انا ال معايا مريم
ايي انت ال خطفاهااا
-تؤتؤ متقوليش خطفاها.. علشان بزعل.. قولي برجع حقي
حق اي انت بتقولي ايييي
-متقولها ي مسعد.. فهم مراتك حق اي انطق ساااكت لييي
……….
_اتكلم ي مسعد وقول انها كدابة…علشان خاطري..
-قولهااا انك كنت متجوزني زمان عرفي.
_انتت.. انتت بتقوليي اي اي ال هبل ال بتقوليه ددااا
-متنطق وتقولها قد اي انتت زبالة وجبانن
•اناا مش زبالة الكلااام داا كان مجرد نزوه ايااام زمانن والله ي هدي انا محبيت غيرك
-ههههههه… نفس الكلام ال كان بيقولهولي.. نفس الكلام ال كل بعقلي حلاوه بي.. منك لله دمرتني ودمرت مستقبلي.. حتي ابنك ماتت وانت السبب
•اب اييي ابنك ماتتت!؟
-اه ابني مات.. ال لما عرفت اني حاامل ف هربت ي جبان.. وسبتني لاهلي ال كانو شايفني حاجه زبالة وحقهمم كانو هيموتوني بسبببك
•هدي صدقيني اناا محبتش غيرك والله
_اسكتتت خاللص… من فضلللك اسكتت مشعااوزه اسمع صووتك متتكلمش… طيب دي خلفات بينك وبينو مالها بنتي بالموضوع ذنبها اي طيب
-ذنبها اي ذنبها انو ابوها..
قالت بزعيق… وهي بتمسح دموعها

 

 

 

_هي ملهاااش دعوه..طيب هقولك ع حاجه خديه هو بدالها بس بلااش بنتي.. والله هي معملتش حاجه
-هههه اخدو بدالها اعمل بيه اي.. انا مش طايقه بص ف وشو اصلا راجل غسيس
•فين البنتت بقولك
-خايف ع بنتك اويي.. كنت سالت ع ابنك.. مكنش زمانو ماتت من قله العلاج والفقر.. منك لله..
قال بزعيق
•عاوزااني كنت اعمل اي مع واحده رخيصه شبهك.. باعت نفسها.. وخسرت ثقه اهلها واتجوزت من وراهم وهي اصلااا لسا مطلعتش من البيضه تفتكري كنت هأمن واحده ع بيتي وعيالي واتجوزك..تفتكري حد هيرضا يتجوز واحده رخيصه وخانت ثقه اهلها… دا واحده خانت ثقه اهلها اومال هتعمل اي بقا وهي ف بيت جوزها… تفتكري كانت هتصونو.. دا اقل حاجه كان ممكن اعملها مع واحده شبهك
قالت بزعيق ودمعه بتنزل من عنيها
-اخرس قطعع لسااانك.. انا اشرف منك ي زباله.. انا كنت معميه وانا بأمنك ع نفسي كنت متخلفةةة ايوا كنت متخلفه وبضرب نفسي بميتتت جزمه طول ال20سنة ال فاتو ان عرفت واحد جبان وزباله شبهك
_انت ازااي كده ي مسعد.. انا كل دا مخدوعه فيك انا ازااي مكننتش شيفاك ع حقيقتك كده اناا اتخدعت فيك كلل داااااا
-اه يحبيبتي اهو ظهرلك ع حقيقتو اهو.. صفو خلافتكو دي ف البيت بقا ي شاطره منك لي
كنت قاعده وساعه كلل دااا كنت عاوزه أصرخ بس مش عاارفه رابطه ايدي ورا ضهري وحطه بتاعه ع بوقي وعيني.. لحد مااسمععت صوت باب العربيه وبتفك ال ع عيني وتنزلني
_انزلي يختييي
-مريم بنتي
_عندك ي حلوه بدل مااا افرغ المسدس دااا ف نفوخهااا
-يالهويي ي مسعد الحققققق
_هههه.. هيعمل اي مسعد.. مسعد لو قرب هفرغو ف دماغو ودماغها
•اهددددي.. بقولك اهدي ونزلي المسدس وهنتفاهم
_نتفاهم.. تصدق كلمه حلوه دي ممكن افكر فيها بس لو جت قولتهالي زمان وانا عيله كده. كان ممكن اصدق بس دلوقتي خلاص بقا مبقتش الهبله بتاعت زمانن
•مريم ملهاااش ذنب ي رانيااااا بقولك ابعدي عنهااا
_مريم ذنبها الوحيد انك ابوهاا ي مسعد انت اكبر عقبه ف حيات عيالك.. انت ال هدمرهم بغباءك وحبك لنفسك
-طيب ملكيش دعوه بيه وعلشاني انا سبيها
•شكلك مش هتجبيها لبر ي رانيا

 

 

 

طلع المسدس من جيبو
_هههههه ع الاساس خفت اناا كده انت عبيط صح..
•وقسمآ عظمآ لو ماا سبتيهاا لقتلك ي رانياا
_انت مفكر ان هكش بقا وكده.. انا اصلا حياتي مش فرقالي بعد ابني.. خلاص كده كده انا ميته
•علشااان خطري ي رانيا سبيها
_خاطرك.. وانا كان فين خطري يوم مااسبتني طفله عندها17سنه حامل ف طفل.. كان فين خاطري لماا سبت حبي ليك ومشيت علشان جبان.. كان فين خطري لما سبتني اواجه المجتمع لوحدي.. المجتمع ال مبيرحمش ال بينهش فيااا بنظراته وكلامه.. كان فين خطري لماا ابنك كان بيموت من قله العلاج وانا مش لاقيه فلوس اصرف عليه.. كنت مطمرمطه وبطفح الدم. كنت بشتغل خدامه ف البيوت علشان اجبلو حق العلاج وياريت كان بيكفي وياريت جه بفاايده اتجوزت وااحد علشان يسترني ويستره.. بقا يعايرني بسببك انا بكرهكك انت اكتر حد اذااني واكتر حد حرق قلبي واناا مش هرتاح غير لماا احرق قلبك ي مسعددد
•لاء ي راانيااا لاء ارجوكييي
طلعت طلقةة من المسدس دخلت ف دماغي قبل ما اسمع صوت سرينةة البوليس واتشااهد..
وقعت ع الارض شوف ماما وهي بتجري عليا وتعيط واحمد ال مصدوم… وبابا ال بيعيط.. الله اعلم عليا ولا ع غلطو ال حسبت عليه.. بس انا بردو لسا بحبو..
-بنتتتتيييييييي
_بلغت البوليس جدع..كده كده انا مش عيشالك فيها اشبع فيها لوحدك بس هتعيش طول عمرك وانت شاايل الذنب اشرب ي مسعد…
وكانت تاني طلقه تطلع من المسدس تدخل دماغها…
كل امنيتي ف الحياة ك مريم إن نصلح غلطنا دايما ونفكر قبل ما نعمل الحاجه هل حد هيتاذي بسببنا ولا لاء بس للاسف بابا كان حد من الناس دي ال بتقع ف الغلط ومش بتصلحو ولا بتفكر حتي.. الغريبه ان مش هما ال بيتحسبو ع الغلط داا.. اعز حد ليهم هو ال بيحاسب ع المشاريب..

تمت…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رقم مجهول)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى