روايات

رواية رغما عني الفصل السادس 6 بقلم ميرفت السيد

رواية رغما عني الفصل السادس 6 بقلم ميرفت السيد

رواية رغما عني البارت السادس

رواية رغما عني الجزء السادس

رواية رغما عني
رواية رغما عني

رواية رغما عني الحلقة السادسة

صلاح: زينة انا بحبك وعاوز اتجوزك
😳😳
: .
مش بتردي ليه؟
:انت فاجئتني🤭
طب ايه رأيك 🤔
: محتاجة وقت افكر
زينة بعد كل السنين دي صداقة وعشرة مش قادرة تحددي موقفك دلوقتي
:انت قولتها بنفسك اهو صداقة وانا مش هاقدر اقول رأيي الا لما افكر متقبلاك زوج ولا لأ
طيب عمرك مافكرتي فيا بأي شكل غير صديق بس 🤔
:بصراحة لأ
عالعموم حقك تفكري طبعا بس اسأليني قبل ماتقرري اي سؤال بيدور في دماغك
قاطعته زينة وقالت: صلاح صلاح اهدا عليا انت عارفني ماقدرش اخد قرار مصيري في دقيقة
ًاه طبعا عندك حق

 

 

: ممكن تروحني لو سمحت
طيب ممكن قبل مااروحك تقبلي مني الهدية دي 🥺
وناولني شنطة هدايا كبيرة
😳😳 ايه دة رشوة 😁🤔
ضحك : لا ياستي لما تفتحتيها هاتعرفي قيمتك عندي ❤️
ابتسمت وقولتله : بكل الاحوال ياصلاح انت عارف غلاوتك وقيمتك عندي فاهمني
فاهمك يعني لو لاقدر الله رفضتيني احنا برضه صحاب 🥺
: اكيد بس انا فعلا مش عارفة اقرر حالا وليا طلب عندك
انت تؤمري
: منتقابلش ولاتتصل بيا لحد مااقرر
امرك 🥺لو احتجتيني كلميني 🥺
وصلني ومشي
طلعت البيت لقيت بابا بيحضر الاكل 😘
دخلت خضيته في المطبخ
: ايه ياحاج ياشقي
اتخض وقالي حرام عليكي 😂
: طمني عليك ياجميل 😀
الحمد لله ياحبيبتي لما قللت الدهون في الاكل وبقيت اتحرك انزل السلم بدل الاسانسير وبالشغل باقوم بدل القعدة عالدرج طول اليوم حسيت ان صحتي اتحسنت الحمد لله
:طمنتني
ياللا عالاكل
:اكلت يابابا بس هاقعد معاك عشان عاوزاك
خير اتغديتي فين ومع مين 🤔🥺
:هاحكيلك كل حاجة
وبعد مااتغدا عملتله شاي وحكيتله كل الي حصل ماعدا الي شوفته
:ايه يابابا ماردتش عليا خالص ولابكلمة واحدة
شوفي ياحبيبتي بالنسبة للشغل دي مشاكلهم ملناش دعوة الحق هايبان مهما حصل
اما بالنسبة لصلاح دة قرارك انتي
: ولكن يابابا انا عاوزة اعرف رأيك

 

 

لو انتي عاوزة رأيي فانا اتمنيته يكون جوزك مش هالاقي احسن منه انا عارف اصله واخلاقه انا واثق منها والا مكنتش سمحتلك تكوني على صداقة معاه طبعا دة غير اني واثق منك ومن تربيتي ليكي
بس قرارك انتي واحساسك اسألي نفسك تقدري تتخيليه زوج بتحبيه صديق بس ولا جواكي في اعجاب كراجل ممكن ترتبطي بيه
طب تقدري تشوفيه مع واحدة تانية
تقدري ولا لأ المهم عندي سعادتك ورضاكي ❤️
🤔🤔🤔
قومت قبلت جبينه :ربنا مايحرمني منك 😘
دخلت اوضتي وقررت افتح الهدية بس قولت لنفسي لأ مش دلوقتي
تاني يوم كان الجمعة إجازة قومت قررت انزل اغير تسريحة شعري ولونه واتمشى كدة
خلصت جالي فون من طارق
غريبة دي 🤔
رديت: الو ازيك يابشمهندس
الحمد لله يازينة طمنيني عليكي
: بخيرالحمد لله
تقدري تجيلي دلوقتي الشركة
: ليه خير 🤔
محتاجلك تجهزيلي ورق مهم
: حاضر مفيش مشكلة
اتصلت ببابا بلغته وروحت الشركة

 

 

لقيت طارق ومراته الأجنبية وبعض النوظفين من الحسابات والشئون القانونية وفي عملاء اعرفهم موجودين وفي بعض الرجال الأجانب
طارق عرفهم بيا وعرفني بيهم انهم ان شاء الله هايكونو الشركاء الاجانب وفيهم واحد اسمه انطوان دة المدير وابن عم مراته لانه هايتوسع ويعمل فرع للشركةفى المانيا ابتسمت وباركتلهم وبعدها اتوجهنا لمكتبي وطلب مني اطبعله شغل وملفات
حضرتله طلباته ودخلت المكتب في نفس لحظة خروج انطوان فخبطنا في بعض والورق وقع مني
ابتسم واعتذر ولم كل الورق من الارض 😀
وهو بيناولني الورق بصلي بنظرة إعجاب جريئة جدا حسيت وشي احمر من الخجل
اتضايقت وسيبته ومشيت دخلت لطارق وحضرت معاهم الميتينج كنت باساعد.طارق كالعادة وانطوان انضملنا وكان طول الوقت بيبصلي ويكلموه وهو سرحان
طارق اخد باله وقاله: ركز معانا
قاله : هاحاول
وانا متجاهلاه تماماً لحد ماخلصنا ووقعوا على عقود الشراكة واتفقوا على تأسيس مكتب لانطوان طوال فترة وجوده هنا
انطوان قال : بالمناسبة دي بكرة هانعمل احتفال بكرة لكل الموظفين
طارق قاله : لا دة واجب عليا
استأذنتهم ومشيت طارق قالي تعبتك بس انتي فعلا اساسي معانا لانك مجتهدة وأهل ثقة
ردت مراته : وجميلة جدا كمان
ابتسمت وقولتلها : انتي الاجمل
وسألت طارق: وصلت لايه بموضوع القتيل 🥺
انتي متعرفيش انهم لقوا القاتل خلاص
: بجد طب كويس مين بقى
القتيل كان مقامر وعليه مبالغ وكان مختلس وواحد من الدائنين تربصله وقتله
: الحمد لله ان الموضوع ده خلص
انا هامشي
انطوان: انا هاوصلك

 

 

لا مافيش داعي
: لا انا مصر برة ضلمة وماينفعش
اوك لاقرب طريق
طول الطريق مش بابصله لحد.ماقال: انا اسف
علي ايه 🤔
: نظراتي بس غصب عني
مش فاهمة
: انتي جميلة جدا
شكرا بس نظراتك جريئة ومايصحش
: ليه
حرام 😒
: حرام نقول للجميل انت جميل
اه والنظرة حرام مش من حقك
: اوك انا اسف اني ضايقتك
اعتذار مقبول نزلني هنا
نزلت وركبت تاكسي لحد البيت
روحت وكل مااجي افتح هدية صلاح ماعرفش أمنع نفسي ومش عارفة حتى افكر
وتاني يوم روحت الشغل وكان يوم حافل والحمد لله ماشوفتش انطوان دة خالص جهزت كل حاجة للحفلة كان ميعادها بالليل
روحت ارتحت وجهزت نفسي لبست فستان اسود في فضي وعليه من فوق بالطو فرو وفردت شعري وحطيت ميكب رقيق كان شكلي ملفت اوي ونزلت
وصلت الحفلة قبل الجميع انا وطارق ومراته كنت باشرف على كل حاجة
لحد مالكل وصل حتى انطوان وكان بيتحاشى انه يبصلي وطارق القى كلمة على الموظفين:
انا مش عارف اعبر عن سعادتي بالشراكة وانا هاستكمل مسيرة والدي ومحتاج لكل التيم يساعدوني بالتطوير لذلك قرر يرقي بعض الموظفين المميزين وعلى رأسهم زينة قررت ترقيتها لمديرة مكتبي

 

 

كنت بشرب عصير واتفاجئت باسمي كنت هاشرق
الكل كان بيهنيني وبيثني عليا واني استاهل ابتسمت بخجل
وبعد ماطارق خلص طلب من انطوان يلقي كلمة
وهو كمان اعرب عن سعادته
وبدأ الاحتفال
لقيت انطوان قرب مني وبيطلب مني نرقص
وقبل مااجاوب لقيت الي بيقول وهو بيشدني : اسف طلبت منها قبلك
😳😳😳😳 انت 😳😱

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغما عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!