رواية رغما عني الفصل السادس عشر 16 بقلم ميرفت السيد
رواية رغما عني البارت السادس عشر
رواية رغما عني الجزء السادس عشر
رواية رغما عني الحلقة السادسة عشر
رد الطرف التاني: تمام واحنا هنتابع معاكي باستمرار زي مااتفقنا
: طب والسفر🤔
متقلقيش مش هايخرج من مصر
خلصت مكالمتي وخرجت
اتغدينا ودردشنا صلاح. كان سرحان ومش بيتكلم طارق قال؛: انا هاسافر معاكم ازور ماما واهلها في المانيا
قولتله: بجد ياريت
صلاح اخيرا نطق و قال: انا هاخلص إجراءات السفر وابلغكم بالميعاد
خلصنا وروحنا طول الطريق وصلاح سرحان اول ماوصلنا روحنا نتابع الشغل بالمحلات كان عم.خسبن ويحيي هناك قالي: فاضل يومين ونعمل الافتتاح
قلت لصلاح عالاقل احضر الافتتاح واتطمن قبل مانسافر😒
عم حسين: مسافرين فين
صلاح قاله: نعمل شهر عسل متأخر بقى غشان الظروف انت عارف
عم. حسين: ربنا يسعدكم
قولتله؛: انا اعتمادي على ﷲ وعليك انت ويحيي ياعم. حسين
قااي بتأثر: طبعا ياحبيبتي انتي في عينيا وبمقام ولادي
: ربنا يخليك انت من ريحة بابا الله يرحمه🥺
الكل اترحم على بابا
صلاح: ياللا بينا يازينة
ياللا
طلعنا البيت وبمجرد مادخلنا صلاح شدني لحضنه وقالي: زينة انتي اغلى من نفسي وبصراحة انا مش عاوز اعرضك للخطر
: خطر ايه بس
بعدت عنه وقولتله: فهمني
قالي: التهريب انا اموت بس انتي محدش يمسك انا مش عارف اهبب ايه
حسيت من. كلامه انه فعلا خايف عليا ومجبر
كنت عاوزة اعرف هل هو صادق ولا بيحور علياقولتله: نبلغ زي ماقولتلك
قالي: انا موافق
😳😳😳😳😳
: بكرة الصبح نروح سوا عالمديرية
بإذن الله
دخلت اوضتي وقفلت على نفسي وفتحت الخط وبعت رسالة عالواتس على رقم. معين وجالي الرد: تمام اوي بانتظارك 👌
الصبح اتوجهنا للمديرية وصلاح بلغ عن المنظمة وانا معاه الظابط طلب يكلمه لوحده
خرجت مع ظابط تاني
اول ماخرجناقولتله: مجدي بيه تفتكر صلاح صادق
قالي: هانعرف متقلقيش
انتي اتصرفتي صح لما بلغتينا وركبتي اجهزة التصنت واتصرفتي صح لما اقنعتيه ييجي اوعي يعرف انك بلغتي قبله
: حاضر بس هتتأكدو ازاي من صدقه
الظاهر انك عاوزة تتطمني قبلنا
: بصراحة اه 🥺
ضحك وقالي: متقلقيش كل شيء هايبان
اتفضلي ارتاحي لحد.مانخلص تحقيق معاه وطلب ليا قهوة
بعد اكتر من 3 ساعات طلبوا مني ادخل
صلاح ابتسم لما شافني ابتسامة مطمئنة
الظابط قالي: زينة هانم انتي هاتسافري مع الدكتور صلاح ورجالتنا هايكونو معاكم هنا وهناك وهانتواصل مع السفارة هناك وهايتم تعاون مشترك للقبض على المنظمة
صلاح: المهم لو حياة زينة بخطر ارجوك نبعدها
الظابط: لأ الافضل تتم الخطة زي ماانت عملتها لكسب الثقة
بس قولتلي الاجتماع السنوي بتاعهم. امتى
صلاح: بعد. تنفيذ العملية بيومين كل عملاء المنظمة بكل الدول لازم يحضروا
الظابط: دكتور انا باشكرك لامدادنا باسماء كل رؤساء المنظمة بالشرق الاوسط وبرة كمان دة هايساعدنا بالتواصل مع باقي البلاد
تقدرو تروحو وزي مافهمتك احنا الي هانتواصل معاك بطريقتنا وفي خط مع مدام زينه الظابط مجدي اداهولها ودة للطواريء وابلاغنا بأي جديد
نزلنا من المديرية واتوجهنا لعيادة صلاح طلب مني اساعده لأن سكرتيرىته اجازة😒
قولتله: اتطمنت كدة
: بصراحة اه انا اهم حاجة عندي انتي❤
بجد ياصلاح
: صدقيني طالما انتي كدة حاسة انك بأمان وان البلاغ هو الافضل كان لازم أعمل الي يريحك مش هاغامر بيكي
الامور مشيت بصورة طبيعية وصلنا ليوم الافتتاح اطلقت على المول والسوبر ماركت اسم بابا الله يرحمه عبد العزيز الغالي🥺
الحمد لله المحلات شغالين حلو أوي 😊
فضلت موجودة اسبوع مع يحيي بادير المحلات واتطمنت ان كل حاجة تمام
صلاح بلغني ان السفر بعد اسبوع وان رجال البوليس عارفين
وجابلي الفستان و قبل السفر بيوم روحت ليحيي وعم حسين بلغتهم اني مسافررة واني معتمدة على الله وعليهم
يوم السفر لبست الفستان واتجهنا للمطار انا وصلاح وطارق وكانوا بيهنئونا وبعض الركاب الاجانب اتصوروا معانا لان الكل اعتقد اننا عرسان مسافرين بشهر عسل🙄
عدينا بسهولة وركبنا الطيارة والظابط مجدي كان موجود بالطيارة واكيد في غيره بس انا معرفتش غيره
حتى بالطيارة كانوا بيرحبوا وبيحتفلو بينا وبدأت الرحلة
وبدأت أقلق احنا دخلنا في الجد
ياترى هايحصل ايه🤔🤔🤔🧐
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغما عني)