روايات

رواية رغما عني الفصل الثاني 2 بقلم ميرفت السيد

رواية رغما عني الفصل الثاني 2 بقلم ميرفت السيد

رواية رغما عني البارت الثاني

رواية رغما عني الجزء الثاني

رواية رغما عني
رواية رغما عني

رواية رغما عني الحلقة الثانية

انتي مش هاتشتغلي هنا تاني
: ايه 😳😳😳😭🥺
رد مهندس عبد الله: يابشمهندس زينة مجتهدة وشاطرة و…
قولتله وانا بستجمع قوتي وباقوم من مكاني وبابتسم: عادي يابشمهندس عبد الله انا عارفة قدراتي وعارفة اني ماقصرتش شكرا ليك يابشمهندس طارق
ولسة هامشي راح مزعق: استني هنا في إيه انا ماكملتش الجملة لسة 😒
قولتله بصوت واطي: طب ماتزعقش طاه
كان بيغالب ابتسامته لانه تقريبا سمعني وقالي: مين قال انك هاتمشي هاتشتغلي معايا انا سكرتيرتي
قعدت وانا محرجة للمرة التانية 🙄 لا تمام يابشر في مؤامرة كونية لاحراجي النهاردة
وفضل يقرا تقارير باقي الاقسام هو ونائبه ويقول بملاحظات واحنا السكرتارية بنكتبها لحد ماخلص الميتنج
وكل واحد راح على مكتبه
وانا ماصدقت اخرج عاوزة ارتاح من كسفتي😡
خلص اليوم الممل دة وروحنا حتى ماروحتش لصلاح العيادة
وصلت البيت وانا مرهقة قومت حضرت الغدا قبل مابابا يرجع
انا عايشة انا وهو لوحدنا بعد وفاة والدتي رباني لوحده ورفض الجواز حبيب قلبي ربنا يحفظهولي عنده سوبر ماركت كبير بشارعنا
شوية ووصل طلعت حضنته وقبلت ايده وحضرت الاكل
قالي كالعادة:اخبار يومك ايه 🤔
حكيتله كل الي حصل قالي وطبعا لاكشفتي ولا غيره
قومي معايا نروح للدكتور لو مش عاوزة صلاح في غيره
: لا يابابا انا تمام الحمد لله صدقني اوعدك لو تعبت تاني هاكشف ❤️
وعد يازينة ❤️
:وعد يت زيزو 😁
يابت قولي بابا ياحاج عبد العزيز ياعم الحاج اي حاجة 😂
: طب ولما العروسة تيجي وتحب تدلعك هاتقولك ايه 🤔
عروسة مين يابنت اتلمي 😂 انا قربت اتخرج خالص
😳 : بلاش الكلام دة ربنا يطول بعمرك 🥺
قالي : نفسي قبل مااموت بس اشوفك عروسة
:ايوة اغزي العين وهاتها فيا ياحاج دة الولية ام حودة اللاسعة دي هاتموت عليك وكل يوم تنط للمحل بأي حجة عشان تشوفك ياحاج ياموز 😘😁
ضحك من قلبه وقالي: حرام عليكي تبقى دي أخرة صبري 😂
ربنا يخليكي ليا يازينة حياتي ❤️😘
:وليا يازيزو يارب ❤️
🥺
طب خدي بقى التعيين اهو 🥰🤩😍
:الشيكولاتة الي باحبها 😘😚
ربنا مايحرمني منك 🥺
انا هانام بقى عشان اصحى اصلي الفجر وافتح المحل تصبحي على على خير
: وانت من اهله
صحيت تاني يوم كالعادة مش شايفة قدامي 😒 نفسي انام واصحى ارتاح من النوم وارجع انام اجازة للنوم ياسلااااام 🥺
بس النهاردة يوم مميز لازم اكون مميزة 🤔 فتحت دولابي وطلعت طقم فورمال كان تحفة عليا 😀
بابا جاب الفطار ونده عليا جهزت وطلعت فضل يمدح بجمالي 😁😁 قلبته بخمسين جنيه وفطرنا سوا ونزلت
وصلت الشركة كل ماحد يشوفني يتنح 😒
متعودين عليا كاچوال
دخلت مكتبي لقيت بنت تانية لسة هسألها لقيت عبد الله مديري بيقول: هاتوحشيني والله يازينة يابنتي
: ليه يعني ومين الأخت دي 🤔
انا راجل كبير وبسببك هاموت نفسي 😭 انتي نسيتي انك بقيتي سكرتيرة طارق بيه
😳😳😳😳 :احيه
تصدق نسيت 😳
ياللا على مكتبك ولو احتجتي حاجة انا هنا خدي مفتاح المكتب سايبهولك معايا
:انت راجل أمير 😇
روحت مكتبي الجديد لقيت فون عالمكتب في علبه وجنبه ورقة مكتوب عليها فونك الجديد الخاص بالشغل بالخط اقري مهامك من المذكرةونفذي
😒
فتحت الفون بسرعة دخلت عالمذكرة وبدأت انفذ بسرعة قربت اخلص كل شيء
اخر مهمة ترتيب مكتبه
دخلت وبدأت ارتب واقرا الاوراق وانظم هرجلة التنين من مكتبه 😒
لفتت نظري لعبة شبه الصندوق كدة وملهاش مكان للفتح 🤔🤔🤔
كان وصل دخل لقاني بالعب بيها زضهري للباب ماحستش بيه وهو داخل😁
ابتسم وقالي: اهلا ياهانم بتعملي ايه
اتخضيت واللعبة وقعت
قالي: بقى بتقولي امبارح طب ماتزعقش طاه 🙂 دة انتي حسابك معايا عسير
لفيت وانا هايغمن عليا من الإحراج اول ماشافني باللبس وشعري الطويل كنت عملاه بوني تيل وميكب خفيف الي هو نو م يكب😉
لقيته انبهر 😳 قولتله : انا كنت بارتب المكتب وامبارح بالميتنج كنت بكلم نفسي 😒
قالي وهو متوتر: تمام روحي هاتي الايميلات والمواعيد
بسرعة خرجت اخدت الإيميلات ورجعت كان ماسك اللعبة
قالي: دي لعبة صيني صندوق الالغاز 🤔 الذكي يقدر يلاقي مفتاحها ولما يلاقيه هايلاقي رسالة والدتي الله يرحمها اشترتهالي وسايبة جواها رسالة لياوبقالي سنة من وقت وفاتها مش عارف افتحها
: الله يرحمها يابشمهندس ويرحم ابو الدهب بيه
يارب يازينة
ياللا قولي مواعيد النهاردة
وبدأنا نشتغل وبعد ماخلصنا
قلتله : اي اوامر تانية
قالي: زينة مكتبي اختصاصك مفيش مخلوق يدخله لما يتنضف يكون بوجودك دة غير اني لو لقيتك قد الشغل معايا هاتبقي مديرة مكتبي
: المهم فيها كام يورو الماني الحكاية دي 😁😂
ابتسم وقالي: برة قبل مااتعصب
طلعت وبدأت اشتغل وانظمله المواعيد وابعت واستقبل ايميلات وتليفونات وفاكسات الراجل دة ماكينة شغل اه امه ألمانية وهو اتعلم هناك ودي ناس مش بتهزر
😒😒
خلص اليوم المرهق وعدا شهر بنفس المنوال وفي يوم القبض وقبل ماامشي نده عليا وقالي : في حفلة بكرة في قاعة مؤتمرات الشركة هنا بخصوص التوقيع على صفقة مدينة سكنية جديدة
اعملي حسابك هاتكوني معايا بكل خطوة بتسجلي كل حاجة لأن دي حفلة اه بس اغلب كلامي مع الضيوف شغل وانتي الكمبيوتر بتاعي
: حاضر
وخدي دة مد ايده بظرف مقفول
: ايه دة يابشمهندس
مكافئة 😳😳
:هو انا لحقت
تستاهلي بعد تعبك دة غير زيادة مرتبك انا باقدر الانسان الي يشتغل بضمير واجتهاد ياللا روحي
: والله يافندم مالوش لزوم بس كام دول طيب 😂
روحي قبل ما..
:تتعصب عارفة 😒
روحت اخدت قبضي من الحسابات مشيت واتصلت بوالدي واستأذنته
لقيت اتصال من صلاح بيعاتبني عالانشغال وعاوز يقابلني
قولتله ماشي تعالى معايا 😂 اخدته وروحت عملت شوبينج وشعري وظبطت نفسي وانا اصلا باخد رأيه وذوقه بيعجبني 😁
اتغديت انا وصلاح لقيت فوني بيرن دة رقم غريب
: الو مين
…….. 😳😳😳😳😳 ايه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغما عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى