روايات

رواية رغما عني الفصل التاسع 9 بقلم ميرفت السيد

رواية رغما عني الفصل التاسع 9 بقلم ميرفت السيد

رواية رغما عني البارت التاسع

رواية رغما عني الجزء التاسع

رواية رغما عني
رواية رغما عني

رواية رغما عني الحلقة التاسعة

وقررت بعد تفكير اني انقذ خطتي
عشان احمي بابا واحمي نفسي منهم
صحيت الصبح
ولبست ملابس ملفتة وجهزت نفسي وقفت امام المرٱة باختصار لا اقاوم ودة المطلوب 😒
ماينفعش نحارب الحق…ارة الا بالدن….اءة
بابا اول ماشافني استغرب قالي: ايه طمنيني
متقلقش ياحاج كنت محتاجة راحة بس
: الحمد لله بس برضه لوحاسة بتعب بلاش تنزلي و ارتاحي
لا انا زي الفل المهم مش عاوزاك تخاف عليا ركز على صحتك انت اغلى من نفسي عليا
وقبلت رأسه ❤️😘

 

 

:حبيبتي شدي حيلك عاوزين نحدد الفرح
ان شاء الله انا هاتغدا مع صلاح وهنتكلم في التفاصيل متقلقش
طبعا جزء من خطتي ان الخطوبة تتم حتى لاأثير الشكوك نزلت واتجهت للشركة وانا جوايا خوف وقلق انا شغالة مع عصابة 🥺
جمدت قلبي ودخلت سلمت عالجميع ودخلت اشتغل قبل ماطارق يوصل
اندمجت بممارسة عملي لحد ماوصل طارق كان معاه فون اول ماشافني شاورلي احصله عالمكتب
وقفت دقيقة اتمالك فيها اعصابي ودخلت وانا بابتسم
حمد الله على سلامتك ياقمر
: الله يسلمك يابشمهندس
لا لو التعب بيحلي كدة اتعبي كتير
: انا حلوة طول عمري ومن يومي بس التواصع بقى 😌
دة شيء اكيد 😉 نسيت اباركلك
: على ايه 🤔
ياسلام يعتي مش عارفة على خطوبتك من صلاح

 

 

مثلت اني زعلانة وقلتله: اه الله يبارك فيك
مالك زعلانة ليه
: مفيش
لا اقعدي كدة وقوليلي لو صلاح مزعلك هاجيبلك حقك
بصيت له وانا مركزة في عينيه وقولتله بدلع: ياريته زيك
اتوتر وقالي: قصدك ايه
صلاح مش بيقول كلام حلو مبيعرفش يحسسني بجمالي
: اعلمهولك دة يبقى عبيط ومحتاج دروس بفن التعامل مع الجمال
ابتسمت : ياريت عاوزاه شبهك وحطيت ايديا بخفة على الكرافتة بتاعته وقولتله محتاجة تتظبط وتعمدت اني اقرب منه واحس بتوتره
وفعلا من انفاسه فهمت اني اثرت عليه وبعدها
مثلت اني اتوترت وقولت : ااانا نسيت اجيب الملفات
وقومت باغراء غير متعمد عارفة انه دلوقتي بيفكر في كلامي وهايبدأ ينشغل دة راجل اولا وأخيرا مفتاح اغلب الرجال واحد وقلوبهم فارغة كعيونهم 😌
دخلت بالملفات لقيته سرحان سيبتها عالمكتب وخرجت
شوية وصلاح بعتلي عالواتس وبدأت أكلمه بتقل وبرود
لقيته جه وجايب معاه فطاري المفضل ووردة اتجاهلته وكنت باشتغل عالكمبيوتر ومش بابصله متجاهلاه
وبيقولي: مالك بتكلميني ليه كدة عالواتس
مفيش ورايا شغل
: طب افطري الاول

 

 

لما اخلص
: تمام بس اعملي حسابك هانتغدا سوا
ماردتش عليه سابني ودخل لطارق
قربت من باب المكتب باحاول اسمع كلامهم
وكما توقعت
طارق: صباح الخير مالك مقفل ليه كدة
سيبني والنبي انا على اخري
: في إيه
زينة معرفش متغيرة اول مرة تعاملني كدة
: ازاي انت زعلتها
بالعكس انا لولا عارف اخلاقها كنت قولت بحياتها حد تاني
طارق اتوتر وقاله: تلاقيها لسة تعبانة متقلقش البنات كدة هرموناتها وتقلباتها طبيعي جدا بس انت وراها بالحنية والكلام الحلو
انا تعبان بقالي فترة بسببها وبسبب صدها ليا لما طلبت ايدها ولولا الي حصل كانت هاترفضني
: طب مايمكن مش بتحبك او قلقانة من فكرة ارتباطها بصديق عمرها
صلاح بعصبية:لا هي بتحبني بس مش حاسة ومش هاتحس الا في بيتي وفي حضني لما تعرف اني مش شايف غيرها ومستعد اعمل اي حاجة عشانها
: طب اهدا كدة خدها غديها برة بعد الشغل
حصل انا هاقوم اشوف شغلي سلام
:سلام
رجعت مكتبي وانا مبسوطة بالنتيجة ورجعت اشتغل
لقيت صلاح قدامي جاب كرسي وقعد جنبي
قولتله : ماينفعش كدة لو حد دخل
قالي: يولع اي حد
ومسك ايديا وقبلها برقة وقالي: مش احنا صحاب 🥺
اه
: طيب مالك لو زعلتك عرفيني اكيد بدون قصد
لا مش زعلانة

 

 

: اثبتيلي
ازاي
:ابتسمي
لا
:مش هامشي الا لما تبتسمي
بطل برود 😒
:وادي قعدة خلي طارق يرفدك 😁
ابتسمت اهو مبسوط
حط ايديه على شعري وقالي: ابتسامتك اهم من اي حاجة انا ماشي ونتقابل بعد الشغل
ابتسمت فعلا من رقته خسارتك ياصلاح 🥺 بس ماينفعش اضعف واصدق مشاعر انسان بلا مشاعر ولاقلب
خلص اليوم وطارق طول اليوم بيفكر ومش بمود للشغل
صلاح كان مستنيني بعيادته عشان نخرج سوا
نزلت لقيت السكرتيرة لسة موجودة وبتقولي معاه حالة بغرفة الكشف هو دكتور باطنة بس شهادة حق شاطر جدا
قعدت استناه لحد ماخلص شافني ابتسم وطلب من السكرتيرة تمشي
قالي: جاهزة 🤔
اها ياللا بينا
ولسة هانمشي طلب مني استنى دقيقة ودخل مكتبه ورجع بسرعه جايب معاه بوكس هدايا صغير 🤔🤔
وقال: ياللا بينا
😒😒
نزلنا وروحنا مطعم من اختياره وطلبنا الغدا وعصير لحد ماالغدا يجهز
قالي بهدوء: زينة انا عاوزك النهاردة تسأليني واسألك عن اي حاجة بدماغك انا كتاب مفتوح موافقة؟
اوك

 

 

:انا هابدأ انتي موافقة عليا 🤔 صارحيني
ليه السؤال دة
: شايفك متغيرة بقالك فترة من ساعة مافاتحتك بالجواز
لازم اتلخبط واتغير وافكر
: يعني موافقة زي ماوالدك بلغني
ايوة
: انا هاخليكي اسعد واحدة بالعالم ❤️ عارفة انا دخلت شغل مع طارق وانطوان وكسبت واحتمال افتح مستشفى قريب انا وطارق
وشك حلو عليا ❤️
مبروك طيب ممكن اسألك انا وترد بصراحة
: طبعا
هل في اي سر بحياتك انا ماعرفهوش
:بصراحة يازينة ……
ياترى هايقول ولا 🤔🤔

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغما عني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!