رواية رغد وجاسر الفصل الخامس 5 بقلم حنين محمد
رواية رغد وجاسر الجزء الخامس
رواية رغد وجاسر البارت الخامس
رواية رغد وجاسر الحلقة الخامسة
ساره:يلهوي امتحان اي دا !!!
رغد : امتحان لدكتور جاسر.
ساره بغمز:دكتور جاسر قولتيلي.
رغد ضربتها في كتفها:اه يا اختي دكتور جاسر ..الحمدلله ذاكرتله.
ساره :بس هو مقلناش علي امتحانات خالص..ااه دا امتحان مفاجئ وقلك عليييه.
رغد:بس بقي بلاش رغي يلا هنتأخر.
ساره :ماشي يختي يلا جاتك القرف وطلعت تجري
رغد :اما وريتك يا ساره الكلب مبقاش رغد.
وبعد انتهاء الامتحان ..
طلعت رغد وساره
ساره :بقولك اي متيجي نروح ناكل حاجه اهو نحتفل بالطرحه الحلوه دي .
رغد :انا معنديش مانع مادام علي حسابك
ساره :يحبيبتي مسميني ساره الكحيانه يعني مامعي مصاري ولا فلوس حتي ..المرادي علي حسابك
رغد : ماشي يا كحيانه هدفع انا وامري لله مش عارفه والله في كل الروايات بتبقي صاحبه البطله مليونيره كده وبتعزم البطله علي طول اما انا ربنا باليني بساره الكحيانه يلا الحمدلله ..
سمعوا صوت حد بيضحك من خلفهم
ساره لفت تشوف مين لاقته مصطفي ابن خالتها
ساره بصدمه :مصطفي ..انت هنا من امتي
مصطفي :من ساعه ساره الكحيانه..
ورغد انفجرت في الضحك
ساره بعصبيه : دا انتوا باردين صحيح ..
رغد وكتمه الضحكه:خلاص يساره اهدي احنا بنهزر وبعدين مش انتي اللي قولتي علي نفسك كدا..
ساره :استغفر الله العظيم ..المهم جاي ليه يا مصطفي انت فاشل ومبتجيش .
مصطفي : فاشل اي دا انا بيتحايلوا عليا علشان امسك مدير وانا رافض.
ساره بتريقه : والله !! طيب يا حضرت المدير عايز اي.
قبل ما يتكلم قطع حديثهم الدكتور علي اللي كان مركز عليهم من بعيد .
علي : انسه ساره ممكن دقيقه لو سمحتي .
مصطفي : طيب يا ساره انا ماشي خدي الساندوتشات دي امك بتقولك لو مأكلتهاش هتضربك .
ساره في نفسها: يا دي الفضايح يا ارض انشقي وابلعيني
ساره من تحت سنانها: ههه ماشي يا مصطفي وشدته من ايده سلملي علي ماما قوي
مصطفي بهزار : طيب ماشي سلام يا كحيانه ومشي
ساره في سرها: رمي القنبله ومشي
رغد : طيب يا ساره انا هستناكي برا عقبال ما تخلصي مع الدكتور وسابتها ومشيت
علي وهو ماسك نفسه من الضحك علي وش ساره: اتفضلي يا انسه الكتاب اللي كنتي سألتيني عليه
ساره بحرج:شكرا اوي يا دكتور تعبتك معايا لو مكنتش لقيته مكنتش طلبته منك.
علي بعفويه: لا شكرا اي دا انتي غاليه عندي اوي
ساره بحرج اكتر: طيب تمام شكرا يا دكتور ولسه هتمشي
علي : انسه ساره..هو مين اللي كنتوا واقفين معاه ده؟؟
ساره : دا ابن خالتي يا دكتور
علي : طيب تمام ماشي
ساره : سلام يا دكتور.
راحت لرغد
رغد بضحك : ابقي كلي السندوتشات علشان امك متضربكيش.
ساره: اسكتي الله يكرمك دا انا كنت في نص هدومي ساعه ما قال كده قدام الدكتور مش عارفه اعمل اي مع امي والله
رغد:هي بس بتخاف عليكي من اخر مره فقدتي فيها الوعي بسبب انك مكالتيش
ساره : طيب دلوقتي انا اعمل اي في السندوتشات دي اكلهم ازاي واحنا هناكل برا
رغد:وريني كده دول سندوتشات اي
ساره: دايما همك علي بطنك كدا منا لازم اكلهم عشان متهزأش ..انا حاسه اني في الحضانه والله .
رغد قعدت تضحك
ساره : يبرادتك يبت … انا ماشيه بقي وهسيبك لوحدك
رغد: لي بس يا سرسور يعني مش هناكل في المطعم
ساره : هروح اشوف موضوع السندوتشات اللي خلاني في نص هدومي دا واكملت وطلعت لسانها وكمان معنديش محاضرات الدور والباقي عليكي
رغد:طيب يلا طرقينا بقي
بعد مده
رغد اخدت تاكسي علي البيت
رغد :افتحي بقي يا حاجه انا جعااااااانه افتحي بقي
فوزيه من خلف الباب : مفجوعه وهتفضحنا
فوزيه:اي يا زفته صوتك عالي ليه ادخلي ابن عمك جوه
رغد بحرج: ابن عمي مين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رغد وجاسر)