رواية رعد مفتون بنوره الفصل الثامن 8 بقلم منال آدم
رواية رعد مفتون بنوره البارت الثامن
رواية رعد مفتون بنوره الجزء الثامن
رواية رعد مفتون بنوره الحلقة الثامنة
والد نور بخوف : انتواا مين
سالي وهي تاتي من الخلف: في
مين دوول ي بابا
والد نور بخوف :انتو مين وعايزين اي
احد الرجال: يلا ي حيلتها انتي وهو امشوااا معانا بالزوق او ناخذوك معانا بالعافية يلا القرار بايدكم
سالي بغضب تداري بها خوفها : وانتوااا مين حتى نسمع كلامك انت وهو ونروح معاكو فين
الرجل : يبقى بالعافية يلا ي رجال خدوهم يلا
سالي : ابعد عني انت وهو بتعمل اي ابعد عني شيل ايدك بابا اتصرف واعملك حاجة
والد نور : طب على الاقل قولي نحن رايحين فين
لم يكن احد يستمع إلى صراخهم ونداهم واخذوهم مقيدين وموصوبين الاعيين
***********************
رعد وهو يحمل نور بين يديه ويدلف بها الي المستشفى
حد يجي في المخروبة دي ويشوف مرااااتي
اتى دكتور : رعد بيه
رعد بغضب وهو يمسكه من تلاليب قميصه بعد ان وضع نور في احدى الترولات : لا عزرائيل ال هياخذ روحك لو مراته حصلها حاجة اتصرف دلوقتي روحك مقابل روحهاا مفهووم
الدكتوروهو يبتلع روحه بخوف : اااااه مفهووووم
زين : سيب الدكتور يشوف شغله ي رعد
رعد بغضب وهو يتجه له : ااانت السبب انت قولتها اي خلاها في الحالة دي انطق ي زين قولتلها اي
زين : مقولتلهاش غير الحقيقة ي رعد
رعد : واااي هي الحقيقة ي زين باشا
زين : انها اختي ي رعد
رعد بغضب : كذب انت معندشك اخت غير حور وبس
زين : لا عندي نور هي اختي انت مش هتعرف اكتر مني ي رعد انت اصلا كنت عايش برا البلد مرجعتش الا قبل ٧سنين ووقتها حصل الحادث من قبل سنة من رجوعك ي رعد
رعد باستغراب : حادث اي حصل اي ي زين
زين بتنهيدة عميقة : نور وقتها كان عندها ١٢ سنة حتى بابا كان عايش وقتها حصل حريقة كبيرة في البيت والبيت كله اتحرقا و انا وحور وبابا ال قدرنا ننفد من الحريق البوليس قال انه السبب كان انه فيش الكهرباء اتفصل فحصل ماس كهربي وبكده حصل الحريق وملقوش اي اثر لنور ووقتها بابا مقدرش يتحمل الحصل بعد ٧ شهور اتوفى علطول وده الحصل ي رعد
رعد : يعنى كلام سالي صحيح
زين : مين سالي دي ي رعد
رعد : اخت نور اااقصد اللي كانت عايش معاهم
زين : هي عايشة مع مين ي رعد
رعد : محمود السيد وسالي السيد
زين : عيلة السيد كانت شغالة عندنا ي رعد اااذاي بس عم محمود يخليها معاه ازاي بس انا قابلته من قبل الحادث ومن ٣ سنوات من دلوقتي
رعد : الراجل ده اكيد ورااااه حاجة ي زين
وحياة نور لامحي من على وجه الدنيا دي اذا عرفت انه لي ايد في الحادثة ال حصلت
قاطعهم خروج الممرضة
الممرضة : المريضة بقت كويسة وفيكو تشوفها واااه مين فيكوا ررعد
رعد بقلق : انا رعد اناا جوزها
الممرضة بابتسامة : المريضة شكلها بتحبك ااوي مبطلتش تنادي باسمك طول الوقت اتفضلوا شوفها حمد لله على سلامتها عن اذنكوااا
زين وهو يهم ان يدخل لولا أن اوقفه يد رعد : سيبني ي رعد عاوز اطمن على اختي
رعد : مش ممكن هي دلوقتي مش مستعدة تقابلك لما تبقى مستعد يبقى تدخلهاا لكن دلوقتي لا انا مش مستعد اخاطر بحيات مرااتي ي زين
زين بحنق : طيب ي رعد لكن انت مش هتمنعني عنها هي اختي قبل ما تكون مرااااتك ي رعد
تجاهل رعد كلامه ودخل لهااااا
*************************
كانت الطبيبة ما زالت تفحصها توقفت حين رات رعد يدخل
رعد: هي كيفها دلوقتي
الطبيبة : هي كويسة بس ال حصل ده ي ريت ميتكررش تاني عشان صحتها ووو صحة البيبي
رعد بصدمة : هي حاااامل
الطبيبة : اااااه الف مبروك حضرتك
عن اذنك
خرجت الطبيبة وذهب اليها فكان نائمة بهدؤء ووجههاا شاحب اللون و شفتاها ازرقت وكم تبدو جميلة حتى في مرضهااا والااان هي تحمل قطعة منه بداخلها فماذا يريد اكثر من ذاك تزوج الفتاة التي يعشقها وهاهي الان تحمل طفله بداخلها فشكر الله كثيرااا على هذه النعمة
بعد ربع ساعة من تاملها استيقظت نور وهي تشعر بالم كبير في راسها ففتحت عينيها ببطء فراااته اما هو ذهب لها بقلق
رعد بقلق وهو يتفحصهااا : انتي كويسة ي حبيبتي حمد لله على السلامة ي روحي
نور بتعب : ااااا ناااا فين
رعد : في المستشفى ي روحي انتي تعبتي ونقلناكي على المشفى والدكتورة فحصتك وقالت انك حااامل
نور بفرحة ودموع : بجد اناااا حااااامل
رعد : اااااه في قطعة مني ومنك قاعد بيكبر جواكي
نور بفرحة : انا مش مصدقة اني حامل انا فرحانة ااوي
رعد بحب : الله يخليكي انتي وابني ي احلى حاجة حصلت لي
زين : عااااملة اي ي حبيبتي
نور بصدمة : اااااااانت
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رعد مفتون بنوره)