روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل العشرون 20 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل العشرون 20 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء العشرون

رواية رساله الى أحدهم البارت العشرون

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة العشرون

نرجس / اختك عوزة اللى يخدمها يامه
انعام / بروضه كانت هى اولى تتزوجه وتتمتع فى عزه
الحاجة حميدة / فكك منها ربنا يهديها تعالى عوزاكى
نرجس / طلعت لبس للولاد
الحاجة حميدة / أيوة لمرأت عمك كمان اقفلى الباب
نرجس / حاضر خير
الحاجة حميدة / ايه رأيك فى
نرجس / شاورت بايدها لستها تسكت و فتحت باب الاوضة وجدت انعام وافقة و واضعة أذنها على الباب عوزة تعرف هم بيتكلموا فى
الحاجة حميدة / أنا مكسوفة ليكى بجد
نرجس / ليه كده ياماما انتى ست كبيرة عندك احفاد
انعام / انا لازم اعرف كل حاجة تحصل هنا
الحاجة حميدة / مش من حقك ما عندك مرأت طلعت و مرات منتصر و
انعام / انا
نرجس / يلا ياستى عمر برة عوزك تروحى مع الولاد ممكن اجى معاكى
الحاجة حميدة / تعالى معايا
انعام / رايحة فين يا موكوسة
نرجس / رايحة مع ستى و اخويه عمر
انعام / طلعت فوق حاولت كتير تفتح شقة فهد معرفتش فنزلت تحت دخلت اوضة الحاجة حميدة علشان تبحث عن مفتاح شقة فهد
طلعت / بتعملى ايه يا ام عمر
حمزة / اكيد لتبحث عن مفتاح شقة عمى فهد
انعام / و انا هاعوز ايه من شقة الفهد بتاعك
حمزة / ممكن سلسلة المفاتيح اللى معاكى و على فكره انا غيرت كلون الباب
انعام / خد ولد فقر و رمت سلسلة المفاتيح في وشه
طلعت / انتى عوزة تتعالجى
انعام / ليه شايفنى فى ايه انا بخير اطمئن
طلعت / انتى مريضه نفسيا
انعام / خرجت راحت شقتها
فى المستشفى
عطشانه جامد مش عارفة تقول عوزة اشرب
عمر / هنروح لفين ياستى
الحاجه حميدة / لشقة عمك عوزة اشوف عمك طلعت جاب أية
عمر / اطمنى كل حاجة جديده انا وحمزة اللى جبنا العفش
الحاجة حميدة / اكيد عمك طلعت كان جايب حاجات مستعمله
عمر / مش مهم الاهم ان كل حاجة جديد البوتاجاز و الغساله و التلاجة والخشب علينا للحاج 70 الف
الحاجة حميدة / مش مهم مقابل حبس عمك و الناس كانت هتتكلم علينا الفلوس ولا حاجة جنب السمعة و السجن
نرجس / الصراحة هى انسانه محترمه و ربنا لو انا و كان زوجى قتل ابنى أو بنتى لكنت ولعت فيه و المصيبه كمان أنها اتخرست
عمر / علشان هى غلبانه و ملهاش مكان تقعد فيه مرأت ابوها مش عوزة تسمع عنها اى حاجة
نرجس / عرفت منين يا فتك
عمر / لما عمك اتزوجها و انا سافرت مع عمى جه راجل شكله مش مظبوط و كان مصمم يقابل عمى و كان بيقول أنها مسألة عائليه سألت عنه و عرفت أنه ابو فرح مرأت عمى فهد
الحاجة حميدة / الصراحة هى بنت حلال و بتحب ولاد عمك
نرجس / هو انا ممكن ابقى اجى اقعد مع ولاد عمى يومين اغير جو
الحاجة حميدة / لما حالتها تستقر يابنتى ربنا يشفيها
الممرضة / جت و معاها علاجها القمر عاملة أية النهارده هتوحشينى والله
فرح مسكت زجاجة المياه و شاورت بيها للممرضة
الممرضه / بعتذر و الله سامحينى انى اتأخرت عليكى و طلعت جابت ميه لفرح و جت
تانى يوم الدكتور مر على فرح و كتب ليها خروج و عطاها كارت دكتور علشان تروح تتابع معاه علشان صوتها يرجعليها
فرح / مسكت الأجندة وكتبت
انا كنت متحمية بجدران الاوضة دى رغم أنها اوضة فى مستشفى انا خايفة لما اطلع القى ذئاب بشرية حولى كثيرة انا أصبحت اخاف من كل شيئ يارب ثبتنى و قوينى و يسر امري
عمر / بسمة نسمة باسم ماما هنا يلا ندخل نسلم عليها ونقوللها وحشتينى
الولاد دخلوا يجروا على فرح ماما وحشتيني كتير
فرح / نزلت من على السرير و اخدت الولاد فى حضنها و قعدت تبكى
عمر / السلام عليكم حمد الله على سلامتك
الحاجة حميدة / حمد الله على سلامتك يلا شقتك جاهزة منتظراكى
فرح / باست ايديها و دماغها و ارتمت فى حضنها وقعدت تبكى
عمر / الست……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى