رواية رساله الى أحدهم الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم هبة أحمد
رواية رساله الى أحدهم الجزء الحادي والأربعون
رواية رساله الى أحدهم البارت الحادي والأربعون
رواية رساله الى أحدهم الحلقة الحادية والأربعون
محسن / من خلفه مطلوب القبض عليك سلم نفسك يا مجرم
فهد / بخضه وارتباك يخرب
بيتك نشفت دمي
محسن / قعد يضحك جامد
فهد / همشي انا وعلى فون
محسن / تمشي فين وكنت جاي ليه اصلا شكلك مش طبيعي في ايه
فهد / انا جايلك انت بشكل ودي مش رسمي يعني عاوزه ابلغ عن واحد نصاب اسمه الشيخ درديري و الشيخ ده بيعمل اعمال والحاجات القذره دي سمعتم انه لازم اعوذ بالله يجامع الستات اللي عاوزه تعمل عنده عمل او سحر انا سمعت كده بس ما شوفتش
محسن / كلامك صح يا ابن خالي هو فعلا بينام مع الستات اللي عاوزه تعمل حاجه وبصورهم فيديو وبعد كده بهددهم بالفيديوهات ويبتزهم بس الصراحه هو فعلا بيعرف في السحر والحاجات دي وراثه عن ابوه و جده
فهد / وعرفت منين كل ده يا خفيف
محسن / انت ناسي ان احنا الحكومه
فهد / طب يا حكومه يا صاحيه اقبضوا عليه او اعملوا اي حاجه انا اتخرب بيتي بسببه سقطت مراتي مرتين وطلقت النهارده بسببه
محسن / شكلك مليان يا ولد خالي اقوللك انت رايح فين دلوقت
فهد / مسافر راجع لشركتى والحياه القديمه من الشغل للبيت ومن البيت للشغل
محسن / استنى لحظه محمد يا محمد يا عيد خلي بالك انا رايح مشوار وجاي لو حصل حاجه رنه وانا في الحمام فاهم
محمد / تحت امرك يا باشا
محسن / خرج ركب جنب فهد ورا وعمر سايق اطلع على قهوه المنتزه يا ولد يا عمر
عمر / انا بشمهندس زراعى يا خالى
محسن / طز انا الحكومة يا ولد نزلنا هنا و امشى انت على رنه من عمك يلا انزل يا فهد
فهد / حاضر بس مش عاوز اتاخر
محسن / استنى لحظه جاى و طلع شقته ونزل و ماسك شنطه في ايده انزل يلا علشان تتغدى معايا كفته وعيش بس ايه كفته عجب مراتى بتعملها جميله بجد
عمر / و ربنا لاجى اكل معاكم انا جعان
فهد / نزل ساكت خالص
محسن / كل شيء هيتحل بالصبر اللي عاوزك تعرفه ان الشيخ درديري يبقى ابن اخت حد مهم في الداخليه علشان كده الصبر حلو
فهد / هامشي انا ماشي
محسن / والله ما يح صل نتغدى الاول وبعدين يا عم اسبوع واحد في اول الاسبوع اللي جاي هنقبض عليه
فهد / تمام ياريت
مرتضى / خير يا حاجه
مختار / هو انت اشتريت نص فدان من الارض انعام اللي هي ورثها من ابوها
مرتضى / ايوه وهي اخذت الفلوس علشان تساعد بيهم في جوازه ابنها وبنتها
طلعت / و ازاي تشتري الارض من غير علم مختار
مرتضى / هي قالت ان مختار اللي بعتها وهي مش عاوزه تحرجه قدامي علشان خاطر كده اعطتها الفلوس ولسه حتى ما سجلتش الارض على اساس ما فيش بينا الكلام ده
الحاجة حميدة / ومن امتى ولادي بتستلف ولا بتحتاج فلوس او اي حاجه من حد انت غلطان انت بعطيانك اختك الفلوس خربت بيت فهد ابني
مرتضى / ليه وازاي كفر الله الشر
طلعت / اختك راحت للشيخ الدرديري والله اعلم عمل معاها ايه ما هو لازما بيعمل مع الستات اللي بتروحله الفاحشه علشان يرضى يعمل لها سحر اللي بيه فهد ضرب مراته اللي كانت حامل وسقط العيل وطلقها النهارده واختك اعترفت بكده و كله متسجل صوت و صورة
مرتضى / اختي مفهاش حيل تعمل كده هي اختي بتطلع من البلد
مختار / خد اتفرج على كلام اختك واللي عملته في ام مرعي علشان وتقوللها حرام عليكي
مرتضى / لما شاف الفيديو قال اختى لازم تروح مصحه للامراض النفسيه علشان تتعالج وبالنسبه للشيخ الدرديري انا هاجيبه متكتف لحد هنا ولو هو اللي عامل السحر يفكه هيتربط في الارض البحريه لحد ما يموت
مختار / وانا معاك الاول اختك تروح دارك وبعد كده تروح المستشفى تتعالج نفسيا وبعدها نجيب الشيخ الزفت ده نشوف هيعمل ايه
انعام / دايخة بس سامعه كلامهم فقالت و الله طول ما انا عايشة ما هتشوف يوم حلو يا فهد طالما اختى أنيسة مش على زمتك
الحاجة حميدة / عوزة الشيخ اللى عمل السحر لابني وخرب بيته يجي هنا ياخذ اللي هو عاوزه ويفك اللي عمله
حمزة / ده جهل وتخاريف يا ستي
مختار / السحر مذكور في القران يا ابني ربنا يكفينا شر السحره والساحرين
شوقى / نزل اجازه ما روحش على شقته راح على بدور لما نزل المحطه رن عليها كلمت مروان راح جابه من المحطه
بدور / هنعمل ايه دلوقتي شقتي ما فيهاش عفش خالص على البلاطه زي ما بقولوا
فرح / معاكى ال 15000 بتاعه كاتب السيناريو خذي خمسه كمان عليهم اهو وشوفي هتجيبي ايه لشقتك
بدور / لما شوقي يوصل نشوفه هيعمل ايه ممكن يفكر يجيب عفش شقتنا ونستقر هنا على طول شهاده حق الناس هنا كويسه وعلى الاقل احنا هنا بعيد عن ايد كريمة مرات ابوكي
فرح / طب ومدارس العيال لازم يحولوا هنا و بطاقه التموين كمان علشان العيش
بدور / بعلي وسندي جاي هو هيتصرف عن اذنك يا بنتي اهو جاي اهو انا نازله اقابله تحت
فرح / ههههه طول عمرك مجنونه مدحت ياسين ياسمين بابا جه يا حبايبى انزلوا بسرعة هو تحت
كريمة / بتكلم نفسها اه لو اشوفك يا بدور كنت فرجت عليك الشارع انا عارفه انك عارفه مكان الزفته فرح مسير الحي يتلاقى ولفت السوق كله على بدور وراحت فرن العيش والشوارع اللي حوالين سكن بدور ما لقيتهاش روحت متغاظه
حمدان / بعت نص مرتبه على فودافون كاش بتاع كريمة ورن عليها بلغها انه بعت لها مصروف الاولاد
كريمة / انت فين انا هاسود عيشتك
حمدان / انا خلاص مش —–
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)