رواية رساله الى أحدهم الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم هبة أحمد
رواية رساله الى أحدهم الجزء التاسع والثلاثون
رواية رساله الى أحدهم البارت التاسع والثلاثون
رواية رساله الى أحدهم الحلقة التاسعة والثلاثون
مختار / كده مرضية ياست الناس
فرح / انا مش عوزة حاجة غير ورقة طلاقى و هاختفى من حياتكم
الحاجة حميدة / لا كملى حياتك في شقتك و بنت خالتك هتكون معاكى و ليكى معاش كل شهر ده حقك يكفى انك رفضتى سجن ابنى مرتين و كنتى مراعيه ربنا فى ولادنا
بدور / و الله انتم ناس طيبين اوى وبكت
الحاجة حميدة / خلى بالك من اختك معدش ينفع حد من الشباب ياجى عندها بعد طلاقها من زوجها
فرح / و الولاد هيكون مصيرهم ايه
الحاجة حميدة / ربنا احن عليهم من البشر
بدور / فرح تخرج و هاتى الاولاد تقعد معانا
انعام / ام مرعى تعالى
ام مرعى / خير يابنتى
انعام / هو الجماعة راحوا فين
ام مرعى / الست فرح فى المستشفى شكلها سقطت تانى والكل عندها
انعام / سقطت بجد بركاتك ياشيخ درديرى وقعدت ترقص و تقول جانا الفرح جانا جانا الفرح جانا بركاتك ياشيخ درديرى
فهد / بعد ما طلق فرح رجع البيت داخل يشوف أمه قبل ما يسافر فوجد انعام بترقص وقف يتفرج عليها و قام بتصويرها فيديو على فونه
ام مرعى / خلى بالك الاستاذ فهد بيتفرج عليكى عيب كده
انعام / بقولك عوزة اكل كتير انا نفسي مفتوحه عاوزه اكل اي حاجه
فهد / مين الشيخ درديرى ده يكنش هو النصاب بتاع المركز
انعام / الشيخ درديرى ده سره باتع هارحله يعملك عمل يخليك تحب اختى و تتزوجها
فهد / انا موافق انا اصلا لسه مطلق فرح
انعام / بجد لولولولى الف مبروك كل ده و فهد بيصورها
ام مرعى / متخدش على كلامها يابنى شكلها تعبانه
فهد / يبقى انتى اللى بتعملى اعمال و سحر لينا
انعام / انا كل اللى يهمنى انك تتزوج اختى و تفرح قلبها قبل ما تموت
فهد / انتى جواكى غل وحقد يكفوا بلد منك لله خربتى بيتى
انعام / اتزوج انيسه اختي تعيش في سلام تلف تلف ولو جبت 1000 عروسه بعون الله هتطلقها وهتطلع من عندك بفضيحه
فهد / ليه كل ده هو انا كنت عملتلك ايه دانا كنت زوج صالح لاختك واولادك بعاملهم زي اولادي
انعام / علشان رفضت انيسه في الاول واتجوزت ماجده اللي هي اختي من ابويا ورفضت اختي شقيقتي وبدل ما تصلح غلطتك وتتجوز انيسه رافض بروضه
فهد / يعني ايه اصلح غلطتي هوانا كنت غلطت مع اختك
انعام / ايوه غلطت وغلطك كبير انك رفضت تتجوزها وفضلت ماجده عليها فى الاول و دلوقت اتزوجت واحدة لا أصل ولا فصل
فهد / ام مرعى شاهده على كلامها على العموم انا مسجل كل كلامك وهروح لاخوك اشوف هو رده ايه
ام مرعى / سافر يا ابني وبلاش تيجي هنا يمكن سبب اللي حصل بينك وبين مراتك انك دخلت شقتك شقتك مسكونه يا ابني وانا بقول لك قدامها والارزاق على الله
انعام / اخرسي انت بتقولي ايه وخبطتها بخشبه جامده على دماغها والله لاوريكي يا بنت الكلب
كل ده وفهد بيسجل ليه فيديو على الموبايل بتاعه
حمزة / دخل على صراخ ام مرعي هو في ايه ايه اللي حصل
فهد / كلم عمك مرتضى خليه يجي اللي اقسم بالله اقتلها
حمزة / حاضر انا هكلم عمي يجي يشوف ايه الحكايه ورن على عمه قال له تعالى بسرعه الا في مشكله بين عمي فهد وعمتي انعام
طلعت / يلا يامه نروحوا مش عارف ايه اللى حصل في البيت
الحاجة حميدة / يلا يا ولاد شيل الولاد يا عمر
بسمة و نسمه و باسم مسكم في فرح جامد وقعدوا يعيطوا عاوزين نفضل مع ماما
فرح / سيبيهم يا ماما الحاجه هم هيفضلوا معايا يعني طلما بدور هتقعد في شقتي لحد ما ربنا يسهل الحال
الحاجة حميدة / بصت لطلعت وقالت سيبهم يا ابني معاها ما حدش هيقدر يراعيهم ويهتم بيهم زيها
عمر / عاوزين اي حاجه قبل ما نمشوا ست بدور خلي بالك منها عمي طلقك رسمي والايصال اهو وبيقوللك ربنا يصلح حالك سامحيني انا مش عارف انا عملت كده ازاي وليه
فرح / انا مسامحه ربنا يسامحك الجميع
فهد / بعد الناس ما اتلمت على صويت ام مرعي وجت نسرين تجري على الصويت راحت الصيدليه جابت لزوم تخيط الجرح وقعدت تخيط فيه ام مرعى اغمى عليها
فهد / واقف مصدوم من كلام انعام اللي قعدت تقول انا مواريش حد غيرك انا بعت نص فدان ارض علشان اخرب بيه بيتك واخليك عايش لوحدك كده وخلي بالك الدور جاي على ولادك لازم يموتوا
مرتضى / انت فعلا مجنونه ما لكيش غير مستشفى المجانين
فهد / مين قال لك انها مجنونه احنا اللي مجانين جنبها ده هي عارفه هي عاوزه ايه مع الاسف
عمر / رد على حمزه اللي خبره ايه اللي حصل وفي الاخر قال تعالوا بدل ما تحصل مصيبه امى عوزة ترش ميه مش عارف فيها ميه نار ولا عمل و سحر اللي بتعمله عند الشيخ درديري
الحاجة حميدة / هات التليفون يا ابني اخذت التليفون من ايد عمر وقالت فهد علشان خاطري يا ابني اخرج سافر دلوقتي علشان خاطري بلاش تعمل حاجه تندم عليها و بعدين كفايه فضايح لحد كده
فهد / حاضر ياما طلباتك اوامر انا ماشي
مختار / انا خلاص جبت اخري والله معاها مش عارف اعمل ايه
الحاجة حميدة / دي مريضه يا ابني بالغل والحقد ودول مرض لا شفاء منهم
عمر / انا شاك——-
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)