روايات

رواية رساله الى أحدهم الفصل الأربعون 40 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الفصل الأربعون 40 بقلم هبة أحمد

رواية رساله الى أحدهم الجزء الأربعون

رواية رساله الى أحدهم البارت الأربعون

رساله الى أحدهم
رساله الى أحدهم

رواية رساله الى أحدهم الحلقة الأربعون

الحاجة حميدة / دى مريضة يابنى بالغل و الحقد و دول مرض لا شفاء منه
عمر / انا شاكك أن امى عاملة حاجة و الحاجة دى عمى و مرأته شربوا منها لما طلعوا شقتهم
مختار / طب هى دخلت شقتهم ازاى و الباب مقفول
عمر / انا بروضة شاكك أنها دخلت من الباب اللى على الجنينه
طلعت / انا هاين عليا اهد البيت القديم كله وابني من اول جديد بيت جديد على خمس ست ادوار.
عمر / المهم ما يكونش عمي فهد له شقه فيه على فكره انا خايف ان امي تروح عند فرح مرات عمي وتعمل فيها حاجه علشان ما فيش راجل بيدخل عليها مننا
مختار / امك جننتني والله يا ابني اعمل ايه معاها انا عملت معاها كل حاجه ما فيش فايده فيها انا اكتشفت انها باعت نص فدان من ارض ابوها من ورثها علشان الدجل والكلام الفاضي
عمر / مين قال لك انه كلام فاضي يا ابويا لو كان كلام فاضي ما كانش عمي عمل اللي عمله في مراته مرتين وكل مره في الشقه الملعونه اللي هي بتاعه عمي انا نفسي عمي ما ينزلش البلد ثاني خالص ونشوف حد يسكن في الشقه اللي تحت اللي تحت مرات عمي يكون امين ياخد باله منها
الحاجة حميدة / السحر مذكور في القران يا ابني
طلعت / ابوك الشخص الوحيد اللي يقدر يلجم امك لو مش هيقدر عليها تروح لاخوها
عمر / هي عاوزه تروح عند خالي عشان تبقى براحتها تروح للشيخ ده وتيجي من عند الشيخ ده ومعاها الفلوس وبتصرف
طلعت / احنا عايشين في دومة من أفعال امك و اللى انظلم الوحيد و جامد فرح مرأت عمك فهد
عمر/ صح كلامك عمى فهد خارج اهو بعربيته هوقفه
مختار / روح مع عمك يا عمر انت الوحيد اللي بتقدر تطيب خاطره هو مجروح جامد
عمر / هبعت لك يا عمي الفيديو اللي لسه عمي بعته لي بتاع امي والفضايح بتاعتها
طلعت / تمام بس روح مع عمك ما تسيبهوش
حمزة / كتف ايد انعام وخلي نسرين عطيتها حقنه مهدئه وشالها ولسه خارج بيها يوديها لشقتها
مختار / دخلها البيت الكبير ثاني اخوها هيجي ياخدها من هنا
حمزة / عمى مرتضى كان هنا يا عمي ده ما اقدرش عليها سابها و مشي
مختار / طب قوليلي اعمل ايه حد يرد عليه قولوا لي اعمل ايه اقتلها ولا احبسها في الاوضه لحد ما تموت
حمزة / نرجس ارجوكي غيري هدوم امك عشان هتروح للدكتور دلوقت انا كلمت الدكتور ومنتظرها
نرجس / دكتور ايه احنا مش عايزين فضايح ارجوكم اهل جوزي دلوقت هيعيروني بامي
حمزة / ما حدش هيعرف حاجه هي هتطلع على خالك ومن عند خالك هتطلع على الدكتور
نرجس / ما فيش حاجه بتستخبي الناس بتعرف كل حاجه
نسرين / انا خيطت جرح ام مرعي 37 غرزه حرام عليكم والله الست غلبانه بتربي في ايتام
الحاجة حميدة / فين ام مرعي
نسرين / نايمه في المطبخ
الحاجة حميدة / حمزه هات ام مرعي نايمها في الاوضه اللي جنب اوضتى
حمزة / حاضر يا ستى طب واولادها
مختار / يجوا يقعدوا معاها
كريمة / كل يوم تروح البيت اللي ساكنه فيه بدور تسال عنها وفي الاخر راحت لصاحب البيت تسال عن بدور او شوقي زوجها فصاحب البيت قال لها ما اعرفش حاجه عنها هم شقتهم تمليك مش ايجار عشان اشوفهم
كريمة / جاك الغم راجل ضلالي
صاحب البيت / انت ست ما لكيش حاكم صحيح غوري من هنا الا اخلي الاولاد يكسروا عضمك
كريمة / مشيت وهي بتبرطم
حمدان / لقى شغل في عماره في الاسكندريه قاعد غفير على الحديد و مواد البناء العماره لسه تحت الانشاء وصاحب الارض لما عرف حكايته وعده انه هيكون بوابه على العماره وهيسكن في اوضه في البدرون
حمدان / حمد ربنا انه لقى شغل وبعد عن كريمه وسمها
مريم / بابا الحقني انا تعبانه جامد مش عارفه مالي
مروان / مالك يا حبيبتي هبه هى مريم مالها
هبة /دكانت كويسه طول النهار ما فهاش حاجه مالك يا حبيبتي
مريم / جنبي بيوجعني اوي هموت واديني للدكتور يا بابا ولا اقول لك ودينى المستشفى اللي على اول الشارع ابوس ايدك يا بابا
مروان / شال بنته وجري بيها وهبة معاه على المستشفى وبعد الكشف اتضح انها عندها مغص كلوي فاخدت محلول وبدات تشعر بالراحه وفضلت لليلتها في المستشفى وفي الصباح حست انها كويسه وجه الدكتور كشف عليها و كتبلها علاج وكتب لها خروج وهي خارجه شافت فرح فجرت عليه وحشتيني ياماما فرح
فرح / اللي كانت خارجه هي والاولاد بعد التنازل عن المحضر علشان تروح شقتها وانتى كمان يا حبيبتي واخذتها في حضنها
مروان / مريم تعالي هنا وراح علشان خاطر ياخدها وجد فرح في وشه
فرح / انت ما بتجيش ليه يا مريم ابقي تعالي انا قاعده لوحدي
مروان / ازيك يا مدام عامله ايه اسفين للازعاج
فرح / ما فيش ازعاج ولا حاجه مريم دي زي بنتي انا بحبها والله
هبة / عيب يا مريم لما تعملي ازعاج للناس ازيك يا مدام
فرح / الله يسلمك خلي بالك من مريم دي بنت كويسه جدا مريم ابقي تعالي انتى وماما حضرتك ماما مريم صح
مريم / ايوه دي ماما هبه ست كويسه جدا هبقى اجي انا وماما هبه نشوفك
فرح / تنوروا اكيد اي خدمه
بدور / انا مش عارفه هنروح ازاي بنص كتيبه العيال اللي معانا دي يلا اسندي عليا
هبة / مروان وصلهم البيت يا مروان وبعدين تعالى خدني ولا نروح احنا في تاكسي ولا اي حاجه مش مهم تعالى نمشى دشارعين
مروان / حاضر اتفضلوا اوصلكم الاول واجي اخد الجماعه
بدور / يا ريت يا ابن خالي يلا يا اولاد اركبوا مع خالكم
فرح / معلش يا استاذ تعبناك معانا
مروان / هو انتى معندكيش زوج هو زوجك فين
بدور /زوجها مسافر السعوديه بيشتغل هناك عقبال عندك
مروان / لو ما فيهاش احراج خدي رقم فوني في اي وقت رنى عليه وانا اجي اوصلك لاي مكان انا ما انساش فضل حضرتك
فرح / ما فيش فضل يا استاذ يكفي ان بنتك بقت كويسه ربنا يباركلك فيها يا رب
مروان / اتفضلوا حمد لله على السلامه
فرح / خذ دول تشكر
مروان / والله ما يحصل ده انتى فكيت كربي وانا مخنوق انتى السبب في وجود بنتي لحد دلوقتي معايا جميلك على دماغي ربنا يفك كربك ويسترها معاكي
فرح / يا رب امين يا راجل يا طيب خلي المدام تيجي هي ومريم يزروني ويسالوا عليا
انا ملهيش حد هنا الا بنت خالتى دى
مروان / حاضر من عيني على فكره هبه مش ام مريم دي مراتي بس الحمد لله هي ست كويسه وعندها ضمير بتعامل مريم زي ولادها
فرح / الحمد لله علشان انت راجل طيب وبنتك غلبانه ربنا وقعكم في الناس الطيبين مش هاقدر اقول لك اتفضل علشان انا قاعده لوحدي ربنا يصلح حالك ويباركلك في بنتك وفي مراتك مع السلامه
مروان / راجع روح مراته ومريم و هبه انا نازل اجيب حاجه للغداء وبعدين الف شويه ربنا يرزقني من فضله
هبة / مين الست دي يا مروان شكلها مكسوره جامد احنا عندنا اكل فراخ مشويه و باشميل
مروان / بالليل هقوللك اللي اعرفه عنها بس دى ست جدعه ب 100 راجل ربنا يصلح حالها
فهد / شاف فرح وهي خارجه من المستشفى مع بدور والولاد و مشي وراهم لحد ما وصلوا الشقه واطمئن انهم طلعوا في شقه فرح ركب عربيته ومشي هو و عمر وصل قسم الشرطه سال على الاستاذ محسن امين الشرطه
محسن / من خلفه مطلوب القبض عليك سلم نفسك
فهد / بخضه وارتباك يخ——–

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رساله الى أحدهم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى