رواية رد قلبي الفصل الخامس 5 بقلم نورا فريد
رواية رد قلبي الجزء الخامس
رواية رد قلبي البارت الخامس
رواية رد قلبي الحلقة الخامسة
لكن فجأة الجرسون دلق العصير على لارا
مراد.. انت
لارا بهدوء.. حصل خير انت كويس حصلك حاجة
الجرسون.. كويس شكرا ل حضرتك
لارا .. روح شوف شغلك و انا ها روح اغير الفستان ده
مراد.. انا كمان ها غير البدلة دى تعالي يا ستي
لارا و مراد طلعوا لى غرفتهم لارا غيرت الفستان و بعدين نزلو تاني
مامت مراد .. كنتو فين يا مراد
مراد .. مفيش يا امي بس لارا اتخنقت من الفستان ف غيرتو
مامت.. طب انتي كويسة ولا ايه
لارا.. انا كويسة جدا بس مش بحب الأجواء دى
مراد و لارا روحو يرقصوا على اغنية من اول دقيقة
مراد سرحان في لارا و جمالها و رقتها.. لارا بصيلي
لارا.. ها بتقول ايه
مراد.. بصيلي
لارا رفعت وشها و نظرت ليه و دى كانت اول مرة ينظروا لي بعض لارا شعرت بأن قلبها بيدق بشده
مراد.. تعرف انكي اجمل ست في العالم
لارا نظرت ليه و ابتسمت بى سخرية.. ربنا يكرمك يا مراد
مراد.. هو انتى بتكلمي انكل اشرف في ايه يا لارا فكي و اتكلمي معايا ده انا زى جوزك برضو
لارا ضحكت بصوت عالي شوية مراد شالها و قعد يدوخ بيها لارا من الخوف مسكت فيه جامد مراد نزلها لارا من كتر ما مراد كان بيدوخ بيها حضنته لانها كانت ها تقع
ساندرا بتنظر عليهم بدموع فرح
شريف.. عقبالك… بتعيطى ليه يا فقر
ساندرا بدموع.. شكلهم حلو اوي مش مصدقه ان لارا اتجوزت حاسه اني بحلم
شريف.. معاكي حق مش ناويه تتجوزى انتي كمان و تكوني ماما ساندرا و انا اكون بابا شريف
ساندرا.. خلينا اخوات احسن ذات انى مش بفكر في الموضوع ده
شريف.. خوت في نفوخك يا بعيدة
ساندرا ضحكت بعلو صوتها و انتهت الحفلة و في غرفة مراد
لارا.. انا متاكده ان العصير كان فيه حاجة
مراد.. ايه اللي مخليكي متاكدة اوى ان العصير فيه حاجة
لارا.. مش عارفه بس حسيت
لارا قعدت على الكنبة و مراد قعد جانبها.. بس كويس جدا ان ماما و بابا جوم و اتكلمو معايا عادي بجد انا مبسوطه جدا النهاردة
مراد نظر ليها و جذبها ليه
لارا.. اي اللى بتعملو ده شيل ايدك لا تزعل انا زعلي وحش اوي
مراد نظر لى تعبيرات لى وجهها.. حببتي الشريسة
لارا زقت ايديه و قامت لكن هو جذبها ليه تاني .. و بعدين معاكي يا لارا
لارا.. انت ش..رب صح انا برضو بقول كده
مراد.. تو بس توهت في عشق عينيكي و جمالك
لارا زقته بضيقة و عصبية و قامت وقفت و مسكت سك…ينة.. لو مبعدش عني ها موت نفسي انت كداب في كل حاجة بتقولها و كل كلمة ايه هى علشان سبتك ها تعلب عليا و تسبني انتوااا خاينين يا مراد
مراد نظر ليها بصدمة و غضب.. انتى بتقولي ايه انتي اتجننتي انتي ازاي تتكلمي معايا كده
لارا حطت السك..ينة على ايديها و ابتدت تضغط عليها بدموع.. متحاولش تمثل عليا لانى فاهمك ها تخد اللى عايزو و بعدين ترمني و تشوف الاحلي انت واحد حيوان و انا مستحيل اكمل ننهيها من دلوقتي طلقني يا مراد
مراد نظر لى ايديها اللى ابداتت تن..زف .. طب سيبي السكينة و تعالي نتكلم بهدوء
لارا.. مفيش كلام بينا و ها طلقني سامع
مراد قرب منها و رما السكي..نة على الأرض و صفعه صفعة قوية
لارا نظرت ليه بصدمة و بتعب و بعدين قعت على الارض و غمضت عيونها مراد نظر لى اللى على الارض بصدمة.. لارااا
مراد اتجه ليها و وضع راسها على قداميه و حاول يفوق فيها لكن مفقتش شلها و خرج من الغرفة و من حسن الحظ ان الكل اللى فى القصر كانوا نايمين اتجه بيها لى السيارة و بعد وقت وصلوا لى المستشفى حطه على الترولى
اسف يا مراد بيه بس مش ها ينفع تدخل معها
مراد.. مستحيل اسيبها و هي كده انا ها تدخل معها ارجوك يا دكتور مش ها ينفع اسيبها لوحدها
الدكتور بحيارة.. اتفضل
و بعد شوية في غرفة لارا
الدكتور.. محاولة انت..حار ده غير الضغوطات النفسية اللى بتمر بيها
مراد.. هى ها تفوق امتي
الدكتور .. ممكن شوية أو الصبح هى بخير اطمن حمدالله على سلامتها عن اذنك
و خرج الدكتور من الغرفة مراد نظر ليها بحيارة.. شكلك ها تتعبني معاكي يا لارا مشكلتك انكي فاكرة ان كل الناس زى بعض واحدة منعدمة الثقة في كل حاجة حتي في نفسها من رغم انكي مهندسة اد الدنيا بس مش واثقة في نفسك
مراد قعد على الكرسي اللي جانبها و مسك ايديها بخوف و تردد.. تعرفى اننا شبه بعض اوى حتي نفس الجروح اللي في قلوبنا.. طب ليه مش عايزة تدينا فرصة مش يمكن نكون سند لي بعض و ندوي جروح بعض مشكلتك انكي قفلة بابك من كل حاجة و مشكلتي اني متسرع
مراد بيمسد على شعرها بحنيه.. بس انا مش وحش اوي كده انا مش وحش يا لارا و مش خاين يمكن طرقتي غلط هه نسيت اني بكلم الاسطا لارا الحسيني بس انا مش وخدك بديل لى حد مش عارف بس انا حاسس اني مشدود ليكى يمكن علشان شبه بعض و حصلنا نفس الوجع بأحداث مختلفة اتمنا انكي تدني فرصة ليا و لي حياتنا
بقلمي نورا فريد
أما عند سارة
سارة.. انا مش فاهمه يعني ها تستفيد ايه
سليم .. زى ما انتي ها تستفيدي بالظبط ان شغل لارا يبوظ و انا كمان عايز مراد يقع ميقومش تاني
سارة.. يبقا خلينا شوية لم يتعلق بى لارا
سليم.. مش فاهم
سارة.. يعني لم يحبها و بعدين نخلص من لارا كده اضمن ليك ان مراد واقعة من غير قومة
سليم .. ده انتي شيطانية على كده
سارة بابتسامة.. و لسه ده احنا ها نتسلا اوى استنا و شوف
و عند لارا و مراد
مراد كان نايم على الكرسي و هو مسك ايديها لارا فاقت و هى بتنظر ليه
لارا لى نفسها.. بجد ده واحد مش طبيعي مش عارفه اثق في حد مش عارفه و بعدين افرد كان خطة مش يمكن مزقوك عليا اصدقك ازاي
لارا نظرت لى ايد مراد اللى فى ايديها.. احنا زي السماء و الأرض مستحيل نتقبل لان عكس بعض انت مش شبهي ولا انا شبهك انا مش ها جرح نفسي تاني مش عايزة اتحب انا عايزة اعيش
لارا بتعب.. مراد.. مراد
مراد صاحي على صوتها و قام حضن..ها بلهفة .. حمدالله على سلامتك الحمدلله يا رب الحمدلله
لارا بعدت عنه.. يهمك اوى يعنى…. خايف عليا يا مراد يعني لو كنت مو..
مراد حط صابعه على فمها.. بس يا لارا علشان خاطري بلاش الكلام ده و بعدين اه يا ستي تهمني و افديكي بروحي كمان مش مراتي حبيبتي
لارا.. انا مش قادرة اجدل ف بلاش التمثيل ده مفيش حد من أهلنا قعد علشان تتكلم بالطريقة دى احنا الاتنين عارفين نهاية الجوازة دي ايه ف بلاش تمثيل ارجوك..
مراد ابتسم بسخرية.. معاكي حق هو فعلا تمثيل لم اكلمك و انتي نايمة و اقول حاسس بحاجة تجاهك ابقا بمثل المفروض متكلمش و أنا نايم
لارا اتسعت عينيها من الدهشة مراد سبها و راح لى شرفة الغرفة علشان يهدي نفسه من الغضب
لارا بدهشة.. هو معقول يكون سمعني لا لا يا لارا فوقي حب ايه الشهر يخلص و كل واحد يروح لى حالوا بس بعد ما انفذ خطتي لازم حاتم يدفع تمن كسرت قلبي ….. بس هو مش سمعني يارب ما يكون سمع حاجة
بعد شوية جاه الدكتور و سمح لى لارا الخروج لارا قامت لكن حست بى دوخة
لارا.. انت بتهبب ايه يا ابن المجانين
مراد شال لارا.. ممكن تفصلي شوية و بعدين انتي بطلعي في الروح و مش قادره تمشي اهمدي بقا
لارا.. الناس ها تقول علينا ايه و بعدين اهلك
مراد.. الناس طول عمرها بتتكلم اللى يقول يقول يا لارا ميهمنيش المهم انا عايز ايه
لارا سندت راسها على كتفه و غمضت عيونها بتعب و بعد مرور ساعتين مراد في غرفة مراد
مراد.. الحمدلله الكل نايم
لارا بتقلد مراد .. مش بيهمني حد اللى يقول يقول… و انت دخل القصر اكنك حرامي
مراد نزلها.. طب لمى لسانك العسل ده ل تزعلي مني
لارا.. هو انت فكرك بشوية الرومانسيه الحمضنة و الجو ده دخل دماغي بقا تضربني يا مراد والله العظيم ما هعديها و ها تدفع تمن الكف ده غالي اوى ….. عمري ما حد مد ايده عليا حتي ابويا تجي انت تضربني
مراد قابل ايديها.. حقك عليا انا فعلا غلطت في دى عايزني اعمل ايه و انا شايفك مسكة الزفتة دى عايزة تموتي كافرة كنتي زعقي اضربي بس مش تموتي نفسك
لارا.. مش مبرر انك تمد ايدك عليا يا مراد
مراد سابها و نزل تحت و بعد شوية رجع و هو معاه صينية الطعام
مراد.. يلا علشان تكلي و تخدي الدواء
لارا ربعت ايديها و ودت وشها الناحية التانية.. بس انا مش عايزة اكل مش جعانة و ان شاء الله اموت و ارتاح منكم
مراد.. مش بكرر كلامي كتير
لارا.. قول اللى تقولو برضو مش هاكل ما هو مش بالعافية اعمل اللى تعملوا
مراد مرة واحدة لفت وشها.. انتى مش بتجي لا بى الاحترام ولا الهدوء و انا مش ليا خولق لى حركات الاطفال دى
لارا نظرت ليه بغيظ.. سبتلك العقل و سبني في حالي
مراد.. لم تكلي و تخدي الدواء ساعتها مش ها كلمك
لارا.. كل معايا طيب
مراد.. مش جعان
لارا.. مانت لو ماكلتش انا مش ها كل و مش ها خد دواء و مش ها خف و ها يبقا بسببك كلل يلا
مراد بخوف مزيف.. حاضر
و تناولو الطعام و لارا خدت الدواء و نامت مراد بعد عنها و راح لى شرفة الغرفة
مراد.. الو
مراد ازيك نسيت صوتي اوام كده
مراد .. لا مش عارف صوتك مين حضرتك
مع ان وحشني جدا و زعلانه منك علشان نستني و نسيت الحب اللى بينا و روحت اتجوزت بس عموما مش ها تقدر تنسني بيها يا روحي بحبك
مراد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رد قلبي)