رواية رخصت نفسي لاجلك الفصل السابع 7 بقلم رنا أحمد
رواية رخصت نفسي لاجلك الجزء السابع
رواية رخصت نفسي لاجلك البارت السابع
رواية رخصت نفسي لاجلك الحلقة السابعة
في أحدا الكافيهات الفاخمه..
كان قاعد شهاب مع طارق وصبا بعد ماتم زواجهم .
شهاب بابتسامه حانيه/الف مبروك ي ولاد .
طارق بابتسامه وسعاده/الله يبارك فيك يا بابا .
صبا بابتسامه حزينه /الله يبارك فيك يا عمي كان نفسي بابا وماما يكونوا معايا بس هما الي خلوني اعمل كده كان لازم يقفوا جنبي .
ادهم بابتسامه/ومين قالك أن بابا حبيبك هيسبك .
صبا وهي تحتضن ادهم بسعاده ولهفه /بابا حبيبي ربنا مايحرمني منك ابدا كنت متاكده انك مش هتسبني .
ادهم بغمزه ومرح /ربنا يستر بقا لما امك تعرف الي عملته .
صبا بحزن شديد/هو ده الي خايفه منه ماما وتصرفها لما تعرف .
شهاب وهو يربت علي يدها بحب /حبيبتي متقلقيش أن شاء الله هيكونوا حواليكي ومعاكي كل حاجه أن شاء الله هتعدي .
طارق وهو ماسك أيدها بابتسامه/متقلقيش ي حبيبتي انا معاكي وجنبك ي روحي.
شهاب بخفه دم/ايه ي اخويا تحبي امشي انا .
طارق بابتسامه وغمزه /تبقا عملت جميله ي شيبو كلك نظر .
شهاب بجديه /لا ي حبيبي انا عايزكم انتوا الاتنين دلوقتي توعدوني أن مفيش حاجه تحصل بينكم سامع ي طارق مش هتلمس منها شعره واحده الا لما الكل يعرف بجوازكم وتعملها فرح مصر كلها تحكي عنه فاهم ي طارق .
طارق بابتسامه عذبه /اطمني ي بابا ده انا تربيتك انا عارف كده كويس متقلقش دي أغلا من روحي مستحيل ارخصها ابدا .
شهاب بابتسامه/ربنا يخليكم لبعض ي حبايبي .
ادهم بابتسامه وسعاده/ربنا يباركلكم في حياتكم الجديده .
********************.
في فيلا ادهم ..
كان واقف ادهم بيلبس وهو متجاهلها تماما من ساعه الي حصل .
روح بحزن وضيق /ايه ي ادهم هتفضل زعلان مني كده كتير .
ادهم بحده /انتي مش شايفه أن الي عملتيه يستاهل حسيستيني اني مااليش لازمه واقف زي الطرطور قدام شهاب وانتي عماله تبهدلي ابنه وطردتيهم من البيت بمنتهي قله الزوق وكسرتي قلب بنتك كل ده ومش عيزاني ازعل .
روح بحده وصراخ/إلي حصل من حقي ي ادهم دي بنتي ولازم اخاف عليها وليه بنتي تتجوز واحد اصغر منها انا عايزه ل بنتي راجل يعرف يحميها ويبقا في ضهرها ده عيل من حقي ارفض الي ميعجبنيش مش عارفه ايه مشكلتك ايه .
ادهم بحده /مشكلتي ان صبا قلبها اتكسر وانتي عارفه انا بحبها قد ايه وبرضه أسبابك مش مقنعه للرفضك بالشكل ده ي روح.
روح بدموع ووجع/ارجوك ي ادهم انا مش ناقصه انا مش عايزاه وخلاص حساه مش لايق علي بنتي .
ادهم وهو يحتضنها بحنان /طب خلاص متعيطيش خلاص هعملك الي انتي عايزاه انا معنديش أغلا منك ي روح .
روح بابتسامه من بين دموعها/وانا بعشقك ي ادهم ..
ادهم وهو يحدث ذاته بقلق ربنا يستر لما تعرف .
*****************.
في فيلا شهاب .
كانت واقف هند متعصبه من الي حصل .
هند بعصبيه /بصراحه مكنش ليك حق ي شهاب تعمل كده ايه ي عني الي فيها علشان نجوزها ابننا من وراء أهلها بالطريقه .
شهاب بابتسامه/حبيبتي ابنك بيموت فيها وهي كمان حرام يتحرموا من بعض علشان كلام فاضي وقولتلك أن ادهم كان عارف لاني اتفقت معاه وكان موجود ..
هند بعصبية /طب والست روح هانم الي مش عاحبها ابني ولا موافقه عليه هتعمل ايه لما تعرف .
شهاب وهو بيحتضنها بابتسامه /ولا هتعمل حاجه وهتشوفي المهم افرحي ل ابنك ومتنكديش عليه علشان خاطري.
هند بابتسامه/حاضر ي حبيبي.
******************
في أحدا الكافيهات الفاخمه..
كان قاعد طارق مع صبا ..
طارق بابتسامه عاشقه /حبيبه قلبي مش مصدق انك بقيتي مرائتي كان لازم نحتفل بيه ده اجمل حدث في حياتي .
صبا بابتسامه وسعاده /بتحبني بجد ي طارق .
طارق وهو يقبل يدها بعشق/الا بحبك ده انا بعشقك ي روح قلبي صبا انتي أغلا مافي حياتي بعشقك ي صبا.
صبا بابتسامه وسعاده/وانا بموت فيك ي حبيبي.
*****************.
في شقه ندا وعدي .
بعد ماتجوزها عدي وخرجها من الي كانت فيه وعشقه ليها خلاه يتخطا كل حاجه.
ندا بابتسامه/والله شهاب اخويا ده مجنون .
عدي بابتسامه /طب وايه الجديد ما ده الطبيعي زي كده.
ندا بعشق /انت مفيش حد زيك ي عدي انت فريد من نوعك انت ملاك كفايه انك عديت كل الي عملته واتجوزتني ربنا مايحرمني منك ابدا ي عدي.
عدي وهو يقبلها بعشق /انا الي بعشقك وبموت فيكي ومصدقت اتجوزك بعشقك ي ندا بعشقك .
***************.
في فيلا ادهم …
في الجنينه .
كانت قاعده روح بتشرب قهوتها قربت منها جميله بارتباك شديد
/ازيك ي طنط روح .
روح بابتسامه/ازيك ي جميله ي بنتي اتفضلي .
جميله بارتباك شديد/لو سمحتي ي طنط روح فيه حاجه عايزه اقولك عليها بقالي كام يوم لاني خايفه اوي علي صبا .
صبا بقلق بالغ/فيه ايه ي جميله مالها صبا .
جميله بارتباك وقلق/صبا اتجوزت طارق امنبارح بحضور اونكل شهاب والد طارق.
في اللحظه دي تجمدت روح مكانها فما حدث كافي لاصابه الإنسان بالجنون لكن هي من فعلت ذلك لتصرخ فجاه بدموع وهيستريه وصراخ وهي تلطم علي وجهها.
/ي نهار اسود ي نهار اسود ومنيل عملتها ي شهاب عملتها رمتنا كلنا في نار جهنم ي شهاب .
وبالفعل اسرعت للفيلا شهاب ..
من أمام فيلا شهاب.
كان خارج عدي وهو شايل لبس الشهاب قربت منه روح بدموع وصراخ.
/شهاب فين ي عدي فين شهاب .
عدي بحزن شديد/شهاب في المستشفي ي روح جاتله ذبحه صدريه ربنا يستر المره دي مش خير ابدا .
روح بدموع وصراخ/انا لازم اشوف شهاب ي عدي لازم ابوس ايدك.
عدي بجديه/تعالي معايا هما هند وطارق في ايطاليا وعرفوا الخبر ولسه قدامهم كتير لما يوصلوا يللا بينا .
***************.
في غرفه شهاب .
دخلت بلهفه بس وقف قلبه وجع والم وهي شيفاه محاط بكل هذه الاسلاك اقتربت منه بدموع وصراخ
/شهااااب ايه الي عملته ي شهاب ايه الي عملته حرام عليك انت عارف صبا تبقا ايه بالنسبه الك.
شهاب بتعب ووهن /تبقا بنتي .
روح بصدمه قاتله/انت كنت عارف .
شهاب بتعب وهمس/طبعا كنت عارف لاني عرفت الي انتي عملتيه انتي وعدي وعملت التحاليل في مكان تاني واتاكدت أنها بنتي بس ساعتها فكرت لو الموضوع اتعرف كل الأطراف هتتدمر بما فيهم بنتي تخيلت لو عرفت انها جات من ليله في الحرام ايه الي ممكن يحصل فيها فكرت فيكي وفي الحياه الجديده الي عيشاها الي بقيت شايف انها تعويض علي الي عملته فيكي لأن ادهم راجل بجد واحسن مني بكتير فكرتي في علاقتي انا وهو لما يعرف اني كنت علاقه ب مرايته الي بيعشقها ومخلف منها كان لازم ابعد كان لازم اسيبك في حالك وصبا انا عمري مكنت هلاقي احسن من ادهم يكون ليها اب .
روح بدموع وجنون/طب لما انت عارف انها بنتك ازي بايدك جوزتها ابنك طارق جوزتها اخوها ازي بس ي شهاب.
شهاب بمراره لذكري مولمه من ذكرياته الكتير اتكلم بتعب وهمس .
/انا وانتي بينا اسرار كتير مستحيل حد يعرفها وده كمان سر هاتمنك عليه ي روح بس عايزك توعديني أن مهما حصل السر ده ميطلعش بره ي روح اعتبريها وصيه واحد ميت.
روح وهي ماسكه ايده بدموع /بعد الشر عليك ي شهاب بس اوعدك اوعدك .
شهاب بتعب شديد/هقولك .
فلاش باك…
منذ اكتر من عشرين سنه.
في المستشفي ..
كان واقف شهاب قدام اوضه هند بقلق بالغ لحد ماخرج الدكتور جري عليه بسرعه .
/خير ي دكتور طمني هند كويسه .
الدكتور بأسف /للاسف ي شهاب بيه الوقعه كانت جامده اوي فقدنا الجنين ومش بس كده احنا اضطرينا نشيل الرحم علشان نوقف النزيف انا اسف .
شهاب بوجع ومراره/ايه طب وهند اعمل معاها ايه ده كانت روحها في الجنين ده .
الدكتور بأسف/انا اسف ربنا يصبركم يارب عن اذنك ي شهاب بيه .
مشي الدكتور وخرج شهاب بوجع وخنقه ل بس الي حصل مكنش صدفه ابدا اتفاجا بالممرض وهو شايل طفل صغير جدا وجاي بيه من بره بضيق لأن الطفل مش مبطل عياط .
شهاب باستغراب /ايه الطفل ده .
الممرض بزهق /ده كل يوم علي كده ي سعه البيه كل وواحد وواحده معندهومش ضمير يعملوا عملتهم ويجوا يرموا ابنهم قدام المستشفي .
شهاب بحب غريب للطفل وكأنه جه في وقته المناسب.
/طب هات الطفل ده وروح انت .
فعلا شهاب اخد الطفل الي سبحان الله الطفل سكت ونام في حضن شهاب ابتسم شهاب بحنين .
/انت خلاص بقيت ابني انا انا خلاص حبيتك وهتكون عوض ليا انا وهند واطمن ي حبيبي محدش هيعرف حاجه حتي هند مش هتعرف هتفتكر انك ابننا علشان متتوجعيش وانت ي قلبي تعيش رافع راسك هسميك طارق طارق شهاب الجارحي.
باك …..
روح بابتسامه مملوه بالدموع /الحمد لله يارب ي عني طارق مش ابنك ي عني هما مش اخوات.
شهاب بتعب شديد/جايز هو مش ابني ومش من دمي بس هو ابن روحي زيه زي ابني الي كان ممكن اجيبه من صلبي بس الحمد لله علي كل حال هو كان عندي بالدنيا كلها انتي الوحيده ي روح الي عارفه السر انا وانتي خلاص بقينا بحر اسرار .
روح بوجع ودموع /بس فيه سر تاني لازم تعرفه .
شهاب باستغراب /سر ايه ده .
روح بدموع وصراخ/اني بحبك ي شهاب اني عمري محبيت راجل غيرك ايو هو ده السر ادهم بالنسبه الي كان مجرد راجل وقف جنبي وحماني انا وبنتي لكن حبيته اه لكن حبك انت مختلف انت العشق ي شهاب انت الراجل الي امتلكني من نظره واحده انا استحملت ذل ومرار شاكر علي امل انك ترجعلي بس بعد ظهور ادهم وانك صاحبه مقدرتش كلنا كنا هنتاذي استحملت كتير اوي علشانك ي شهاب رخصت نفسي علشانك بحبك ي شهاب .
أما الصدمه الي الجمتها هي نطق شهاب ب حب ك وهذه كانت اخر حروف ينطقها ليخرج أنفاسه الاخيره داخل أحضانها لتبكي هي بحرقه ووجع فقد انتهت الحياه بالنسبه الها بانتهاء روحه 💔💔💔.
روح بدموع ووجع/اوعدك ي شهاااب اوعدك ي حبيبي أن محدش هيعرف حاجه كله هيمشي زي مانت عايز هتووحشني اووي ي شهاااب 💔💔.
************.
بعد مرور سنتين ..
في فيلا ادهم .
كانت قاعده روح في الجنينه وهي شايله شهااب ابن طارق وصبا فقد صممت علي تسميته بذلك الاسم بحجه ليذكرهم بجده لكن هي من أرادت ذلك فكانت تريد أنه زي ماهو ساكن في قلبها اسمه يفضل يتردد طول الوقت .
روح بابتسامه وهمس /تعرف ي واد ي شهاب انت فيك شبه منه .
ادهم بابتسامه ومرح /ي سلام علي سي شهاب ده خدك مني خالص .
روح بابتسامه/انا محدش يقدر ياخدني منك ابدا .
هند بابتسامه/بس راعي اني جدته برضه انتي مستحوزه عليه .
روح بابتسامه مرح/خلاص هسيبهولك ساعه واحده في اليوم .
طارق بابتسامه/علي فكره ي حماتي ده ابننا احنا كمان .
صبا بابتسامه وهي تحتضن روح /ودي مامتي ها ي طارق خود بالك .
هند بحزن شديد/الله يرحمك ي شهاب كان نفسي يكون معانا دلوقتي .
طارق بابتسامه /طب يلا نقراله الفاتحه وندعيله .
شرعوا في هم في قراءه الفاتحه أما هي كانت سرحت في عالمها فقد توفي شهاب وماتت معاه جميع اسراره وعاش الجميع في سعاده .
/اه الله يرحمك يا حبيبي وحشتني اوي ي شهاب بحبك ي شهاب بحبك ي من رخصت نفسي لاجلك 💔💔💔💔💔💔
تمت…
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رخصت نفسي لاجلك)