روايات

رواية رخصت نفسي لاجلك الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية رخصت نفسي لاجلك الفصل الرابع 4 بقلم رنا أحمد

رواية رخصت نفسي لاجلك الجزء الرابع

رواية رخصت نفسي لاجلك البارت الرابع

رواية رخصت نفسي لاجلك الحلقة الرابعة

في فيلا ادهم …
كانت واقف روح بخوف وارتباك وهي شايفه نظرات ادهم المستغربه بشده ونظرات شهاب الماكره كانت بتلوم نفسها ازي لسه فاكره عنه تفصيله صغيره زي دي كانت بتتمنا الأرض تنشق وتبلعها وفجاه أنقذها عم عثمان .
/انا الي قولتلها ي ادهم باشا حضرتك ناسي أن شهاب بيه متربي هنا وانا عارف عنه كل حاجه.
ادهم بابتسامه ساحره /عندك حق ي عمي عثمان فتتني دي اقعدي ي روحي علشان تفتحي نفسي .
شهاب بنظره خبيثه/اه اقعدي علشان تقدري تاخدي نفسك الي راح.
كانت بتبصله بكره وغيظ اما هو كان بيبصلهم وهما بيضحكوا بغيظ وغيره شديده كان نفسه يفضل الموقف قائم كان نفسه يثبت ل ادهم أنه اولا بيها من زمان أنه صاحب اول لمسه واول نظره .
صبا بابتسامه وطفوله/بابا ادهم عايزين نخرج شويه علشان خاطر صبا ومعانا عمو شهاب .
روح بكره واحتقار/لا دي خروجه عائليه اظن ي استاذ شهاب أنت ملكش مكان فيها مكان .
شهاب بابتسامه خبيثه وتملك/كل حاجه فيها صبا انا طرف فيها انا خلاص مبقتش قادر اعيش من غيرها .
ادهم بابتسامه/ماشيه معاكي ي ست صبا علي العموم نخرج معنديش مشكله بس بكره لأننا النهارده عندنا اجتماع الوفد الروسي انت نسيت ولا ايه صحيح ي حبيبتي انا وشهاب بقينا شركاء.
روح بخوف وقلق /ايه .
شهاب بابتسامه خبيثه/اه ي مدام روح بقينا شركاء ي عني هنشوف بعض كتير اوي الفتره الي جايه انا هامشي دلوقتي وهشوفكم بليل عن اذنكم .
صبا بابتسامه وطفوله/متتاخرش بليل ي عمو .
شهاب وهو يقبل رأسها بحنان/عنيا ي حبيبتي.
*******************.
في غرفه ادهم وروح …
كانت قاعده روح بشرود فجاه حضنها ادهم بابتسامه وعشق.
/روح قلبي سرحانه في ايه.
روح بابتسامه وسعاده/هسرح فيه ايه غيرك انت ي حبيبي ادهم كنت عايزه اقولك علي حاجه لو انا غلطت غلطه كبيره بس قبل ماعرفك ممكن تسمحني عليها .
ادهم بشك /والله علي اساس الغلطه فيه ايه ي روح .
روح بابتسامه وكدب/ابدا ي روحي اصل ابويا كان بيشتغل في الآثار فخوفت تعرف حاجه زي دي بعدين وتزعل مني .
ادهم وهو يحتضنها بعشق/حبيبتي انتي بتقويلي ايه بس عمي الله يرحمه وبعدين ده كفايه أنه خلف ملاك زيك بموت فيكي ي روحي.
روح بابتسامه باهته /وانا بعشقك ي حبيبي .
********************.
في فيلا شهاب .
كان واقف بيستعد للنزول الباب خبط فتح وكانت روح.
شهاب بنظره خبيثه/اهلا ي خبيتي نورتي .
روح بحده وكره /حبك برص انا عايزه اعرف انت عايز مني ايه ي شهاب .
شهاب بعشق وثبات /عايزك هاتي بنتنا وتعالي نسافر نعيش بره بعيد عن كل حاجه.
روح بغضب جحيمي/انا بحبك ادهم مستحيل اسيبه فاهم انا بكرهك ي شهاب افهم بقا بكرهك وبعدين بنت مين صبا مش بنتك ي شهاب .
شهاب بحده /انا متاكد.أنها بنتي وانا مستحيل اسيبها ابدا تعالي نبعد ي روح انا عارف اني لسه بجري في دمك .
روح بدموع ووجع/لو بتجري ساعتها هسيبه يتصفا علشان اخلص منك ابعد عن انا وادهم ي شهاب بدل مهعرف ادهم كل حاجه.
شهاب بضحكه عاليه/هههههه لا بجد ضحكتيني ده بجد وهتقوليله ايه أن شاء الله انك انتي الي سلمتيلي نفسك بارادتك وكمان حملتي مني .
روح بحده وغضب /قولتلك صبا مش بنتك فاهم مش بنتك انا لو كنت حملت منك كنت تخلصت منه في وقتها لأن مش عايزه حاجه تفكرني بيك ودلوقتي ابعد عن الشراكه مع ادهم وابعد عن حياتنا ي شهاب لاني مش هسمحلك تتدمر حياتي اكتر من كده .
شهاب بحب في تملكها وهو يحاول تقبيلها /مش هيحصل أنتي بتاعتي فاهمه .
روح بغيظ وهي تتدفعه /ابعد عني ي شهاب ابعد .
شهاب بأنفاس لاهثه /هبعد بس مسيرك تكوني ليا فاهمه مهمها حصل مش هسيبك ل ادهم ابدا .
*********************.
في أحدا المطاعم الفاخمه…
كانوا قاعدين مع الوفد الروسي بس شهاب كان في دوامه تانيه معاها هي وبس أما هي فكانت بتبص ل ادهم بعشق وحب وامان من الدنيا كلها .
ادهم بابتسامه عاشقه /روح قلبي تحبي ترقصي معايا .
روح بابتسامه وسعاده/طبعا ي حبيبي..
فجاه قاموا يرقصوا طبعا شهاب كان في قمه غضبه قربت منه صبا بابتسامه وطفوله.
/تيجي ترقص معايا ي عمو .
شهاب بضحكه ساحره وهو بيقعدها علي رجله /ايه القمر ده بس ي ناس .
وفجاه بدون متحس طلع منديل وحط فيه خصله من شعرها ليبتسم بمكر وخبث .
علي ساحه الرقص …
ادهم بابتسامه عاشقه /انا دلوقتي اسعد انسان في الوجود انك معايا طبعا واني مضيت الصفقه الي طول عمري بحلم بيها انا بعشقك ي روح قلبي.
روح بعشق حقيقي /وانا بموت فيك ي ادهم الحب ده كلمه قليله اوي علي انا حساه معاك ربنا يخليك ليا يا حبيبي .
ادهم وهو يقبل يدها بعشق/ولا منك ي نبض قلبي.
شهاب بغيره وحرقه /ماشي ي عصفورين الكناريا انا هوريكم مين شهاب الاسيوطي .
*********************.
في فيلا ادهم ..
في جناحهم الخاص …
كانوا في حضن بعض بعشق وسعاده .
روح بعشق /اااه ي ادهم انا في حضنك ببقا عامله زي العيله الصغيره حضنك فيه دفا وحنان مالوش حدود .
ادهم وهو يقبلها بعشق /انتي الي جميله ي روحي.
روح وهي تقبله بعشق /حبيبي انا هروح الحمام .
دخلت روح الحمام وادهم كان بيتابع أثرها بابتسامه لحد ماجت رساله علي تليفونه من رقم غريب محتواه خلاها يبص بصدمه .
/صحصح ي ادهم مرائتك مش بريئه زي مانت فاكر دي ليها ماضي وسخ اسال شاكر طليقها وهو بقولك علي حقيقتها .
********************.
في المستشفي ..
كان قاعد شهاب وهو مستني نتيجه التحاليل.
الدكتور بجديه /اتفضل يا استاذ شهاب التحاليل.
شهاب بابتسامه/متتطابقه صح .
الدكتور بأسف /للاسف مش متطبقه خالص البنت دي مستحيل تكون بنتك .
شهاب بصدمه /ايه …..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رخصت نفسي لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى