روايات

رواية رحم للإيجار 3 (حب الفرسان) الفصل الخامس والستون 65 بقلم ريحانة الجنة

رواية رحم للإيجار 3 (حب الفرسان) الفصل الخامس والستون 65 بقلم ريحانة الجنة

رواية رحم للإيجار 3 (حب الفرسان) الجزء الخامس والستون

رواية رحم للإيجار 3 (حب الفرسان) البارت الخامس والستون

رحم للإيجار 3 (حب الفرسان)
رحم للإيجار 3 (حب الفرسان)

رواية رحم للإيجار 3 (حب الفرسان) الحلقة الخامسة والستون

اتقدمت منه بهدوء وهي بتقرب ليه مشروب دافئ وطبق صغير فيه مجرد لقيمات بسيطة لانه من ايام ما يقربش من الاكل ولا حتي اي مشروب حتي الماء بينسي يشربها او يمكن فقد حتي شهوة وحاسة العطش!!!
چنا برفق وحنان: أكمل ارجوك كل اي حاجة واشرب الاعشاب الاول قبل الاكل دي دافئة وهتريح معدتك خصوصا انك مش بتاكل من ايام!! انت لا بتاكل ولا بتشرب ولا حتي بتنام !! انت ازاي عايش كدة قولي بس !!!
حالة حزنه كانت شديدة وغريية !! سكوت رهيب طول الوقت !! لا عيون بتدمع.. ولا ملامح بتتحرك …ولا انتباه لاي شخص موجود ولا اهتمام لاي شئ او اي حدث بيحصل حاوليه!! بيتحرك زي الآلة بصمت لمجرد انه يطمن علي ريما ويرجع لوحدته من تاني !! حتي هي برغم انها من وقت اللي حصل ما فرقتهوش ولا اتأخرت عنه الا انه علي غير عادته بعيد عنها ومش قادر حتي يشاركها حزنه!!؟
اتنهدت من سكونه الممل اللي هو نفسه مش بيمل منه !! قربت منه أكتر بعتاب!!: انت زعلان مني يا أكمل!! ليه مش بتتكلم معايا زي العادة!! ليه مش بتشكي حزنك ووجعك ليا زي ما كنت طول عمرك!! ليه حاسة ان وجودي معاك زي عدمه !! انت عايزني اسيبك لوحدك !! أكمل انا بسمعك بتتكلم بس لما بتدخل تتكلم مع انطي ريما وتطمن عليها!! او تدخل اوضة عمته چنا وأنكل مروان واسمعك بتتكلم مع صورهم!! طيب وانا!! انا فين من وجعك وحزنك !!؟
وقتها التفت ليها بنفس ملامحه الحزينة الساكنة!! لكن زاد عليها شئ بسيط من الدهشة وشق من إبتسامة سخرية بسيط!!!
أكمل: انتي حقيقي بتسأليني!!
چنا بدهشة كبيرة وتأكيد: ايوة بسألك !! انت ليه مش عايز تفتحلي قلبك زي زمان وتتكلم وتهون علي نفسك حالة الوجع والحزن دي!؟
أكمل بعتاب يدبح: مع انك غريبة تساليني وانتي نفسك الجواب!! لكن هجاوبك يا چنا!! علشان ببساطة انتي نفسك جزء كبير من الحزن والوجع ده !! انتي كنتي بذرة الحزن اللي كل لحظة وجع مرت بعد كدة عليا لقت ارض خصبة تكبر وتعشش فيها!!
عايزاني افتحلك قلبي واشكيلك حزني!! عايزني اشاركك النار والوحدة اللي جوايا!! وبعدين!! تواسيني وتفضلي جنبي كام يوم لحد ما تهون الحالة واتحسن !! وبعد كدة تقوليلي عن اذنك انا قمت بمهمتي والواجب عليا بحكم العشرة والقرابة ووقفت جنبك…ودلوقتي لازم ارجع بعيد عنك علشان انت اناني وغلطت في حقي وكسرتني وتكملي عقابك ليا علي غلطة ولحظة ضعف اللي باقي من عمري كله!! زي ما حصل بعد الحادثة مش كدة!!؟
چنا بحرج ودموع: اااكمل ااانت !! ااانا بس !!
أكمل قاطعها بثبات: مش محتاجة تتلغبطي وتحتاري في كلام ورد تقوليه!! عارفة يا چنا الفرق بيني وبينك ايه!؟ انك بتحكمي دايما علي صدق الحب والاحتياج من منظور غبي …يمكن لو ركزتي شوية كنتي هتعرفي ان أكمل الاناني والمتهور ده اصدق واحد في حبه ليكي… عايزة تعرفي الفرق بين حب المتهور الاناني !! وحب ملكة الاحساس المطربة مرهفة المشاعر!؟؟
افتكري وقت الحادثة بتاعتي!! ووقت مرضك وعدوتك!! وقتها انتي جيتي جنبي ووقفتي معايا علشان تأدي واجبك مش اكتر!! علشان يتقال ام قلب كبير الحنونة الاصيلة وقفت جنبه في ازمته!! يادوب استرديت صحتي ومشيتي وسبتيني وكأنك كنتي داخلة الاستديو تسجلي اغنية حلوة ومؤثرة وبكيتي وانتي بتغنيها!! وبمجرد ما انتهيتي من تسجيلها خرجتي وكأنك ما بكتيش من وقت قريب ولا اتأثرتي!!!
وقتها خرجتي من حياتي ومحيتي كل شئ جمعنا وكل حياتنا سوا بقسوة وجمود من غير حتي لحظة ندم !! من غير ما تلفتي وراكي حتي في لحظة تراجع وضعف!! للأسف ماحصلش!!؟
الفرق بقي اني وقت ما عرفت بالعدوي بتاعتك قلبي اللي كان سايقني ليكي!! جريت عليكي واترميت في حضنك علشان انا بحبك!! علشان عايز اكون جنبك!! علشان قلبي موجوع علشانك!! جتلك وفضلت معاكي علشان ده الطبيعي والفطري جوايا ..انا محتاجلك وعايز اكون معاكي حتي لو فيها موتي!! ما حركنيش الواجب ولا رد الجميل!!
. مش هنكر اني غلطت واذيتك !! واتسببت في كسرة وخيبة أمل ليكي!! مش هنكر اني اتسببت ليكي في خسارة كبيرة ماتتعوضش!! لكن يشفعلي عندك اني ماكنتش متعمد ولا قاصد …كان يشفعلي عندك اني ندمت واعتذرت !! كان يشفعلي اني بكيت تحت رجلك واترجيتك تسامحي!! حاجات كتير اوي تفرق بيني وبينك يا چنا!!
بس اكتر شئ فارق بينا وموقفك الاخير اكده ليا!! انك ماحبتنيش زي ما انا حبيتك!! او علي الاقل اتغيرتي !! اتغيرتي كتييير يا چنا!!
التفت بعيد عنها وهو بيهرب من ملامحها الحزينة واللي الندم كساها نتيجة كلامه وعتابه!! بيهرب من دموعها اللي جريت من عيونها من غير حساب في خفوت وسكون…دموع جرح مفتوح وهو السبب فيه وكمان بيلومها انها بتتآلم منه!! خسارة كبيرة وحرمان انها تكون أم لاخر يوم في عمرها وهو برضوا اللي اتسبب فيه حتي لو كان غصب عنه من دون قصد ولا تعمد!! لكن يكفي انه كان السبب الوحيد في اللي حصلها!! وحتدتها من غيره اللي هو بيلومها عليها دي!! هي بتتآلم فيها وبعيد عنه زيه ويكن اكتر منه كمان!! لكن هي لسة ومازالت الحيرة والخوف والتردد مسيطر عليها!! مش عارفة تقرر ايه!! او تختار ايه!!؟
أكمل غمض عيونه بتعب : امشي يا چنا !! امشي وما تبصيش وراكي .. ما تحمليش همي ولا تفتكري انك مديونة ليا بأي شئ!! مش محتاجة تأدي واجب ولا تكوني هنا شفقة وعطف!! امشي من فضلك! انا هبقي كويس!! وقادر اتحمل ! امشي ارجوكي!؟
وقتها سحبت نفسها بدموع وخرجت بسرعة ومشيت من غير ولا كلمة !!! وقتها فتح عيونه علي صوت قفل الباب بقوة بعد خروجها !! وقتها دموعه نزلت بغليل وغضب وهو بيكور قبضة ايده بعتاب مرير!!
أكمل بغضب: لييييه!! ليييه مشيتي من غير ولا كلمة!! للدىجة دي كرهتيني!! للدرجة دي خلاص كل اللي بينا اتمحي!! اخر خيط بيني وبينك اتقطع يا چنا!! يااااخسارة بجد! خسارة !!!
******🌹بقلم ريحانة الجنه🌹******
كانت سايقة عربيتها بدموع وحيرة !! هي صح ولا غلط!! موجوعة منه ايوة…لكن محتجاله …عايزة تندمه علي غلطته في حقها وحق نفسه..لكن بتحن ليه وموجوعة علشانه!! واحشها وفي نفس الوقت بتكابر علشان كبرياء وجرح مش عارفة تسيطر عليهم!!؟
وقتها وقفت بالعربية بحيرة وخوف!!
چنا بدموع: هو انتي عايزة ايه بجد!! عايزة الفراق!! هتقدري تبعدي عنه فعلا وتنسيه وتمحيه من حياتك!؟؟ طططيب…طططيب لو في يوم شوفتيه بدأ ينساكي ودخلت حياته واحدة تانية هتعملي ايه!! هتتحملي تشوفي غيرك في حضنه!! هتقدري تكملي حياتك مع راجل غيره!! متخيلة يعني ايه يجي يوم ويكون هو في حضن ست غيرك وانتي في حضن راجل غيره!! متخيلة!!؟
وقتها صرخت وهي بتضرب العربية بغيظ وغيرة!!! لا لا مستحيل لا مش هقدر اشوفه مع غيري مش هقدر اعيش مع غيره!! انا بحبه! ايوة موجوعة منه لكن بحبه!! ايوة مجروحة منه بس محتاجة لحضنه استخبي فيه واشكيله منه !! مش عايزة راجل غيره مش عايزة !!!
وقتها مسحت دموعها بقوة ويقين واخدت نفس وابتسمت بحنين: مش هبعد تاني يا أكمل! مش هقدر!! مش انت بس اللي محتاج ليا جنبك!! انا كمان محتجالك!! ووحشتني!!! وحششني حضنك ..وحشتني اوي يا أكمل!!
وقتها دورت المحرك من تاني ولفت بسرعة علشان ترجعله !!
(روحتله اليسا)♥️
روحتله وانا شايفة اني عملت الصح علشان كان لازم اخد بعضي يوميها واروحله!!
مجروحة انا منه لكن لو اشوفه في جرح انا قلبي هيبقي في نفس الوقت كمان مجروحله!!
اوقات بنكون مجروحين واتوجعنا!! لكن بنلاقي نفسنا في بعض الاحيان بين اختيارين صعبين جدااا! اننا ننهي الحكاية حتي لو النهاية فيها سحب الروح ونزيف القلب بدون رحمة ولاجل غير مسمي!! لان الفراق عمره ما بيهون ولا بنتحمله!! بنفارق واحنا متخيلين ان اللحظة دي هي منتهي الآلم!! لكن الحقيقة ان الحنين والاشتياق بعد الفراق بيكون ناااار وجحيم لا يحتمل!! وقتها بنندم اننا اخدنا قرار الفراق في لحظة ثأر لكرامة او لحظة تصفية حساب وخسارة!! لان وقتها احنا كمان بنخسر وبنخسر اوي بشكل موجع!!
او نختار البقاء حتي لو لسة فيه بعض العتاب والجرح!! لكن علي الاقل وقتها بيكون فيه فرصة لإلتأام الجرح!! الجرح وقتها هيلم بهدوء وراحة وانت مع اللي جرحك وبتشوفه بيطيب جرحك!! بيندم علي وجعك!!! بيحاول يعتذر ويمحي حزنك!!
وقتها لو رفضت الرجوع ورفضت حبيب نادم عليك ومادد ايه ليه !! هيجي يوم ونشوة الكبرياء تختفي!! وثأر ااكرامة ينطفي! ومش هيفضل ليك غير الندم والحزن!! والاهم الغيرة!! الغيرة المرة وانت شايفه بيبدأ حياته من جديد من غيرك!! وبطل الحكاية حبيب غيرك مش انت!!
واهي حكمت… وانا عمري ماهتوصل بيا يلجألي واسيبه في وقت ما يلجأ ليا..انا زي ما ليا عليه ليه برضوا عليا!! دي اقلها علشان العيش والملح!!؟
اجمل لحظات الرجوع وضمة الحضن وقت الضعف والاحتياج!! لما نكون لوحدنا ومهما كان حاولينا ناس ولمة واحباب..بس احنا محتاجين حبيب واحد بس!! حضن بنرتاح فيه ومش عايزين غيره و نلاقيه جاي لينا ويضمنا !! وقتها حتي الوجع بيكون براحة!!؟
مش هسمح للأيام تيجي تاني عليه..ده انا تبقي أخر يوم في حياتي لو ارضاها ليه!! ربنا بيسامح ناس وبيرحم ناس يبقي انا يا ضعيفة استكتر بس اسامح ليه!؟
مافيش حد ملاك! ولا فيه حد مننا من غير ذنب وخطيئة ولحظة ضعف!! لكن المهم الاصل جوانا ايه!؟ المهم اننا ندمنا ورجعنا!! من الظلم ومنتهي الظلم ان نلاقي اغلي مالينا بيعاقبنا وبيقسي في العقاب من غير رحمة!! وكأنه ملاك مش بيغلط ولا بيزل!! الغفران في الحب ليه اعراف واحكام!! ولازم نكون منصفين في الحكم والعقاب!! االي يرفض قلب حبه لغلطة وزلة!! هيعيش يندم كل العمر علشان ترجع الايام ويغفر ويسامح!؟ مش دايما الفراق بيكون اسلم حل ولا دايما البقاء بيكون راحة!! كل قلب ادري بحبيبه هو نادم ولا غادر!!
واهي حكمت وانا عمري ما هتوصل بيا اسيبه في وقت ما يلجأ ليا …دي اقلها علشان خاطر العيش والملح!؟
******🌹بقلم ريحانة الجنه🌹*****
فتح الباب بخفة وترقب خايف تكون عيونها السهرانة اللي دبلت من الحزن والدموع غفلت اخيرا !! خايف يقلقها !! قرب بهدوء علي اطراف اصابعه وسط الاضاءة الخافتة اللي يادوب تسمحله يشوف ملامحها من قريب!!
شافها فعلا غفلت لكن اتنهد بحزن علي حالها لما لمح اثر الدموع علي خدها!! وعيونها مغمضة علي دموعها وانها واضح انها عفلت وهي بتبكي!! مد اطرافه بخفة يغطيها بحنان ويمسح دموعها بخفوت ! لكنها بمجرد ما لمسها انتفضت وهي مفزوعة وبتنده بلهفة علي رفيق روحها !!
ريما بفزع: مروان!!؟
أكمل بهيديها بشفقة وندم انه قلقها: اهدي يا أمي اهدي اااانا اسف والله قلقتك!! انا كنت بغطيكي مش اكتر!!؟ خدي اشربي مياه واهدي…
ريما اخدت اتفاسها بتعب وارتشفت قطرات بسيطة من المياه اللي قربها ليه بتعب وحزن !!
أكمل بحنان: ياالا حبيبتي كملي نوم انا اسف اني قلقتك!؟
ريما بحزن: مش بمزاجي النوم يا حبيبي!! دي غفلة كدة بتيجي علي سهوة! لو عليا انام اللي باقي من عمري من غير ما اصحي!!!
أكمل ضم كفوفها بين قبضته بعتاب وحنان: ليه كدة بس يا ست الكل!! طيب وانا تسبيني كدة لوحدي!! انتي تنامي وانا افضل كدة وحيد من غيرك؟؟
ريما بدموع: غصب عني يا حبيبي!! مش عارفة اللايام هتتعاش ازاي من غيره!! الصبح اللي كان بيملاه حيوية ونشاط ومناكفة فيا واحنا بنفطر سوا وانا بتفرج علي برامج الطبخ بتاعتي اللي مش علي هواه ولا يحبها بس يتفرج معايا علشتن يرضيني …هيمر ازاي ويكون شكله ايه!!
العصر اللي كان كله خناق ومناقرة بينا وانا بجهز الغداء وهو يدخل المطبخ يبوظ كل حاجة ويعترض علي ده!! ويعدل علي ده!! ويسأل عن ده!! وقت الغداء اللي كنا بنقعد سوا انا وهو ناكل اللي بوظناه بخناقنا ونقارنا ونضحك علي اللي اتحرق واللي اتنسي ونشف!! لحظة النصر لما اخلص الاكل من غير خساير في غفلة منه لما يكون مشغول ويقعد يلاقي الاكل من غير افساده الدائم ويعاتبني بضحكته ويقولي ازاي سبتك تعملي الاكل كدة من غير ما ابوظلك حاجة!!
ازاي الوقت ده هيعدي عليا كل يوم من غيره!!؟
الليل اللي كنا نقعد سوا نتفرج علي ماتشات المصارعة بتاعته اللي بيعشقها وانا بكرهها بس بشاركه فيها علشان اراضيه!! … سكون الليل اللي كنا نشرب فيه الشاي سوا وبنسمع أم كلثوم وهو يدندن معاها بصوته الخشن الاجش اللي بيضيع نغم الاغنية لكن في ودني كان اجمل وانغم من صوت الست نفسها!!
هيمر ازاي الليل عليا وانا لوحدي!؟؟
دفئ الليل اللي كان بيجمعنا هنا في السرير ده ويخدني في حضنه بعد ما نأكد علي بعض احنا الاتنين اننا اخدنا الدواء كامل من غير نسيان اي حباية كالعادة!!
هنام واطمن ازاي وانا بقيت لوحدي من غيره وسط كل الذكريات دي !! قولي يا نور عيني بالله عليك!! هعيش يومي ازاي لوحدي من بعده!!
وقتها بكائها زاد بوجع وحرمان: مروان واحشني يا أكمل وحشني اوي!! عايزة اشوفه !! مش عارفة اعيش مش عارفة يا ابني !! قلبي قايد نااار من حنيني ليه ولهفتي عليه!!
كان بيسمعها وهو بيتقطع من الحزن والوجع عليها وعلي حااله!! هو اللي جواه حزن وفقد يهد جبل !! لكنه متماسك ومتحامل علشانها !! علشان يسندها ويقويها!! كمان علشان هو لوحده!! لو ضعف ووقع مين هيضمه في حضنه ويقويه!! واللي كانت المفروض تكون محتوياه دلوقتي فارقته واتخلت عنه!!؟
سحبها لحضنه بحزن: كفاااااااية يا أمي كفاااية!! ربنا وحده قادر يهونها عليا وعليكي! ارجوكي قاومي واتعافي شوية…انا كمان محتاجلك اوي !! انا ضعيف يا أمي من غيرك!! مابقاش ليا حد من بعده غيرك!!
ريما خرجت من حضنه وهي بتمحي دموعها: هي چنا فين!! مشيت!؟
أكمل اتنهد وحرك رأسه بخزي: ايوة مشيت!! والمرة دي شكلها ما فهاش رجوع!!
ضغطت علي ذراعه بقوة ونكران لحالة يأسه وحزنه: لا! لا يا نور عيني اياك تقول كدة وتستسلم!! روحلها يا أكمل!! روحلها ورجعها وارجعوا سوا! الدنيا دي غدارة اوي يا ابني ومش مضمونة!! افرحوا وعيشوا كل لحظة وكل فرصة تجيلكم بكل قوتكم ! ما تسبوش الحزن يفرقكم وينهش فيكم من دلوقتي كدة !! الحزن جاي جاي مهما اتأخر ليه معاد!! هيجي ويوجعكم سواء علي نفسكم او علي بعض!؟ ما تسبش العناد وااكبرياء يسرق منكم حبكم ودنيتكم!! لو هي تايهة ومجروحة انت فوقها !! انت رجعها!! انا كنت زيها في يوم من الايام!! كنت موجوعة ومكسورة !! لكن ابوك اتمسك بيا وجري ورايا ورجعني وماحرمنيش من حضنه!! لو كنت سمعت كلام كبريائي وغروري وقتها كان زماني في الحالة دي من سنين وحيدة ومكوية بنار الفراق والحنين! حتي انت اللي بتهون عليا حالي دلوقتي ماكنتش هتبقي معايا ساعتها!! ماحدش بيعلم الخير فين! روحلها يا حبيبي علشان خاطري!! لو بتحبها يبقي فوقها وفوق العمر لحظة يا ابني !؟
كان سرحان في كلامها وكان كمان محتاج له ومحتاج يسمعه!! شافت في عيونه الاستجابة والحنين ..
ابتسمت من بين دموعها: قوم وروحلها ! يااالا بسرعة!
أكمل بتردد: طيب لو !! لو رفضتني تاني!!
ريما اتنهدت بتعب: ان شاء الله مش هترفضك.. انا قلبي حاسس…
أكمل بقلق وهروب: طيب بعدين ابقي اروحلها واكلمها!! ااانا مش هينفع اسيبك لوحدك !!
ريما : انت بتتلكك ولا ايه! انا هنا هستناك!! هاتها وتعالي انا متأكدة انك هترجع بيها! قلبي بيقولي كدة ..وانا قلبي مش بيكدب عليا!؟ قوم يااااالا!!؟
اتنهد بحماس وقام : مش هتأخر عليكي!! ااانا بس هروحلها لاني تقريبا زعلتها قبل ما تمشي!!
ريما بحنان: روحلها من غير ما تفكر في مبرر ولا سبب!! روح علشان انت لازم تروح علشان ماينفعش ما تروحش!!
ابتسم بحزن وخرج بقلق من رد فعلها ومش ضامن هتقبل اعتذاره عن كلامه ليها ولا لا!!
كان بيفتح الباب وخارج علشان يروحلها !! لقاها واقفة قصاده ويادوب هتضرب الجرس؟!
عيونهم اتعلقت ببعض بلهفة ودهشة وحنين!!
أكمل بصدمة : چنا!! ااانا كنت!!!
چنا قاطعته بدموعها والحنين غالبها: مش قادرة علي الفراق اكتر من كدة يا أكمل!! انا بعترف اني محتجالك!! موجوعة منك بس محتجالك!! انت وحشتني اوي ..اوي يا أكمل اوي…
وقتها تقريبا صعب نجزم مين اللي حضن التاني!! هي اللي اترمت في حضنه وهو استقبلها بإشتياق!! ولا هو اللي سحبها لحضنه بلهفة وهي استسلمت بحنين!!؟
أكمل ضاممها بإحتياج وتعب: اااااااه يا چنا ااااه!! وحششتيني اوي …كنت محتاجلك ومحتاج وجودك معايا اوي !! احنا روح واحدة يا چنا الفرقة تقتلنا صدقيني!!
چنا بتضمه اكتر وتتنفس عطره وريحته اللي مفتقداها من كتير اوي وهي زي الغرقان اللي ما صدق شاف طوق نجاته واتمسك بيه بإستماته!
چنا بدموع: حاولت كتير انساك ما عرفتش! حاولت اقسي قلبي عليك واقول اناني انساه وارجعلي ما عرفتش! قلبي دايما بيدافع عنك ويجبرني افضل احبك!!؛ ايوة بعترف اني لسة بحبك!! حبيتك وهفضل احبك ومش هقدر احب غيرك!! اوعي تجرحني تاني يا أكمل اوعي!!؟
أكمل خرجها من حضنه بحزن وهو بيضم ملامحها بحنان: مستحيل اجرحك!! مستحيل اصلا يكون فيه حزن او جرح بعد اللي مرينا بيه واللي لسة بمر بيه!
انا دلوقتي بس هقدر احزن بجد واصرخ من حزني علي ابويا يا چنا علشان انتي موجودة !! الاول كنت وحيد مش لاقي حضن يضم حزني وصرختي!! مروان مااات يا چنا مااات وانا موجوع اوي!! انا تعبااان يا چنا تعبان ومحتاجلك! خاليكي جنبي ارجوكي !! انا تعباااان قلبي حزين حزن قادر يفلقه نصين!!
ضمت خصلات شعره بحنان وابتسمت من بين دموعها: وانا خلاص مش هسيبك لوحدك تاني حتي لو فيها موتي!! وهنعدي الازمة دي سوا وهترجع تاني تقف علي رجلك وانا جنبك ومعاك!!
أكمل بضعف: اوعي تسبيني تاني يا چنا ارجوكي!!
چنا بدموع ضمته لحضنها : مش هسيلك! احلفلك بعمري كله ووجع فراقك مش هسيبك!!
كانت ريما واقفة بعيد بتراقب المشهد بحزن ودموع !! واخيرا ابتسمت من بين دموعها وبصت علي صورة مروان اللي مزينه الحائط!!
ريما بحنين: رجعوا يا مروان! امنيتك اتحققت خلاص!! كنت بتقولي ادفع عمري وارجعهم لبعض واشوف ابني سعيد وعايش مرتاح مع حب عمره!! وربك استجاب منك اخد عمرك وحيا حبهم ورجعهم لبعض!! انا مش معترضة وفرحانة من قلبي علشانهم !! لكن!! لكن انت وحشتني! وحشتني اوي يا حبيبي!!

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحم للإيجار 3 (حب الفرسان))

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى