رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم مروة مرزوق
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الجزء الرابع عشر
رواية رحمة الليث والرنين الاسر البارت الرابع عشر
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الحلقة الرابعة عشر
في مكان مهجور لايسمع فيه الا صوت واحد فقت صوت صراخ احد يطلب المساعده وصوت زميله يقول انه لن يفعل ذلك مجددا وما كانوا الا مجدي وصديقه ليدخل عليهم أسر وليث وملامح الش”ر ظاهر على وجوههم
مجدي با” لم :انا انا اسف والله
ليث بش”ر :وانا لسه عملت حاجة علشان تقول كدا لسه الجاي احلى وأمر رجالته انهم ينزلوا صاحبه
ليث بغضب :بقى انت كنت عايز تقرب من اختي يا ابن******* ماشي انا هعمل معاك الصح عصاااااااام
عصام :امرك يا باشا
بيث بخبث :هاات فوزي
عصام بخوف :حااااضر وذهب واحضر أ”سد ضخم
ليث بشر :دا فوزي من لما قمر ولدت وهو دخل القصر كان بيحب يلعب معاها ودلوقتي تقدر تقول انه غضبا*ن عليك وعايز يعا*تبك تقول ايه تروح ليه ولا وهمس في اذنه بشي ليصرخ الاخر ر*عبا مما قاله له ليث
ليث بش”ر :قولت ايه العقا*ب الأول ولا العقا*ب التاني
ذلك الشخص كان ينظر للا*سد بنظرات كلها ر*عب وخو*ف والي ليث نظرات تأكد ليث انه تبو*ل في سراويله ليردف بخوف :ابوس ايدك يا باشا سامحني انا غلطان انا عارف اني غلطت ومش هتكرر الغلطه دي تاني
ليث بغضب :هعد لحد تلاته واختار بعدها ١،٢،٣
ليرد ذلك الشخص :العقاا*اب التاني
ليث بسخريه :حلو اوووي دكتور معتز
ليدخل دكتور إليهم
الدكتور :تحت امرك يا ليث باشا
ليث بغضب :المريض جاهز خدوا معاك واعمل العمليه على الحي
الدكتور بصدمة :بس كدا هو هيتعذ*ب
ليث بغضب :اللي قولته يتنفذ
الدكتور بخوف :تحت امرك وأمر الطاقم اللي معاه انهم يجبوا ذلك الشخص ويذهبوا الي الغرفه
كان مجدي يستمع الي صر*يخ صاحبه والي معا*ناته
أسر بغضب :لا عاش ولا كان اللي يجبر قمر الأسيوطي على حاجه بس انت عملت كدا ومش بس كدا لا دا انت اذ*يت صاحبتها وانت هتتحمل العقا*ب اللي هيحصل دلوقتي
مجدي بخوف :اا….. انتوا بتعملوا فيه ايه
ليث بسخريه :عمليه بسيطه كدا علشان يحرم
مجدي كان بيبلع ريقه بصعوبه جدا ومن شدت الخوف
بعد مده خرج الدكتور من الأوضة وهدومه كلها مالينا د*م والطاقم شايلين صاحبه وهدومهم كلها وهدوم صاحبه مليانه د*م وصاحبه غايب عن الوعي
ليث بغضب :ايه اللي حصله
الدكتور :اغمى عليه من كتر الأ*لم وشددت بس العمليه ناجحت
ليث ببرود :تمام روح انت شكرا وفلوسك هتوصلك يلا
الدكتور خاف وتركهم وذهب
ليث امر رجالته انهم يرو*موا صاحب مجدي في اي مكان قريب من مستشفى
أسر بغضب :ودلوقتي جه دورك يا تختار ان فوزي يا*كلك ويخل*ص عليك يا تمضي على وصلات امانه على بياض ونصورك فديو حلو كدا يا نعمل معاك زي ما عملنا مع صاحبك يا واحد من الرجاله دي يخل*ص عليك هااا تقول ايه
مجدي بخوف :……
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
رعد بصدمة :ايه
الدكتور بعمليه :اللي حصل لقمر كان عبارة عن صدمات متكررة وهي كانت مستحمله ودا كان فوق طاقتها ونظرا للكد*مات للي في جسمها ودا بياكد انها اتعرضت لضر*ب عني*ف دا غير اننا اكتشفنا انها بتعاني من ور*م في الدماغ ودا مرض خب*يث كان ممكن لو كشفنا عليه في الأول نلحقه بس الوضع غير دلوقتي بنت حضرتك محتاجه عمليه ضروري لازم خلال ال٢٤ ساعة الجايين تكون عامله العمليه وضروري تكون حالتها النفسيه كويسه
رعد بدموع :طب نسبة نجاح العمليه دي قديه
الدكتور :عمليه زي دي بنفضل احنا الدكاترة انها تكون برا نظرا لان الطب متقدم برا مصر وفرصه النجاح هتكون كويسه بس لو اتعملت هنا نسبه النجاح مش هتتعدي ١٥٪ بس برا احتمال توصل ل ٢٥٪ والقرار يرجع ليكوا عن اذن حضرتك وتركه وذهب
فؤاد راح لرعد وحضنه وقاله :هتكون كويسه دي بنت رعد الأسيوطي فاهم بنت الغول يا رعد قمر وارثه القوه منك ومن نور هي بنت قويه وهتقدر تتغلب على المشكله دي ان شاء الله بس احنا لازم نشجعها لازم
رعد بدموع :قمر هتورح مني يا فؤاد
جاسر بحزن :متقلش كدا يا رعد قمر هتخف وهتبقى كويسه بإذن الله الواحد الأحد
لؤي بأمل :الطب في أمريكا متتطور خلينا نسفر قمر هناك وانا اعرف دكتور شاطر هناك هيساعدنا
رعد بأمل :لؤي جاسر جهزوا تذاكر السفر وجهزوا طيارة خاصه يلا بسرعة معندناش وقت
جاسر :تمام يلا يا لؤي
لؤي :يلا
فؤاد :رعد روح لنور هي منها*رة
رعد بدموع :مش هقدر اشوفها كدا يا فؤاد
فؤاد :اهدي بس ورح ليها وهديها وبعدين خشوا لقمر هي محتاجكوا دلوقتي
رعد :تمام انا رايح وذهب رعد
فؤاد :ربنا يعدي اللي جاي دا على خير
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
مريم كانت بتضحك مع جاك ومتجاهله مصطفى تمام
جاك بضحك :مريم ان روبن سوف يسعد كثيرا عندما يعلم انكي هنا
مريم بضحك :حقا كم هذا رائع
مصطفى في سره :انا ايه اللي خلاني اجبها هنا مالها مصر ماهي كويسه ثم انا مضايق ليه كدا قطع تفكيره شخص يحضن مريم وما كان الا روبن
روبن بفرحه :مريم حبيبتي انتي هنا كم اشتقت لكي
مريم تضا*يقت مما فعله روبن ولكن وجدت مصطفى مضايق فحبت تضايقه
مريم بضحك :اووو روبن لو تغيرت صرت أجمل من ذي قبل واشتدا عودك واصبحت اكثر وسامه
مصطفى في سره :دا عامل زى النسو*ان باللبانه دي
روبن بابتسامه :اووو عزيزتي انتي التي تغيرتي لقد أصبحتي اكثر جمالا من ذي قبل الان عرفت ان حبي لكي قد تحول إلى عشق هل تسمحي ليه بتلك الرقصه
مريم تضايقت من تصرف روبن ولكن وافقت لتغيظ مصطفى
مريم بابتسامه مصطنعه :نعم لما لا وذهبت معه
كان مصطفى بيراقبهم الغيرة بتاكل فيه
جاك :لا تضيعها منك يا صديقي
مصطفى باستغراب :قصدك ايه
جاك وهو ينظر إلى مريم :انها كالالماسه يا صديقي لا تضيعها منك اذا وقعت في حبها تحول حبك الي عشق في أقل من ثانيه مريم الذي يعرفها من الخارج غير الذي يعرفها من الداخل انها طفله تبحث عن مكان آمن تذهب اليه تبحث في كل عين تراها عن مأوى لها اتعلم انها تحب شخص ولكن لم تعترف له بحبها حتى الآن
مصطفى بصدمة وغيره :من ذلك الشخص
جاك :انه انت
مصطفى بصدمة :انا
جاك :نعم مريم احبتك منذ أن راتك في خطوبه أخيها منذ تلك اللحظة انت سكنت قلبها وكيانها اتعلم ان روبن حاول أن يجعل مريم تحبه ولكنه فشل في كل مرة لأنها عشقت واحبت شخص واحد وانه انت ولكن لا اعلم ماذا حدث لها اني ارى الأ*لم في عينها والدموع، تحاول أن تتحكم فيها ارها تريد أن تبكي كطفل صغير ولكنه خايف من أن يضر*ب، مصطفى ان كنت لا تقدر حب مريم لك وان كنت لا تحبها اتركها فغيرك يحبها ويريد ان يحضر نجمه من السماء لها
مصطفى بحيرة :انا لا اعلم ان كنت احبها او لا ولكن هناك شعور بداخلي يجعلني اتمسك فيها
جاك :اغمض عيناك
مصطفى باستغراب :ماذا
جاك :افعل كما قلت لك
مصطفى اغمض عيناه
جاك :من ظهر أمامك
مصطفى بدا يشوف مريم قدامه يشوف ضحكتها يشوف اسلوبها الطفولي ومن غير أن يحس كان يضحك ويبتسم
جاك بضحك :ارايك الان علمت ان كنت تحبها او لا، لا تتخلى عنها يا صديقي وتركه وذهب لروبن واخذه
مريم راحت لمصطفى وقالت بغضب :انت قولت ايه ليه خلاه يمشي
مصطفى كان في عالم تاني خالص
مريم كانت بتلوح بايدها قدام مصطفى وهو في عالم تاني
مريم :مصطفى مصطفى
مصطفى :هاااا امممم
مريم: في ايه
مصطفى بخبث :مريم انا عايزه اعرفك على البنت اللي بحبها
مريم بصدمة :ايه
مصطفى :ايوه انا اكتشفت ان اللي بعمله دا غلط وان ربنا موجود واسمه العادل وانا مش هعمل شي يغضب ربنا مني علشان كدا انا قررت اطلقك واحررك بس قبل دا انا عايزك تجي معايا تشوفي حبيبتي تعالي وخدها من اديها وراحوا مكان وانصدمت مريم مما رأته
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
عند جودي كانت قاعده تدعي لاختها وتبكي لياتي من خلفها آدم
آدم بحزن :هتكون كويسة يا جودي
جودي بدموع : لما عرفت ان ماما حامل وان هيكون عندي اخت صغيره غير*ت لأنها اكيد هتاخد اهتمام ماما وبابا مني وكنت كر*هتها قبل ما تيجي بس لما جات على الدينا دي وشلتها بين ايدي وضحكت ليا كأني نسيت خوفني وكر*هي وكل حاجة وانا اللي اخترت ليها اسم قمر لأنها كانت قمر فعلا… انا….. انا… انا مش عايزها تبعد عني خالص يا آدم كفايه سنتين بعاد كفايه اوي…… وأخذت تبكي
آدم حضنها واخذ يهداها
آدم بحزن :شششششششش اهدي قمر هتكون بخير وهترجع وانتي وهيا هتعملوا فينا مقالب زي زمان صح الا صحيح المقلب كان اسمه ايه
جودي بدموع :بطة بطة اجري يا قطه
ادم بضحك :ماخلاص احنا كبرنا خلينا نغير الاسم
جودي بابتسامه من بين دموعها :لا علشان انت بطه
آدم بضحك :بطه طب واحد زي كدا حلو وموز يتقاله بطه
جودي بدموع :هتكون كويسة صح
آدم بابتسامه :ان شاء الله ايوه
جودى :يا رب
آدم :يا رب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نوران بغضب : مفيش اي حد يتحرك فاهمين
احمد بخوف :احيه هو بعد دا كله هنتحرك
اشرف بضحك :انت كويس يا صاحبي
احمد بضحك :عندي كس*ر في الدراع الأيمن والغضروف جالي ايوه انا كويس
عمر ببرود :يلا يا سو*سن منك ليها قومي
نوران :مفيش حد يتحرك
عمر :قوموا يلا
احمد :بااااااس نقوم ولا نفضل قاعدين علشان اعرف بس
عمر مسك ايد نوران وخدها على اوضه وقفل الباب وراه
نوران بغضب وتوتر :انت اتجننت انت بتعمل ايه
عمر بخبث : هعمل ايه يعني وبدأ يقرب
نوران بتوتر :عمر ابعد
عمر :ابعد ليه
نوران تحاول انها تكتم دموعها :ارجوك ابعد.
عمر قرب منها ومسك وشها بين ايده
عمر :بتعيطي ليه
نوران بدموع :علشان حبيتك ولسه بحبك
عمر بدموع :وانتي عايزه تكر*هيني
نوران بدموع :يا ريت علشان اخف من الو*جع اللي في ده ❤️
عمر بدموع :طب الو*جع اللي في ده♥️اعمل فيه ايه
نوران بدموع :انت محبتنيش علشان تتعذ*ب
عمر بدموع :عذ*اب طب انا هقلك على العذ*اب الحقيقي وانت قارني بقى هقلك على قصة حقيقية اسمعي
“شاب عنده ٢٥ سنه اتجوز بنت عندها ٢٠سنه كان متحكم في كل تصرفاتها كلها كان لاغي شخصيتها البنت دي كانت صديقته من ايام الطفوله هو فكر نفسه بيحبها والبنت فكرت نفسها بتحبه واتجوزوا خلال فترة جوازهم البنت مكنتش سعيده ابدا كانت كالطائر محبوس في قفص ومش عارف يطلع جربت تكلم امها امها قالت ليها ان البنت لما تتجوز ملهاش غير بيت جوزها ولازم تحافظ على بيتها حتى لو اضطرت تضحي علشان تنقذ بيتها لازم تعمل كدا، البنت حملت بتوأم بنت و ولد ويوم ولادتها ملحقتش تفرح زي اي ام اتق”تلت وكان أولادها هيمو*توا لولا ابن عم جوزها انقذ عيالها بس عيالها افترقوا الولد عاش بعيد عن عيلته والبنت عاشت مع ابوها بس ابوها كان شخص قا*سي مش مهتم ببنته ابدا عدي على الحادثه دي خمس سنين كانت البنت الصغيره بتشوف معامله وحشه من جدتها اللي هي أم امها وفي يوم كانت الطفله دي في المستشفى وشافت دكتورة غيرت حياتها تماما الدكتورة دي كانت بتحب ابوها مكنتش بترفض ليه طلب لدرجه ان ابوها أمرها تتجوز ابو البنت الصغيره دي وهي علشان مترفضش طلبه وافقه واتجوزت الشخص ده، الشخص دا كان مفكر أن البنات كلها زي بعضها من غير شخصية ابدا بس جات اللي غيرت المفهوم ده عنده وهي الدكتورة دي وهو تدريجيا بدا يحبها وهي كذلك بس مسلموش من المؤ*امرات اللي حوليهم فكان في ناس بتحاول تفرق بينهم ونجحوا خمس سنين والحبيبين دول بعاد عن بعض وكانت الدكتورة دي حامل في توأم وبعد خمس سنين القدر جمعهم ببعض بس جه شخص وكان عايز يفرقهم بس معرفش وحاول يقت*لهم بس معرفش بس قت*ل شخصين غاليين على الدكتورة دي عارفه مين أهلها ودا كله كان بيحصل قدام أطفال اللي عنده خمس سنين واللي عنده عشر سنين أ*لم ومعا*ناه مكنتش بتتوصف خالص “نوران كانت بتسمع القصه والدموع مغرقه وشها
عمر بدموع :الشخص اللي قت*ل الام اللي ولدت في المستشفى كان ابوكي يا نوران كان بيحب البنت دي والبنت دي كان اسمها ملك وهي بتكون اخت عمتي نور وجوزها اسمه رعد اللي هو جوز عمتي نور اما اللي حاول يفرق بين عمتي وعمي كانوا ابوكي وامك وخالك حمزه واللي قت*ل ام عمتي وابوها كان خالك ولو مش مصدقه روحي اسألي ابوكي او امك او خالك ولما تساليهم وتصدقي اللي قولته هكمل اللي حصل وتركها وذهب
نوران كانت مصدومه ومش عارفه تتكلم معقول أهلها يكونوا مجر*مين معقول لا وأخذت مفاتيح سيارتها وركبت السياره وذهبت الي أهلها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نور بدموع :قمر يا رعد
رعد بدموع حاول منعها لكنه فشل
رعد :هتكون كويسه ان شاء الله احنا هنسافر دلوقتي على أمريكا وهتعمل العمليه و هتخف
نور بدموع :يا رب
رعد بحزن :يا رب وأثناء حديثهم دخل ليث وأسر
رعد بغضب :هو فين
أسر :في المخزن عند فوزي
ليث بخوف :قمر عامله ايه
رعد بحزن وحكي لهم كل شي
اسر بدموع :هي في انا داخل ليها ودخل ليها…. كانت كالملاك نائم على الفراش وتلك الاجهزه حولها وذلك القناع اللي يخفى وجهها وعلى الرغم من ضعفها وذبو*ل وجهها كانت كالحسناء نائمه مبتسمه ابتسامه دافئه
أسر بدموع :الغلط عليا مكنش لازم اسيبك مكنش لازم اخليكي تروحي مع الحيو*ان ده انا آسف قومي عا*قبيني زي مانتي عايزه خليني اقعد من غير اكل لساعة بلاش اكتر من كدا علشان ممكن اكلك بعدها خليني اعمل نفس حما*ر زي زمان نلعب لعبه بطه بطه طلعت قطه ماشي اضر*بيني زي مانتي عايزه مش هقلك حاجة هجبلك شكولاته من اللي انتي بتحبيها ماشي بس قومي وانا هعمل ليكي كل حاجة ومش هقلك حاجة والله دا وعد مني يلا قومي يا بطله يلا بدل ما اقول ليكي الاسم التاني يلا يا نوسه ههههه نوسه حلو صح واخذ يبكي قمر قومي يلا والنبي يلا انا قلبي مو*جوع والله يلا والنبي قومي يلا بقى واخذ يبكي………… ليث دخل لأسر وحضنه
أسر بدموع :احنا خوات مش كو*يسين مقدرناش نحميها يا ليث واخذ يبكي
ليث بدموع :هتكون كويسة يا أسر هتكون كويسه وهنعتذر منها
أسر بدموع :الغلط اللي عملنا مع رحمه ورنين اختي بتدفع تمنه يا ليث احنا لازم نعتذر منهم ونطلب منهم يسامحونا لازم
ليث بدموع :عندك حق يا أسر عندك حق وذهب الاخوان للقاء المنتظر والموقف اللي كلنا بقالنا يامه مستنينه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رحمه بدموع :حبيب ماما انت سامعني صح انت مش متخيل انا مبسوطه الزاي انك هتيجي الدنيا دي كان نفسي ابوك يكون موجود دلوقتي ويشاركني الفرحة دي بس هو بيكر*هني ومعندوش استعداد يحبني ثم اكملت بخوف طب لو عرف بوجودك هيعمل ايه ممكن يمو*تك لا انا مش هسامح بكدا لا انا لازم ابعد لازم وذهب لكي تجهز حقيبتها للرحيل
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رنين بصدمه :انا حامل، ثم تحدثت مع طفلها انت بقيت موجود وانت جزء مني ومنه الشخص اللي مهما قولت اني بكر*ه هفضل احبه بس انا مش هقدر أظل*مك معايا خالص لا ابوك هيحب وجودك ولا انا هقدر اهتم بيك لوحدي ثم اكملت بدموع انت لازم تن*زل انا…. انا…. انا اسفه وأخذت تبكي بحر*قه شديده و و*جع وصل لحد السماء أيعقل ان تق*تل روحا أيعقل ذلك لماذا أيتها الحياة لماذا انتي قا*سيه معي هكذا لماذا حتى طفلي لم ترحميه لماذا وأخذت تبكي بشده وبعد مده قامت ومسحت دموعها وارتدت ملابسها وخرجت من المنزل ذاهبه الي المستشفى بو*جع كان كفيل ليجعل اي قلب يقف عن النبض من شدت ذلك العذ*اب
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شيري بدموع :بتقولي ايه
ساندي بحزن :زي ما بقلك كدا يا شيري
شيري بدموع :طب هو فين
ساندي بحزن :في***************
شيري بدموع تركتها وذهب الي ذلك المكان
ساندي بحزن :يا ترا مستخبي ايه يا ترا
وصلت شيري لذلك المكان
شيري بدموع ذهبت لذلك الشخص وأخذت تضر*ب على صدره العريض بقبضتها الصغيره تلك وتتحدث وصوت عياطها يملي المكان
شيري بدموع :انت ليه بتعمل معايا كدا ليه انا عملت ليك ايه علشان تعمل كدا معايا ذ*نبي اني حبيتك يا أدهم ليه عملت كدا ليه
ادهم ببرود :مهو كلوا كان بريضاكي يا قطه هو انا غصبت عليكي انك تحبيني
شيري بدموع :ليه ليه انا عملت ليك ايه للك*سره دي ليه ذ*نبي ايه
ادهم بغضب :انك تقربي لحمزه السمكي
شيري بصدمة :انكل حمزه
ادهم بغضب :ايوه وانا عملت كدا علشان هدف معين وخلاص الهدف وصلت ليه ومعدش ليكي لازمه يلا طريق السلامه اصلا انا مقبلش على نفسي اني اتجوز واحده كانت ما*شيه معايا ويا عالم كانت ما*شيه مع مين تاني غيري
شيري بصدمة :ان… إن…. انت بتقول ايه انا….. انا…. انا واغمى عليها، ادهم اسرع إليها بخوف شديد ودموع تركها بعد أن كان يحبسها
ادهم بخوف ودموع :انا اسف بس انتي تستاهلي واحد احسن مني انا اذ*يتك يامه وجر*حتك ولما قربت ليكي كان هدفي اني اذ*يكي مش احبك بس حبيتك بالغلط ومقدرتش اكمل اللي بعمله انا اسف يا شيري وحملها وذهب بيها الي المستشفى
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مريم بصدمه…………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الليث والرنين الاسر)