رواية رحمة الليث والرنين الاسر الفصل الثامن 8 بقلم مروة مرزوق
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الجزء الثامن
رواية رحمة الليث والرنين الاسر البارت الثامن
رواية رحمة الليث والرنين الاسر الحلقة الثامنة
ليث كان داخل الأوضة وانصدم مين اللي شافه
ليث بصدمة :رحمه
رحمه بخجل :عاااااااا اطلع برا انت قل*يل الادب
ليث بصدمة من جمالا وهي كانت واقفه لابسه فستان ازرق بس السوسته بتاعته مفتوحه ورحمه كانت بتحاول تقفلها ومش عارفه
ليث فاق من صدمته وراح لرحمه
رحمه بخجل وخوف :ا.. نت هتعمل ايه
ليث قرب منها ولف ايده حولين خصرها وكان قريب منها جدا وبدأ بقفل السوسته
رحمه كانت بتبص ليه بعيون مليانه دموع عيون بتعا*تبه عيون بتقول ليه حر*جتني كدا انا حبيتك ليه تعمل كدا ليه ليه كسر*تني ليه انا عملتلك ايه علشان تجر*حني كدا يا ليث انا حبيتك وعشقتك عشق ما لوش حد ليه تكس*رني كدا، اما ليث وكان بيبص ليها بعيون بتحاول تداري شعوره
ليث خلص وبعد عن رحمه
ليث ببرود : انا اهلي مفكرين اني بحبك واني متجوزك علشان بحبك ميعرفوش الحقيقه لو فكرتي بس تقولي ليهم حاجة ساعتها ج*ثه ابوكي هتكون قدامك وسابها ونزل
رحمه بدموع : رحت فين يا ليث معقول انت كنت كدا وانا اللي كان معمي على عيوني معقول ومسحت دموعها وكملت لبسها ونزلت
🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️🏔️
الكل كان قاعد يفطر
آدم :احممم عمي رعد انا عايز منك طلب
رعد باهتمام :خير يا آدم
آدم وكان ينظر لجودي وغمز ليها، جودي عرفت هو ناوي على ايه وشرقت
جودي كح كح كح كح
نور بقلق :مالك يا حبيبتي حصلك ايه
جودي :مفيش يا ماما كح كح وبعد مدة هدت جودي
آدم :بعد الفطار يا عمي انا عايز اتكلم معاك
رعد :تمام
ليث كان بينظر لرحمه اللي مش بتاكل ومسكه دموعها بالعافية
ليث بتمثيل :مالك يا حبيبتي مبتكليش ليه
رحمه :باكل اهوت
ليث :الزاي تعالي انا هاكلك بأيدي تعالي
رعد بغمزه لليث :يا عم راعي اننا موجدين
ليث بضحك :تربيتك يا باشا تنكر
رعد بضحك :تربيه سو*ده بعيد عنك
ليث بضحك :رحمتي تعالي هنا ونظر ليها نظرات تهد*يد
رحمه بتوتر وبدريه :حاضر وراحت ليه وبدأ ليث يأكلها
رحمه في سرها :كان نفسي الاهتمام ده يكون حقيقي مش تمثيل كان نفسي بجد بتكون خايف عليا يا ليث
وأثناء فطارهم دخل عليهم أسد
أسد بمرح :اااه يا خو*نه بتفطروا من غيري
فؤاد بضحك :معليش تعالي يا خويا افطر
أسد بضحك :احممم مانا خلاص فطارت والحمد لله
أسر :امال جاي ليه
أسد :احممم كنت عايز عمي رعد في حاجة
رعد :خير يا أسد
أسد :لا افطر انت الاول بس وبعد الاكل نبقى نكلم
رعد بضحك :أسد وآدم حد تاني
عمر بضحك :وانا عايزكوا في موضوع كدا
جاسر بضحك :موضوع ايه اوعي تكون ناوي تتجوز
عمر بضحك :عفارم عليك يا بوي اهو ده اللي كنت عايز اقلك عليه
جاسر بصدمة :ايه
عمر بضحك :بعد الاكل انصدم براحتك المهم خلينا ناكل دلوقتي
أسر بضحك :يا ولاد المجا*نين انتوا هتتج*نوني والله
رنين بهمس :دا انت تج*نن بلد إنما تت*جنن أشك
أسر بنفس الهمس :بلاش رغي كتير علشان معدش اللي حصل البارح وغمز ليها، ليحمر وجه رنين خجلا وغضبنا في نفس الوقت
🗻🗻🗻🗻🗻🗻🗻🗻🗻🗻🗻🗻
مصطفى بغضب :الزاي مختفي
الموظف :والله يا مصطفى باشا هو بقاله شهر مش عارفين هو فين
مصطفى بغضب :خالي بقاله شهر مختفي وانا معرفش ليه مالحظتوش غيابه
الموظف :هو بعت لينا رسالة انه خاد اجازه ومن ساعتها مش عارفين نوصله
مصطفى بغضب :فور من وشي دلوقتي يلا
ذهب الموظف ومصطفى قعد يتنهد ويفكر خاله راح فين
ستووووووووووب
مصطفى محمد الهجان، رجل أعمال عصبي بيهتم بشغله جدا بيحب عيلته جدا واي حد يجرب بقرب ناحيتها بيبقى عامل زى الوحش المفترس عنده ٢٥ سنه اخو نوران التوأم طوله ١٨٠سم شعره اسود وطويل عيون سودا حاده كالسيف جسمه رياضي وعضلاته ضخمه يعني من الاخر موز
نرجع للروايه
مصطفى بحزن :يا ترى انت فين يا خالي واخبارك ايه وانا هقول لرحمه ورنين ونوران ايه وقام وذهب الي مكان ما
🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️🌫️
عند حمزه
حمزه بتعب :ما… ما.. مايه
احد الحراس :استحمل على ما الباشا يجي او يفتح تليفونه لانه مقفول
حمزه بتعب :انا… انا.. انا مريض س… ك.. ر
الحارس :خلاص هحاول ارن عليه واقله
حمزه بتعب : طب… طب هاتلى علا…. ج
الحارس :ايوه يا باشا الشخص ده بيقول انه عند مرض الس*كر وانه محتاج علاج تعليماتك ايه
ليث ببرود :اديله العلاج واديوا شويه اكل وشويه مايه كمان فاهم
الحارس :تمام، وقفل ليث الخط ونفذ الحارس ما أمره بيه ليث
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند رعد والباقي
رعد :خير عايزني في ايه
آدم بتوتر :احممم ابدا انت يا أسد
أسد بتوتر :لا والله ماهي حاصله ابدا انت الاول
آدم :لا الكبير الأول
أسد :لا الصغير الأول
رعد :بااااااس ابدا انت يا آدم انت اللي اتكلمت الأول
آدم بتوتر :احممم عمي انا عايز
رعد :عايز
آدم بتوتر :عايز
رعد بغضب :انت هتنقطني اخلص عايز ايه
آدم بخضة :عايز اطلب ايد جودي للجواز
فؤاد كان بيشرب وأول ما سمع كلام آدم كح بشدة
رعد :قلت ايه
آدم بتوتر :احم اطلب ايد جودي للجواز
رعد بضحك :وانت خايف كدا ليه
آدم :اصل انت متوقعش هيعمل ايه
رعد بضحك :انا عن نفسي معنديش مانع يا آدم بس القرار قرار جودي
آدم بفرحه :احلف
رعد بضحك :والله
آدم : لولولولولولولوي
رعد بضحك :مجن*ون زي اللي خلفك، وانت يا أسد
أسد بتوتر :انا جاي اطلب ايد زينب يا عمي
لؤي بصدمه :هو يوم الجواز العالمي النهارده ولا ايه
رعد بضحك :وانا برده معنديش مانع انت شخص محترم وطيب وهتراعي ربنا فيها بس برده القرار قرار زينب
جاسر بضحك :وانت يا عمر مش ناوي تصدمنا
عمر بضحك :انا قررت اتجوز
رعد بضحك :غيره مكشوفه دي
عمر :البنت هي نوران اخت مصطفى الهجان
الكل بصدمة :ايه
رعد بجديه :عمر اوعي يكون اللي في بالي
عمر بجدية :لا يا باشا انا بحبها ولا بتحبني
رعد بضحك :تمام يبقى نروح ونطلب ايدها
عمر بفرحه :لولولولولولولوي
الكل قعد يضحك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مر شهرين كان فيهم أسر وليث بيعذ*بوا رنين ورحمه وفي نفس الوقت كان في مشاعر بتظهر وآدم خطب جودي و أسد خطب زينب وعمر خطب نوران
عند ليث
ليث بغضب :لا لالا مستحيل دا يحصل
آدم :هو ايه اللي مستحيل يا ليث
ليث بغضب :انا ليه بقيت ما أذ*ى رحمه انا اللي اتا*ذي ليه
آدم بخبث :يمكن علشان بتحبها
ليث بغضب :لا لا لا لا مستحيل دا يحصل انا مش بحبها يمكن دا احساس بالذ*نب بس
آدم بخبث :على العموم كلها اسبوع وانتقا*منا يخلص وتطلقها وتخلص من الهم ده
ليث تنهد بحزن :معاك حق كلها اسبوع ويخلص
آدم :ليث انت بتحبها
ليث بحزن :لا يا آدم
آدم :امال زعلان ليه علشان هتسبها
ليث بحزن :مفيش يا آدم
آدم بحزن على حال أخيه :لو مش بتحبها يبقى سبها تشوف اللي بيحبها
ليث بغضب وغيرة :نعمممممم واللي هو الزاي ده رحمه دي بتاعتي ملكي انا ملك ليث وبس
آدم بخبث :يعني بتحبها
ليث بحزن :ايوه بحبها يا آدم ايوه واخذ يبكي، انا مش عارف بعد اللي عملته فيها ده هتعمل ايه هتبعد عني ولا ايه انت عارف انا عملت ايه فيها
آدم :عملت ايه
ليث بحزن وندم :انا اغتص…بتها يا آدم
آدم بصدمة :ايه، وفجأة سمعوا صوت من خلفهم
_بتقول ايه
ليث بصدمه :بابا
تقوقعاتكوا هتكون ايه واللي اللي هيحصل بعد ما رعد عرف الحقيقه وهل يا ترى رحمه هتسامح ليث ولا لااه وأسر ياترى بيحب رنين ولا لااه وايه هيكون رد فعل مصطفى لما يعرف اللي ليث وأسر عملوه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الليث والرنين الاسر)