رواية رحمة الاسر الفصل السادس 6 بقلم كاراميلا
رواية رحمة الاسر الجزء السادس
رواية رحمة الاسر البارت السادس
رواية رحمة الاسر الحلقة السادسة
بتحركو بالعربية متجهين الي المنزل.
حور. اسلام انت تعرف اسراء.
اسلام. ااه مانت لو حضرتي اول محاضرة كنت عرفتي ان كنا بنتعرف.
حور. اسلام انا قصدي انك تعرفها قبل كدا.
اسلام. لا ليي يعني.
حور. انت مش شايف نظراتكو لبعض. ولا اكانكم تعرفو بعض من زمن.
اسلام. نظرات اي انا معرفهااا قاطعته حور
حور. اسراء هي اللي بتقول عليها ملاك صح.
اسلام بحزن. اههه هي.
حور بحزن علي حال اخيها وهاتعمل اي.
اسلام م عاارف.
حور. نظراتها كان فيها تتاب وحزن ولا كانها عامله حاجه.
اسلام. دا اللي هايجنني.
حور اكيد في حاجه في الموضوع ولا اي ي اسر.
نظر حور واسلام لاسر وجدوه سارح في الطريق ولا يتحدث فقط يبتسم.
ابتسم حور واسلام بخبث فقد توقعوا انه يفكر في رحمه.
حور. الله قولي ي اسر اي رايك في رحمه
ابتسم اسر بسرحان. حلوة اوووي وضحكتها قمر.
ضحك اسلام وحور بصوت عالي قال الاثنين في نفس الوقت وااااقع خااالص والله ووقعت ي اسر الجارحي.
اسر. بغضب منهم تصدقو انكو باااردين انزلو يلاااا عشان اروح الشركه. بطلو ضحك لما لاقوة بيزعق جامد.
حور وهي نازله خلي بااالك منها دكتور ايااااااد اجمد واحد في الجامعه بعد سلومي طبعااا. ضحك اسلام عليها
اسلام. فعلا معاها حقق جداا.
كان اسر ساينزل لهم لكن ركضو الاثنين الي الداخل.
تحرك اسر متجهن الي الشركه.
صل على محمد 🌺
عند. رحمه واسراء.
رحمه اخيراا خلصنا بعد. كده لما ماما تتصل م هارد عليها انا م حمل مرمطه.
اسراء. اوووف اي دا بجد حاجه متعبه.
رحمه يلااا نقعد في الكافي شويه.
اسراء اشطا يلاا. ذهبو وجالسو في الكافي وطلب قهوة (انا بحب القهوة عشان كده مدخلاه في الروايه كتير ويا بسمله مهما تقولي هادخلها برضو في الروايه😌😂)
رحمه. اسراء انتي هاتعملي اي.
اسراء بغباء. هاروح اخد شور وانااام.
رحمه يخربيت غباءك ابت اي دا. قصدي هاتعملي اي في اسلام.
اسراء. بحزن م عارفه والله بس هاحاول م احتك بيه كتير.
رحمه. طب انت لاحظتي نظراته ليكي ولا كانه عمل حاجه وان انت اللي خونتي.
اسراء. م عارفه اي دا ثم اكملت بحزن هوا ممثل شاطر اووي بيبان طيب وبيحب الكل وم يقدر ياذي حد بس هوا غير كده.
رحمه. خلاص انسي يلاااا نمشي.
اسراء يلااا.
ذهبو للمنزل
رحمه. السلااام عليكم يا خلق انااااا جعااانه
الام. نفسي مرة تقوليلي مش جعانه وياريت بتاكلي وبيبان عليكي.
رحمه. اي ي حجه دانت امي يعني مفروض انت اللي تقوليلي كولي ابنتي رومي عضمك بعد يوم متعب دا.
الام. صبرني ي رب ع خلفتي.
رحمه. لي يا امي كده.
الام. لي اي. يبت.
رحمه. لي يامي عايزا تكوني صباارة اماال مين يمسح ويطبخ ويغسل.
وهااا هوا سلاااح الام يلزق في وش رحمه.
رحمه ابو ورده تااااني.
الام قومي ي جزمه غيري يلاااا وتعالي يلااا زماان باباكي جااي.
رحمه. فوريره.
الحمد حمدا كثيرا طيباً مباركاً🌺
بينما ع الجاانب الاخر يدخل اسر شركته.
دخل بهيئته الجذابه يسمع همسات الموظفين عن اناقته وجماله الجذاب.
علي. اسر بيه ورق كل اعماال العمرانى وابنه ع مكتب حضرتك وكلفت شخص يراقبهم.
اسر. تمم اتفضل انت.
ظل اسر يقرا في الورق. ثم استدعي علي.
علي. تحت امرك ي فندم.
اسر. صفقه الحديد اللي العمراني داخل فيها عايزها حدد ميتنج مع الشركه دي.
علي. بس ي فندم دا العمرانى بيه ضامنها يعتبر بس فاضل توقيع الورق.
اسر. اعمل اللي بقولك عليه.
علي تحت امرك ي فندم.
اسر. انت اللي جبته لنفسك ي دمنهورى انت وابنك وجيتو برجليكو في عرين الاسر.
ظل اسر يعمل لوقت طويل.
وهوا يراجع بعض الاوراق تذكر ضحكتها واسلوبها في الكلام وابتسم لكن اختفت الإبتسامة من ع وجهه عندما تذكر ايااد الذي حكا عنه كلا من حور واسلام.
اسر. في ي اسر فووق كدا ماالك مركز معااها اووي كدا لي فوق ماتتجوز ولا تعنس شاغل بالك لي ركز في الشغل وبس.
بعد نص ساعه.
على. اتفضل حضرتك دا ملف كامل عن دكتور ايااد (دانو وااقع خاالص يلااا ي اسر 😂😂)
اسر. تمم اتفضل انت.
اخذ اسر الملف واتجهه الي منزله.
علي الجهه الارة في منزل رحمه.
باباها(محمد). عملتي اي اول يوم يحببتي.
رحمه. الحمدلله الله يا بابا عدي بخير.
محمد. بس ماكنتش ان اعرف من اول يوم كده يجيلك عريس.
رحمه. عريس؟!
محمد. ااه دكتور ايياد طالب ايدك مني.
رحمه. بابا انت عارف اني مش عايزا دلوقتي اي ارتباط عايزا اركز في الكليه وبس بعدين هوا اياد م هايبطل زن بقاا جه قبل كده وقولنا له لاء عايز اي بقا.
محمد. اياد شريكي ي رحمه.
رحمه. برضو ي بابا انا مش مستعده دلوقتي بعد اذنك ودخلت اي غرفتها لكي تناام. لكن اتصلت باسرااء
اسراااء………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الاسر)