رواية رحمة الاسر الفصل الخامس 5 بقلم كاراميلا
رواية رحمة الاسر الجزء الخامس
رواية رحمة الاسر البارت الخامس
رواية رحمة الاسر الحلقة الخامسة
ذهب أسر واسلام الي مكتب اسلام
اسر. هي دي اسراء صح.
اسلام. ااه هي
اسر. نظرتها ليك كان فيها عتاب ولا كانها عامله حاجه.
اسلام. م عارف وم بقيت فاهم حاجه.
اسر. خلاص اهدا وغير الموضوع.
اسلام. تمام ثم نظر له بخبث بقولك ي اسر هي رحمه حلوة صح
اسر. ولاا اظبط كده مش علشان اسراء سابتك يبقا تروح لصحبتها لا فووق كده وابعد عن رحمه امين.
اسلام بضحك يحاول اخافئه. دا انت وااقع خالص ع راي حور.
اسر. هاااا قصدك ايه يعني.
اسلام. معقوله اسر الجارحي بجلال قدرة م فاهم انا اقصد اي.
اسر. لا إله إلا الله.
اسلام. محمد رسول الله
اسر. قصدك ايه ي اسلام انجز عشان انا خلقي ضيق.
اسلام. قصدي انك معجب بيها.
اسر. هااا لا طبعا اي الهبل ده.
اسلام. امال دانت م شلت عينك من عليها وكمان بتكلمها بكل حنيه دا انت عمرك ماعملت كده مع بنت غير حور اختك.
اسر. هاا لا طبعا انا كنت ببص ع حور وهي اللي كانت واقفه جنبيها وانا بتكلم معاها كده عشان اللى عملته مع حور ومستغرب ازاي م خافت وراحت انقذت حور.
اسلام. يعني هي مش حلوه.
اسر بتوهان. م حلوه اي دا كفايه ضحكتها اللي بتخطف قلب كل اللي يشوفها ولا عنيها اللي شبهه القهوه دي الواحد يتوهه فيها.
اسلام بصوت واطي واقع واقع يعني.
اسلام. بتقول حاجه ي اسر.
اسر. هاا لا ولا حاجه بقول انها عاديه عادي.
اسلام. يعني مش معجب بيها.
اسر. لا طبعا اي الهبل ده.
اسلام بخبث. بحسب اصل سمعت دكتور النهارده بيكلمها وبيسالها اذا كانت مرتبطه ولا لا وطلب منها رقم والدها.
اسر نععععععم دا مين اللي امه داعيه عليه دا.
اسلام بضحك. باين انك م واقع خالص.
اسر. انز م ناوي تجبها البر فعلا وبشمر كم القميص استعناا علي الشقه بالله وهوبااا لكمه في بطن اسلام. اسر يضرب واسلام يضحك
اسلام. خلاص يعم م واقع انا اللي واقع وستين واقع كمان.
اسر. ايوا كدا اتظبط.
اسلام بضحك. خلاص خلاص يلااا عشان زمانهم خارجوا
اسر. يلااا
لا إله إلا الله وحده لا شريك له له الملك وله الحمد وهو على كل شي قدير✨🍀
بينما في المدرج تجلس رحمه واسراء وحور بجانب بعضهم.
حور. اسراء هوا انت عارفه اسلام
اسراء. هااا ااه يبنتي دخلنا اول محاضرة.
حور. لا انا قصدي تعرفي من قبل اما يدخل المحاضرة عرفاه من زمان يعني.
رحمه. اشمعناا يعني بتسالي.
حور. انت م شوفتي نظراتهم كانهم زعلانين من بعض مع كده انهم عارفين بعض من زمان.
اسراء. لا ي بكيزة مش عارفين بعض من زمان ولا حاجه ونظراتنا عاديه خالص بعدين اخواتك اللي حلوين بطريقة فظيعه بصراحه هوا في كده.
حور بضحك. لا يختي دول نادرين م في منهم وبعدين ابتسمت بخبث بقولك ي رحمه اي رأيك في اسر اخويا.
رحمه. ااه ما شاء الله جميل اللهم بارك انتم التلاته شبهه بعض اصلا وشكلكم اللهم بارك عليه يعني ربنا يحميكم.
حور بخبث. بس انا بسال عن اسر بس. فهمت اسراء مقصد حور فكان واضحا جدا نظرات الاعجاب من اسر ل رحمه.
اسراء بخبث ايضا ايوا ي رحمه اي رأيك في كاشكل جميل وعضلات وطول وعرض وحلاوة كده وكاشخصيه برضو جامده اووي دا اسر الجارحي قاهر الفتيات وشخصيته حلوه اووي.
رحمه. ربنا يبارك في. بس في اي برضو
حور واسراء بياس خلاص خلاص فكك يلاا نطلع زمانهم مستنينا.
يلاااا
الحمدلله ✨🍀
كان اسر واسلام ينتظراهم أمام الجامعه وبعد فترة اتت الفتيات.
اسر. هاخد انسه رحمه وانسه اسراء اوصلهم وانت خد حور وامشي.
اسلاام. هااا وقبل ان يجاوب رد رحمه
رحمه. معينفعش استاذ اسر نفضل في مكان لوحدنا حرام.
اسر بحترام لها. خلاص ناخد حور معانا وانت يا اسلام روح.
اسلام. كان ينظر لاسراء وجدها تنظر الي الجهه الاخرة.
اسر. هااا ي اسلاام يلااا.
افتكر اسلام ان حببته هاتكون في عربيه مع واحد فغلت الدماء في عروقه فهوا يغير عليها حتي لو لم تكن حبيبته ويغير عليها من اي شخص حتي ولو كان اخاااه.
اسلام بغيرة. لا انا هاجي معاكم وعربيتي الحرس يجبها.
اسر. لاحظ غيرة اخاه ابتسم بحزن ع حاله فهوا حتي بعد سنتين لم ينسي حبيبته.
وايضا. ابتسمت اسراء بسخريه قال يعني بيغير.
اسر. طب يلاا اركبو.
ركب الجميع كالتالي اسر واسلام في الامام ورحمة وحور واسراء في خلف
نظر اسر من مرآه العربيه فوجود قهوة عنيها سارحتان على الطريق.
لاحظ اسلام نظرات اخيه فابتسم بخبث
اسلام. انسه رحمه هوا انت مرتبطه.
استغربت رحمه السؤال بينما اسر تعصب كثير من افعال اخاااه.
رحمه. ااا لكن اجابت حور قبلها. بعدما لاحظت نظرات اخاه لهاا.
حور. لا مش مرتبطه بس احتمااال كبير ترتبط الفتره الجايه ماشوفتش طلاب الجامعه كانو بيبصو عليها باعجااب ازاي دا. حتى في كذا دكتور طلبو رقم والدتها. وكمان في معيدين طلبو برضو.. يعني اللي يلحق.
ضحكت رحمه علي اخر كلمه من كلام حور هوا انا عرض ولا بالحاجز.
حور بضحك هي الآخرة ايوا م شوفتي كام واحد طلب منك الرقم.
رحمه. ع اساس اني اديته لحد يعني.
حور. م عارفه م ادتيه لي صحيح حتي ايااد اللي بنات الجامعه كلها بتتمني نظرة منه.
اسر. كان فضله سيكة وينفجر من الغضب.
رحمه. م يكفي شكل بس عايزة شكل وشخصيه وكمان مين م قال ان م اديته الرقم اسراء ادتهله.
حور بضحك. وتوجهه نظرها لاسراء جدعه ابت لكن وجدتها سارحه تنظر هي واسلام لبعض من المرآه الخارجيه للسيارة وسارحان في عيون بعضهم وبنهم نظرات لوم وعتااب وحزن
Flash back ✨
اسراء يلااا ي روان بقا كل ده.
روان. بلاش احط ميكب يعني. م عارفه انت ازاي م هاتحطي بقولك الحفله فيها نااس اغنيه.
اسراء. وفيها اي يعني بتحطي ميكب عشان تجيبي عريس.طب مهو الالتزام هايجبلك راجل بس ع العموم يلاا عشان اتاخرنا.
وصلو اخيرا الي مكان حفل الزفاف
ودلفو الاثنتين وكانت جميع الانظاره موجهه ل اسراء فهي كانت حقاا اميرة كانت ترتدي الفستان الاسود الذي جلبته وطرحه اوف وايت ولم تكن تضع اي مساحيق تجميل فقط الكحل الذي ذاد عيونها جمالا.
اتغاظت روان بشده من نظرات الجميع لاسراء.
روان بغيظ. يلااا نروح نسلم ع اسماء.
روان. الف مبروك ي سمكه ربنا يتمملك ع خير يارب.
اسماء شكرا. دا حازم جوزي
روان اهلا استاذ حازم وبتمد يديها عشان تسلم لكن اسماء مسكتها معلش ي روان اصل حازم مابيسلمش ع بنات.
روان بغيظ. تمام ع العموم الف مبروك.
اسراء من خلفهم. مين الجميل اللي اتجوز يا ولااااا
اسماء بضحك. اناااا
احتضنت اسراء اسماء.
اسراء. مبااااارگ يقلبي الف الف مبروك ربنا يتمم لك على خير يارب ويرزقك بالذريه الصالحه
اسماء ببتسامه. يارب ي حببتي عقبالك. دا حازم ي اسوو.
اسراء. اهلا استاذ حازم الف مبروك.
حازم بحترام الله يبارك فيكي عقبالك.
ابتسمت اسراء.
روان يلااا نروح نقعد. اسراء. يلااا
حازم. حسيتك بتحبي اسراء اكتر وم بطيقي روان.
اسماء. فعلاً. اسراء اكيد جايه عشان تفرحلي امال روان بتحقد عليا وزمانها بتقول وقعت واحد غني واكيد جايه تلاقي عريس ليها اما اسراء مش هاتشوف اطيب منها هي و رحمه دايما بيحبو الخير وم بيفرق معاهم مااال.
حازم. بابتسامة ربنا يبعد عنك كل شر يجميل انت وغمزة
ضحكت اسماء. اللهم امين يخويا واياكم.
حازم. اخوك مين ابت نهارك ابيض النهارده دا النهارده فرحنا.
اسراء بضحك خلاص خلاص
صلِّ على محمد 🌺
عند اسراء وروان اشتغلت الاغاني
روان. يلاا نقوم نرقص.
اسراء. لا طبعا انت هبله.
روان. خليكي ي نكديه انت وقامت ترقص بكل دلع والشباب كانو ينظرون لها.
اسراء. استغفر الله العظيم اي دا
كان هناك من ينظر لاسراء.
الشخص. معقول هي ايوا هي ونفس الفستان. قطع تركيزة ندا حازم عليه
حازم. اسلام اسلام تعالي يبني.
اسلام. حاضر.
اسلام نعم ي عريس عايز ايه ياض
حازم اهو نقق عليا دا م هاتخلي فيها عريس. اقف يلاا جنبي هنااا.
اسلام. ليي يعني.
حازم. عشان ننقيلك عروسه وغمزة
اسلام. لااا ي حبيبي انسي انا م اسر عشان كل اما يشوف بنت عايزين تجوزهاىو وفي الاخر بيرفض يعني عادي
حازم. اسر هوا في زي اسر دا عليه شويه ضرب اورجانيك من الاخر.
اسلام. بضحك. حصل اوووي.
حازم . اقف بقااا حتي عشان تشوف صحابنا.
ع الناحية الاخر تعبت روان من الرقص.
اسراء. يلاا بقااا كفايه .
روان. خلينا شويه.
اسراء. لا تعبت يلاا عشان بابا اتصل.
روان. اووف يلااا ذهبو ليسلمو ع اسماء
روان. يلاا بقا ي سمكه احنا ماشين الف مبروك تانى والف مبروك ي حازم
اتغاظت اسماء. مالسه بدرى.
اسراء. معلش يقلبي الوقت اتاخر نبقا نجيلك وقت تاني الف مبروك يروحي مباارك ي استاذ حازم
ابتسمت اسماء. الله يبارك فيكي يروحي.
روان وقد لاحظت الواقف بجانب حازم والذي ينظر لاسراء.
روان. اسلام م معقول اي الصدفه دي
انتبه اسراء واسماء وحازم.
حازم. انتم تعرفو بعض.
روان. ااه اتعرفنا النهارده في الموول بجد صدفه حلوة اوووي.
اسلام. متشكر. نظر ل اسراء ازيك ي انسه اسراء.
اسراء. تمام الحمدلله وحضرتك ي استاذ اسلام
اسلام. بقيت كويس هوا دا نطق اسمي ي بشر.
نكزة حازم.
اسلام. هااا انا تمام الحمدلله.
لاحظت روان واتغاظت. مش يلاا بقا ي اسراء.
اسراء. ااه تمام مبارك ي حببتي تاني. سلام بقا فرصه سعيده ي استاذ اسلام.
اسلام. انا اسعد.
وذهب كلاا من اسراء وروان.
حازم واسماء. الله كنت بتقول اي من شويه.
اسلام. هااا ولا حاجه. هوا انتي تعرفي اسراء.
اسماء. ااه يسيدي انا اتعرفت عليها لما كانت جايه مع روان الجامعه وحبيتها اووي وبقينا صحااب.
اسلام بتوهاان. هي فعلا تتحب.
ضحك اسماء وحازم عليه.
حازم. دانت واقع واقع يعني.
اسماء بتحذير. اسلام اسراء مش زي بنات اليومين دول دي ملتزمه ومبتحبش الغلط يعني عايز تاخد خطور تروح ع بيت اهلها ع طول عشان تحبك امال لو دخلت من طريق انا معجب ونتكلم صدقني لو كنت ملااك هاتكرهك.
اسلام. طب عنوانها طيب.
ضحك حازم عليه. يبني فين برستيجك دا انت وااقع خالص.
اسلام. يعم اسكت دا انا انكفيت ع وشي.
ضحكو عليه.
اسماء. اسراء لسه صغير عندهاا 17سنه لسه بس تبان كبيرة وعاقله وفاهمه.
اسلام. قصدك ايه.
اسماء. اصبر سنه كده واتقدم عشان دلوقتي هاتترفض هي حاطه الدراسه من اولاويتها وعايزا تدخل كليه طب.
اسلام. سنه كتير اوووي.
اسماء. لو روحت قبل كدا هاترفضك حتي لو كانت بتحبك.
اسلام. هااا بتحبني ياااه يعبصمد.
ضحكوا عليه
Back
حور ورحمه. اسراء اسراء يبنتي ردي
اسراء. هااااا اي
حور ولا حاجه كنا بنتكلم وبنقول جدعهه عشان اديتي اياااد رقم مامت رحمه.
رحمه. اي الجدعنه في كده ده شغل عوق منظرى اي بقا لو رفضت هاشيل موااد قد كده.
اسر. لا متخافيش لو م عاوزاه ارفضي ومحدش يقدر يعملك حاجه واسلام معاكم اهو صح ي اسلام اسلام انت يلااااا.
اسلام. هااا في اي ااه صح ماتخافيش ي انسه رحمه انا معاكم.
ابتسمت رحمه.
رحمه. هاننزل هنا ي حور.
حور. بس ونت لسه عنوان بيتك م هنااا.
رحمه. ماما عايزه حاجات هاجبها.
حور. ممكن نستناكي.
رحمه. لا يحببتي عشان هاتاخر.
حور. براحتك.
رحمه. متشكره ي استاذ اسر.
اسر. لا شكرا ع واجب.
ابتسمت رحمه ونزلت هي واسراء.
وانطلقت سيارة اسر وووووو….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الاسر)