روايات

رواية رحمة الاسر الفصل الثاني 2 بقلم كاراميلا

رواية رحمة الاسر الفصل الثاني 2 بقلم كاراميلا

رواية رحمة الاسر الجزء الثاني

رواية رحمة الاسر البارت الثاني

رواية رحمة الاسر
رواية رحمة الاسر

رواية رحمة الاسر الحلقة الثانية

وصل رحمه واسراء امام باب الجامعه واذا بعربيه تاتي سريعا كادت انت تدعس رحمه واسرااء.

رحمه: انت يمت**ف يبن🐕.

ينزل من العربيه شاااب وسيم هاا هوا وليد العمراني.

وليد العمراني شاب وسيم ذو بنيه ضخمه وطويله عينيه بالون العسلي ولكن مستهتر وصايع وفاشل بقاله اربع سنين في سنه اولي داخل الكليه بفلوس والده صاحب شركات العمراني المنافسه لشركات الجارحي.

وليد: انت بتشتميني انا ي بتاعه انت انت م عارفه انا مين ولا اي.

رحمه: اهاا بشتمك انت ولما انت م عارف تسوق بتركب عربيات لي عالم متخ*فه مليتو البلد.

اسراء: سيبك منه يلااا م عايزين نعمل مشاكل من اول يوم.

رحمه: سبيني اربيه اللي ماشفش تربيه دا دا كمان م نازل يعتذر نازل يقل ادبه.

وليد: تربي مين ابت انت انت فاكرة نفسك مين. ااهاا بصي لو عايزة تتعرفي وعامله الجو الفاكس دا كله عشان كده سهله ي عسل هاتي رقمك انت برضو جامده وغمزة.

رحمه: اتعرف ع مين يلااا دا عمي عبدوو المكوجي احسن منك ميت مره قاال والجامده دي يعنيااا تبقا امك وهوبا قلم ثلاثي الأبعاد علي وجهه وليد العمراني الشب الذي يهابه كل من في الجامعه.

وليد بعصبيه: انت بتضربيني انا نهاارك م باينله لون وجاي يضرب رحمه ولكن هناك يد منعته

صديق وليد بهمس: م ينفع ي وليد انت ناسي ان باباك قالك لو حصلت اي مشكله تاني هايسحب منك كل حاجه

وليد بعصبيه عاميه: انت م شايف المتخل*ه دي عملت اي

رحمه: متخل*ه في عينك ياللي ماشوفتش تربية اسمع كلام صحابك يلااا ي ثكر عشان دادي م يزعل منك ويمنع عنك المصروف.

رحمه: بت ي اسراء بيفكرني بالبت اللي بتقول ثانكس داري. هههه

اسراء: هههههه طب والله عندك حق في دي. اسراء موجهه كلامها لوليد الذى يكاد يتفجر من الغضب انت ي بتاع انت امشي من هنا وم عايزين نشوف وشك تاني يلااا ي حج اتكل ع الله عشان دادي ميزعلش منك ههههههه

وليد وصاحبه بيشده لجوا العربيه: لسه بنا حساب م هاعدي الموضوع بالساهل.

رحمه واسراء في صوت واحد: اعلي ما في خيلك اركبه ي بتاع ثانكس دارى ههههههه.

رحمه: يلااا يبنتي ندخل

اسراء: يلااا

ع الجهه الاخر في سيارة اسر الجارحي

حور: اسر ممكن طلب. وبليز مش ترفض.

اسر : قولي.

حور: م عايزة حد يعرف اني اختك. نظر لها اسر بستفهام. اكملت حور علشان اكيد الطلاب هايقولو اني بنجح علشان اختك م هايقولو بمجهودي.

اسر : حاضر ي حورى اللي تامرى بيه

حور: احلي اخ وربنا

قبل باب الجامعه بقليل نزلت حور واكملت طريقها مشي بينما ذهب اسر بالعربيه الي داخل الجامعه.

صل على محمد 🌺

عند بطلتنا

رحمة واسراء قاعدين بالمدرج

دخل دكتور الماده سمع رحمه واسراء صوت الطالبات باعجاب لدكتور نظرت الاثنتين اللي الذي دلف للتو

الدكتور: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

الطلاب: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

الدكتور: انا دكتور اسلام الجارحي وهادرس ليكم ماده ****.

احد الطلاب: لو سمحت ي دكتور ممكن تكون اول محاضرة تعارف

الطلاب ايوا ي دكتور

اسلام بابتسامة: معنديش مشكله. يلااا نبدا نتعرف

وبدا التعرف على الطلاب

عند رحمه واسراء في اخر المدرج.

اسراء بصدمه: هواا😳

رحمه بصدمه هي الاخر: اي اللي جابه هنا دا

اسراء بدموع: م عارفه

رحمه: خلاص اهدي ماتبينيش انك ضعيفه

اسراء ببكاء: م قادره ي رحمه مش قادره.

رحمه: لا هاتقدرى فوقي كده وخدي منديل امسحي وشك.

وبالفعل بدات اسراء بمسح وجهه والهدوء قليلا.

جاء الدور للتعرف على رحمه قامت رحمه للتعريف ع نفسها بينما اسلام قد اتصدم عندما راي ملاكه تحاول مسح دموعها عن وجهه الناعم.

اسلام في نفسه: ايو هي مش معقول اكون بتخيلها

بينما قامت اسراء بالتعريف عن نفسها وهناا تلاقت اعين اسراء مع عيون اسلام و

استوووووب

اسلام الجارحي. اخو اسر الجارحي شاب طويل ذوو عضلات كتيشرة كده 😂يبلغ من العمر 25عاما وشعرة البني وما يميزة عيونه العسليه وبهااا لمعان من ينظر اليهما يغرق في عسل عيونه. اسلام دكتور جامعي ايضااا.

اسراء صديقه رحمه المقربه فتاه ذو بشرة بيضاء وعيون سوداء جميله وشعرها اسود جميل ايضاا ولكن تخفيه تحت حجابها الذي يذيدها جمالا تبلغ من العمر 19عاما ايضا صديقه رحمه من الطفوله ولكن اسراء بطبعها هادئة قليلا عن رحمه لكن عندما تجن رحمه تجن اسراء معاها بيستات بقا 😂

عايشه مع والديها وليس لهااا اخوات تعتبر رحمه اخت لهااا.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحمة الاسر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى