رواية رحلتي الفصل العاشر 10 بقلم ضوء القمر
رواية رحلتي الجزء العاشر
رواية رحلتي البارت العاشر
رواية رحلتي الحلقة العاشرة
اول ما شافت حور الاكل
حور: والله يا بت يا سوجين انتي حاسه بيا وانا و الغلبان ده و ماشاء الله انتي عامله سفره انما ايه جامده و نقطة ضعفي الاكل اممممم يلا بسم الله
لي يونغ و سوجين ضحكو عليها و كلو و لمت السفره سوجين و حور و لي يونغ ساعدهم
حور: والله ي لي يونغ يبني البنت اللي هتتجوزك محظوظه عشان معاها لي يونغ شيف انما ايه بتعمل الكل تحفه ي بني و بتعرف في شغل البيت لانك عايش لوحدك
لي يونغ: هو انا اي حد ي بنتي ولا ايه ي سوجين 😉
سوجين: هااا ااه اما اشوف بتعرف ولا لا
لي يونغ: اممم انتي كده موافقه عليا يعني
سوجين منغير ماتاخد بالها: طبعا موافقه
لي يونغ بفرح: بجد
سوجين استوعبت اللي قالته و اتكسفت و سابتهم و جريت على الجنينه
لي يونغ جرى وراها
لي يونغ: خدي هنا ي مجنونه
و راح وراها
حور: والله اتنين مجانين بشكل 😂
نروح في الجنينه عند سوجين و لي يونغ
لي يونغ: ايه جريتي ليه احنا بنهزر قال كده عشان يطمنها
سوجين: لا ولا حاجه بس مش مهم
حور: طيب
اتخضت سوجين: اعععععععععع انتي جيتي امتا
حور و هي بتضحك عليها: لسه جايه فكك تعالي نسمع فيلم و نعمل فشار 🍿ايه رأيكم
لي يونغ: انا موافقه انا هجيب الفيلم و انتم اعملو فشار عشان بحبه
سوجين: دومت ما انت بتحبه انا هعمله
حور: خلاص انا هعمل عصير مانجا
لي يونغ: تمام يلاا
عملت سوجين و حور الفشار و العصير. و لي يونغ جاب الفيلم
و سمعو الفيلم
حور: وااوو الفيلم جامد ي لي يونغ
لي يونغ بتكبر: طبعا مش انا اللي جايبه
حور: محساسني انك انت اللي ممثل 🎭فيه ياض
لي يونغ : انا متهايقلي سمعت كلمت يااض دي عليا
حور وهي بتضحك: ايوه عليك و طارت ترمح لفوق
ولي يونغ يضحك: والله العظيم مجنونه رسمي
بعد كده لي يونغ و سوجين قعدو يتكلمو شويه كتار و خدو على بعض اكتر
حور نزلت بصت لقيت لي يونغ بيكلم سوجين و يضحكو و هي تتكلم و هو يضحك
حور حطت ايدها على خدها
حور: ايه المحن ده يععع انا نفسي اعرف بيضحكو ليه و اصلا المواضيع مش بضحك ده بيفضحو بعض و بقولو ده كان عامل ايه و وصغير
حور بتفكير🤔: وهو انا لما اكبر يعني و احب ههههه 😂احب ده تلقيه امه بتدعي عليه ليل و نهار ابن الموكسه ده هايطلع عين امه معايا هيجوز اي حدلا انا تلميذه لي يونغ
هي و اسر حسين و كمان بقيت من فريق الدمار العالمي كل ده كووم و الهكر Mk ده كوووم تاني خالص انا هروح اقطع اللحظات الرومانسيه دي اللي تقالب المعده دي
حور بصوت عالي: هااا خلصوتو ضحك
لي يونغ كان هاين عليه يقوم يموتها
لي يونغ: عاوزه ايه ي زفته
حور: دقيقه اخد نافسي
♥بقلم ضوء القمر🌚♥
حور:بسم الله كده و نبدا انا كلمت اخواتي و كلمت بابا و ليا ساعه بلعب فوق وانتم قعدين تضحكو ولا عارفه اخبار اللي من الصبح مع حبيبه ده رجعو ولا لا و عاوزه اعرف كل واحده من البنات جاسمن و اليتا و الفا و هيونغ و سيلا عملو ايه و بكره في تدريب مع مدارب رخم و الساعه دلوقتي 12و هصحي من 6الصبح وانت شغال انت و سوجين تضحكو وانا ليا اكتر من ربع ساعه مش فاهمه انتم بتضحكو اصلا على ايه انت بتفضح نفسك و هيا كمان بس ايهه انت طلعت حرامي نضيف و انت وصغير بتسرق الشوكلت من مامتك يالااا
لي يونغ: ايييييه بالعه رديوو بس استني كده انا مدارب رخم و حرامي نضيف و كمان قولتيلي يالااااااااا
حور: ينهار مش فايت لا لا انا المدارب بس 😂
سوجين: والله انا برضو عاوزه انااام بس القعدة حلوه مع لي يونغ ده طلع طيب جدا
حور بتمثل: يعيني امممم و جذاب و لطيف. و كيوت خالص استني كده بصي كده الدمعه هتنزل من عيني
لي يونغ مسك مفتاح العربيه و خد. الفون و النضاره و لبسها و مسك مخده رماها على حور
لي يونغ: انا ماشى عاوزين حاجه عاوزه حاجه ب سوجين انا عطيتك رقمي في اي وقت تعوزيني رني
حور: عاوزين سلامتك
لي يونغ: وهو حد وجهلك كلام انتي ي زفته
حور: قلبي الصغير لا يتحمل لا لا لا ي لي يونغ مقنتش متوقعه منك ده خالص 😂
لي يونغ: غوري ي بت بس تعرفي تمثلي
حور: ده كده كده
سوجين: سلام يونغ باااي
لي يونغ: باااي سوجين
حور: بااااااااااااااااااااي مش عاوزه اشوف وشك تاني
لي يونغ: نعم
حور: مع السلامه ي لي يونغ هتوحشني هما كام ساعه و هكون في وشك في المعسكر
ضحك لي يونغ عليها و على جنانها ومشي
حور قفلت الباب و بصت ل سوجين
سوجين: في ايه
حور: امممممم بتحبه ي موكوثه
سوجين: لا
حور: لا والله انا المفروض اصدق كده ي بت انتم الاتنين مفضوحين و على شوفتك امبارح و انتي بتكلمي الصوره
سوجين: بجد
حور: جد الجد كمان بصي احنا نقعد قعدت عرب فوق و نتكلم برحتنا ايه رايك
سوجين: فللل الفلل كمان
قعدو يتكلمو شويه كتار و نامو
نروح بقا بعد شهر لي يونغ و سوجين اتقربو من بعض اووووي و كل واحده اتقربته مع حبيبها و عملو حفل خطوبه كبير مع بعض و كان جامد جدا ونروح
عند مكان على البحر و مزين بطريقه رومانسيه جميله جدا ترابيزه بطريقه رومانسيه جميله و كان واقف لي يونغ ولابس بدله سوداء جميله جدا و سوجين دخلت مع البنات و نغمضين عنيها و وقفوها مكانها و شالو الشريط من على عنيها
بصت سوجين حوليها بفرح بعدين بصت لقيت لي يونغ واقف و مديها ضهره و لف و نزل على ركبته و قال
لي يونغ: سوجين انا بحب بجد بعشقك بجنون من اول مره شوفتك فيها و بجد نفسي تكوني انتي شريكت حياتي و زوجتي سوجين تقبلي تتجوزني
سوجين بفرح: انا مستنياك من بدري و انا طبعا موافقه لبسها لي يونغ الخاتم و جاك و جو و اسر فرقعو بتاع في السما كان المنظر جميل و البنات رمووو اوراق الورد الاحمر عليهم و بعدين شالها و لف بيها قدام الكل وكل واحد مسك حبيبته و بيبصالها بحب و اسر يعيني عليه قاعد لوحده
بصو مره واحده لقيو مكان نور و كان شكله جميله و في شاشه عرض كبيره حور ماسكه الميك و لبسا فستان ازرق طويل و فيه تالت درجات من اللون الازرق و فارده شعرها و عامله قوصه طويله و لما شويه باتتوكه بيضه
حور: تفضلو اقعدو لو سمحتو عشان انا هوريكم حاجات تجنن
كل واحد قعد وجنبه حبيبته
حور مسكت الكاميرا و صورتهم
حور شغلت الشاشه و كان عليها اول صوره ل سوجين و لي يونغ لما كانت حور في المستشفى و كان ده اول لقاء
حور: زي ما انتم شايفين الصوره ده انا صورتها و هما متنحين في بعض 😂بس جامدين والله
لي يونغ : لله يخربيتك ي حور هو في صور تاني
حور بضحك: كتير و للكل كمان 😅
جابت صوره تانيه ل سوجين و لي يونغ لما كانو عندها في البيت
حور: الصور دي لما كانو عندي في البيت اليوم ده اللي اعترفتم فيه لحبيباتكم يوم كان عامل زيكم والله
و جابت صور ل جاك و جاسمن و جو والفا و كونغ والتيا و كيم سو و هيونغ و يوريو و سيلا
حور: واخيرا و ليسه اخرا اسر
جابت صوره ل اسر لما كان بيسرق شوكلت من عند لي يونغ و بياكل
حور: هههههه 😂زي ما انتم شايفين كده اسر بسرق لي يونغ و انا صورته بجارم المشهود هههههههه 🤣
اسر: اااه ي حونه انتي والله ما سايبك بعد كل اللي عملته معاكي دربتك و جبتلك اكل و كلته و سرقت و عطيتك تعالي هنا و حور رمت الميك و طارت و اسر وراها واقفه وراه الفريق و اسر قدامه
حور: مش هتقدر تمسكني
اسر: والله طيب
و طار وراها تاني والكل قعد و قعت و اسر مسكه
حور: والله ظلم عشان انا لبسه فستان و انت بدله
اسر: يعنى البسلك فستان انا كمان ايه الهبل ده
حور: طيب اوعا كده طيب
سبها اسر و راحت جابت ترابيزه و عليها هدايا كتيير
مسكت اول هديه و كانت ل لي يونغ
حور: اتفضل الهديه دي ليك ي يونغ
لي يونغ: اممم ممكن افتحها دلوقتى اقدامك
ضحكت حور: ايه الادب ده والله قميله اممم افتح
فتح لي يونغ الهديه و كان فيه البوم صور و صوره كبيره
فتح الصوره و كان عليها صوره هو و سوجين وهو قاعد علي ركبته انصدم لاانها لسه كان من ساعه بس و البوم كان في صور علي الغلافه للفريق كله و معاهم سوجين
مكتوب تحتيها
اصدقاء طول العمر و كان فيها صور كتييير لللكل ليه هو و سوجين و اسر و كمان للفريق كله و كان فيه سااعه غاليه و جميله جدا
لي يونغ كان فرحان جدا لي يونغ
لي يونغ فتح ايده و ضم حور و قال بفرح
لي يونغ: والله بحبك ي احلي حور نورت حياتنا كلها انا معنديش اخوات بس فريقي كله اخواتي واكتر و انتي احلي اخت واصغرنا و اكتر وحده ساعدتنا كلنا
حور بدموع: والله انا بحبك كلكم والله زي اخواتي زي ايه انتم اخواتي اصلا انتم ساعدتوني كتير اووي
راحو البنات كلهم حضنوها
جاسمن: انتي اختنا يا غبيه
و عطت حور كل واحد هديته و كانو فرحنين عشان الصور وقت العتراف جميله جدا
حور: اخيرا وليسه اخرا اسر
اسر فتح الهدية و كانت صور ليه وقت ماكانو في المطعم جميله
اسر: بنت بلدي حبيبتي ي حووووور
وانتها اليوم على كده
♥بقلم ضوء القمر🌚♥
نروح بعد تلات شهور و كده خلصت حور الست الشهور بتوعها
وجه يوم اللي حور و اسر يرجعو فيه مصر
في المطار البنات كلهم بيبكو عشان حور اللي ماشيه بعد كل دة
حور كانت لابسه منطلون اسود و تشرت ابيض نص و جاكت ابيض في اسود
اسر كان لابس منطلون بيج و تشرت ابيض في بيج
حور سلمت على لي يونغ: سلام ي اخي اشوفك على خير هتوحشني اوووي و هتوحشني عقاباتك و تهزيأك و هزار وخلي بالك من سوجين
لي يونغ: هتوحشيني اوووي ي حور وانا مستنيكي و سوجين في عنيا باي ي احلي اخت مجناناني
حور: اععععع جااك هتوحشني اوووي انت و جاسمن خالوبالكم من بعض
سلمت على الكل
البنات رمحوو عليها
سوجين بدموع: هتوحشيني
حور: وانتي اكتر والله
اسر: سلام ي شباب الطياره ي حور
حور: انا جايه
سلمت عليهم تاني و ماشيت
حور: هتوحشيني ي كوريا 🇰🇷
ركبت حور و اسر الطياره بس طابق الشخصيات المهمه طبعا علشان اسر و حور
حطو الشنط و قعدو جنب بعض
حور: يااااااه راجعه لك ي مصر هههوو انا راجعالك ي صعيد انا جايه ي اسيوط
اسر بضحك: الطياره كلها عرفت انك راجعه مصر
حور: ده كده كده 😂
حور: الضحك انهم ميعرفوش انا كنت فين ولا بعمل ايه انا عملها مفجاه و صح مين اللي هيوصلنا
اسر: صحابي جايين واحد بعربيتي والتاني بعربيته انا هركب العربيه بتاعي و هو يركب مع ابراهيم
حور: تمام الاختبار امتا كده
اسر: بعد تلات ايام بس انا صعبان عليه اللي هيكون ضاضك يعيني انتي عدتيني بس ايه ما شاءلله لي يونغ ماسبش حاجه اللي علمهالك وانا كمان
يعني انتي مستواكي في الكراتيه و الكونغ فو و التايكوند و المصارعه و التصويب باسلاح ده كله مستواكي عدي الاحتراف انتي دلوقتي تقدري تهزيمي اي حد بصلاه على النبي وتقدري تصمدي قدام لي يونغ 40 دقيقه ف ده بس حاجه فوق الجامدان يعيني هيتنفخ نفخه سوده انا في مصر كلها نمبر ون ياختي
حور: الله يطمنك زيي مطمنتمي كده 😂
حور لسه في 7ساعات و انا مانمتش من امبارح رحنا انا و البنات جبنا هدايا كتيير لاخواتي و اهالي و ماشاء الله انا راجعه باخمس شونط وانت وحده يتيمه و غير اللي سيباه في البيت عندي و سهرنا للصبح زيي ما انت شايف كده
اسر: انتي لما عزالك ي ختي مش راجعه من سفر
حور: انا هموت و انا يلا تصبح على خير
اسر: يلا نوم الظالم عباده
حور و هي لبسه طقيه النوم: اسكوت و لا اقوملك
اسر: غوري ي شيخه
و قعد اسر ماسك الفون بتاعه شويه و بعدين نام
وعدت 7ساعات و حور صحيت قبل ما يوصلو بنص ساعه
حور: هيهههه اخيرا وصلنا
خدت حور الشنطة بتاعته و اسر كمان طلعو و عملو الاجراءت بتاعت المطار و خدت باقي الشنط
اسر: الله يخربيتك العربيه هتشيل
حور: استني كده هتشيل والله
حطت اتنين فى صندوق العربيه و تالته جنبها و بتاعت اسر جنبه
حور: شالت ولا لا
أسر : العربيه مفهاش منفس ي شيخه ولسه ساعه اللي عشان نوصل احنا طالعين من كوريه فى النهار وصلنا مصر في الصبح برضو
حور: عشان تغير الوقت و المكان ي ازكا اخواتك
اسر: ههه ما انا عارف يظريفه
المهم ايووه خلينا في المهم و نسيب العبايط دول
قبل ما توصل حور بيته اتصلت على امها على النت
حور: الووووووو ي مامي عامله اية وحشتيني والله اووووي
كوثر : وانتي اكتر مقربتش تيجي
حور: يلا هانت ي ماما صح فين احمد و ياسر و ايمن
كوثر: قعدين اهم جنبي بيذاكرو المدارس خلاص فاضله اسبوع و نص
حور: ههههههه 😅اخواتي دحيحين ي ماما انا شطره من غير مذاكره اصلا بس اقولك لو بتحبيني انزلي انتي و اخواتي في الشارع
كوثر: ليه ي قلبي
حور: ماما انتي بتحبيني ولا لا
كوثر: بحبك اوى كمان
حور: يلا طيب انزلي
نزلت كوثر و احمد و ياسر و ايمن في الشارع
بعد دقايق وصلت حور و كانت لبسه نضاره شمس 😎
اول ما نزلت حور من العربيه و بتقلع النضاره
احمد و ياسر و ايمن بصوت عالي: حوووووووووووووووووور ورمحو عليها وخادوها بالحضن واسر واقف بيبص عليهم الشارع اتلم
حور: ماما وحشتيني والله اووووي
كوثر خدتها بالحضن: مش هطبطلي اللي بتعمليه ده و متقوليش انك جايه و تعملي مفجات
حور: والله ي ماما حبيت اعمل مفجاه
سلمت على احمد و ياسر و ايمن و على عمها جاسم و حسين و قاسم و احمد و جدتها سندس و على خوالها
اسر نزل الشنط : احممم انتي ي زفته خدي شنطك عاوز اروح البيت
عمها حسين: انت ازاي تتكلم مع حور كده وانت اخرك سواق
حور بصوت عالي : عمي ده مش سواق ده صحبي و وقبل ماتكمل
حسين : نعمممم صحبك و احنا من امتا عندنا بنات بتصاحب ولاد ولا ابوكي عشان مدلعك تسوقي فيها
حور بثقه: مالكش دعوه و شكرا على الترحيب بيا بالاسلوب ده و ثانيا يكش تغلط في اسر وانا موجوده و لاحظ انت بتكلم مين كويس علشان معاك سيادت العقيد اسر حسين
حسين : ايههههه ده اسر حسين
اسر: مش قد المقام ولا ايه مالك انا سيبك عشان خاطر حور بس 😏
حور: والله طلعت بتفهم ي اسوره
أسر: عارفة لو قولتي الاسم ده تاني هنفخ
حور: متقدرش ي انا اعمل معاك الواجب و كمان اتصل على الواد لي يونغ و جاك و جو و كيم سو و يوريو و كونغ والله لي يونغ يكفي بس انا بفتري
اسر: اااه ي خاينه ماشي ي حور بس لو اتصلتي هنتنفخ احنا الاتنين مسمعتيش لي يونغ كان بيقول ايه 😂
حور: سمعت ي خويا احنا هنموت انفد بجلدك 😂
بعد كده مشي اسر
و حسين بتريقه:………… ………………… .. ……..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)