روايات

رواية رحلتي الفصل السابع 7 بقلم ضوء القمر

موقع كتابك في سطور

رواية رحلتي الفصل السابع 7 بقلم ضوء القمر

رواية رحلتي الجزء السابع

رواية رحلتي البارت السابع

رحلتي
رحلتي

رواية رحلتي الحلقة السابعة

اول مشافهم لي يونغ زعق بصوت عالي: انتممم بتعملوا ايييييه
حور اول مسمعت صوته اتخضت و وقع الحلوه من ايده و صرخت فى وجهه: ايييه ياعم خضيتني
لي يونغ: نعم
حور افتكرت كلام الكل عنه ادت التحيه واقفه بثبات: لا لا لا ي فندم انا قصدي على الواد اسر
لي يونغ بعصبيه: انتم واقفين فى مكان العقاب و بتاكلو وانت ي استاذ اسر
اسر: لي يونغ انت كادي يااض وانا بدرب زيك انا اقف لييه فى المكان ده اصلاا
لي يونغ: انا متهياقلي انك بتقول حاجه
اسر بسرعه عشان عارف عصبيته اللي عامله زيي الاعصار قال: لا لا انا بقول لحور انا مدرب و تانى اهم شخص فى المعسكر وانت الاول اهم واحد العميد لي يونغ و انا سعيد عشان صحبك
لي يونغ و هو عارف اني اسر بيلف ويدور عشان ميتعصبش عشان عارف لو اتعصب هتبقا دمارر على الكل مش هو بس: هعمل نفسي مصدقك مع انك كداب و انت كنت بتاكل
لي يونغ قال لحور: تعالي عشان تتعلمي فنون االقتاليه هنبدا واحده واحده يعني
الاول الكراتيه
ثانيا الكونغ فو
ثالثا التايكوند
رابعا المصارعه
خامسا التصويب بكل الاسلاحه يعني هتدربي ازاي تستعملي كل سلاح مش جيد لا احتراف بما اني اللي هدربك شخصين و اسر بردو تمام
حور: تمام ي فندم
ضحك لي يونغ عليه
و بدا في شرح حركه للدفاع صعب جدا عشان يشوف مستواها بس اندهش انها من اول مره نفزتها باطقان و قال: واوو بجد
و بدأ انو يعلمها حركات للدفاع و كانت محترفها فى الحركات اللي اتعلمتها
قال لي يونغ: اسر هات الفريق و تعالو فى غرفه الاشتماعات
عشان هو و اسر بيبدلو في التدريب يعني واحد يدرب فريق و التاني يدرب حور
بعد ما راحو كلهم غرفه الاشتماعات طلعت حور اللاب و جابت المعلومات
لي يونغ: جالنا معلومات عن تاجر المخدرات و لاسلاحه و كمان تجاره اعضاء التاجر يوشين فى عمليه تسليم سلاح و مخدرات بعد ست ايام فا انتم هترقبوه كويس
جو: عرفت المعلومات دي ازاي و احنا لينا شهر بنراقبه و مفيش دليل عليه
يوريو: كمان حاجه بس انا مش قصدي حاجه في الكلام ده هي حور ليه معانا مش المهمه دي سريه اوى كمان
في الوقت ده كانت حور ماسكه الب و حاطه سماعه الكبيره على راسها و سمعت حاجه مهمه عنه يوشين
حور: بسسس كلام دقيقه هسمعكم حاجه تعجبكم
شغلت حور تسجيل مكالمه صوت وصوره على اللاب ليوشين بيقول: احنا هنسلم قبل الموعد عشان لو في حد بيرقبنا و هنغير المكان
الشخص الاخر: العنون كده هيكون فين
يووشين: العنوان………………… و انا هعمل حاجه هخلي حد من الحراس يلبس زايي و يروح مع مجموعه لمكان التسليم الاول وانا هلبس لبس الحراس و هروح على مكان التسليم الحقيقي و هنشوف انا ولا الشرطه هنا
الشخص الاخر: لا لا بتعرف تفكر و مش هيتوقع حد الخطه المحكمه دي
يووشين: يلا التسليم بعد تلات ايام باي
حور بضحك: على مين ياباا ايه رايك فى المعلومات دي ي لي يونغ
لي يونغ: انتي كل شويه تصدميني بحاجه يعني النهارده الثلاثاء يعنى كده التسليم يوم السبت صح
حور: صح الصح
اسر: بنت بلدي الغالييه تعال تعال كفك ي معلم
حور: كفك ي يسطا
الفا: جماعه انا مش فاهمه حاجه خالص
ضحك لي يونغ: بصو حد فيكم يعرف الهكر Mk
كيم سو: طبعا مين ميعرف الواد ده انا نفسي اشوفه بص ل اسر و قال: انت كنت بتقول ايه علشان تشتم حد ابن ايه
اسر وهو مش قادر من الضحك عليهم و على منظر حور اللي انصدمت
اسر بضحك: ابن الكلب او ابن الجزمه زيي ماتحب بس انا مليش دعوه لما يقوم و يفرمك ي كيم سو
جاك: يلا مش مهم ابن الكلب و ابن الجزمه كمان عشان مدوخني عشان اعرفه مين
حور: اااه ياجزم كل ده عليا و انت ي لي يونغ بتضحك انت و اسر علياااا
حور: احب اعرفكم انيي انا الهكر Mk و انا اللي جبت المعلومات دي خلال تلات دقايق و انا اللي عملت هكر لفون يووشين و انتم سمعتم المكالمه معايا
كلهم في صوت واحد: نعمممم انتي الهكر Mk
اسر و هوو مش قادر من كتر الضحك: منظركم نكتا هههههههههههه🤣🤣🤣🤣🤣
جاسمن: انتي بتهزري صح
حور: لا والله انا الهكر Mk حتى اسالو لي يونغ اللي بيضحك ده
لي يونغ: خلاص هموت ااه حور هيا الهكر Mk اللي انتو كنتو بتشتمو عليه و كنتم مفكارين انه واد ههههههههههه 🤣🤣
حور: هو كده طاب انا ماشيه و شوفو منين يسعدكم
لي يونغ: خدي هنا ي بت
حور: نعم
اسر: خلاص فاضينا احنا كده تدريبكم خلص النهارده تمام يلا امشو
حور بسرعه: لا لا انا عاوزكم انا اشتريت بيت و حاليا خلصو الشغل اللي طلبه منهم وافضل انكم تيجو معايا ي بنات اوريكم البيت و نروح نعمل شوبنغ انا جبت السراير و الستاير فاضل الهدوم و المفارش و الاجهزه الكهربيا و كمان ترابيزه و الحاجات الرقيقه و الزينه و لسه الساعه 3 نروح البيت الاول و بعدين نطلع و نجيب الاجهزة الكهربائية مره و حده و الاستاذ لي يونغ يتصل بعربيه تجيب الحاجه

جاسمن: هو ده الكلام انا جايه
الفا و اليتا و هيونغ و سيلا: واحنا كمان جايين
حور: فللل كده يلا يابناويت
ضحكو عليه البنات.
اسر: خدي هنا ي بت و احنا هنروح معاكي و مش معنا هما واحنا لا و لا من كنش اصحابك و لا ايه ي ولاد
جاك و جو و يوريو و كونغ هونغ و كيم سو فى صوت واحد: كلام اسر صح
حور: خلاص تعالو وانت ي لي يونغ
لي يونغ: لا

♥بقلم ضوء القمر🌚♥

حور: لا ايه ان شاءلله انت هتيجي معانا بمزاجك او لا و مسكتو من دراعه و خدت الشنطه بتاعاتها و طلعت ضحك عليه لي يونغ لانها اول و حده تعمل كده معه و ضحكو عليها الباقي و طلعو كل وحده ركبت مع شخص و حور ركبت مع لي يونغ في العربيه عطاتو العنوان في………..
طلع لي يونغ و باقي العربيات و راه لغايت ما وصلو للبيت بتاع حور نزلو كلهم من العربيات ف واضع عامل زيي بتعوت الاكشن و دخلو
البيت عباره عن تلات تدواار اول دور عباره عن صاله كبيره و جمبها المطبخ كبيير و السفره قدام المطبخ و فى حمام واسع نطلع فى الدور الثاني فيه اوضتها عباره عن اوضه كبييره و فى اوضه للملابس بتعاتها جميله بس ناقص الهدوم و الحاجات بتاعتها و فى تسريحه جميله و سرير كبير بلون الاوضه الكاشميري و فيها حمام و اسع و نطلع بره الاوضه جنبها اوضه صغير باللون البيج عملها للصلاه و فى اوضتين تانيين فيها نظام سريرين فى زرار فى كل سرير تدوسي عليها يعمل دور تاني يعني السرير يبقا دورين و كمان انتي ممكن ترفع السرير يدخل في الحيط ليه مكان لو حبيتي تعملي حاجه في الاوضين و
الاضه التالته فيها سريرين اوضه لاخواتها احمد و ياسر نطلع فى الدور التالت فيه اوضها كبييره و اسعه فى نص البيت و قدمها مكان معمول تعقدي فيه في ستاير بيضه لان البيت لونه من برا رمادي غامق سيكا و ننزل تحت بقا في الجنينه واسع واسعه بمعني الكلمه و فيه حمام سباحه و كمان حته فيها معموله بالخشب باللون الاسود و فيها ستاير بيضه لل قعده في الجنينه بس كده هو ده بيت احلام حور اللي عملته على زوقها
وحلمنا كلنانا ي بنات 😂
اسر: واووو بجد البيت كبير و عسل حتي الوان حلو طلعتي بتفهمي فى الديكور
جاسمن: الاوضه بتاعتك روعه ي بت ي حور
جاك: لا وايه كمان نظام السراير اللي فوق تدوسي على زر يبقا واحد تدوسي عليه تاني يبقا دورين و كمان لو عايزه ترفعيه بكل سهوله فى الحيطه و لا خد مكان و لا حاجة جميل جداً ي حور
الفا: الجنينه تجنن
اليتا: السطح واوو نظامه
جو و كونغ هونغ في نفس الوقت: المطبخ كبيير و يشلنا كلنا حلووو بعدين بصو لبعض و ضحكو و الكل ضحك عليهم
كيم سو و هيونغ: حمام السباحه حبيته
يوريو: ديكور البيت لأ لأ بتفهمي فى كل حاجه
سيلا: الوان الاوض حلو
لي يونغ: و حلو نظام ان فبه تلات اوض فى الدور الاول تحت اوضه للمكتب و اوضه للكمبيوتر و التلاته عبال ما تفكري فيها 😂😂
حور: امااال ده بيت احلامي ههههههههههه
و بعدين راحوو يشترو بعض الهدوم و الاجهزة الكهربائية المفارش و الانتريه بتاع الصاله وي الجنينه جابو السفره و الكراسي و جابو مكتب للدراسه و كمان لل كتب وي الكمبيوتر و الترابيزه بتاعته من اكبر محل وافضلهم فى كوريا الجنوبيه اشترو كل حاجه بعد تعب كد ايه كل واحده تشوف و دي تقول لا و التانيه اااه لغات مخلصو و الشباب ندمو انهم جم مع البنات و هما بيشترو من الصداع بعدين اتصل لي يونغ ب شحنه توصل الحاجات و صالوهم و قبل ماتيجي راحت حور و جاسمن للفندق خدت حور الشنطه و حاجاتها و دفعت الفلوس الاقامه دخلو و صلو الساعه عشره باليل
حور: اسر و جاك و يوريو يدخلو حاجات المطبخ
لي يونغ و جو يجو يركبو التلفزيون
اما بقا كيم سو و كونغ هونغ يطلعو الكنبه بره بتعوت الجنينه
اسر: احنا هنعمل كل ده و انتم
حور: انا والبنات نظبط الهدوم و نحط المفارش بتاعت السراير عشان طبعا البنات هيباتو معايا و هنعمل السفره والكراسي و اوضه المكتب و الكمبيوتر و السطح عايز نعمل حاجه اكتر من كده
جاك مسك اسر: لا لا روحو انتم
قعدو كده للساعه 3 الفجر كان البيت خلص من كل حاجه كلهم قعدو على السفر من الارهاق
اسر : ابو معرفتك ي شيخه اللي جايبه الهم دي اااه ي ضهري
يوريو: معاك حق اليوم اللي نطلع فيه بدري يتعمل فينا كده
جو: ده اصعب من التمارين والله
كونغ هونغ: احنا اللي غلطانين احنا اللى قولنا نروح معاها
كيم سو: بس عمالنا انجاز خلصنا كل حاجه في يوم ماشاء الله البيت الصبح كان فاضي دلوقتي الحمدلله مش ناقص حاجه
جاك: البيت بقا شكلو حلو اوي
لي يونغ: ايه مكنش حاجه بس ابطال هما فين البنات
دخلت حور والبنات بالاكل.
حور: انا جبت اكل كتير و ببسي و حاجات حلو كتير

والله مش عارفه اقولكم ايه بجد تعبتو معايا النهارده
اسر: ضحك لا ولا يهمك بس هاتي الاكل هموت
ضحكو عليه
حور: لي يونغ ممكن بكره تسينا على راحتنا عشان هما تعبو اووي و انت كمان
لي يونغ: امممممم ماشي
فرحو كلهم كلو و بعدين الولاد مشيو و البنات غيرو و نمامو
تاني يوم صحيو البنات الساعة 1صحت قبلهم حور كلمت اخواتها و صورت البيت و ورتهولهم وي خلصت البنات كانو صحيو
البنات: صباح الخير ي حور
حور صباح النور انا عملتلكم دونت و كب كيك و وفل جنان
جاسمن: بجد بتعرفي تعملي
حور: مافيش غيرهم اللي بعملهم 😂
سيلا طلعت و معاها الاكل هيا و اليتا
سيلا: بنااااااااااات الحاجات دي طعمها روعه
الفا: لأ لأ بتعرفي تعملي اوبقا على مينا بعد المهمه
البنات: ايووون لازم نتعلم منك
حور: اشطا انا عملت شويه للشباب نخدهم معانا
هيونغ: انا لغيي دلوقتي مش مصدقه اني لي يونغ سبنا 😅
البنات كلت و غيرو هدومهم وي ركبو العربيات بتعاتهم كل اتنين في عربيه
وصلو المعسكر و غير الملابس للبس التدريب دخلو لقيو لي يونغ و الشباب وقفين مع بعض
حور وي معها دونات وكب كيك: عيااااااال اجبتلكم حاجه حلوه
لي يونغ بضحك: امكم جات
حور: هو كده انا اللي تعبت و عملت الدونات و الكب كيك و في الاخر كده لا لا لا قلبي الصغير لا يتحمل 😂😂
اسر: احمممم انتي ايه اللي عامله الحاجات دي انا هاكل بس لو لورحت المستشفى يبقا بسببك
حور: لو مش عايز متكلش
اسر: هاااكل
جاك: ده همو على كرشه
لي يونغ و الباقي: حصل
اسر بعد ماكل الدونات: واااااوووووو ايه الجامدان ده انتي اللي عاملها ي بت قولي
حور بضحك: ايوه 😂😂
اسر وهو بيمد للباقي الفريق: خد خد وجه الدور على
لي يونغ
‏اسر: من سقا كلبا دخل الجنه و انا باكلكم بيقول كده وهو بيبص على جاك بص لقا لي يونغ هو اللي بياخد
‏لي يونغ: يعني انا كده كلب
‏اسر: قطع لسان اللي يقول كده موته اااه
‏لي يونغ: و انت قولت و طار وراه و اسر
‏اسر: الحاقوني الحاقوني ي بشاااااااار و في الاخر لي يونغ مسكه و فرمه 😅😅
‏اسر: ااااه ي دماغي اللي وجعاني ااااه
‏الكل قعد يضحك عليه و خلص اليوم و روحت حور كلمت اخواتها شويه كتااار و جه اليوم اللي بعده مفيش غير حطو الخطه عشان يمسكو يووشين
‏وجه اليوم المنتظر يوم التسليم في المعسكر
‏الفريق كله لبس ازي الخاص بيهم و كمان حور لبست قناع غير باقي الفريق مالبس اي قناع مفيش غير حور
‏كيم سو: حور انتي ليه لابسه قناع
‏حور: عشان انا جديده و كمان بخرج كتير و في حاجات ممكن تهدد حياتي و اهالي و كمان انا بحب التخفي
‏جو: طبعا ما انتي الهكر Mk
‏جاسمن: الله عليك ي جو

‏♥بقلم ضوء القمر🌚♥

‏كونغ هونغ: تفكيرك ديما يعجبني
‏و خلصو و في السبوعه ده ادربت حور و اطقنت الكراتيه و كمان استخدام السلاح بقا السلاح امر سهل جدا بنسبالها
‏بعدين كلو اتفرق و راحو ينفزو الخطه
‏وصلو قبل الموعد و كل اتنين في مكان مختلف
‏على الساعه 3 وصلو العربيات بتاعت يوشين و زي ماهو قال فعل كان لابس لبس حارس و جم الناس التانيه
‏حور في الاسلكي:انا صورت كل حاجه صوت وي صوره
‏لي يونغ:تمام خلال دقايق انا وي اسر و جاك و جاسمن هنضرب من مكانا و مش هيشوفونا ولما اقول يلاا تبدأو عليهم احنا من طرف و الباقي يحمي ضهرنا تمام
‏الجميع:تمام يا فندم
‏زي ما قال لي يونغ: و قال يلا
‏با لفعل ضربو و وقعو نصهم و حور كانت معهم بتضرب باحتراف
‏لي يونغ: يلااااا
‏كلهم انطلقو عليهم و بدأو يقدو عليهم لحظه ان كل مجموعه على كل اتنين و يووشين و التاني بيحاولو يهربو
‏حور: كونغ هونغ انت على التاني و انا علي يوشيين الاول رفضو و لاكن كان مفيش وقت و انطلقت حور بسرعه عاليه و را يوشين
‏يوشين: كيف علمتم معاد السفقه ايووهااا
‏حور بدون تردد استغلت انه يتكلم و اصلا بيتكلم عشان يلهيها
‏حور بسرعه عاليه شافت من انعكاس الضوء العربيه ان في واحد وراها بسرعه ضربته في رجله وقع يوشين على الارض و بسرعه لفت لتاني و ضربه طلقه في كتفه و وقع مغما عليه بسرعه حور راحت على يووشين و ربطاتو بالحبل و هو كان بعيد عن موقع الفريق بشويه لحقته قبل ما يهرب
‏عند كونغ هونغ اللي كان الشريك التاني في التسليم فى موقع التسليم مع الفريق و مسكو و خلصو على الكل وجه باقي الفريق
‏لي يونغ: استنووو كده فييين يوووووزشين
‏كونغ هونغ بتوتر: حو حوور قالت انه كان بيحاول يهرب و قالت انا هروح وراه وهي اللي قالت برده انو الشريك التاني في التسليم و غير كده مكنتش لاحظت انهم بيحاولو يهربو
‏اسر بعصبيه: انتاااااااااا ازاي تسيبه كده انت عارف ان يوشين صعب جدا وهي لسه ليها اسبوع بس

‏لي يونغ: انتم لسه بتشوفو بسرعه دورو عليها
‏جات حور من وراه: انا هنا ي لي يونغ
‏بصو عليها كلهم كانت ماسكه يووشين من قفه و رافعه السلاح عليها و رجله بتنزف
‏اسر ضحك: هيا دى اللي خايفين عليها دي تخافوا منها بص ماسكه ازاي ولا اكنها بتاعوت السيما و الاكشن بص وكمان واخد طلقه فى رجله
‏يووشين: انتم هتشوفوا انا هعمل ايه ي….
‏قبل ما يكمل كلامه حور ضربته وقع فى الارض
‏حور: صدعت دماغي الله يخربيتك انت من ساعت ماسكتك وانت بترغي بس احب اقولك انت لو طلعت حي يعني على جستي الكلام ده
‏يووشين: انتي خايفه مني عشان كده مش راضيه تخلعي القناع
‏قبل اي مقدمات ضربته حور في منطقه اوغما عليه
‏الكل انصدم منها
‏حور: ابو شكلك وشكل اللي يعرفك ياخي
‏رمحور عليها البنات
‏الفا: انتي كويسه
‏جاسمن: انتي ليه روحتي وراه لوحدك
‏اليتا: حرام عليكي قلقتيني عليكي
‏هيونغ: انتي متهوره لو حصلك حاجه ايه اللي حصل فينا
‏سيلا: كنا هنموت من القلقل عليكي
‏حور بدموع: اعععع هبكي خلاص بجد انتم خفتو عليا وانا لسه عرفكم من 9ايام بس
‏جاسمن ضربتها على دماغها: انتي بقيتي واحده مننا واختنا كمان مش مهم فرق السن احنا حبناكي اوووي ي حوور
‏البنات: اااه قوليليها
‏يوريو: ايه الفيلم الهندي ده 🤣
‏بعدين مشيو بصو لقيو عربيه و حوليها خمس اشخاص فاقدين الوعي
‏اسر: حور انتي اللي عملتى منهم شورما كده
‏حور بتعب: ااااه
‏الكل لاحظ نبرت حور
‏لي يونغ بسرعه: انتي كويسه
‏حور بتعب اكتر وهيا حاطه ايدها على جنبها
‏لي يونغ رجع ورا جمبيها و حاش ايدها و حط ايدو على جنبها لقا دم و الزياده
‏لي يونغ بخوف شديد وبصوت عالي: ده دااااام
‏اسر: ايييييه
‏حور: انا انا وبدات انها خلاص هيغما عليها
‏لي يونغ: بصي انتي كده حاولي متفقديش الوعي
‏لي يونغ ل يوريو: بسررررررعه على المستشفى
‏و حور اغمي عليها بعد ربع ساعه وصلو المستشفى و لي يونغ شال حوور بسرعه و نزل رمح المستشفى و قال اسعااااف بسرعهااااا
‏الكل انصدم من منظر لي يونغ هوو معروف جدا في كوريا بالوحش الكاسر وانه في المستشفي وكمان معاه بنت و انصدمو اكتر لما شافو باقي الفريق قلقانين عليها
‏دخلت دكتوره جميله اسمها سوجين
‏د/سوجين: انا هنا و مسكت العربيه و قالت اوضه العمليات دي طفله
‏و دخلت و المرضات داخلين طالعين و طولت و الكل اتوتر اكتر
‏بعد ساعه اللي ربع طلعت الدكتوره سوجين
‏سوجين: هو ايه اللي حصلها دي جرحها كبير و هي لسه طفله
‏لي يونغ: هيا عامله اية دلوقتي
‏سوجين: الحمدلله بخير بس هيا ساعه و تفوق من تاثير البنج شكرها لي يونغ
‏و طلعت حور و الممرضه بتزق العربيه و نقلتها غرفه عاديه و الكل دخل مفيش حد قدر يتكلم مع لي يونغ
‏و بعد عشر دقايق انصدمو الكل من…………………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى