روايات

رواية رحلتي الفصل الرابع 4 بقلم ضوء القمر

موقع كتابك في سطور

رواية رحلتي الفصل الرابع 4 بقلم ضوء القمر

رواية رحلتي الجزء الرابع

رواية رحلتي البارت الرابع

رحلتي
رحلتي

رواية رحلتي الحلقة الرابعة

اللوا جمال:انا كنت عايزك علشان انتي موهوبه جدا و بيان انك تعرفي ازاي تدافع عن نفسك بس لازم تتحسني
حور بهتمام: افهم من كده ان انتو عاوزيني اشتغل معاكم
اللوا جمال: بظبط انتي صغياره و مستواكي عالي و هقدملك عشان تاخدي منحه في بداية العام الدراسي الجديد عشان انا لسه في اول تلت ايام اجازه لكي صح
حور: صح و بعد ما اخد المنحي هدخل ايه
اللوا جمال: انتي اقدامك 6شهور على بدايه العام الدراسي الجديد و اول حاجه هبعتك لمعسكر عالمي و يعد اقوي معسكر فى العالم عشان متحد فيه كوريا و مصر و كذا دول تاني
هتدربي على يد اقوي اتنين واحد من مصر و التاني من كوريا و مشهورين جدا في العالم مش كوريا و مصر بس هتدربي على كل حاجه هناك مع كل الظباط اللي هناك و بعد الست شهور هنعملك اختبار لاول مره فى الكليه العسكريه هو ان انتي هتمتحني امتحانات ال4 سنين في ساعة و هتواجهي تلات ظباط من دوله مصر كلها و بعدين لو نجحتي هتخدي شهاده اتمام كليه العسكرية و هتبقي ضباط شرطه و تدخلي في مهمات خاصه هاااا قولتي ايه و رايك على نظام الاختبار
حور بتفكير: بصراحه عرض مايتفوتش ابدا وانا كان نفسي ادخل شرطه كدا كدا و لو على نظام الامتحانات دي سهله جدا بنسبالي وانا موافقه بس انا كده هاخد الشهاده الكليه العسكريه تمام في شهر و ينفع ادخل اعدادي على سني المظبوط عشان ادخل كليه اللي نفسي فيها 🙂
اللوا جمال: طبعا انتي كده كده هتكوني متخرجه من الكليه العسكريه و كملي دراستك عادي جداوكده عين العقل وانا عارف انك كده ي حور و عايز بعد اللي اهعمله عشان تعملي الاختبار ده ترفعي راسي.
حور: تحت امرك يافندم وانا كده و هرفع راسك اكيد اشطا
اللوا جمال: اااه نسيت اسالك سوال انتي بتعرفي تتكلمي كوري
ضحكت حور: طبعا انا بكلم 8لغات يافندم بص انا هقولك عمو جيمي ايه رايك
ضحك اللوا جمال عليها: تمام جيمي جيمي و هتسافر بعد بكرا أن شاء الله الساعه 8الصبح هتوصلي و تشوفي هتقدي فين و تشوفي كوريا قبل الموعد بيومين ايه رايك ي حور
حور: هو في كلام تاني يتقال بعدك ي عمو جيمي وضحكت ااه انا عاوزه حاجه واحده اخيره ارفض الضباط اللي كان معايا و مسحت بكرامته الارض ده
اللوا جمال: من غير ما تقولي انا هعمل كده و ابوه هنزل الترقيه بتاعته كده انت خاتي حقك تلت و متلت صح
حور: صح الصح يعمو جيمي يلا عاوزه حاجه تاني
اللوا جمال: لا اشوفك بعد بكره فى مطار اسيوط
حور: فل الفل يلا بقا بااي عشان الحق اقول لماما وبابا
اللوا جمال: الكلام ده سر
حور: طبعا و مفيش غير ماما وبابا و اخواتي التلاته اللي هما عارفين اني الهكر Mk حتى ماما وبابا ميعرفوش اني الهكر المشهور باااااي بقا

♥بقلم ضوء القمر 🌚♥

طلعت حور من المكتب و بكل جامدان طالعه من القسم بعد ساعه كانت حور وصلت البيت و كانت الساعه 5مساء
دخلت حور البيت سلمت على جدتها و طلعت الشقه بتعتهم و غيرت هدومها الي هدوم بيتي عباره عن بجامه بينك في ابيض عليا رسمت ارنب كيوت
جات كوثر مامتها و احمد وياسر و ايمن اخواته
كوثر: هااا بقا قوليلي كل حاجه بتفصيل و انا اشك ان اخواتك التلاته عرفين قولي بصراحه
حور: خدت نفس عميق و قالت الله عليكي ي ماما عرفتي منين ان اخواتي عارفين
كوثر: ما انتم لما تعملوا مصيبه تشور بعض و بعدين تشوفوا مامتكم
ضحكت عشان مامتها حفظاهم حور: بصي كده ي ماما الحكاية كله بدأت من و حكت كل حاجه من اول ما بقبت الهكر العالمي Mk لغايه دلوقتي
‏حور: هااا انا كده قولت كل حاجه والصراحه انا شايفه ان العرض ده كويس جديد و هكمل دراستي عادي يعني انا هبقا متخرجه وي كمان في اعدادي مع اخويا ايمن
‏كوثر: انا مش هقدر امنعك وانا معاكي و انا مسمحاكي على قصه انك مقولتش حاجه عن موضوع انك الهكر Mk
‏وانا هقول لبابكي و انا عارفة و اكتر واحد بيعمك في كل حاجه 😊
‏كملت كلامها بدموع: هتوحشيني اووي ي حووري و بدات في العياط
‏حور بكت هيا كمان و قالت: هتوحشيني اووي والله كلكم راحت عند امها و حضنتها و اخواتها كمان و بعد كده كلمو بابها عصام و كان مش موافق بس وافق لما شاف ان حور عاوزه كده
‏و تاني يوم في الصبح صيحت حور و فطرات هي و اهالها و نزلت سلمت على خوالها و عمامها و جداتهما الاتنين و جهزت الشنطه و حطط الباسبورت بتاعها و التذكره
‏وتتوالي الاحداث سرعيه في المطار اليوم اللي هتسافر فيه حور كوريا الجنوبيه و كان صعب عليه انها هتفارق اهله المده دي و خدت معاها الب و الفون و الحاجات الخاصه بتعتها بيتعت الهكر و الحاجات الخاصه
‏بعد مرور 7ساعات فى الطياره و صلت حور كوريا الجنوبيه و كان حلم من احلام حور اتحقق و كانت سعيده جدا 😄
‏بعد ان انهاء الورق المطار طلعت من المطار و قالت
‏انا جيييت ي كوريا الجنوبيه اخيرا و كانت منبهره من المنظر و الناس هناك

‏معلومه كده
‏حور كانت بتسافر الدول العربيه مثل السعودية و اليمن و المغرب و كل هذه الدول العربية ولاكن هذه اول مره تسافر بارا الدول العربية و كان هذا شئ جميل بنسبه لها

اوقفت تكسي و قالت: اريد ان اذهب الي الفندق خمس نجوم فى مدينه…….. و قالت العنوان و وصلت الي الفندق ذهبت الي عملت الفندق

😅هو الحوار كوري بس انا كتبته بالعربيه المفروض هما بيتكلمو باللغةالكوريه ي حلوين 😅

العامله: م، مرحبا بكي يا سيدتي فى كوريا ماهي اوامرك
حور: اريد غرفه لمدّة اسبوع او اكتر
العامله: حسنا املئ هذه الاستماره و تفضل مفتاح غرفتك في الطابق الخامس الغرفه رقم 363 😊
املت حور الاستمارة و اخذات مفتاح غرفته و شكرت العامله ثم ذهبت الي غرفته و اغلقط اباب بالمفتاح
راحت اخذت شور و ارتدات ملابس مناسبه للنوم استلقط على السرير 🛏 بعد ان اشترات خط جديد كوري
ورنت على اهله و تطنتهم عليه و قالت
حور: اخيرااااااااااااااااا انا في كوريا الجنوبيه انا مش مصدقه نفسي و اقعدت على السرير تتنطط و تضحك من الفرحه ثم و ضعت كاميرا في غرفته لان يوجد بها أشياء خاصه و رتبت ملابسها فى الدلاب و استلقت على السرير و غطط فى نوووم عميق بسبب يومها الطويل و السفر و كانت الساعة 9توقيت كوريا الجنوبيه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى