روايات

رواية رحلتي الفصل الخامس 5 بقلم ضوء القمر

موقع كتابك في سطور

رواية رحلتي الفصل الخامس 5 بقلم ضوء القمر

رواية رحلتي الجزء الخامس

رواية رحلتي البارت الخامس

رحلتي
رحلتي

رواية رحلتي الحلقة الخامسة

في صباح يوم جديد على حور كان اليوم الاحد و عطله لدي الكوريين و فى الساعة 8صباح استيقظت حور
حو: بتبص يمين شمال انا فين و بعدين اااه صح انا فى كوريا من امبارح هههههاااااااااااا يالهوي اهنزل اعمل تمارين و اشتري حاجات من كوريا انا مش مصدقه نفسي مسكت الفون ورنت على اخواتها
حور: احمااااااااد يااااااسر ايمن مامااااا وحشتوني اووووي
احمد: كل ده مش قولتي ان اصبح هرن عليكو و دلوقتي الساعة 3العصر
ضحكت حور على اخوهاا: يابني ادم ان التوقيت بين كوريا و مصر 7ساعات انا دلوقتي الساعه 8
احمد: ااااه انا كده اعمل الفون بتاعي على توقيت كوريا و الفون ياسر على مصر عشان لما ارن اشوف الوقت هههه
😂
‏قعدت حور شويه كلمت مامتها و اخواتها و خلصت لبست البس الرياضي بتاعها و نزلت في الاسانسير و كان هناك شاب اجنبي نظر ليها باعجاب من جمالها ولكن حور لم تنتبه لنها تضع سماعات الاذن و ذهبت خارج الفندق
‏جريت ساعه و توقفت عن سوبت ماركت و دخلت اشتره لها ماء و طعام و كانت جايبه الكاميرا معها تصورت عند مبنا جميل و عند الجسر كان هناك فتيات كوريات على الجسر طلبت من احدهن ان تصورها و بالفعل الفتاة صورت حور و اعطها اكاميرا تاني
‏حور: كوريا جميله اوى
‏ورجعت على الفندق و لقت الناس متجمعون و طفل ملقي على الطريق و امه تبكي عليه و تصرخ لكي يطلب احدهم السعاف نظرت اليها و جدت اطفل مغما عليه بسرعه راحت عند الطفل
‏و امسكت به و نيمتو على الارض و الام مندهش و الناس ايضا مندهشون منها قالت بالعربي: شويه اغبه هتقعدو كده لغيت الواد يموت في ايكم ولان لم يفهمها احد
‏تحدثت بالكوريه حور: ابتعدو قليل و بدات في حالات الطوارئ و وجدت ان الطفل لا يستطيع التنفس و افتكرت مقطع فيديو شاهدته لعلج هذه الحاله بطريقه صينيه قديمه جدا و عملتها بمهاره و الناس مندهشون منها و عندما انهت وجدت الطفل يتنفس بطبعته و تحسن كثيرا
‏حور للطفل: اهل انت بخير لقد قلقت امك عليك الف سلامة عليك و حضنته و ضحكت و شكرتها الام
‏حور: اذهبي به الي المشفي لكي تعرفي حالته جيد و قولي لطبيب ان اطفل عنا من ديق تنفس و سيقول لكي العلاج المناسب لكي لا يحدث معه هذا الامر مجدادا
‏قامت حور من على الارض و احضارت شنطتها و نظرت الي الناس الذين ينظرون عليها و جمالها و برعتها فى انقظ الطفل
‏اتاا مدير الفندق الذي شاهدها و تسعف الطفل و اندهش
‏مدير الفندق: من انت ي فتاه هل انتي من كوريا امم من اتيتي الي زياره كوريا فقط و كم عمرك
‏حور: انا لست من كوريا ولاكن انا من دول مصر و عمري13 عام فقط 😅
‏الجميع اندهش لانها صغيره جدا ثم ذهبت الي غرفتها و غيرت ملابسها
‏حور لنفسها: يعيني انصدموا لما عرفوا اني من مصر و عمري 13سنه 😂😂
‏فتح الشنطه: بسم الله اشوف الصور كده و مسكت الصور يااااه انا قمر الله عليا
‏و لبست فستان ابيض لتحت الركبه ومطرظ بالخيط على شكل ورد اصفر صغير في النص اللي فوق
‏رن هاتف الفندق: مرحبا هل انتي حور عصام
‏حور: نعم ماذا هناك
‏العامل: هناك طرد لكي انزلي استلميه
‏حور: حسنا انا قادمه
‏حور لنفسها: اكيد ده الطرد اللي قال عليه اللوا جمال اللي فيه مكان المعسكر و الكرت الخاص ليا
‏ركبت حور الاسناسير: كان هناك نفس الشاب الذي قابلها فى المره اللي فاتت
‏الشاب: هل انتي الفتاه التي يتحدث عنها الجميع عن اني انقظتي الطفل الصغير بمهاره و انك لديكي 13عام
‏حور: نعم انا هي ماذا هناك
‏الشاب: انا ديڨ من امريكا تشرفت بيكي
‏حور: شكرا لك
‏ثم نزلت استلمت الطرد و دخلت غرفتها و كان هناك كل شي العنوان الكرت الخاص بها و صور للمكان لكي تتعرف عليه .
‏و في المساء نزلت حور لتتناول الطعام
‏العامل: كيف يمكنني ان اساعدك
‏حور: اريد سوشي 🍣لو سمحت
‏العامل: حسنا هل تريدي مشروبها و شي للتحليه
‏حور: نعم اريد عصير منجا و ايس كريم للتحليه
‏العامل: حسنا سوف أذهب لكي اجلب لكي الطعام
‏تناول الطعام و صعدت لغرفتها لكي تنام بعد ان تكلمت مع اهلها لكي تذهب باكرا فى الساعه 5صباحا
‏حور: انام انا بقا علشان مش عارفه ليه اصحه من 5الصبح اعمل ايه ابيع لبن ولا ايه
‏نامت بطلتنا
‏في يوم جديد يوم الاتنين الساعه 5صحت حور و لبست لبس رياضي عباره عن بنطلون اسود و تشرت ابيض نص كوم و كاب ابيض و كمامه سوده و شنطه سودا و كوتش ابيض و اخضرت فى الشنطه اللاب و الفون و المال الخاص بيها و سماعه بلوتوث
‏واقفه قدام المريا
‏حور بضحك: ايه ده كل ابيض و اسود شكلها يوم اسود عليا و علي اللي جبوني 😂🤦🏻‍♀️

♥بقلم ضوء القمر🌚♥

‏نزلت بانقتها تحت اعجاب الجميع من ملابسها و جمالها و اخذت تاكسي وراحت الى المعسكر
‏كان واقف حارسين وفي ايدهم سلاح
‏الحارس: من انتي واين الكرت الخاص بكي
‏حور: اعطاتهم الكرت و قالت انا جديده هنا
‏الحارس: انت الفتاه الجديده حسنا تفضلي
‏حور و وقفت جنب مجموعه من الاشخاص يتحدثون بالانجليزي فكتر 🤔انهم بتكلموا هنا انجليزي ثم خلعت الكاب و الكمامه و اندهش الجميع منها و تقدمت اليهم
‏حور بالنجليزي: مرحبا ي رقاف
‏نظروا اليه و قالو مرحبا بيكي
‏حور: هل يمكنني ان اتعرف عليكم لأني جديده
‏تحدث جو: هااي انا جو و هذه الفا نحنو من باريس
‏و هذا جاك و جاسمن من نيويورك وهذا ايضا يوريو و سيلا من طوكيو و هذا كيم سو و هيونغ من كوريا الجنوبية و اخيرا كونغ هونع و اليتا من الصين فب بنجا
‏وانتي ي فتاه من اين
‏تدخل جاك: دقيقه واحده ي رقاف هل انتي اجنبيه مثلي
‏حور بضحك: لا لا انا من مصر و اسمي حور
‏جاك: واوو انتي من مصر تشرفت بمعرفتك
‏الجميع قالوا تشرفنا بلقائك يا حور
‏و تحدثوا كثيرا
‏جاك بتوتر: رفاق لي يونغ هي يشاور الينا و الي حور هل عملتي شي ي حور
‏حور بضحك: لا لا لم افعل شي و من هذا
‏و قالت بالعربي: شكلو كده مركبكم الرعب 😂
‏جاسمن بالعربي : ده موتنا من الخوف ياختي
‏حور بصدمه: ايه ده انتم بتتكلموا عربي
‏كونغ هونع بالعربي: ضحك ايوه كلنا بنتكلم بالكوري و الياباني و الانجليزي و الفانسي و العربي هههه 😂
‏يعني بنفهم لغت ايه حد فينا احنا الخمسه
‏حور: واووو انتو جامدين اووي بس انا بكلم ب8 لغات هههههه 😂انا هروح اشوف اللي مركبلكم الرعب ده قال لي يونغ هي قال
‏لي يونغ هي من خلفها: و مالو لي يونغ هي
‏حور اتخضت و الكل اللي معاها
‏حور: اعاااااااا اعوذ بالله من الخبث والخباز انت طلعت منين انت
‏لي يونغ ضحك: شوفتي عفريت و لا ايه تعالي ورايا من غير نقاش
‏يوريو: اذهبي خلف دون ان تفعلي شئ بسرعه
‏حور: حاضر
‏راحت وراه وقف جنب شخص تاني
‏لي يونغ هي للشخص ده: هي دي بقا الفتاه الجديده اللي قلبين الدنيا عشانها
‏حور بتوتر: انا مكنتش اقصد حاجه لما جيت
‏لي يونغ هي: المره دي بس عشان انتي لسه جديده و مش عارفه حاجه تمام
‏حور: تمام بس ممكن سؤال
‏لي يونغ: قولي
‏حور: هو اللي جنبك ده من مصر
‏لي يونغ: ايوه عرفتي ازاي و على العموم اسمه اسر
‏اسر: اكيد عرفتيني عشان جميل و جذاب
‏حور: بصراحه مش بس الخلقه دي نفس الخلق اللي عندنا زي الزفت هما مميزين عن غيرهم عشان مصريين و قعدت تضحك
‏لي يونغ: اسر الحق دي كسفتك و اول واحده تقولها انا جميل و تقول لا و ضحك واسر استغرب ان لي يونغ هي بذات نفسه بيضحك
‏اسر: الله يخربيتك فضحتيني خاليتي اللي ما بشوفش ضحكته اللي نادرا
‏حور: بجد كويس بس انت عاوزني اكدب و صح انت بقا منين ي اسر
‏اسر: اسر حاف كده ماشي بس انا بقا ياستي من اسيوط في دوينه من بيت المحمودي
‏حور: بصوت عالي نعمممم انا برضو من اسيوط في دوينه انا من بيت المنشاوي اللي جنبكم
‏اسر: بجد ازيك ي بنت بلدي
‏حور: احنا قرايب يعم و جنب بعض اهوو
‏اسر بضحك: خش في حضن اخوك فواز و مد ايده و سلمو على بعض
‏اسر: بس ازاي انتي من الصعيد و لبسه منطلون و تشرت و بشعرك انتي مش شبهم خالص
‏حور: اصل انا عندي 13سنه و صغيره لسه مش هتحجب دلوقتي خالص
‏اسر: على كده اهلك عارفين كده
‏حور: طبعا
‏لي يونغ هي بصوت عالي
‏كل شخص يذهب الي مكانه بسرعه
‏اسر شاورلها على الشله اللب اتعرفت عليهم روحي اقفي هناك اللي يتسالك جاوبي من غير نقاش
‏حور حاضر
‏لي يونغ هي:………………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى