رواية رحلتي الفصل الثامن 8 بقلم ضوء القمر
رواية رحلتي الجزء الثامن
رواية رحلتي البارت الثامن
رواية رحلتي الحلقة الثامنة
الكل دخل مفيش حد قدر يتكلم مع لي يونغ
و بعد عشر دقايق انصدمو الكل من حور
حور تحت تأثير البنج : ااااه يانيه كده شكل الوليه عبير بنت الكلب دي اللي دعت عليا وانا وهيا مش بنطيق بعض ولا حتى عياله اللي دايما غيرنين مني عاملين زي ريا و سكينه عشان كده ربنا رزقني باتنين يدربوني ههههه
ام ربيع و سوسن ههههههه اااه والله بس ام ربيع فرفوش و بتتعاقب معايا بس سوسن دي حلوه يعني طيبه و مش بتبين
بس احلي حاجه حصلت للي في حياتي ان انا اتعرفت علي اسر و لي يونغ و جاك و جاسمن و جو والفا و اليتا و هيونغ و كيم سو و كونغ هونغ و يوريو و سيلا حبيتهم اوووووي حسيت انهم عايلتي و اصحابي لا دول اخواتي بجد بحبهم هما ااه لسه عارفهم ليا 9 ايام بس والله عملوني اني وحده منهم و طيبين اوووي بحبهم ااه بحبهم بس انا زعلنه حاسه ان لي يونغ زعل مني لما روحت وراه يووشين بس انا لو مرحتش هضيع تعب الفريق كله و حبيت اساعد لانه كان بيهرب عن انه ادي اوامر للحراس انهم يشت تتهم و هو يهرب بس ماكنش قدامي حل تاني و كان قدامي يووشين و اربعه من الحراس بس ده واحد من وراه انا شوفته من انعكاس ضوء العربيه بس لو رجعت لوراه هيستغل الموقف انا ضربت عليهم كلهم بسرعه زي ما علمني لي يونغ و لسه هتحرك راح جرحني بس عطيته اللي فيه النصيب هههه
الكل عارف لما يكون الواحد تحت تأثير البنج بيقول الحقيقه و هو مش واخد باله
الكل اتأثر لما عرف انها كانت بتحاول تساعدهم و كمان بتحبهم كل ده
بعد خمس دقايق كانت حور ليه ربع ساعه طالعه من غرفه العمليات
حور فتحت عنيها و افتكرت: بصوت عالي يووشين راح فين
الكل انتبه ليها راح لي يونغ
لي يونغ: اهدي يووشين في الحبس دلوقتي وكل ده بفضلك ي بطله
اسر: علشان تعرف ان بناتنا اسود
حور جات تقوم: ااااااااااه و حطت ايدها على جنبها
جاسمن: اهدي هو جرح بسيط بس عاوز راحه عشان يلم
لي يونغ: بنات روحو بيت حور هاتو هدوم ليها و الباقي يروح القسم و انا هقعد مع حور
الكل قال تمام و راحو يعملو اللي قال عليه
مسكت حور كيس كان جنبها فتحته لقيت حلويات من اللي بتحبها و تلفونها
لي يونغ: انا جبت دول ليكي هروح اشوف الدكتورة عشان تشوفك و ضحك هههههههه عشان المفروض تفوقي بعد ساعه وانتي فوقتي فى ربع ساعه
حور: بضحك.. نحنو نختلف عن الاخرون ههههه 😂
دخلت الدكتورة سوجين وفي الوقت ده
الدكتورة سوجين: عامله ايه دلوقتي ي حور
حور: انتي عارفني
ضحكت سوجين: اااه دا انتي كان هيتجننوا عليك باقي الفريق و بذات سيادت اللوا لي يونغ هي
حور بصت على لي يونغ و ضحكت بعدين بصت لقيت
لي يونغ و سوجين بيبصو على بعض بنظرات اعجاب و استغلت الفرصه و صورتهم من غير ما حد ياخد باله
بصت عليهم و هيا كل شويه تبص على لي يونغ شويه و سوجين شويه و بتاكل و بتضحك عليهم و هيا بتضحك كانت بتاكل و شنقه و اعدت تكح جامد و فاق لي يونغ و بسرعه جاب مياه
لي يونغ: اشربي
حور مسكت المياه و شربت و بقيت احسن
سوجين: انتي بخير
حور: اااه الحمدلله بخير هوو ممكن اطلب منك طلب
سوجين: طبعا اتفضلي
حور: ممكن نبقا صحاب
سوجين: بس كده انا موفقه اصل انا حبيتك
حور: وانا ممكن رقمك علشان نتوصل مع بعض
سوجين: ماشي و سجلت الرقم و بصت لقيت لي يونغ بيبصلها اتكسفت و وشها حمرر و هو اندهش من جمالها و هيا خاجوله
سوجين: انا همشي بقا و طلعت بسرعه
حور: بصت لقيت لي يونغ بيبص على مكانها
حور بخبثه: حبيتها
لي يونغ: ضحك اااه لي يونغ هي وحش كوريه وقع في الحب من النظره الاول
حور: الله
لي يونغ انتبه على اللي قاله و قال بسرعه: لا لا انا كان قصدي
و في الوقت ده جوم البنات و ساعدو حور في تغير الملابس
لي يونغ: اوعي تفهميني غلط
حور بخبثه: اااه ماشي
لي يونغ بتوتر: ااا انا هروح المعسكر
حور بضحكه خلته ينصدم: تمام ي لييي يوونغ
طلع لي يونغ وحور قعدت تضحك عليه اوووي
و راوحت تعده اسبوعين حور اتحسنت و بقيت هي وسوجين صحاب اووي و كمان اتعرفت على باقي الفريق
وخفت حور و بقيت كويسه و يووشين اتعدم و في الصبح اتصلت علي كونغ و يوريو و كيم سو و جاك و جو يجوم بسرعه بس من غير ما حد يعرف حتى البنات
جوم و دخلتهم اوضه المكتب و اعدو و حور على راس المكتب
♥بقلم ضوء القمر🌚♥
حور: هاتعدو لغايه امتا كده وانتم سكتين
يوريو: قصدك ايه بظبط
حور: هو انتم هتستعبطو انا عارفه كويس انك بتحب سيلا و كونغ هونغ بيحب اليتا و كيم سو بيحب هيونغ و جو بيحب الفا و كمان جاك بيحب جاسمن
ولا انا بكدب بس تقولوا بصراحه
كلهم قالو: كلامك صح
جاك: هنقول ايه و نعترف بحبنا ليهم ازاي
الهديه دي ليكي و كمان في فيستان انا جايبه ليكي علي زوقي و هيبقا عليكي قمر زيكي كده واحلي كمان و في ورده و شوكلت من اللي بتحبها ليكي برضو مش قادر استنا انتي اشوفك
و فتحت العلبه و هيا فرحانه جدا و لقيت كل حاجه
الفا: انا عندي رساله و برضو فستان و رساله فيها كلام رومانسي اوووي
اليتا: وانا كمان انا هلبس الفستان
سيلا: وانا كمان فى فستان روعه و كمان نوع الورد اللي بحبه ورساله
هيونغ: وانا كمان فستان جميل و رساله حلوه اووي و كمان نوع العطر اللي بعشقه
بعد كده بصت حور و سوجين عليهم و ضحكه الخطه ماشيه زي مهما عايزين
و كتب رساله للشباب ان الخطه ماشيه زي مهما عايزين
بعد كده البنات خلصو كل حاجه ميكب و شعر و اضافر و حور و سوجين معاهم
حور كانت لبسه فستان رقيق بيج و عليه ورد
سوجين كانت لبسه فستان احمر رقيق كانت جميله جدا
و البنات بعد ما لبسو فساتين اللي جاتلهم كانت بيضه و كانو شبه الاميرات كلهم
حور: صفرت وااااااووو ماشاء الله زي الاميرات بظبط يله ناخد صوره اتصور كلهم و بعدين جام الشباب
حور هنلعب لعبه انا هربط الشريط اللي كان في كل هديه من جوه على عينكم تمام
سيلا: ليها
الفا: مفجاه تانيه احلي من دي اصلا النهارده يوم المفاجأة
جاسمن: حصل
حور: يله
ربطت حور و سوجين كل شريط لوحده منهم و دفعت حور الحساب و خدت الحاجات و بتاعت البنات و حطاتهم في عربيه سوجين
حور: انا هاخد كل واحده واه التانيه مفهوم
البنات: بضحك مفهوم ي فندم
حور: يلا ي جاسمن
خدت جاسمن و طلعت بره المحل كان مسنيها جاك انبهر من جمالها
جاك مسك ايد جاسمن: يلا بينا
جاسمن: جااا جااك انت بتعمل ايه
ضحك جاك: باقي العبه عشان حور معهاش عربيه
جاسمن: احنا جيين بعربيتين فينهم
جاك: كفيا كلام يلا بينا بس خدها و ركبو العربيه و ماشو لمكان
حور: يلا ي سيلا خدت سيلا و طلعت بره المحل كان مسنيها يوريو و لايقل انبهار من جاك
يوريو: يلا سيلا
سيلا: يوريو ده انت بجد
يوريو: جد الجد يلا بينا بس ضحكت سيلا عليه لانها بتحبه اووي
دخلت برضو حور: الفا يلا
طلعت بره المحل كان مسنيها جو ولايقل انبهار من اللي قبليه
جو: يلا ي الفاتي
الفا: جو ااه بجد انا انا
جو: هووشش تعالي يلا
الفا: حاضر
و مشو للمكان
حور: يلا ي هيونغ خدت هيونغ و طلعت بره المحل كان مسنيها كيم سو
انبهار برضو
كيم سو مسك ايدها: انتي جميله اوى ي هيونغي
هيونغ: مسكت ايده اكتر كيم انت
كيم سو: ااه يلا بس عشان منتاخرش
هيونغ: على ايه انا مش شايفه حاجه
كيم سو: تعالي بس و خده دخلها العربيه و مشو
حور: يلا بقا انتي اخر واحده ي اليتا خدت اليتا و طلعت بره المحل كان مسنيها كونغ هونغ
كونغ انبهر من جمال اليتا بلفستان ميقلش انبهار وفرح من الباقي
كونغ: اليتا انت جميله جدا و بتزيدي جمال بس الفستان الابيض عليكي جنان
اليتا: هو انت وانا قولت كده عشان مش حد هيعرف زوقي زيك كده
كونغ: يلا علشان الكل سبقنا
و ركبو العربيه و طلعم برضو
طلعت سوجين
حور بضحك عليهم: سوجين انتي جميله اوى و مسكت ايدها يلا عشان هنتاخر
♥بقلم ضوء القمر🌚♥
سوجين: والله انتي مسخره ي بنتي و ركبو العربيه برضو وراحو وراهم و صلو كلهم و كان لي يونغ و اسر مستنينهم دخل اسر وراهم و لي يونغ استنا حور
دخلم كلهم مفيش غير حور و سوجين ولي يونغ مستني الباقي
وصلت حور و سوجين و حور ماسكه الكاميرا و سوجين نزلت وهي لبسه الفستان الاحمر و فرده شعرهاا
لي يونغ انبهر من جمالها سوجين لحظه انه بيبصلها و اتكسفت لانها بتحبه
حور لحظه نظارات الاعجاب بين الاتنين و صورتهم و بعد كده
حور: احمم يلا بينا
لي يونغ: هااا اه اه يلا بينا
دخلت حور و وقفت كل واحده امام حبيبها و الشباب لفين و واقفين بضهرهم و فكت حور الشرطان من على عنين البنات كلهم بصو للمكان بعجاب لانها كان مكان رومانسي اوووي
لفو الشباب و قعدو على رجلهم و هما مسكين بكيه الورد 🌹
واعترفو بحبهم
جاك: جاسمن انا بحبك لا بعشقك و عايزك شريكت حياتى
تقبلي انك تتجوزيني
جاسمن ماصدقت انو اعترف بحبها ليها: انا موفقه طبعا
لبسها جاك الخاتم و حضنها و لف بيها و خدها للمكان اللي مجهزه ليه و كل ده حور بتصور
كونغ: اليتاتي انا بحب و النهارده بقولك قدام الكل اني بعشقك تقبلي تتجوزيني و تكوني شريكت حياتى لطول العمر
اليتا بفرحه مش سيعاها: انا موافقه طبعا بس ليه كل ده علشان تعترف انا مستنيك من بدري
كونغ ضحك و لبسها الخاتم و شالها و طواحه و خده للمكان الخاص بيهم هما الاتنين
وطبعا كل ده حور بتصور
كيم سو: هيونغ انا بحبك بحبك من اول يوم شفتك فيه تقبلي تتجوزيني و تعيشي معايا حياتي الباقيه
هيونغ بدموع من الفرحة: طبعا موافقه
مسح كيم سو دموع هيونغ و مسك ايدها برومانسيه و خده للمكان اللي مجهزه ليها
وحور يعيني واقفه تصور من بعيد من غير ما يلاحظو انها بتصور اصلا
جو: الفاتيي بحبك ي احلي الفا في العالم و بصراحه بعشقك و لو في كلام اكتر من كده فا ده مش كفيا تقبلي تتجوزيني
الفا: اااه طبعا موافقه
لبسها جو الخاتم و حضنها و خده للمكان اللي مجهزه ليها
يوريو ضحك: امممم بحبك بحبك بحبك بحبك ي احلي سيلا في الدنيا كلها و بعشق من اول نظره شوفتك فيها في المعسكر تقبلي تتجوزيني ي سيلاتي الجميله
سيلا: مسكت بكيه الورد و قالت امممم موافقه
يوريو ما صدق و لبسها الخاتم و خده للمكان اللي مجهزه ليها
بعدها كل واحد مع حبيبته
بعدها مبقاش غير سوجين و لي يونغ و اسر و حور
حور بدموع: اعععع كلهم اعترفو بحبهم لحبيباتهم لحظه جميله جدا وانا سنغل اععع بس مش مهم المهم اني على راحتي 😅
سوجين: ضحكت والله انتي نكتا ي بت انتي اصلا نفسك تقعدي تشوفيهم بيقولوا ايه 😂
حور: عرفتي ازاي؟ 😅
سوجين: باين عليكي ههههههه
حور راحت عند لي يونغ
حور: لي يونغ ممكن كلمه
لي يونغ: طبعا
اسر: وانا ابن البطه السوده خلاص سوجين سنغل هخدها و نرتبط
لي يونغ بغيره: نعممم ي روح امك انت بتقول ايه ي اسر
اسر: يااااااه على فكره الجمله دي ليا بتاعت ي روح امك دي
لي يونغ: بس ي غبي
حور: تعالي ي لي يونغ هو مش هيعمل حاجه بس ده بيضحك
لي يونغ: تمام
حور: ما تاخد. سوجين و تروحو مطعم
لي يونغ: هاا ااه ليه
حور بخبثه: خدها و قولها انك عايز تكون صديقها
لي يونغ: ليه
حور: عشان انا شايفه بينكم ملامح اعجاب و هي معجبه بيك 😉
لي يونغ: بجد ي حور
حور: جد الجد كمان
لي يونغ: اشطا باي بقا
حور ضحكت عليه
لي يونغ……………………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلتي)