روايات

رواية رحلة فيروز الفصل الرابع 4 بقلم سارة عبد الباري

رواية رحلة فيروز الفصل الرابع 4 بقلم سارة عبد الباري

رواية رحلة فيروز الجزء الرابع

رواية رحلة فيروز البارت الرابع

رحلة فيروز
رحلة فيروز

رواية رحلة فيروز الحلقة الرابعة

يوسف اول ماشافها جرى وحضنها حبيبتي اللى وحشتنى اوووى حمد الله على السلامة يا قلبي.
اسماء بفرحه. الله يسلمك يا ابيه انت وحشتنى اوووى.
يوسف انتى اكتر يا روحي احب اعرفك فيروز.
اسماء بصت لفيروز بصدمه انتى.
يوسف بدهشه انتو تعرفو بعض.
فيروز بصت لاسماء انتى اسماء اخت يوسف مش معقول.
يوسف لا فهمونى يا جماعه انا مش فاهم حاجة.
اسماء فيروز كانت بتدرس معايا وكانت بتحزرنى من الشله اللى انا ماشيه معاها دايما بس انا مكنتش بسمع كلامها. اكملت حديثها ببكاء يارتنى كنت سمعت كلامها مكانش دا كله جرالى.
يوسف ضمها لحضنه وعيونه دمعت بسبب المعاناه اللى اسماء كانت بتعشها. اهدى علشان خاطرى.
فيروز شدت اسماء من حضن يوسف .اوعى كدا سبنى اسلم عليها تعالى فى حضن اخوك يا فواز 😂.
اسماء بضحك ده انتى مشكله يا فيروز.
يوسف بضحك انتى لسه شوفتى يابنتى دة انتى لسه هتشوفي العجب فيروز دى تخصص مشاكل.
فيروز بصتله بشر قصدك ايه يا استاذ يوسف.
يوسف بصلها بغيظ استاذ طب يلا من هنا جبتولى صداع.
فيروز سحبت اسماء من ايديها تعالى يابنتى نرغى مع بعض شويه.
يوسف ابتسم برضا وفرح ان اسماء حبت فيروز لان دة هيفرق فى حالتها النفسيه جدا.
فى غرفه أسماء.
فيروز هاه ياستى هتفضلى ساكته كدا كتير .
أسماء بضيق مش عارفه يا فيروز حاسه ان حياتى وقفت مش عارفه اعمل ايه.
فيروز. يابنتى حياتك وقفت اى وهبل ايه فوكك من الكلام ده ووصلت الاكتئاب دى قومى خدى شاور وانزلى علشان هجهزلك عشوة ملوكى.
اسماء بابتسامة حاضر يا ستى عشر دقايق وهتلاقينى على السفره.
فيروز نزلت جهزت العشاء وحطت الاكل على السفرة.
يوسف كان خارج من المكتب ولقي فيروز بتحط الاكل.
يوسف انتى جهزتى الاكل بالسرعة دي.
فيروز بابتسامه ايوة بالهنا والشفا هنادى اسماء علشان تتعشي مع حضرتك.
أسماء انا جيت اهو يلا يا ستى علشان نتعشي مع بعض.
فيروز بحرج لا اتفضلو انتو انا هتعشي مع بابا فى الجنينه.
أسماء بزعل وانا مش اكله غير لما تاكلى معانا ماتتكلم يا ابيه يوسف.
يوسف بص لفيروز برجاء كلى معانا يا فيروز اديكى شايفه أسماء مش هتاكل وابتسم ابتسامه مكر وهتبقى انتى السبب.
فيروز خلاص هاكل معاكم.
بدأو ياكلو فى صمت لحد ما أسماء اتكلمت تسلم ايدك يا فيروز الاكل تحفه.
فيروز بابتسامه بالهنا والشفا.
يوسف لا بجد طلعتى طباخه شاطرة يا فيروز من هنا ورايح انتى اللى هتعملى الاكل.
فيروز حست بالاهانه وبصت ليوسف بدموع بس انا بساعد دادة فاطمه وهى تعبت النهارده علشان كدا انا طبخت الاكل.
يوسف بص لفيروز انا مش قصدى حاجه واسف انى زعلتك.
فيروز لا محصلش حاجه بعد اذنكم.
أسماء. طب كملى اكلك.
فيروز شبعت الحمد لله تصبحو على خير.
أسماء وأنتى من اهله يا حبيبتي.
أسماء بصت ليوسف لى كدة يا ابيه احرجتها جامد.
يوسف انا مكنتش اقصد واعتزرتلها قدامك.
أسماء فيروز دى طيبه جدا انا حبتها اوى.
يوسف بابتسامه طب كويس جدا خليكم صحاب ولو احتجتى اى حاجه اطلبي منى اتفقنا.
أسماء بعد ما قامت باحتضانه اتفقنا ربنا يخليك ليا.
يوسف ويخليكى ليا يارب.
فى الجنينه يوسف كان بيتمشي وشاف فيروز.
يوسف مش قولتى هتنامى.
فيروز بزعل مش جايلى نوم قولت اتمشي شويه.
يوسف لسه زعلانه مني. عموما انا اسف مرة تانيه بس مقصدتش ازعلك.
فيروز .انا مش زعلانه خلاص محصلش حاجه.
يوسف. هصدقك واكدب عينيا 😂
فيروز بضحك. لا بجد خلاص مش زعلانه
يوسف. طب ممكن تعمليلى كوبايه قهوة ده بعد اذنك طبعآ
فيروز بابتسامه حاضر.
فيروز عملت القهوة وودتها ليوسف المرسم. فيروز بصدمه اى دة انت رسمتنى.
يوسف.ايوة اى رايك.
فيروز بفرحه ودموع تحفه بجد تسلم إيدك.
يوسف طب انتى بتبكى لى دلوقتي انا برسم فيها من فترة اعتبريها اعتزار عن كل اللى حصل.
فيروز انا لما ببقي مبسوطة ببكى واعتزارك مقبول.
يوسف بابتسامه.تصبحى على خير وصحيح مرسى على القهوة
فيروز بالهنا على قلبك.
فى مكان اخر.
جاسر كان بيتكلم فى الموبايل نفذ
مجهول ١ تحت امر حضرتك اعتبرة حصل.
جاسر انهى المكالمه وعلى وشه ابتسامه شر علشان تعرف تتحداني يا يوسف.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلة فيروز)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى