رواية رحلة الكيان الفصل السادس 6 بقلم مريم فهمي
رواية رحلة الكيان الجزء السادس
رواية رحلة الكيان البارت السادس
رواية رحلة الكيان الحلقة السادسة
كيان صحيت مفزوعه: تميييييييييم
تميم كان نايم بس صحي مخضوض من صوت كيان وصريخها دخل الاوضه بسرعه لقاها عماله تعيط جاامد
تميم بهدوء: مالك مالك يا كيان ؟
كيان وهي بتعيط: كاابو.س يا تميم كابو.س
تميم : اهدي يا حبيبتي اهدي كل ده حلم متقلقيش انا جنبك هنا اهو
كيان : تميم انا خايفه اووي انا مش قادرة اقعد هنا لوحدي ارجوك لو هتعرف تنزلني معاك نزلني انا خايفه اكون في مكان لوحدي
تميم بتفكير : كيان انا معنديش مانع تنزلي معايا الشركه انهارده بس بشرط
كيان : قول اي حاجه انا موافقه بس ارجوك بلاش تسبني لوحدي عشان خاطري
تميم : مش عايز حد يعرف انك مراتي يا كيان
كيان بصدمه : ليه انت شايف اني انا منظر مش كويس ليك ؟
تميم : ممكن بلاش اسأله مش هعرف ارد عليها يا كيان
كيان : لا انت لازم تفهمني انت ليه مش عايز
تميم : والله هقلك بس في الوقت المناسب
كيان : اعتبر دَ الوقت المناسب
تميم : يلا يا كيان اجهزي انا خارج
خرج تميم وازدادت حيرة كيان ولسه شايفه اني في اسرار لسه تميم مخبيها عليها لبست وجهزت وكان تفكيرها انها لازم تروح معاه الشركه عشان تشوف دنيته اي هناك
عند تميم وهو بيكلم صديقه في الفون
تميم : معرفش يا زين انا لي مش قادر اقلها ليه مش قادر احكيلها ليه خايف عليها بالشكل دَ
زين : تميم انت شكلك حبيتها في اليومين دول يا تميم
تميم : مش عارف يا زين معرفش بس انا خايف عليها وانت عارف ليه
زين : انا عارف عشان خايف يحصل معاك شبه مع حصل معاك زمان يبقي كل الي عليك انك لازم تحميها بجد وانت عارف من مين كويس
تميم : لو قربلها هاكله بسناني انا المرة الي فااتت نفد من تحت ايدي لعدم كفاية الأدله بس وعهد الله المره دِ ما هرحمه
زين : عشان كدَ طلبت منها انها متقلش انها مراتك
تميم : ايوه لو تعرف انا مرعوب عليها قد اي هتعرف انا بعمل كدَ ليه !
زين : طب يلا روح شوفها ومستنيكوا في الشركه
تميم : ماشي
قفل المكالمه وراح لحد كيان ولقاها لابسه لبس جميل جدا وزايد من جمالها جمال
تميم وهو مبرقلها : اي القمر دَ
كيان بكسوف : احم
تميم: ربنا يستر بقي
كيان : طب يلا عشان هنتاخر
تميم : يلا
نزلوا وركبوا عربية تميم الي مشلش عينه من علي كيان طول ما هو سايق
كيان : هو انت بتبصلي كدَ ليه ؟
تميم : انا حر الاااه
كيان : طيب
تميم : لا لا مبحبش القمص
كيان : متقمصتش
تميم بضحك : واضح
كيان : ماشي
تميم : يا ستي مشفتش قمر قبل كدَ ها ارتحتي؟
كيان بكسوف : احم احم
تميم : ارتحتي؟
كيان بابتسامه : الا حد ما
تميم بلطف : طب الحمدلله
كيان لاحظت جرح كبير في إيد تميم
كيان بإستغراب : تميم ! اي الجرح الي في ايدك دَ
تميم وقف العربيه مرة واحده وبص لكيان وقلها : مسمعكيش تسألي السؤال دَ تاني فاهمه ….بصيلي ..فاااااهمه
كيان بخوف وذعر : فاا..همه
ومشي بالعربيه تاني وكانت كيان قربت انها تعيط لكن تغلبت علي نفسها ومعيطتش بس تجاهلته تماما وهو حس انه جه عليها
تميم : انا آسف !
كيان بلا مبالاه : ولا يهمك
تميم : كيان هتعرفي عني كل حاجه بس مش دلوقتي مش هينفع تكوني عارفه دلوقتي
كيان بزعيق : ليه مخبي عليا لييييه ليه كل حاجه بتحاول تخليني معرفهاااااش كل اما اسالك علي حاجه تقلي لااااا لااااا كل حاجه رفض انا آسفه لو كنت ضغط عليك يا استاذ تميم ….وكملت بدموع …بس انا طلعت وحيده بقي ومعنديش حد اسند عليه امي ما..تت وابويا اتح..يس وجدي في المستشفي ومليش حد يحميني غيرك ربنا وقفك ليا بس انا حسه انك مش طايقني ولا طايق وجودي اصلا فيارب تحصل حاجه تبعدني عنك عشان ترتاح انا عارفه اني هم..
تميم سكتها وقلها : اوعي تقولي الكلام دَ تاني انتِ عمرك ما كنتي هم بالعكس انتِ لو تعرفي انا بعمل عشانك اي هتعرفي كويس اني انا فعلا محتاجك زي ما انتِ ما محتجاني
كيان : بس انا بخاف منك!! انت احيانا بتبقي لطيف معايا اووي واحيانا بترعبني منك ليه بس يا تميم
تميم زعل جدا من كلامها وحس انه جه عليها اووي فا مسك ايديها وقلها : انا اسف اني خلينك تحسي كده اسف والله هعرفك كل حاجه بس في الوقت المناسب
كيان سحبت ايدها بسرعه : ماشي ماشي يا تميم
تميم : يلا انزلي
نزلوا هم الاتنين وبعدها طلعوا لمكتب تميم فوق
زين : حبيب قلبي الغالي الي بقاله كتير منورناش
تميم بتعب : اشششش اقعد ساكت يا زين
زين : خلاص يا عم سكت اهو مش تعرفنا بقي
تميم قال لزين : دِ تبقي كيان مراتي
زين كان عاوز يسلم عليها ولكن تميم وقف قدامه وسلم هو عليه
تميم : سوري المدام ما بتسلمش
زين اتكسف وحط ايده في جيبه : اسف ….اذيك يا كيان
تميم : هي كويسه يلا يا كيان افرجك علي الشركه كدَ واوصلك جامعتك انهارده عندك محاضره الساعه ١٠
كيان واقفه مذهوله اصلا : طيب
تميم : طيب اطلعي وانا وراكي
كيان : ماشي يا تميم انا طالعه
تميم مسك زين وقله : مش هتبطل حركاتك دِ بقي
زين : بس اي رأيك ؟
تميم : يا ابني انت كل مرة لازم تطلعني من موقف بجد مش عارف اقلك اي
زين : حسيتكوا كدَ متخانقين فا قلت اما ابين غيرك شويه الي خلتني اتأكد ان قلب تميم الدمنهوري وقع
تميم : للأسف ، وللأسف هفضل خايف عليها وخايف انها تروح مني زي……
زين : انسي يا تميم وعيش حياتك مع كيان شكلها بنت طيبه وهتعرف تحتويك انسي الي فات
تميم : ياريت كيان تقدر تنسيني الي فات ياريت
زين : هتقدر طول ما انت جنبها ومتنساش انها عانت كتير برضه
تميم : دِ شافت الي محدش شافه
زين : يبقي واجب عليك تحتويها
تميم : طيب هكلمك بليل وهمشي دلوقتي
زين: ربنا معاك يا صاحبي
تميم خرج بسرعه لكيان
تميم : اتأخرت عليكي؟
كيان بهدوء: لا
تميم : هو انتِ ازاي هاديه كدَ بحسك ملاك اووي
كيان : تعرف انك انت الشخص الوحيد الي واقف جنبي وصدقني لو طلت اديك عنيا هدهالك ..
تميم بحب : لا لا مش متعود علي دَ منك !!
كيان بلطف : ربنا يديم وجودك
تميم بصدمه من كلامها : انا سبتك ٥ دقايق بس لقيتك اتحولتي
كيان : ممكن بقي اطلب طلب
تميم : اتفضلي
كيان : انا نفسي اروح ازور قب.ر ماما
تميم : حاضر يا كياني من عيوني
كيان : احلي تيمو
وجريت بسرعه علي العربيه
*وجود شخص حنين عليك وعلي قلبك في حياتك بيخلي جواك كمية حب للشخص دَ، لذلك الحنيه دايما بتكسب*
تميم : عايزك تخلي بالك يا كيان وانتِ في الجامعه ماشي
كيان بمرح : متخافش عليا دنا ب١٠٠ راجل
تميم بضحكه : اي الثقه دِ يارب ما تقلبي فار مبلول بس
كيان : انا فشر محدش يقدر يتكلم معايا
تميم : اما نشوف ماشي
كيان : انا بعاملك حلو لانك حنين معايا وانا عمري ما شفت حد حنين معايا قدك
تميم : انا سندك يا كيان ، وهخلي معاكي السواق ولو حصل اي حاجه كلميني
كيان : حاضر
تميم : سلام
كيان : سلام يا تميم
شخص مجهول : ايوة يا باشا نزلت من عربيته متخافش هنفذ كل الي قلتلي عليه…
– لازم نحرق قلبه تاني زي ما حرقناه قبل كدَ علي مراته….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية رحلة الكيان)