رواية راضي بالسهر الفصل الرابع 4 بقلم زهرة الربيع
رواية راضي بالسهر الجزء الرابع
رواية راضي بالسهر البارت الرابع
رواية راضي بالسهر الحلقة الرابعة
راضي شال ايده من على بقها بهدوء
سهر ارتجفت بخوف وقالت بهمس… هترجعني ليهم هتسيبهم ياخدوني
راضي بص لعيونها وقال بثقه …متقلقيش مش هسيبك لاي حد انا معاكي خليكي هاديه عشان ما يحسوش اننا هنا
سهر هزت راسها بالموافقه وهيه ماسكه فيه بقوه وجات ثرياوجوزها وفتحو باب الاوضه بغضب وكانت نجوى وراهم وبتقول… انتم مجانين بقول لكم ما جاش هنا النهارده والاوضه دي اصلا انا ماجراها لحد ثاني عيب كده ما تعمليش مشاكل بدل ما اتصل على البوليس
ثريا بصت لها بغيظ وقالت ماشي انا هسمع كلامك يا نجوى انتى مش بتكدبي علينا بس لو اتضح انك متستره عليه هنا مش هيحصل طيب ومشيوا ونوجا نزلت وراهم
اراضي تنهد بارتياح وبصلهاو لسه هيكلمها لقاها بترتجف بشده وماسكه فيه جامد وحاطه ايدها على بقها وبتبكي
راضي بص لعيونها وقال بحزن… اهدي يا سهر انا معاكي مشيو خلاص اهدي انا جنبك
سهر ما حستش بنفسها واترمت بين اديه وبقت تبكي جامد وهو بقى يهديها
سهر بعدت عنه بكسوف وقالت انا اسفه انا ما كانش قصدي اعمل كده…. بس قبل ما تكمل قرب منها جامد
سهر اتفاجأت وبقت تضربو باديها بس مسبهاش ضربته بركبتها تحت الحزام وبعدت بزهول وقالت بغضب… …انا غلطانه اني امنت لك ..واحد وسخ وحقير وطلعت من الحمام جري وهيه بتبكي
راضي كان بيتألم من ضربتها وجذب شعره لورا بضيق شديد من نفسه وقال …وبعدين فيك ما تمسك نفسك يلا فيه ايه
واخذ البيجامه بتاعت نوجا وطلع وراها وقال بحرج….احم جبت لك دي تلبسيها
سهر قالت بغضب شديد… والبس ليه ما انت ماشاء الله شوفت كل حاجه
راضي ضحك وقال…. لا مش كله اللي تحت الفوطه لسه
سهر بصتلو بغضب وغيظ من وقاحته
وهو ابتسم وقال…متحبيكهاش بقى يا سوسو ما كانش قصدي والله …والله دخلت علشان احذرك منهم بس لما لقيتك كده ما قدرتش امسك نفسي حطي نفسك مكاني وانتي ملبن كده
سهر بصتلو باستغراب من كلامه وقالت… واحط نفسي مكانك ازاي انا عمري ما كنت راجل
راضي ضحك جامد على كلامها وقرب منها وقال …الحمد لله انك مش راجل…تبقي راجل ازاي بس اصلا الانوثه اتخلقت علشانك
سهر نزلت عينها بكسوف وقالت…راضي بجد مش هينفع لو سمحت حاول يبقى في حدود بيننا اكتر من كده …كده غلط وحرام و..
بس قاطعها لما شدها ليه وقال… عارف والله
سهر اتنهدت بغيظ وقالت …كده عارف…. لما انت عارف ليه كل شويه تشديني عليك زي المغناطيس
راضي بص لعيونها وقال ….معجب معجب قوي
سهر بصت له بدهشه وقالت بارتباك… ايوه بس احنا ما بقلناش مع بعض يومين
راضي ابتسم وبص لعيونها وقال.. بس انا معجب بالعيون دي من اول دقيقتين
سهر حاولت ابتسمت وقالت برقه …. انت غريب قوي يا راضي وكلامك غريب …وكملت بحده وقالت….ويعني وحتى لو كنت معجب ما ينفعش تلمسني ابعد يلا… يلا هاتي الهدوم دي خليني البس وبطه السفاله…ها خف سفاله
و اخذت الهدوم وراحت على الحمام وهو فضل واقف باصص على طيفها بزهول من قلبتها المفاجاه دي وقال بصوت عالي… على فكره انتي ملبوسه يا بت… بجد عليكي واحده متابعه رضوى الشربيني بس انا هعرف اطلعها… انا مش سهل على فكره
سهر ضحكت على كلامه من جوه ومردتش عليه وابتسمت بخجل شديد وهيه بتفتكر قربه منها وكلامه ليها ونظرات عيونه
راضي كمان كان قاعد على السرير بفتكر وقت ما كانت في حضنه ومتخبيه فيه بشده ووقت ما ضربته ابتسم وحط ايده على قلبه وقال ….عجيب قوي امرك معقوله شخص ما يكملش معاك يومين يبقى اقرب لك من اللي عشت معاهم عمر… ولا بتفهم ودايما بتدق في الوقت الغلط وللشخص الغلط
بس قطع شروط على خبط على الباب قام وفتح وكانت نوجا قالت بغضب شديد …طلعت خاطف البنت كمان اهلها جايين قالبين الدنيا وقالوا لي هياخدوني في الرجلين كمان عشان تنبسط حضرتك
راضي اتنهد وقال… دول مش اهلها دول هم كمان خاطفنا انا اللي عايز ارجعها لاهلها
نوجا اتنهدت وقالت… وانت مالك ومال ده كله بس ..ليه تجيب لنفسك المشاكل و…
ولسه هتكمل شافت باب الحمام بيتفتح بسرعه قالت… وحشتني قوي سيبك من كل ده وقربت منه بقوه من غير اي مقدمات
راضي اتفاجأ وحاول يمنعها او يعمل اي حاجه بس خرجت سهر وهي بتضحك وقالت… واسعه عليا و
بس اتسعت عينيها بشده من اللي شافته
راضي اول ما سمع صوتها دفع نوجا بسرعه وارتباك وقال…. دي نوجا كانت بتحكي لي عن ثريا ونجيب و
قاطعتو سهر وقالت بسرعه…مش عايزه اعرف حاجه انا ضيفه عندكم تقدرو تعملو اللي انتم عايزينه بس يا ريت ما يبقاش في الاوضه اللي قاعدين فيها يعني
و بصت بعيد عنهم وحست بالم شديد في قلبها ودموعها مش عارفه تحبسها في عيونها
راضي غمض عينيه بغضب شديد لانه اتاكد ان نوجا شافتها وعملت كده قاصده … قال بغضب انزلي يا نجوى
نوجا لسه هتتكلم قاطعها وقال بغضب…. قلت انزلي
نوجا مشيت وهي متضايقه جدا
وهو قفل الباب وقرب من سهر واتنهد وقرب منها وقال…. انا طبعا لو حلفت لك اني اتاخدت على اخوانه مش هتصدقيني
سهر بعدت وقالت بضيق… خليك بعيد عني …مش جاي في اي حاجه والسلام …لا ويقولي معجب…. وسخ
راضي ابتسم وقرب منها وفاجأها لما شالها بسرعه وراح بيها ناحيه السرير وهي بتزقه وبتحاول تبعده وبتقول…راضي..راضي نزلني..نزلني بقى
راضي حطها على السرير وقعد جنبها وقال …وحياه عيونك دول هي اللي عنلت كده والله
سهر كتفت ايديها وقالت بغيظ…اممم مصدقاك وانت يا حرام ما كنتش عايز
راضي ابتسم وقال بمشاكسه …لا عايز..عايز قوي …وقرب منها وقال بهمس ….بس من الشفايف دي …من بعد ما دقتهم ادمنتهم
سهر ابتسمت بكسوف وقالت …راضي عيب اللي بتعمله ده احنا مش متجوزين ما ينفعش كده عيب وحرام
راضي ضحك جامد وقال ….عايزه نتجوز ولا ايه.. لو كده اتجوزك الليله
بقلم…زهرة الربيع
سهر قالت بسرعه… انا ما قولتش كده بطل سفاله
راضي ابتسم وقال….انا هعدل كل حياتي من بعد ما ارجعك لاهلك هعمل اللي اقدر عليه علشان ابقى انسان يستاهلك
سهر بصت لعيونه بابتسامه سعيده…بس اختفت ابتسامتها وقالت بيأس… مش لما اعرف ارجع اصلا
راضي اتنهد وقال….هو انتي مليتي مني ولا ايه
سهر قالت بسرعه…لا ابدا…. يعني قصدي عادي ….بس اصل الموضوع متورط قوي ولو ما تقبضش عليهم مش هنعرف نرجع
راضي بصلها باستغراب وقال …انتي تعرفي حاجه تعرفي هما عايزينك ليه
سهر قالت بارتباك….اخويا حكالي عنهم
وكملت بحرج وقالت…هو بصراحه اخويا عزمي غلط غلطه كده من زمان… وبيدفع تمنها لحد دلوقتي…. هو كان في مكافحة المخدرات..وثريا كانت مطلوبه و عايز يوصل لمعلومات عنها….فدخل في علاقه مع بنتها الوحيده علشان يوصل لها….البنت بقت حامل…و لما قالتله …قالها انها مجرد علاقه عابره في حياته
راضي قال بسرعه… اخص عليه واطي و قذر
سهر قالت بسرعه وغيظ …انت ما بتصدق تشتم ولا ايه هي ما قالتلوش انها حامل..قالتلو انها بتحبه وانه المفروض يجي يطلبها من امها …و لما رفض يتجوزها وقال لها الكلام ده ما رضيتش تقوله انها حامل
ونزلت دموعها وهيه بتحكي وقالت… البنت للاسف خافت من امها قوي ..و…وانتحر ،،ت
راضي ا تسعت عنيه بذهول ووووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية راضي بالسهر)