رواية عذاب عاشق الحلقة الخامسة 5 بقلم أماني المغربي
رواية عذاب عاشق الحلقة الخامسة 5 بقلم أماني المغربي |
رواية عذاب عاشق الحلقة الخامسة 5 بقلم أماني المغربي
جنات بتزق خلود…. ابعدي بقا
وتجري الباب وتفتحة بعد ما بهدلت نفسها وتجري علي حضن امها وتبكي وتنهار ويغمي عليها
ودا كلة خلود بتاخد نفسها ومش مستوعبة إي إلي حصل من شوية
….. إي إلي بيحصل هنا
سماح….. إلحقني ي إسلام
بتبص لخلود بغضب إلي هي حاليا مازالت بتستوعب الي بيحصل … المفترية دي حبست جنات في الأوضة وشكلها كانت ناوية تأذيها لولا يارا ربنا
لسا بيقرب عشان يشيل جنات عاصي توجة إلي سماح وشالها وابتسم كان بيكتم الضحكة بالعفية
اسلام بغضب … ابعد كدا انا مش منبة مليون مرة بلاش ضغط عليها إي أنتو مش بتسمعوا الكلام لي انتوا عاوزين تخسروها
بتهجم ام جنات علي خلود …. هي السبب إلي شبة البليتشوا دي هي السبب يارتني مدخلتك عنها
بتحوشها ام عاصي …. كفايه ي ام جنات البنت هتموت في إيدك
سماح … تموت ذي ما كانت عاوزا تموت بنتي
عاصي … بس بقا ي مرات عمي
سماح … انت خاليت فيها عقل من هنا ورايح ي عاصي انت ملكش داعوة ببنتي يالي خد خطيبتك البومة دي واطلع برا من هنا
عاصي بيبص علية اسلام إلي قريب من جنات ويضايق … تعالي ي خلود
خلود … والله العظيم ي عاصي مش عاملت فيها حاجة دا هي إلي عاملت
عاصي … خلود مش عاوز اسمع صوتك
خلود بتبعد إيد عاصي عنها ….. بقولك انا ماعملتش حاجة هي اصل بتضحك عليكوا هي والدكتور إلي جوا وعاملة تمثلية انها فاقدة الذاكرة عشان تبعد ك عني
عاصي … خلود مش احنا قفلنا الموضوع دا وقولت ليكي جنات بجد فاقدة الذاكرة
خلود .. ي عاصي صدقني هي مش فاقدة الذاكرة حتي شوف سوف منظري ي عاصي وشوف مين فينا إلي كان بيتعرض الضرب
عاصي … طب معلش ي خلود ممكن تروحي دلوقتي وبعدين نتكلم
خلود … اه عشان تنساني وتنشغل بست جنات ودا إلي هي عاوزاة بس انا مش هسكت وهعرفك ي عاصي أن هي بتضحك عليك وعملاك العوبة في ايديها وتغادر بغضب
سماح… ها ي إسلام بنتي عاملة اي
اسلام …. مش هخبي عليكي شكلها تعرضت لضغط نفسي كبير ومحتاجة تغير جو
سماح … منها الله إلي كانت السبب بنت سوكة المسهوكة إلي شبة البرص الجعان
عاصي كان واقف علي الباب ومربع إيدة وكان بيبتسم علي حركات جنات وهي بتمثل النوم بتفتح جزء من عنها وتراقب الوضع من غير ما حد يلاحظ بس هو لاحظ
بيقرب منها
اسلام …. انت إي إلي جابك تاني مش خالتي قالت ليك ابعد عنها
عاصي بيبعدة بدون كلام
وبيبوس جبهتها… يالي قومي بسلامة عشان مسافر اسكندرية انا وانتي يومين
اسلام…. ومين هيسمحلك إن شاء الله
عاصي ببرود … مين هيمنعني إن شاء الله
اسلام…. انا هخطيبها
عاصي … هههههه هو ينفع حد يخطب واحدا مخطوبة
جنات … مين دي إلي مخطوبة ليك يابا
عاصي … هههههههه مش تتعصبي كدا انا بس حبيت أوري للكل انك بتمثلي وانا اكيد خلود مش عملت فيكي حاجة اه انا اصلا راجل خاطب ومش هبص ليكي بيطلع برا
وبتصرخ جنات . عااااااا شفتي ابنك ي تهاني عععععع
بترمي المخدات علي الأرض وكل ما تطولة ايدها
بيضحك عاصي ويصفر… هههههه انتي إلي بدائتي اللعبة استحملي بقا
اسلام … بطلي جنان بقا
جنات … انت ما سمعتش هو قال إي عااااا
سماح … جنااات انا سبتك تعملي الي انتي عاوزاة لحد دلوقتي بس كدا خلاص انا زهقت من جنانك
جنات … كلكوا دلوقتي بقا عليا وانتي ي تهاني مش عاوز تقولي حاجة انتي كمان
تهاني…. عاوز اقولك انا معاكي في اي خطوطة هتعمليها لان ابني غلط ولازم يتعاقب
سماح … إي إلي بتقولية ي تهاني
تهاني … بقول إلي حقتة بتقلب انا اصلا كنت معارضة علي جوازة من خلود بس هو اصر عليها وانا مش هسيب ابني يغرق واقف اسكت عشان كدا انا مع جنات
جنات بمكر….. في اي حاجة ي تهاني
تهاني … ايو في اي حاجة لازم اكسر غرورة إلي هيودية في داهية
جنات بخبث … خاليكي فكرا عشان مافيش تراجع بعد كدا
اسلام …. انتي ناوية علي إي
جنات … هههههه علي كل خير إن شاء الله
اسلام … مش مستريح ليكي
جنات … هههههه لا استريح
سماح …. لا دا جنان انا مش هشارك فية
جنات …. لي ي سموحة انتي عاوز البت إلي شبة البليتشوا دي تيجي وتعيش وسطينا وتفرقنا عن بعض وتعمل مشاكل
سماح … ما بدل ما تلفي ودوري وقولي انك عاوز ليكي
جنات …. اه عاوز ليا
سماح … تعرفي انا مش عرفت اربي
جنات … اكدب يعني وبعدين مش أنتي إلي ربيتي عاصي هو إلي رباني
سماح … وياريتة عرف يربي
جنات …. امي بتحبني قوي ههههه
باليل علي سطح البيت
عاصي …. واقفة لوحدك لي
سمعت صوتة من هنا وقررت انها تغادر
بيمسك عاصي إيدها …. استني
جنات بحزن …. عاوز إي ي عاصي
بيقربها منة ويهمس … عاوز اعرف نهاية اللعبة الي بتعمليها دي هتخلص امتي
بتبعدة جنات … لعبة إي انا مش فاهم انت بتقول إي
وتغادر
عاصي بيعلي صوتة …. تمثلية فقدان الذاكرة
بتقف مكانها هي كانت عارفة أنة عرف بس متوقعتش أنة يواجها بالسرعة دي
بيقرب منها عاصي … سكتي لي
جنات بتعيط…. عاوزني أقولك إي عاوزني اقولك ايوا انا بمثل عليك عشان افضل الحرباية إلي أسمها خلود أقولك اني مش قدرت اكرهك برغم كل الإهانة إلي سببتها ليا عاوز تعرف إي كمان عاوز تعرف اني بحبك وهفضل احبك وانت جبل مش بتحس وكل مرة بتوجعني اكتر من الاول
عاصي … اشششس اسف والله العظيم اسف انا اكتشفت خلود وعرفت الحقيقة عشان كدا جاي بطلب السماح
بتبتعد جنات…. واعتذارك مش مقبول ي حضرة المحامي
كانت لسا هتمشي بس هو شدها في حضنة …. اسف صدقيني ندمان سمحيني بقا واوعدك اجبلك شوكولاتة ونسافر اسكندرية نقضي شهر عسلنا
جنات … مش بالسهولة دي هسمحك
عاصي….. اعملي إلي انتي عاوزة طلما هتكوني مراتي وفي بيتي مستعد استحمل جنانك وغضبك وزعلك بس وانتي مراتي
بيقعد علي الارض ويقدم لها خاتم تقبلي تتجوزيني ي جنات
بتعيط جنات وبتبتسم وتهز رأسها … ايو ايو
سماح بغضب ….قومي فزي ي ختي شوفي اخر خططك الي عملت فينا
جنات بفزع…. إي في اي حرام عليكي ي ماما كنا انا وعاصي خلاص هنتجوز
سماح بسخرية….. طب قومي ي أختي اهو عاصي برا بنفسة وشكلة مش طايق نفسة شوفي انتي عاملتي إي خالتية بقا كدا
جنات بتبلع ريقها …. هقوم ما قومش لي يعني هخاف يعني ولا هخاف
جنات …. أي في أي حد يجي عند حد الصبح بدري كدا
بيقترب منها عاصي بغضب …. انتي تخرسي خااالص إي إلي هببتية دا ها
جنات بترجع لورا وتبلع ريقها …. اي مش شايف دا صوري انا واسلام
عاصي بيكذ علي سنانة…. ما انا متنيل شايف ممكن تفهميني اي الكلام المكتوب تحت الصورة دي
رجليها غبطت في الكرسي وقعدت عليه …. اهدي بس ي عاصي انا مش عارفة اي إلي مضايقك في الموضوع يعني
عاصي بهدواء ما قبل العاصفة …. مضايقني في اي امممم لما الهانم تعمل لقاء صحفي من غير ما تقول لأهلها
جنات بسرعة …. ماما عارفة
بيبص عاصي لسماح بغضب
سماح …. احم معلش ي عاصي مقدرتش ارفض لها طلب انت عارف انها فاقدة الذاك
عاصي بصوت جوهري ….. بطلوا كدب بقا بطلوا
بيمسك جنات من إيدها بغضب ….. إي مش زهقتي تمثيل انا سيبتك براحتك بس لما تعملي حاجة من ورايا ذي دي يبقا مش هسمحلك وأكسر دماغك كمان
بتبعدة جنات بغضب …. وإي كمان ها متموتني وتستريح وكلنا انت عارف اني بمثل ماجتش وقفتني لي
عاصي ببرود … لاني كنت عاوز اعرف نهاية لعبتك
بيوطي عليها… بس لما توصل انك تعلني معاد خطوبتك من دكتور الحمير دا يبقا مش هسمحلك
جنات بقوة… هتعمل إي يعني ها وانت مالك اصلا اعلن ولا مش اعلن انت بتكون مين
بيمسكها عاصي من كتفها ويقربها منة … انا عاصي ولو مش عارفة عاصي بيكون انا هفكرك
جنات وهي بتحاول تتحرر منة …. طظ انت مجرد ابن عمي وبس ولا اكتر ولا اقل وكلنا امي عارفة وراضية يبقا خلاص ملكش تدخل
بيتركها عاصي …. ماشي ي جنات خد هي بقت كدا طب اعملي حسابك بقا انا هعدي عليكي باليل عشان هتروحي تعتذري لخلود ذي ما اهنتيها
جنات … دا علي جثتي
يتبع..
لقراءة الحلقة السادسة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
????????????????
????????????????????????