رواية ذنبي لاني انثى الفصل التاسع 9 بقلم ريمو حسني
رواية ذنبي لاني انثى البارت التاسع
رواية ذنبي لاني انثى الجزء التاسع
رواية ذنبي لاني انثى الحلقة التاسعة
حسام بصدمة:ايه ده دم …نور كان منظر نور عصب جدا كانت نور واقعة على الأرض وجسمها كله وارم مكان الضرب والدم حواليها نازل من رجلها
حسام نزل شالها وركب عربيته ومشي بيها في اتجاه المستشفى ومامته شافته ومشيت وراه وبعد فترة حسام وصل المستشفى ودخل بنور وخدوها على الترولي وهو قعد بتوهان وهو بيقول :ايه اللي انا عملته ده
(متفهموش غلط هو مش خايف على نور ولا على البيبي هو خايف لتموت لان كان منظرها صعب وهو يتسجن)
وبتدخل امه بعد شوية المستشفى وبتسال وبتروح لحسام وتقول:ايه يا حسام ايه اللي حصل
حسام:انا ضربت نور يا ماما وشكلها بتسقط
الام:ليه عملتلك ايه مقصوفة الرقبة دي (هو ده كل اللي همك يا حجة 😒😒)
بعد شوية الدكتور بيطلع وحسام بيقوم يقف ويقوم:خير يا دكتور
الدكتور باسف :للاسف مقدرناش ننقذ الجنين ووقفنا النزيف عند الام بالعافيه لانها متعرضة لضرب مبرح احنا لازم نقدم بلاغ
حسام بخوف:لا يا دكتور ملهوش لزوم اهم حاجة مراتي تقوم
الدكتور:انا مقدر حالتك دلوقتي بس لما المريضه تفوق هنتصرف وكل حاجه هتكون في ايدها هي سواء عايزة تبلغ ولا لا
وبتمشي الدكتور وحسام بيقعد بتوهان لانه خايف ام نور تبلغ فعلا بسبب اللي عمله فيها
الام:انت لازم تسيطر على مراتك وتخليها متنطقش بحرف افرض سيطرتك عليها وشوفها منك
حسام:وهو ده اللي هيحصل فعلا
الام بابتسامه شر:كدة انا اتاكدت اني خلفت راجل
(سوري يا حجة والله بس انا مش شايفه راجل خالص ممكن نخففها شوية ونقول شبه راجل )
في بيت محمد الشرقاوي كان قاعد قدام التلفزيون
محمد:انتي يا ولية اعمليلي كوباية شاي
هند:حاضر
وبين تليفون البيت ومحمد يقوم يرد
محمد:الو
محمد بصدمة :بتقول ايه
عند نور بدات تفوق والممرضة كانت واقفة جمبها
نور:ااه ايه اللي حصل
الممرضة بابتسامه:حمد الله على سلامتك يا مدام انتي كويسة؟
نور :اه بس في شوية وجع في جسمي
الممرضه:هنادي الدكتور ييجي يشوف حضرتك وانادي جوز حضرتك
وبتطلع الممرضه وتعرف حسام انها فاقت وتروح تنادي الدكتور
وبيدخل حسام لنور
حسام ببرود:حمد لله على السلامة
نور بخوف:اللع يسلمك
حسام بصوت مخيف:اسمعي يا بت انتي سقطتي يعني معنتيش حامل والدكتور شاف اثار الضرب وقال لازم نبلغ لو سمعت انك اتكلمتي بكلمة هخليكي مش نافعة لحاجة وهشرب من دمك
نور بخوف:حاضر والله مش هقول حاجه
وبتدخل حماتها
الام:حمد لله على السلامة يا اوس المصايب عملتيله ايه خلاه يوصل للحالة دي كان هيودي نفسه في داهية بسببك
نور لسة هترد الدكتور دخل
الدكتور:لو سمحتوا اطلعوا برة عشان افحص المريضه وفعلا بيخرجوا والدكتور بدا يفحصها
ونور كانت حيرانة مش عارفة تفرح عشان مفيش حاجه عادت بتربطها بحساب ولا تحزن عشان في روح بريئة ماتت مفاقتش غير على صوت الدكتور
الدكتور:انتي كويسة يا مدام في تحسن في حالتك بما انك فوقتي انتي لازم تقدمي بلاغ عشان البي حصلك ده
نور بخوف:لا لا مش عايزة حاجة انا مش هبلغ على حد
الدكتور :ازاي يا مدام مينفعش كدة لازم تاخدي حقك
نور:لا مش عايزة انا مسامحة
الدكتور:بس
نور:عشان خاطري مش عايزة انا بس عايزة اخرج
الدكتور:براحتك يا مدام وان شاء الله هتخرجي على بليل
نور:،شكرا لحضرتك
عند عمرو وسيلا
سيلا بحزن:انا نور صعبانة عليا اوي يا عمرو
عمرو:متقلقيش يا حبيبتي ان شاء الله هتجيب التقارير وهنثبت الضرب وتتطلق وربنا هيكون معاها وهينتقم من جوزها واحنا هنوف جمبها
سيلا:يارب يا عمرو
عن محمد راح القسم ولقى ابنه هناك
محمد لزين :ايه اللي حصل وانت بتعمل هنا ايه
رد الظابط:ابنك ممسوك معاه اربع كياس بودرة وكمان كان في شقة دعارة هو وشوية من صحابه ومعاهم بنات وبيشربوا خمرة وبيشموا بوردة حضرتك فاهم يعني
محمد من الصدمة مش قدر يتكلم وكان بيقول في نفسه :ده كله يطلع منك يا زين
الظابط :ابنك لازم يتعالج في مصحة
زين بعصبية :اماومش رايح في حتة انا كويس اهو وسليم
محمد بصدمة:مم مصحة ……
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذنبي لاني انثى)