روايات

رواية ذنبي الوحيد الفصل الرابع 4 بقلم حنين محمد

رواية ذنبي الوحيد الفصل الرابع 4 بقلم حنين محمد

رواية ذنبي الوحيد الجزء الرابع

رواية ذنبي الوحيد البارت الرابع

ذنبي الوحيد
ذنبي الوحيد

رواية ذنبي الوحيد الحلقة الرابعة

كامل بيجري عليها: كنتي فين يا بنت…..وجاي يضربها
آيان جايه تبعد وشها
يامن بعصبية شديدة: اوعك تمد ايدك علي مراتي يا كامل بيه
كامل: مراتك
يامن بعصبية مفرطة: بياخد آيان وراء ظهره اه يا عمي تبقي مراتي علي سنه الله و رسوله واللي يغلط فيه بكلمه يبقي بيغلط فيا
كامل: ازاي بتستغفليني يا بنت….. و بتهربي مع خطيب اختك و بتتجوزيه
آيان بجراءه : كنت قولت لنفسك الكلام ده قبل ما تجوز أختي لمصطفى وانت عارف كويس اني كنت بحبها لا وايه مهمكش يامن كان أهم حاجة عندك الفلوس
كامل بعصبية : اخرصي
يامن: كفايه كلام كدا لحسن شوايه و هنوديه مصحه عقليه
آيان بزعل:استني يا يامن عايزه أشوف ماما قبل ما امشي
يامن :انا هستناكي هنا و بتطلع فوق
كامل جاي يطلع وراها
يامن: استني بس يا عم الحج رايح فين و بيمسك أيده عايزك في كلمتين
كامل: ابعد كدا انت زودتها اوي
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ❤️
آيان بتطلع و بتلاقي في وشها مصطفي
: بسم الله الرحمن الرحيم
مصطفي بسخرية: ايه اللي رجعك و بيفضل يمشي خطوه خطوه لحد ما بتتخبط في الحيطه
آيان بدموع: أبعد يا مصطفي لو سمحت هصوت و الم الناس عليك
مصطفي بمكر: تؤ تو أزعل و أجيب ناس تزعل
آيان بعصبية: انا دلوقتي واحده متجوزه ابعد يا واط’ي
مصطفي بصدمه: متجوزه
آيان بجراءه:اه متجوزه من يامن السباعي اكبر رجل أعمال في الشرق الأوسط و بتمشي و تسيبه
مصطفي ويفضل واقف مبلم
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️
آيان بتخبط علي فريده
فريده بزعل: أدخل
آيان بتجري عليها
: آسفه اني سبتك لوحدك يا ماما بس كان لازم اعمل كدا
فريده بتفضل تحضن فيها وتبوسها وحشتيني يا آيان ما كنتش اعرف اني فراقك صعب قوي كده بس انت رجعت ازاي وازاي كامل ما عملتش لك حاجه
آيان: انا اتجوزت يا ماما
فريده بصدمه: اتجوزتي
آيان :انا هحكي لك كل حاجه
بصي يا ماما يامن فضل واقف معايا خطوه بخطوه وانا سافرت اسكندريه الشقه اللي عنده هناك قلت يساعدني وعرفت خبر ان منار اتجوزت مصطفى
فلاش باك 🔙➡️
آيان بتمسح دموعها:يامن يلا نسافر مصر
يامن: لو سفرتي ابوكي هيجوزك بالعافيه يا آيان انا هحاول أتصرف
آيان هتتصرف إزاي هتروح تض’ربها قل’مين و تقول ليها إزاي تتجوزي حبيب اختك و تخدعي خطيبك
يامن: أكيد لا بس انا منار مش فارقه معايا كانت بتعملين زي اكني الخدام بتاعها وانا من غبي معرفش أن هي اصلا مش بتحبني
آيان: ديه مش غباء يا يامن ديه اسمها طيبه قلب المهم انا لازم الاقي حل علشان أرجع مصر
يامن: عندي فكره
: بصي انا هتجوزك علشان لو اتجوزتك ابوك مش هيقدر يعمل معاكي اي حاجه وانت هتعيشي حياتك حره جوزك بس هنبقى زي الاخوات تماما بس عشان تعرفي ترجعي مصر وما يجوزكيش بالغصب هيتجوزك وهنبقى زي الاخوات وانت تعيشي حياتك عادي وانتِ هتعرفي تاخدي حقك من مصطفى كويس قوي
آيان بتوتر: مش عارفه يا يامن بجد أعمل ايه خايفه
يامن: متقلقيش انا بس عايز اعرف مصطفي هيوصل لفين
بالك 🔙
آيان بزعل: بس كده يا ماما ده اللي حصل وقبل ما اسافر واحنا على اقرب واتجوزت
فريده بزعل: تعالي في حضني يا آيان على فكره منار ملهاش اي ذنب ومن ساعه ما اتجوزت محبوسه في الاوضه لان ابوكي غصب عليها لما يريد مصطفى ان هو معاه فلوس
آيان بفرحه: كنت حاسه ان اختي عمرها ما تعمل كدا يلا يا ماما تعالي معايا
فريده: علي فين
آيان:تعيشي معايا
فريده: لا ابوكي بيعاملني حلو وانا عمري ما اسيب منار هنا لوحدها مع مصطفى اللي معندوش رحمه ده
آيان بدموع: طب خلي بالك من نفسك و انا كل يوم هاجي و اشوفك
فريده: حاضر يا حبيبتي بس روحي شوفي اختك قبل ما تمشي
آيان: لا يا ماما انا عرفت ان هي بريقه بس مش عارفه ابص في وشها ارتاح بس شويه من الموضوع دوت وابقى اجي اشوفك
فريده: ربنا يطمن قلبك يا حبيبتي
آيان :حاضر بتخرج من الاوضه وكانت هتخبط على اوضه منار بس رجعت في كلامها
لا حول ولاقوة الا بالله العلي العظيم ❤️
يامن :خلصتي يا آيان نقدر نمشي دلوقتي
آيان: اه يلا وبتخرج من غير ما تبص حتى في وشي كامل
في العربيه
يامن بتفهم: بصي يا آيان لو الموضوع هيضيق ان انا وانتِ نبقى في عايشين في شقه واحده عايزني ابات في الشركه او اروح في شقه ثانيه عادي ما عنديش
آيان بزعل:لا والله خالص يا يامن انت جميلك ده علي رأسي
يامن: اوعك تقولي جميل انا مش بعمل جمايل يا آيان
آيان: انا بشكرك من كل قلبي
يامن : بطلي هبل و يلا أنزلي وصلنا
يامن بيفتح باب الشقة وداخل آيان واقفة قدام الباب من برا عينيها مدمعة
يامن : ما تدخلي ياعروسة
آيان : انا مش عروسة
يامن : طب ادخلي يا آيان
آيان بزعل بتكلم نفسها: شقه فيها لوحدنا
يامن بعصبية: بصي يا آيان خليكي عارفه كويس اوي إني هدفي من الجوازة دي أكبر بكتير من إني المسك او اقربلك غصب عنك ولا حتى برضاكي ومن اللحظة دي انا مش هعتبرك مراتي
احنا هنعيش مع بعض في البيت ده اخوااات مش اكتر من كده فترة لحد مانشوف هنعمل ايه انا متجوزك علشان مصلحتي متفكريش اني غلبان زيهم ها تبقي غبيه انا عايز انتقم من مصطفى لكن دور بقي اللي خايف عليكي و دور الغلابه ده انسيه خالص يا ماما
آيان بدموع: يعني انت زيك زيهم ولا كنت عايز تساعدني ولا الكلام ده طب بالنسبة الكلام اللي في العربيه ديه مش جمايل و الكلام ده ايه
يامن: انسيه خالص ده مجرد بس لحس دماغ لحد ما تطلعي معايا تسويق بس مش اكتر
آيان بدموع: اه مخادع زيهم
يامن : براڤوا عليكي بتفهمي بسرعه تعالي بقي افرجك علي اوضتنا
آيان بتبصله بعصبية
يامن : اللي هي اوضتك لوحدك ياستي بس هتكون اوضتنا قدام الناس بس ايه هتكليني ببصتك الحمد لله أن هي الاوضه بتاعتك لوحدك ببصتك ديه
داخلين هما الاتنين على جوا يامن بيفتح باب اوضة النوم
آيان بدموع: مش هي ديه المفروض كانت تبقي اوضه منار و شقتها صح
يامن بعصبية شديدة: خلاص يا آيان اللي هي حصل اه المفروض كانت تبقي شقت الزفت’ه
آيان بزعل: انا داخله أرتاح و بتدخل و بتقفل الباب وراها
يامن قعد على الكنبه و حط أيده الاتنين بين رأسه
: يا رب صبرني علي اللي انا فيه
و بيدخل الاوضه بتاعته اللي جنب اوضه آيان بالظبط
آيان بتخرج تاني و بتخبط عليه
يامن: لحقت اوحشك انا ها و بيرمي كتبه عليها
آيان: ايه الظورف ده اوع كدا انا بس عايزه هدوم ألبسها كل الهدوم جوه قمصان البس إيه
يامن بخبث: البسي بقي كدا لحد الصبح ما هي ديه شقت عروسه أعمل ايه بقي
آيان بتضرب في الأرض برجالها الاتنين زي الاطفال
: اوف بقي ماشي
يامن: بطللي قفقفه يا طفله و بيقفل الباب في وشها
آيان بتدخل بتلبس قميص قصير لونه احمر
: يا ربي بقي بيشوكني ايه القر’ف ده بس هعمل ايه بقي مطره
بعد ساعة ⏱️
‘في أوضة آيان ‘
آيان عمالة تتقلب يمين وشمال مش عارفة تنام من القلق والتفكير في اللي حصل فجأة جالها رسالة واتس اب علي تليفونها
مدت ايديها ع الكومودينو جابت الفون فتحته لقت الرسالة من رقم غريب
عروسه الف مبروك يا
مش لاقية غير أختك وتخطفي منها الراجل اللي بتحبه ؟
بس عموماً مش هطول في الكلام لأنها كدا كدا مش هتكمل للآخر .. انتي بتاعتي يا آيان بتاعتي انا لوحدي وهاخدك حتى لو وأنتِ متجوزه
آيان بتقرا الرسالة ومستغربة كل كلمه فيه
دخلت ع التروكولر تشوف مين صاحب الرقم اللي باعت الماسدچ وكانت المفاجأة
اللي بعتت الماسدچ :
آيان بصدمه….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذنبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى