روايات

رواية ذنبي الوحيد الفصل الثاني 2 بقلم حنين محمد

موقع كتابك في سطور

رواية ذنبي الوحيد الفصل الثاني 2 بقلم حنين محمد

رواية ذنبي الوحيد الجزء الثاني

رواية ذنبي الوحيد البارت الثاني

ذنبي الوحيد
ذنبي الوحيد

رواية ذنبي الوحيد الحلقة الثانية

كامل: جهازي نفسك بكره خطوبتك
آيان بزهول: بكره يا بابا
كامل: اه بكره و لعلمك هو عنده خمسين سنه و بيرزع الباب وراه
فريده: معلشي يا آيان والله ابوكي خايف عليكي
آيان بدموع: والله يا ماما ما يحصل ده شكل واحد خايف عليا أقسم بالله لو في سجن مش هبقي كدا اكبر مني 30 سنه ليه هتجوز ابويا
فريده: معلشي ارضي علي العريس و خلاص
آيان: لا يا ماما اقسم بالله مش هتلقيني في البيت والله ههرب و اسبهلكم مخضره
فريده بدموع: كدا وانا أهون عليكي
آيان بدموع: والله يا ماما ابدا هو انا ليا غيرك
فريده بزعل:يلا يلا يا آيان نامي الصباح رباح و بتخرج
آيان: الو يا يامن جاهزه عربيه بكره انا هروح اسكندريه
يامن خطيب منال عمره 30 سنه: أنتِ بتقولي إيه يا آيان ليه
آيان بدموع: أعمل زي ما بقولك كدا و اوعك تقول لحد ولا حتي منال
يامن باستغراب: ماشي بس بكره هفهم منك كل الكلام ده
آيان:حاضر
لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ❤️
في الصباح
منال:الو يا يامن
يامن: ايه يا حبيبتي
منال:انت فين يا يامن
يامن:الناس بتقول يا حبيبتي صباح الخير الاول مش كدا
منال: طب يا عم قولت اقول لك ان خطوبت أختي انهارده و عايزاك تجيب لي فستان و مكيب ارتست
يامن: واحده واحده علي اللي جب’ني يعني خلاص آيان هتتخطب
منال: امم
يامن: وانت عايزاني اسيب شغلي والصفقه المهمه عشان اجيب لحضرتك فساتين وميكب ارتست وحد قال لك ان اختك هتتجوز وانا ما اعرفش
منال: اه يامن اعمل زي ما بقول لك كده انت خطيبي يعني ملزوم مني
يامن: مبدئيا وطي صوتك يا منال ثانيا بقي انا مش ملزم اجيب ليكي فستان و حاجات زي ديه بس علشان بحبك هجيب لك هبعت لك الفستان والميكب ارتست على الشقه عندك
منال: اوك و بتقفل
كامل: يلا يا فريده جهازي البت
فريده بزعل:حاضر وبتطلع الاوضه ما بتلاقيش آيان يا نصبتي السوده آيان هربت زي ما قالت ان هي هتهرب يالهوي يا لهوي و بتلاقي وراقه علي الدرج
من آيان الي أمي العزيزه
انا تعبت من الدنيا ديه يا ماما بكل الاشكال و انا عارفه انك تعابنه و مش بقيه علي الدنيا يعني هبقي لوحدي و اتخدعت من ناس كتير اوي يا ماما ف انا كدا بجد مبقاش عندي طاقه اكمل في أي حاجه ف انا هسافر و هرجع بس وانا عارفه أن هيبقي ليا سند زي اكون معايا فلوس واخد بيت لينا و أعتمد علي نفسي
احبك يا امي
فريده بعياط:كنت عارفه أن هتعملي كدا كنت عارفه
كامل بعصبية:في إيه يا فريده بتعيطي ليه
فريده:البت هربت
كامل: هربت خربت راحت فين و بيخرج جري عصام تحضر معاك تلت رجاله وتقلب الدنيا علي البت هاتفها حتي لو في الشلالات
فريده بعياط :يا رب ميلقيش يا بنتي لولاكي خلاص كده هتم’وتي
عصام: حاضر يا بيه
منال:هي البت هربت يا بابا كنت شكه في البت ديه من امبارح وتلقيها هربت مع عشقها
كامل بعصبية: ده انا اقط’م رقابتها
منال :بس ما تقلقيش يا بابا انا هتجوز من الرجل الاعمال الغني اللي قلت لك عليه واعوضك في اليوم ده
كامل بخبث: اهم حاجه الفلوس معاه فلوس
منال: علي قلبه قد كده
كامل يبقي ننفذ
في الليل و مخصوص
في اسكندرية
يامن:ها يا آيان هتعملي ايه انا سبت الشغل و قولت لمنال اني عندي اجتماع
آيان بزعل:اكيد يا يامن ماما عرفت بس المشكله عمري ما اتجوز راجل عنده خمسين سنه و تاني حاجه انا عايزه اشوف شغل ضروري و عايزه مكان أقعد فيه بدل المكان بتاعك ده و عايزه اروح الكليه و عايزه اجيب ماما تقعد معايا و عايزه
يامن بزعل علي حلتها:حيلك حيلك معاكي يامن اكبر رجل اعمال اه بس مش بيسحر يعني يعني البت منال فرحانه اوي و محضر مكيب ارتست و عمله عمايل و في الاخر حصل كدا
آيان بدموع: مصطفي يا يامن
يامن:ماله مصطفي
آيان بعياط هستيري: مصطفي سبني بعد حب خمس سنين الواط’ي الحقي’ر انا عايزه اعرف ليه ليه خلاني اثق فيه ليه قرب مني و حسسني اني جميل و هو اصلا مش شيفني حتي ليه خلاني احبه ليه هونت عليه بسهوله كدا ليه خلاني احس اني وحشه و محدش يبص في وشي يا يامن ليه انا كل يوم بسأل نفسي انا عملت ايه في دنيتي علشان يبقي عندي اب كدا و احده حبته ليه عمل فيا كدا يا يامن انا حبته بجد الجر’ح كبير و مش هعرف اعلجه
يامن بدموع علي حالتها و مسحها بسرعه قبل ما تشوفه:احم بصي يا آيان أنتِ الف حد يتمناكي واوعك توقفي حياتك علي واحد زي ده هو اللي خسرك مش أنتِ اللي خسرتيه فاهمني و
: {وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ}
آيان بفرحه:ونعمه بالله يا يامن بجد انا مش عارفه من غيرك كنت هعمل ايه بجد ربنا اداني اخ سندلي و هو يامن اكبر رجال اعمل في الشرق الأوسط
يامن:اخوكي امم و تلفون بيرن
هيثم صاحبه يامن:منال اتجوزت مصطفى يا يامن
يامن بصدمه بيقوم يقف :منال ختبطي انا و زميل آيان مصطفي انت متأكد يا هيثم
هيثم:ايوه شفتهم بعيني يامن بيقفل
آيان بقلق:في ايه يا يامن يا من رد عليا
يامن بصوت مكتوم:خطبتي انا خطبتي و اللي كانت كمان شهر هتبقي مرات و تبقي اختك اتجوزت مصطفى
آيان…؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذنبي الوحيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى