روايات

رواية ذكريات الفصل السادس عشر 16 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكريات الفصل السادس عشر 16 بقلم سلمى ابراهيم

رواية ذكريات البارت السادس عشر

رواية ذكريات الجزء السادس عشر

رواية ذكريات
رواية ذكريات

رواية ذكريات الحلقة السادسة عشر

ياسمين بخوف من شرها..وانتي عرفتي منين اني حامل….
شهد..هو نتي هتحققي معايا ..انتي مالك انتي انا عرفت منين….
ياسمين..طب وانتي عاوزه مني اي دلوقتي….
شهد..انتي عارفه يياسمين انا بقالي فوق ال5 سنين بعمل كل اللي انا عاوزاه منغير ما اي حد يعرف عني اي حاجه ..بخرج واروح واجي كل دا براحتي ومزاجي…فاهماني……مش هتيجي انتي بقا في الاخر تبوظيلي حياتي..والا والله هعيشك سواد طول عمرك..وعمر مش هينفعك
ياسمين بقلق..هتعملي اي يعني…….
شهد بشر ..تخيلي كدا معايا ..ونتي بتطف*حي اي عصير او اي اكل ..اكون حطالك فيه حبوب كدا تخليكي تسقطي وتخسري اللي فبطنك
بصت لها ياسمين وهي مبرقه برعب منها ومن طريقتها وتفكيرها..دي شهد مكملتش 22 سنه……
وكملت شهد وهي بترفع حجبها بشر..او مثلا ونتي نازله من علي سلم الفيلا اللي مكنتيش تحلمي تدخليها اصلا ..تقعي من عالسلم تنك*سر رقبتك انشاءالله …وبردو تسقطي وتخسري اللي فبطنك…….

 

فضلت واقفه ياسمين خايفه منها اوي تعمل فيها حاجه ومردتش عليها خالص لأنها حست انها اما مريضه نفسيا او هي شريره فعلا…..
كملت شهد بابتسامه بخبث لما شافتها خافت منها..خافي علي نفسك..وعلي اللي فبطنك..وخبطت علي بطنها
وكملت بزعبق..اسمي ميجيش مع عمر تاني ولا بالخير….ولا بالشر…فاهماني يبت انتي……وسابتها ومشيت…
فضلت ياسمين واقفه مرعوبه وخايفه جدا علي نفسها واللي فبطنها..مبقتش حتي مآمنه تشرب كوباية الميه يكون فيها الحبوب دي….
وقفت ادام المرايا وحطت ايديها علي بطنها بخوف ومبقتش عارفه تعرف عمر ولا لا…….
عدي كام ساعات ورجع عمر البيت..اول ما دخل الاوضه جريت عليه ياسمين حضنته اوي وهي بتعيط فهو استغرب جدا لكن بادلها الحضن وكان باب الاوضه مفتوح عدت شهد من أدام الاوضه وبصت لياسمين كدا فقفلت ياسمين الباب برجلها وهي حاضنه عمر
عمر..مالك يحبيبتي بتعيطي لي….
ياسمين بعياط..عمر..متسيبنيش قاعده هنا لوحدي تاني ونبي….انا بخاف من البيت دا

 

شالها عمر وهي فحضنه وقعدو عالسرير وهي لسه حاضناه وقافشه في رقبتو جامد اوي
عمر..طب اهدي يحبيبتي بس..اهدي ….هي شهد قالتلك حاجة
رفعت وشها ياسمين ليه وبصت في عينه بخوف مش عارفه تقوله ولا تخاف علي نفسها احسن….
دفنت وشها في صدرو وقالت…
ياسمين بدموع..انا مش عاوزه اتكلم دلوقتي يعمر…المهم متسيبنيش…
ضمها عمر ليه اوي فحضنه وكانت عاوزه تدخل بين ضلوعه من خوفها وقلقها……
ورفعت وشها دفنته في رقبته وكانت شفايفها ملامسه لرقبته وبا*ستو بو*سه خفيفه في رقبته
فابتسم هو ..بقيتي جريئه اوي……
غمضت عيونها ياسمين وهي حضناه اوي وفضلو كدا كتير اوي لحد ما هي نامت وهو حس ..فقام منيمها عالسرير وغير هدومه ونام جنبها
عند رزان…….
رزان..يبنت اللذينه..ايوه كدا خوفيها
شهد..لازم تخاف…
رزان..طب انتي عرفتي منين انها حامل
شهد..بسيطه..الدكتور وهو نازل سالتو فيها اي وقالي……

 

رزان..لا والله جامده…هو كريم فين
شهد..قالي انو في مشوار كدا وجاي……….
صحي عمر ولقاها لسه نايمه فقام غسل وشو وغير هدومه وكانت الساعه تقريبا 11 بالليل وكتبلها ورقه عشان لو صحيت وملقتوش انو في مشوار…………..
خرج من البيت وراح الكافيه مستني حد….وفجأه جهه كريم
كريم..مساء الفل يحبيبي
عمر وهو بيسلم عليه وبياخدو فحضنه..وحشتني والله
كريم..ونت كمان…
عمر.. اقعد اقعد…….ها ..كنزي ورزان وشهد اتفقوا علي اي
كريم..خد بالك من مراتك عشان عاوزين يسقطوها ويحطولها برشام يسقطها
عمر بقلق..طب اول ما يعملو كدا تقولي عالطول…..
كريم..عيني يا اخويا…المهم بس انك تكون سامحتني

 

عمر..سامحتك يكريم..بس زي ما وعدتني لازم تتعالج…
كريم..نخلص بس الحوار دا ..ونا اكيد هتعالج…وهبطل اشرب اي حاجه….
فلاش باك
كان قاعد عمر في مكتبه ولقا رقم غريب بيرن عليه….
عمر..الو…مين
كريم..انا كريم.. عامل اي يعمر
عمر بعصبيه..وليك عين تكلمني يبج* ح
كريم..اهدي بس انا عاوزك في حوار يخصك ..قابلني ف*****الساعه 7 بعد شغلك
فكر عمر شويه وبعدها وافق يقابله..وحكاله كريم علي كل حاجه وكان عمر كمان عارف ان عادل جاي الفرح
عمر.. طب وانت اي خلاك تقولي….
كريم ..والله انا لما عرفت اللي هما عاوزين يعملوه..قلت دا اخويا بردو …ونت طول عمرك كويس معايا ..وكمان دا الموضوع وصل لقت*ل ابنك اللي هو انا ابقي عمو..ودا بقا كفايه اوي
عمر..أصيل يكريم……..
باااااك………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذكريات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى