رواية ذكرى الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى ابراهيم
رواية ذكرى الجزء الخامس عشر
رواية ذكرى البارت الخامس عشر
رواية ذكرى الحلقة الخامسة عشر
حسن باندفاع..والله العظيم مش هقرب منك لمدة أسبوع ولو مقدرتش علي نفسي مش هكلم ولا بنت تاني …
شروق بدلع..اتفقنا…عن اذنك بقا هدخل اخد دش كده….وسابته وراحت ناحية الدولاب…
بلع ريقه كده وقال لنفسه..شكلي اتسرعت…وضحك كده وراح قعد عالسرير…
طلعت شروق اللبس ودخلت الحمام…..
حسن مسك الفون..الو …اذيك يا شهد عامله اي…عاوزك انهارده..في مكانا…متتاخريش ها…يلا باي….
حسن لنفسه..هو انا فعلا بقيت وحش اوي كده….يعني كل العلاقات اللي بعملها دي..بعملها لي!!!..ونا اصلا مش بحب غير شروق ..يعني المفروض مكونش عاوز أقرب من واحده غيرها اصلا…انا بحبها اوي بعشق تفاصيلها..ريحتها ونفسها..بعشق اشم نفسها…وشعرها وخدودها..كل حاجه فيها بعشقها مش بحبها ..اكتر وقت بكون مبسوط فيه ونا بقر”ب منها..مع انو بيكون غصب عنها وبتكون بتعيط…لكن بكون مبسوط اكتر ما بكون مع واحده معايا بكل رغبتها….لما انا بكون مبسوط معاها كده وهي غصب عنها..اومال بارادتها بقي هكون عامل ازاي…طب هو نا ليه فعلا مكتفيش بيها لوحدها…انا عملت كده عشان اثبت لنفسي اني اتحب ..في بنات في نفس حلاوتها وبيحبوني عادي وكمان بيتمنوني…بس هو هل انا فعلا بعلق كل دا علي شماعة شروق!!!!…ولا انا نفسي وحش….مش عارف…هووووف……
عدي شوية وقت وخرجت شروق ولابسه البورنص ولافه شعرها بالفوطه…
اول ما خرجت هو تنح ادامه كده وفضل باصصلها وبس …
راحت هي قعدت أدام المرايا وبدأت تحط كريمات علي وشها …
هو قاعد باصصلها وبس ….
شروق..يااااه…كان بقالي كتير ماخدتش شاور برواقه كده والحلاوة دي…..
حسن مكانش عارف يرد اصلا وبيقول لنفسه..يعني نا هفضل اسبوع بحالو مقربش منها….اي دا…مش هقدر بصراحه..لاا هقدر ..هقدر أنشاءالله
قامت فكت شعرها وبدأت تنشفو وتسرحو…….
رن فونه قطعه عن نظراته ليها..الو….اه تمام جاي….يلا باي…
شروق بصتلو..بتكلم مين؟؟
حسن..احم…دي شهد…
شروق..هما كام واحده بس عشان ابقي عارفه
حسن ضحك..لا هما كتير اوي مش هتقدري تعدي
حست شروق بوجع في قلبها..كتير اوي!!
حسن هز راسه..انا خارج….وقام اخد حاجته ..متخرجيش برا الاوضه ومتتحركيش كتير عشان البيبي….وسابها وخرج
نزلت دموعها غصب عنها وفضلت تفكر هو نا هفضل كده انا بجد مش فاهمه…اجمدي يبت كده ..هو بيقول انو باظ كده بسببي ..تمام هصدق ..وزي مانا اللي بوظته.. وربنا لارجعك تاني زي الاول واحسن ومحدش هيكون فحياتك غيري…
كانت ليان بتلبس بنتها ورامز بيظبط اخر لبسه عشان يروح الشغل…
رامز..انا هتاخر شويه انهارده يحبيبتي ماشي
ليان..لي هتروح فين…
رامز..مفيش بس حسن قالي انو مش جاي انهارده عندو مشوار…فأنا هضطر اعمل شغلو وشغلي…
ليان..والله حسن دا بييستعبط بجد ..انت معرفتش هو ناوي يعمل اي مع شروق…
رامز..لا مقعدتش معاه من وقتها..بس ع ما اعتقد يعني..هتبقي مراتو بقي ادام الكل..
ليان بصدمه..يعني شروق..هتبقي معايا هنا في القصر وهتتساوي بيا كمان
رامز قرب عليها..ليان حبيبتي…متفكريش كده…حاولي تنسي اللي حصل بينكم قبل كده..عامليها علي أنها مرات اخوكي..يلا انا همشي بقي اتاخرت….وبا”س راسها ومشي…….
ليان لنفسها..مهو مش بعد اللي عملتيه فيا انا وحسن دا هتعيشي عادي كده…لازم اخد حقي بجد…
وصل حسن لحد شهد….
شهد جريت عليه..وحشتني اوووي ي حسن….
حسن..عامله اي
شهد..زي الفل….وحشني كل حاجه فيك بجد……
حسن حس انو اتقفل كده ..وحس انو مش عاوز يقربلها خالص….
شهد..هظبط الدنيا واناديك..ونت غير علي ما اخلص…..
سابتو ودخلت وهو في متاها مش عارف ..حاسس انو مش عاوز غير شروق وبس….عدي شوية وقت
حسن..انا همشي
شهد..تمشي تروح فين.. هو انت لحقت تقعد……
حسن مردش عليها وقام اخد حاجته ومشي…
حسن لنفسه..اي القرف اللي انا بعمله دا …..اي دا بجد……..
روح ودخل الاوضه لقي شروق نايمه عالسرير…..
قرب عليها وفضل يبصلها اوي ومقرب عليها اوي..وحشتيني يشروق….وحشتيني وتعبتيني بجد..امتي بس هتحبيبني وتبقي مراتي برضاكي….بس وعد …انا مش هقرب من حد تاني غيرك..انا انهارده حسيت اني قرفان من نفسي اوي ..مش عاوز غيرك….ووعد كمان مش هقرب منك غير برضاكي….بس دلوقتي مش قادر بصراحه..هاخد حاجه صغننه كده …وقرب باسها من شفايفها بهدوء وبراحه….بعد مسافه صغيره..الله يخربيتك..انتي اي مخدر”ات…..وقام دخل غير هدومو..
فتحت عنيها شروق بتوتر شديد..هوووف الحمدلله عرفت امسك نفسي….انت لسه شوفت حاجه…والله لاوريك يحسن..مااشي…..خرج هو وهي عملت نفسها بتصحي من النوم…
شروق بنوم..حسن …انت فين…..
حسن راحلها..اي يشروق مالك…..
شروق بعياط بتمثيل ونوم..حلمت حلم وحش اوي،..
حسن مسك وشها بين ايده..مالك بس يحبيبتي اهدي مفيش حاجه..حلمتي اي..
شروق بنفس طريقتها..حلمت ان في حد بيجري ورايا عاوز يقتل”ني وعفاريت وتعبان وحجات كتير..انا خايفه طمني..
حسن بحنيه مع ضحكه خفيفه علي تفاهتها..طب اهدي بس يحبيبتي مفيش حاجه والله دا حلم…
شروق مسكت في حضنه..انا خايفه يحسن…طمني……..اول ما دخلت في حضنه هو حس انو خلاص مش قادر يمسك نفسو اكتر من كده
حسن بضعف..اطمنك ازاي بس…..
شروق كانت بتبصلو بطرف عنيها تشوف رياكشنو..طمني زي ما بتطمني….
حسن لنفسه..اهدي امسك نفسك وحياة امك…اهدي …..ضمها لحضنه اوي وفضل يملس علي شعرها بحنيه……
شروق ابتسمت كده ان خطتها مشيت صح..فضلت في حضنه لحد ما نامت بجد..
حسن..هووف…الحمدلله قدرت علي نفسي…..
عدي اليوم صحيت شروق ملقتوش جنبها…ندهت علي ساميه تسالها
ساميه..حسن باشا قاعد مع عليا هانم تحت في الصالون…
شروق بغيرة شديده..طيب ي داده شكرا …..وفضلت تفكر…الدكتوره كانت قالتلي مطلعش سلم خالص..بس انزل عادي..يبقي كده هيشيلني غصب عنو..هههه…تماام…..خرجت شروق بره الاوضة ونزلت عالسلم براحه تراقب بيحصل اي بينهم…
لقت عليا قامت من مكانها وقعد عالكرسي اللي حسن قاعد عليه من فوق كده وحاوطت الكرسي بايديها….
شروق بغيرة شديده..اه يبنت ال****…مااشي ..ونت قاعد زي اللطخ كده مش بتزقها حتي..تعملي اي يبت يشروق تعملي اي….بتبص لقت البت دي باس”تو من خدو
شروق بغل شديد..لااا كده كتير اوي..طيب يحسن باشا….ونزلت السلم كلو وعامله نفسها تعبانه..
شروق بتعب تمثيل..اااه…سونا يحبيبي الحقني…
حسن اتنفض بقلق عليها..اي يحبيبتي،…مالك …
شروق بدلع..ابننا…عمال يتحرك ويفرك كل شويه ..تاعبني اوي…
عليا قامت وقفت كده بغيظ شديد..مين دي يحسن…
شروق..اي دا عندنا ضيوف ولا اي…انا مراتو يحبيبتي انتي اللي مين..
عليا بصدمه..هو نت متجوز اصلا يحسن…
شروق بتغيظها اكتر..وحامل كمان …عاوزه حاجه…
حسن كان ماسك نفسو من الضحك بالعافيه ومبسوط اوي شروق بتغيظها بيا ..وبتدلع عليا عشان تغيظها…يعني بتحبتي شروق بتحبني…….
عليا..ونت ازاي متقوليش حاجه زي دي يحسن….
حسن جاي يتكلم شروق قاطعته.. وهو يقولك لي اصلا..تكونيش كنتي فاكره انو هيتجوزك…السهل زي ما بيجي سهل بيروح سهل بردو…..
عليا بزعيق..رد عليا يحسن….نت مش هتتجوزني!!
حسن بشموخه اللي الكل بيخاف منو..صوتك يوطي ونتي بتتكلمي..وهي زي ما قالتلك كده..اللي بيجي سهل بيروح سهل
عليا ..هي مين دي اصلا
حسن بحده رعبتها.. دي مراتي وشايله ابني…فاهمه….
شروق بطفوله وطلعتلها لسانها..يلا يحسن مش قادره أقف…
عليا اتغاظت اوي وخرجت بره البيت وهي مقهوره…..
حسن بص لشروق كده …هي طبعا كانت مكسوفه منو اوي لأنها عارفه ان هو عارف انها بتدلع….
شروق بكسوف..احم..طب هطلع انا بقي
حسن مسك ايديها وقربها عليها..لا لسه فاضل حاجه متعملتش…
شروق سرحت في عنيه..اي هي…..
حسن شالها بهدوء وضمها عليه اوي وهي فضلت باصه في عنية مش قادره تحركها…
حسن باصص في عيونها وبيتكلم بهدوء..كده خطتك ماشيه زي مانتي عاوزه صح…
ارتبكت هي وبصت للارض بكسوف شديد ومردتش…
حسن بحنيه..بصيلي في عيني يشروق…متحرمنيش من دي كمان….
رفعت عنيها بكسوف شديد وبصتلو…
حسن بابتسامه جميله..كملي خطتك..كده كده انا بعشق كل حاجه فيكي واي حاجه بتعمليها….
شروق اتجرأت شويه…رفعت ايديها وحاوطط رقبتو ولسه بصالو بابتسامه جميله..بعدها حضنتو اوي ودفنت وشها في رقبتو..بتشم ريحتو بحب شديد….
حسن اخدها وطلع لحد الاوضه…بيحطها عالسرير بحنيه.جاي يمشي ..فضلت هي متعلقه في رقبتو..ومسابتوش…
حسن اتثبت وفضل باصص لعنيها…
شروق قربتو عليها اوي مش فاصل بين شفايفهم غير مسافه لا تذكر…..و…….
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذكرى)