روايات

رواية ذبحني معشوقي الفصل الثاني 2 بقلم مروة محمد

رواية ذبحني معشوقي الفصل الثاني 2 بقلم مروة محمد

رواية ذبحني معشوقي البارت الثاني

رواية ذبحني معشوقي الجزء الثاني

رواية ذبحني معشوقي
رواية ذبحني معشوقي

رواية ذبحني معشوقي الحلقة الثانية

فهد…مين دي اللي حامل
مريم بخوف…فهد انا
فهد….انتي اي بقولك مين اللي حامل
مريم رجعت لوراء بخوف
فهد….هاتي تلفونك
مريم مردتش عليه
فهد بعصبيه….بقولك هاتي التلفون
مريم بدموع…..لا يا فهد لا
فهد….انتي مخبيه اي انطقي
مريم….فهد انااا…
فهد…انتي اي
مريم…..انا حامل يا فهد
فهد رجع لوراء من الصدمه وقلبه بيحاول يكذب الكلام ده
مريم بضعف….صدقني ماليش ذنب في اللي حصل
فهد بجمود….ازاي ده حصل ومع مين
مريم بصت في عينيه مستنيه تشوف نظره الصدق وانه مصدقها
مريم….فهد انت مصدقني صح
فهد مردش عليها…. واتكلم… بقولك مع مين
مريم بكسره….ادم هو اللي عمل كده
فهد بصدمه…..ادم اه يابن….. انا هوريك وانتي الطفل ده لازم ينزل في اسرع وقت فاهمه
مريم هزت راسها بالنفي…بس انا مش هنزل ابني
فهد بعصبيه مسكها من دراعها بقوه….اللي في بطنك ده ابن حر”ام فاهمه
هزت راسها بالنفي….لا يا فهد متقولش كده لا
فهد….دي الحقيقه وصدقيني محدش هيرحمك من ايدي لو عرفت حاجه غير اللي سمعته منك
فهد خرج وسابها…. ليه يا فهد انا قولت انت اللي هتصدقني بس طلعت زيك زيه
_________
ادم بابتسامة جانبيه…. اممم كنت واثق انك هتيجي برجلك لعندي
فهد…انت اتعديت حدودك انا حذرتك الا مريم
ادم قام من علي مكتبه وبدء يلف حوالين فهد….مريم دي بقيت ملكي انا مريم مش هتبقي ليك صدقني
فهد بعصبيه….انا هوديك في ستين داهيه
ادم وهو بيشاور علي المكتب بتاعه….انا اسمي الرائد ادم المنشاوي اسال عني لو متعرفنيش كويس
فهد قرب منه….انا هتجوز مريم واوعدك هدوقك من نفس الكاس اصلك ليك حاجه مهمه اوي عندي انا كنت ناوي اتخلص منها بس دلوقتي صدقني هتبقي نقطه ضعفك
ادم بسخريه….نقطه ضعفي انا ماليش نقطه ضعف ولو ليا انا هقضي عليها بأيدي
فهد بصله بكره….قريبا صدقني وزي ما قولت انت اللي هتقضي عليها بايدك
فهد خرج وادم ابتسم….ولسه الي جاي تقيل
مسكه تلفونه وعمل مكالمه….جهزت كل الاوراق
……..
ادم…عايزة كل حاجه تبقي بالقانون
…….
ادم…. حلو اوي الوقت اللي هقولك تبعت فيه الورق تبعته انتظر مني مكالمه
________
فهد رجع البيت عند مريم
دخل اوضتها واتكلم بجمود وسخريه…..جهزي نفسك يا عروسه اصل كتب كتابنا بالليل
مريم وقفت بصدمه….انت بتقول اي الكلام ده مينفعش انا دلوقتي حامل يعني حرام اللي بيحصل ده
فهد….وانتي تعرفي اي عن الحرام والحلال انا قولت كلمه هتتسمع
مريم…. لا يا فهد اللي حصل ده غصبن عني والله انا ماليش ذنب
فهد…جهزي نفسك وسابها وخرج
مر اليوم عليها كأن دهر وجاء الليل وبالفعل فهد جاء وجاب المأذون واتجمعوا الحبايب ومحدش يعرف بالموضوع غير فهد ومريم وادم
الماذؤن….نادوا العروسه تمضي
مريم طلعت وهي حابسه دموعها وقعدت وسط مباركات الكل ليها
مسكت القلم بايد بتترعش ولسه هتمضي جرس البيت رن فهد فتح الباب
فهد….في حاجه حضرتك
الرجل….في جواب للمدام مريم محمد من المحكمه
فهد….مدام
الرجل….لو سمحت خليها تيجي تمضي
مريم…في اي يا فهد
الرجل….ده جواب من المحكمه
مريم….الجواب ده فيه اي
الرجل….حضرتك مطلوبه في بيت الطاعه
مريم بصدمه….بيت الطاعه
فهد بغضب….انت بتقول اي يا راجل انت
الرجل….والله حضرتك انا ماليش ذنب وحضرتك يا مدام تقدري تشوفي جوزك ادم بيه هو اللي طلبك في بيت الطاعه
الاب بخضه….بيت الطاعه
مريم مستحملتش ووقعت مغشي عليها

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذبحني معشوقي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى