روايات

رواية ذئب الداخلية الفصل السادس عشر 16 بقلم إسراء هاشم

رواية ذئب الداخلية الفصل السادس عشر 16 بقلم إسراء هاشم

رواية ذئب الداخلية الجزء السادس عشر

رواية ذئب الداخلية البارت السادس عشر

رواية ذئب الداخلية
رواية ذئب الداخلية

رواية ذئب الداخلية الحلقة السادسة عشر

رنيم وجاسم بيبصو لبعض بصدمه وبيقولو معقول بس اشمعنا واي هدفهم وطلاما هما معاهم ليه الميكرو فيلم لي محاولش انهم يكملو تصنيع الصار”وخ
رفعت بتنهيدة رنيم الميكرو فيلم ده عليه كوارث تخص كل دول العالم مش بس الصار”وخ في اللي عاوز يوصل للميكرو فيلم ده عشان خاطر المعلومات اللي علية وميعرفوش حاجه عن الصار”وخ وفي اللي عاوز يوصلو عشان الصار”وخ يعني الميكرو فيلم ده في كتير عاوزينو ومستعدين يدفعو مليارات عشان يوصلو ليه بس اللي عرفتو ان اللي قدر يوصل للميكرو فيلم ده واحد اسمو ريتشارد ده زعيم ما”فيا كبير جدا ويعرف استيفان ماركوس وهو الوحيد اللي عارف اسمو الحقيقي وشكلو ريتشارد ده عايش في قصر كبير جدا في امريكا ومحدش قدر يمسك حاجه عليه مع انه خطير جدا يمكن استيفان مجر”م دولي بس ده عشان خاطر انه قدر يقت”ل اكتر من وز”ير وسيا”سين من دول عربيه واجنبيه كتير ومحدش عرف يمسكو لكن ريتشارد علي اكبر ريتشارد يعرف حاجات عن ناس مهمه كتير وبيشتغل فكل حاجه ممكن عقلكو يصورهلكم وليه منظمات كتير جدا وفدول كتير في ناس كتير بيحاولو يدفعولو عشان ياخدو الميكرو فيلم ده ومش بيثق في حد نهائي غير هيلينا بنتو ودي اللي تعرف كل حاجه عن ريتشارد وتعرف هو مخبي الميكرو فيلم فين وريتشارد عارف ان الميكرو فيلم ده في حاجات خطيرة جدا ويعتبر هو ماسكهم كلهم تحت دراعه بس الوحيد اللي يقدر يشغل الميكرو فيلم ده هو استيفان ماركوس عشان كدا في كتير بيحمو استيفان ماركوس وانو ميتقت”لش او يتمسك عشان خاطر هو الوحيد اللي يقدر يفتح الميكرو فيلم
بقلم إسراء هاشم

 

 

رنيم طب دلوقتي اللي فهمتو من حضرتك ان هدفنا مش بس استيفان وكمان ريتشارد صح كدا
رفعت بظبط كدا انتو هتروحو امريكا النهاردة بليل وهناك العقرب هيقابلكم اكيد عارفين العقرب وسمعتو عنه
جاسم انا مشفتوش قبل كدا بس سمعت عنه كتير هو اصلا مش عايش في مصر
رفعت ايوة هو اصلا مصري بس ده اللي محدش يعرفه هو شغال لحسبنا احنا بس هما هناك فاكرينه زعيم ما”فيا كبير ولقبه العقرب بس هو فالحقيقي اسمو جواد وهو المفروض شغال مع ريتشارد وان ريتشارد رئيسة عشان كدا قدرنا نوصل للمعلومات دي عن طريق العقرب الكلام ده محدش يعرفو غيركم ومحدش شافه قبل كدا غيري انا ودلوقتي هيبقا انتو وانا عرفتكم كل حاجه عشان تبقا عارفين كل حاجه ماشية ازاي لحد دلوقتي منعرفش ريتشارد ده ناوي علي اي بظبط انتو هترقبو ومعاكم جواد هيساعدكم ولو فيه حاجه تتوصلو معايا وانا هخلي حد هناك يساعدكم
جاسم تمام يا فندم كدا في حاجه تاني لسه؟
رفعت لا بس انتو هناك هتتعاملو كزوجين مش عاوز مشاكل بينكم وهتبقو مع بعض فاوضه واحده وانا حجزتلكم الاوتيل اللي هتكونو في لحد ما هظبطلكم مكان عشان تكونو قريبين من ريتشارد وتقدرو ترقبوة عن قرب اكتر ومش عاوز غلطه المهمه دي غير اي مهمه هتقابلوها في حياتكم وفي حاجه كمان ريتشارد ده واحد بتاع ستا'”ت اي ست حلوة تقدر توقعو وده هيساعدكم جدا وطبعا ريتشارد عارف جاسم الريان وهو هيبقا عامل حفلة قريب فالقصر بتاعه وانتو هتحضرو الحفلة دي ريتشارد اللي هيبعتلكم دعوة انكم تحضرو لما يعرف ان جاسم فامريكا فالوقت ده وممكن يحاول يعرف عليك تشتغلو سوا بس اي نوع الشغل ده معرفش ده اللي هنعرفة ورنيم هتكون معاك بصفتها مراتك ودي فرصتكم انكم تدخلو القصر بتاعه وممكن توصلو لحاجه هناك او بقا وبيسكت رفعت وبيبص لجاسم
جاسم بيفهم قصد رفعت وبيقول بضيق او اي يفندم
بقلم إسراء هاشم
رفعت او رنيم تحاول تتقرب منه و هنا بيقاطعه جاسم بضيق مستحيل ده يحصل يفندم رنيم مراتي وازاي اسيب واحد يقربلها
رفعت جاسم افهم هو مش هيقربلها بس هي هتطلع معاه وهي تحاول تخدرو
جاسم بيقوم من مكانه بعصبيه وبيبص لرنيم وبيقولو انا مش موافق ومستحيل اسمح ان ده يحصل عن اذنك يفندم وبيخرج جاسم من مكتب رفعت بغضب
رنيم بتكون مستغربة رد فعلو ده وعصبيته وكانه غيران عليها وبتحس بحاجه غريبه جواها وانها فرحت انو مش عاوز حد يقرب منها وبتبتسم ابتسامه بسيطه بيلاحظها رفعت وبيقولها رنيم حاولي انتي تقنعيه لازم نوصل لي اوضه نوم ريتشارد ومفيش طريقة توصلنا غير كدا
رنيم بهدؤء مش عارفه يفندم اللي حضرتك بتقولها ده صعب شوية بس هحاول
رفعت تمام تقدرو تروحو تجهزو عشان تلحقو طيارتكم
بتخرج رنيم من مكتب رفعت وبتدور علي جاسم فالمقر ومش بتكون لقيه بتروح رنيم مكتبها واول ما بتدخل بتلاقي جاسم قاعد في مكتبها وحاطط ايده علي راسه بتدخل رنيم وبتقفل الباب وراها جاسم اول ما بيحس بدخولها بيرفع وشه بتقرب رنيم عليه وتقعد علي الكرسي اللي قصاده جاسم بيرفع عيونه وبيبصلها بنظرة رنيم اول مرة بتشوفه بعيونه
رنيم بتتكلم وبتقولو بهدؤء جاسم انت اتعصبت لي وخرجت
جاسم وهو باصص فعيونها وبيقولها كنتي عاوزني اعمل اي يا رنيم بيقولي مراتي تبقا مع راجل تاني وعاوزني متعصبش
رنيم بتحس قلبها بيدق من كلامه ونبرة صوته ونظرته وبتحس نفسها متلخبطه لي اول مرة وبتقول رنيم بس انت عارف انو مش هسمحلو انو يقربلي انا هطلع معاه بس وبعدها هخدرو

 

 

جاسم بهدؤء لا برادو يا رنيم مش هستحمل انك تكوني مع واحد تاني الفكرة نفسها بتعصبني وبتجنني متخيلة اني ممكن اقدر استحمل اشوف واحد تاني بيبصلك بنظرات جراءة وكمان وبيسكت جاسم وبيحس انو مخنوق وبيقولها رنيم اقفلي علي الموضوع ده انا قولت مستحيل
رنيم بدون وعي بتمسك ايدو وبتقولو مممكن تهدا انا اصلا مش حابة اني اعمل كده انا وانت مع بعض هنقدر نتصرف ونفكر في حل تاني
جاسم بيبص علي ايدها اللي ماسكه ايده وانها كمان مش عاوزة تكون مع حد واول مرة تتكلم معاه بطريقة دي بيحس جاسم بدقات قلبة اللي بيدق بسرعه جدا وبيبص في عيونها وبيبقا حاسس بحاجات كتير هو مش عارف اي هو الاحساس ده اللي بيحسو معاها هي وبس مفيش واحده قدرت تحرك حاجه جواة غير رنيم وكمان لما حس انها تكون مع راجل غيرة اتجنن ومستحملش الفكرة وحس بنا”ر جواة بتحرقة
رنيم بتكون هي كمان حاسه بضربات قلبها هي حاسه انها مبسوطه ان جاسم رفض انها تكون مع حد غيره ولكن بتحس بايد جاسم اللي ضمت علي ايدها وبيقولها بنبرة هادئه جدا
جاسم بهدؤء وحب ظاهر فعيونه وبيقولها رنيم تعرفي اني اول مرة احس بالخوف من جوايا اول مرة اعرف يعني اي شعور الخوف ده غير معاكي انتي
رنيم قلبها بيبداء يدق بطريقة اسرع وبتقولو ازاي واشمعنا انا
جاسم علي نفس هدؤءه مش عارف ازاي او اشمعنا بس انا خايف اطلع المهمه دي عشان انتي فيها انا مش عاوزك تبقي فيها المهمه دي خطر اوي وانا خايف عليكي مش عارف بس اللي عارفه اني قلقان عليكي وبتمني يكون كل ده محصلش او اننا مكناش في الداخلية عشان مندخلش في كل ده
بقلم إسراء هاشم
رنيم لي اول مرة فحياتها بترد بدون وعي منها او تفكير وبترد بقلبها وبتقولو متخافش يا جاسم وبعدين انت معايا واكيد مش هتسمح لي حاجه تحصلي وانشاء الله هنعدي المهمه وربنا معانا وانا مش خايفه عشان انت معايا وعارفه انك مش هتسمح لي حاجه تاذيني وانا وانت مع بعض هنكون قد اي حاجه طول ما احنا سوا الوحش والذئب طول ما هما ايدهم واحده ومع بعض محدش هيقدر يقف قصادهم صح يا وحش

 

 

جاسم بيبتسم علي جملته الاخيرة وبيقولها تعرفي مكنتش اعرف ان لقب الوحش حلو اوي كدا غير لما سمعتو منك
رنيم بتبلع ريقها بتوتر وبتقولو بمرح لاول مرة عشان تخرج من توترها وبتقولو صح انك الوحش بس انا الذئب برادو
جاسم بابتسامه جميلة وكلها حب وبيقولها انتي الذئب اللي قدر يقف قصاد الوحش وقدر يقتحم :::::::::::::::::::::::::::
هنا رنيم بيبداء قلبها يدق بسرعه جدا وبتحس بتوتر واحساس غريب وبتبقا عاوزة يكمل وبتقولو اللي قدر يقتحم اي
جاسم وهو بيبص فعيونها اوي وهي كمان وبيرفع ايده وبيقربها من وجهه وباصص فعيونها بحب وبيقول:::::::::::::

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية ذئب الداخلية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى