رواية دوار العمدة الفصل السابع 7 بقلم إنجي محمود
رواية دوار العمدة الجزء السابع
رواية دوار العمدة البارت السابع
رواية دوار العمدة الحلقة السابعة
جاسر.داليدا داليدا انتي كويسه
داليدا.اه براحه شويه يا عم كنت هموت في ايديك
جاسر.بس لتعرفي تمثلي كويس أوي واهي ست زهره مشيت
داليدا.انا نفسي اجيب البت دي من زماره رقبتها إيه ده تحس كده شعله ماشيه على الأرض
جاسر.اصبري بس مصيبه كمان تعملها وكده تبقي جابت اخرها معايا
داليدا.جاسر عارف لو كنت شكيت فيا بجد كنت عملت فيك ايه
جاسر.ولا عمري شكيت ولا هشك فيكي انتي حياتي واحمدي ربنا إن أول ما شفت حازم في الاتيليه خليت حد من رجالتي تراقبه وشافوه مع زهره وكمان هنيه جت واعترفت عالطول إن زهره ورا سبب اللى هي عملته
داليدا.وناوي تعمل ايه تاني أنا أخاف على نفسي دي ممكن تقتلني
جاسر.ماحدش يقدر يقربلك طول ما أنا عايش ويلا ننام علشان ورانا سفر بكره
داليدا.حاضر يلا
في الصباح
زينب بتخبط عالباب
جاسر.صباح الخير يا اما
زينب.صباح النور يا روح امك قولى داليدا فين عايزه اسلم عليها وحشتني
جاسر.والله من ليله عالعموم احنا نازلين علشان السفر
زينب.بالسرعه دي
داليدا من خلفه.صباح النور يا ماما وحشاني
حاسر.لا والله يعني أنا العزول اللى بينكوا دلوقتى داليدا على جوه ماما على تحت يلا
زينب.ههههه دمك عسل والله
داليدا.القرد في عين أمه بقي
جاسر.بقي كده ماشي أنا هوريكي
زينب.بس بقي يلا خلصوا علشان تنزلوا تفطروا وتمشوا
جاسر.حاضر هبابه وهكون وراكي
داليدا.جاسر بقولك هنعمل ايه واحنا نازلين وكمان لازم تصالح نور
جاسر.هننزل عادي وكمان نور دي أختي وهتروق بسرعه
داليدا.انت طيوب أوي يا ريتني قابلتك من زمان
جاسر.انا عمري قبلك ماكنش موجود عمري بدأ معاكي وينتهي معاكي
داليدا.بعد الشر عليك ألا قولى الكلام الحلو ده بتجيبه منين
جاسر.من عيونك
داليدا.احم يلا علشان متأخرين هنروح المطار جري احنا
جاسر.يلا
على الدرج
مهران.زينه شباب العيله الحيله الحلوه دي جابت رجليه
جاسر.لا والله خفيف ياض
مهران.طول عمري
جلال.مبروك يا حبايبي كنتوا زي الجمر امبارح العيون كانت عليكوا كده
زينب.ربنا هو اللى حميهم ربنا يبارك فيهم يارب
عز.مبروك يا ديده يا حبيبتي أنا مضطر اسافر بقي علشان الشغل وكل فتره هبقي اجي اطمن عليكي
داليدا بحزن.طب هتسيب نور معايا
عز.لا علشان خلاص الفرح خلص وترجع لشغلها بقي
مهران يلوح لأبيه
مهران.ابوي اتكلم اتكلم قبل ما يمشي
جلال.اصبر ياض عز باشا أنا يشرفني إن العلاقات تزيد بينا وبطلب ايد نور ليا
مهران.لا ليك مين أنا أهو
زينب.نعم يا خوي ليك مين
عز.والله الرأي رأي نور تختاري مين فيهم
نور.هو مهران شاب ما يتعوضش
مهران ينظر بتفاخر
نور.بس اونكل جلال بردوا ملك الجنتله وما يترفضش
مهران.نعم يا ختي بصي انتي ليا قدام أبوكي اهو واول لما تنزلى مصر هتلاقينا وراكي عالطول وجايبينك على هنا تاني
نور بتردد.وانا موافقه
داليدا بفرحه.مبروك يا نونو
جاسر.مبروك يا نور واسف على اللى حصل مني
نور.ولا يهمك علشان جوز دودي بس غير كده كنت عملت الصح
جاسر.انتوا متأكدين إنكوا بنات ايه اللهجه دي بس
داليدا.اومال انت شفت حاجه ويلا بقي سلام علشان الطياره هتسيبنا وتمشي
معتز.انا هاجي اوصلكوا للمطار واهو بالمره اجرب فيكوا السواقه
جاسر.لا خلاص ده إحنا نروح بحماره احسن
معتز.ما تخافش تعالوا بس واحنا نجرب
داليدا بتمثيل.سلام يا جماعه ابقوا اطمنوا بقي علينا
في الطريق
جاسر.يا بني حاسب تعال يمين ده انت اللى علمك حمار
معتز.قول بنفسك بقي
داليدا .ههههه لا خبره يا جاسر
جاسر.مين اللى حمار يلا انزل خدها مشي وأنا هسوق أنا
معتز.لا خلاص والله هتظبط
بعد عناء وصلوا المطار
جاسر.خلى بالك من نفسك
معتز.في أمان الله
في الطياره
داليدا.واااو مش مصدقه إني أخيرا معاك
جاسر.لا صدقي وكل حياتك بعد كده فرح وبس
المضيفه.اهلا يا فندم تحبوا تشربوا ايه بمناسبه جوازكوا
جاسر بإبتسامه.ممكن عصير برتقال فريش
المضيفه.تمام عن إذنكوا
داليدا.لا والله أفهم بتضحكلها ليه
جاسر.لا بصي نظام الغيره ده مش بحبه وبعدين عادي واحده بتسألنا أقابلها بوش ريا وسكينه
داليدا.خلاص أنا اللى هكلمها بعد كده تمام بغير عليك
جاسر.براحتك كلميها بس بهدوء
داليدا.انت هتوصيني
المضيفه.اتفضل يا فندم يارب يعجبك
داليدا.هيعجبه يا حبيبتي ما تخافيش ولو ما عجبهوش هحط صباعي ينقط سكر ونفسي اشوفك طالعه من ورا الستاره تاني لما نطلب حاجه هندوس عالزرار سامعه
المضيفه.حاضر أنا أسفه
جاسر بتصفيق.برافو عليكي ده الثبات اللى أنا لسه معلمهولك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية دوار العمدة)