روايات

رواية دوار العمدة الفصل الثالث 3 بقلم إنجي محمود

رواية دوار العمدة الفصل الثالث 3 بقلم إنجي محمود

رواية دوار العمدة الجزء الثالث

رواية دوار العمدة البارت الثالث

رواية دوار العمدة
رواية دوار العمدة

رواية دوار العمدة الحلقة الثالثة

داليدا بعد ما دخلت اوضتها
داليدا.ايه ده في فوقي لنفسك انتي ناسيه إن ده جواز مؤقت وكل واحد هيروح لحاله وكمان هو بيحب زهره وعمره ماشافني زوجه ليه يارب ماتخلنيش أفكر فيه أو اني اتعلق بحد مش ليا
نور.بسم الله انتي بتكلمي نفسك يا بنتي وكنتي فين
داليدا.ها مافيش كنت بشرب وجيت يلا نامي انتي بس علشان عندنا مشاغل بكره
نور.طب تصبحي على خير يا ديده
داليدا.وانتي من اهله يا قلب ديده
جاسر.ايه ده شكلك هتقع يا ابن المنشاوي لا فوق لنفسك واوعا تنسي بنت خالك
في الصباح
جلال.صباح الخير يا ولاد
الجميع.صباح النور

 

 

أحمد.ازيك يا خوي يلا نفطر علشان نلحق نسافر عالقاهره
داليدا.ايه ده حضرتك مسافر يا اونكل
جاسر.وانتي عايزه ايه منه يسافر ولا لا ايه دخلك في الأمور دي
جلال.وانت ايه دخلك تسأل زي ما هي عايزه اسمع يا واد انت داليدا دي لو زعلت أو دمعت بس قسماً بالله لهكون موريك النجوم في عز الضهر
جاسر.وانا مالى يا أبوي اشبع بيها أنا رايح على المزرعه
أسر.استني يا جاسر جاي معاك
جلال.كنتي عايزه حاجه يا بنتي
داليدا بحرج.احم كنت عايزه اجي مع حضرتك لأن في حاجات نسيتها في البيت فكنت محتجاها
جلال.خلاص البسي وتعالى معانا
داليدا بفرحه.حاضر
اسر.ايه يا عم مالك مضايق منها كده ليها
جاسر.ماخبرش بس هي في حاجه بتخليني إني لازم اناكشها في الكلام بحب إني اضايقها
اسر.العب يبقي ده الحب يا ابن عمي اصبر انت بس
جاسر.حب ايه وكلام فاضي ايه انت عارف إني بحب زهره
وعمري ما حب غيرها
اسر.زهره مين انت بتشبه دي بدي طب والله لو عمي قال اتجوزها لمن الصبح هتلاقيني متجوزها
جاسر.اهي هناك اشبع بيها يلا
اسر.ماتزعلش بس يا بيضه ههه ايه ده اعوذ بالله ايه اللى جاب دي هنا
زهره.السلام عليكم
جاسر.عليكم السلام ازيك يا زهره
اسر.طب امشي أنا بقي
زهره بضيق.زعلانه منك خلاص من وقت ماعرفت إنك هتجوز وأنا ما بشوفكش
جاسر.وانا اعمل ايه يعني ابوي هو اللي غصبني بس وحياتك عندي لخليها هي اللى تطلب الطلاق من أول أسبوع
زهره بفرحه.بجد وهكون ليك تعرف اني نفسي اجيب البت دي من شعرها بس مستحمله علشانك
جاسر.اصبري نتجوز واعملى اللى عايزاه فيها إن شاء الله تشغليها خدامتك
زهره بمكر.تعرف يا جاسر إن داليدا سافرت مصر
جاسر بضيق.مين اللى قالك وازاي يحصل ده من غير اذني
زهره.ماخبرش كنت عند عمتي ولقيت العمده واخدها معاه عالقاهره وهتعاود معاه بكره
ولم تكمل حديثها حتى تركها جاسر وذهب

 

 

زهره.احلى حاجه فيك يا جاسر إنك مابتحبش حد يتجاهلك وأنا هلعب على الجزء ده لأني مش هسمح إني اللى حصل بالليل يحصل تاني معاها
اسر من بعيد.اعوذ بالله حريقه واحده بارده
في الدوار
جاسر.اما اما
زينب.في ايه يا ولدي مالك
جاسر.داليدا فين
زينب.سافرت مع ابوك يا ولدي في ايه بس
جاسر.مافيش حسابها معايا لما ترجع
زينب بفرحه.اهدي يا ولدي بس ولما ترجع اعمل اللى عايزه
نادين.في ايه مالكوا صوتكوا عالى كده
زينب.مرت اخوكي طلعت من غير إذنه
نادين.اولا مابقتش مراته وعادي تطلع زي ماهي عايزه وطالعه مع بابا
جاسر.نادين انتي مالكيش دعوه بالموضوع ده خالص سامعه
نادين بخوف.حاضر
داليدا.عمي أنا مش عارفه أنا اللى عملته صح ولا لا خايفه يكون في حد مراقبني من رجاله عمي ممكن تطلع معايا فوق
جلال.ولو يا بنتي تعالى أنا في ضهرك ماتخافيش أحمد خليك في العربيه عقبال ما نرجع
مجهول.الو يا باشا البنت اللى مديني صورتها لسه طالعه قدامي معاها راجل
حازم.راقبها لحد ماتنزل وصورلى اللى معاها وامشي وراها انت سامع من غير ما ياخدوا بالهم
بعد دقايق
داليدا.الحمد لله الورق كان في مكانه ماحدش شافه
جلال.وده ورق ايه يخص ايه يعني
داليدا.ده ورق نصيبي في ورث امي بس عمي ما يعرفش حاجه عنه
جلال.عمك ده حسابه تقل معايا وقريب هنخلصه
داليدا.ربنا يخليك ليا يارب مش عارفه من غيرك كنت عملت ايه هو ممكن اطلب منك اني بلاش اتجوز جاسر وممكن أفضل في البيت معاكوا لحد أما اقدر إني اهرب من عمي
جلال.لا ماينفعش انتي ناسيه انهم هما الوصاه عليكي بعد كده جوزك فأنا تأمين لحياتك إنك تجوزي جاسر وبعدين لو حابه تسيبيه سيبيه
داليدا بحزن.اللى تشوفه
بعد ساعتين
جلال.نورتي البيت يا بنتي
داليدا.بنورك يا عمو
نور.الحمد لله إنك جيتي قبل مايجي

 

 

داليدا.في ايه
نادين.جاسر قلب الدنيا عليكي وقال ازاي تطلع من غير اذني كده وشوح بإيده
داليدا بفرحه..الحفي إنه شوح
نور.انتي في ايه ولا ايه تعالى بسرعه نطلع قبل ما يجي
زهره.الله الله شكلها هتحلو يا بنت البندر
داليدا.انا هفضل محبوسه لحد ما سبع البرمبه يطلع ينام أنا مش خايفه منه وهطلع اوريه نفسي
خديجه.متأكده يعني مش خايفه من صوته ده جاسر مسمينه عندنا في البلد الغوريلا يا بنتي
داليدا بتوتر.ههه اذا كان هو غوريلا فأنا كينج كونج
رقيه.يا جماعه سيبوها يلا اطلعي واراهنك إنك هتطلعي جري علينا تاني
داليدا بتكبر.هتشوفوا يلا سلام
على السلم
زهره.اومال كنتي فين يا دالدوله
داليدا.ايه قولتي اسمي إزاي حبيبتي أنا ما يهمنيش إذا كنتي جاهله أو ما بتعرفيش تنطقي الكلام كل اللى يهمني إنك مالكيش دعوه بيه
زهره.مين اللى ليه دعوه بالتاني يا خرابه البيوت انتي ناسيه نفسك يا بت انتي مين أو الله أعلم مين اللى رماكي علينا بس تعرفي جاسر عمره ما هيحبك وكمان لو تعرفي ايه الكلام اللى بيقوله عليكي ليا ده زمانك كنتي دفنتي نفسك
داليدا.ما يهمنيش كلامك وامشي من قدامي علشان انتي عارفه ممكن اعملك ايه كويس

 

 

زهره بتمثيل.اعا اعا الحقوني سيبيني يا داليدا هقع ابعدني عني
داليدا بعدم تصديق وهي تنظر إليها
ثم دفعت لنفسها لتقع أمام قدم جاسر
جاسر وهو ينظر لداليدا اعلى السلم وزهره الملقاه امامه
زهره.جاسر الحقني رمتني من على السلم اه مش قادره
جاسر بغضب وهو ينظر لها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية دوار العمدة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى