رواية دوار العمدة الفصل الثالث عشر 13 بقلم حبيبة الرحمن
رواية دوار العمدة الجزء الثالث عشر
رواية دوار العمدة البارت الثالث عشر
رواية دوار العمدة الحلقة الثالثة عشر
الحاجة امينه / طيب ابقي تعالي الصبح
طارق / هشوف
الحاجة امينه/ لأ تعالي ياابني البت مموته نفسها من العياط
طارق بتنهيدة / هشوف ياامه
الحاجة امينه/ طيب ياابني مع السلامة تاخد مراتك تكلمها
طارق/ لأ أصلي جاي تعبان من الشغل وهدخل انام
الحاجة امينه / طيب ياابني مع السلامة
تلفونك يا هنادي
تاخد هنادي التليفون
الحاجة امينه / متزعليش هو هيجي الصبح اغسلي وشك بقي وتعالي نتغدا هدي هي اللي طبخت النهاردة
هنادي/ اني مكنتش عايزة يا حاجة حد يكلمه خليه براحته
الحاجة امينه/ ميبقاش زعلك وحش كده هو هيراضيكي وهيجي الصبح خلاص بقي
……..
بعد مرور ثلاثة أيام من الأحداث
هنادي نايمه في شقتها جرس الباب يرن تقوم هنادي تفتح الباب بكسل تتفاجأ بوالدتها
هنادي بفرحه / أمه
تقرب منها سعدية وتحتضنها
سعدية/ ايه يا بنتي انتي ايه اللي منيمك دلوقتى دا احنا العصر
هنادي/ اتفضلي ياامه وحشاني
تدخل سعدية/ ايه انتي مرحتيش المدرسة النهاردة
هنادي/ رحت ولسه جايه من شوية
سعدية/ جوزك مشي
هنادي/ هو مجاش اصلا علشان يمشي
سعدية بدهشة /ليه يابنتي خير مجاش ليه
هنادي/ براحته ياامه هدخل اعملك حاجة تشربيها
سعدية ممسكه ايد هنادي/ اني مش عايزة اشرب حاجة اقعدي فهميني انتي متخانقة مع جوزك ولا ايه
هنادي/ حاجة زي كده
سعدية/ يالهوي انتوا لحقتوا دا انتوا لسه عرسان.
هنادي بسخرية /عرسان ههههه كل سنه وانتي طيبه ياامه الظاهر انه كان بيضحك عليه وكله بان بعد كده
سعدية/ في ايه يا بنتي انتي قلقتيني
هنادي بدموع/ فيه إن ولاد العمدة شايفنا خدامينهم ياامه واحد يشتمني ويقولي نسيتوا اصلكو واخوك يقفل التليفون ويفكر يتصل بيه ولا يراضيني بيادبي يعني
سعدية/ معلش يابنتي بس قوليلي ايه السبب
هنادي/ علشان عديت عليكي وشوفتك وكأني عملت جريمه
سعدية/ انتي مقولتلوش
هنادي/ اني مكنتش ناوية اروح عندك دا اني جايه من المدرسة وكنت معديه علي البيت بالصدفة قولت ادخل أطمن عليكي.
سعدية/ ومقولتيش لجوزك كده ليه
هنادي/ اني ملحقتش أقوله حاجة الظاهر أخوه سبق وقاله كلام تاني واللي زاد وغطي كمان إيهاب ابن عمي قابلته معدي من عندنا هنا واني راجعه من المدرسة نادي عليه وعزم عليه يوصلني المدرسة واني عزمت عليه يدخل علشان مقفش معاه بره من بختي الجماعة يشوفوني وقالوا لطارق اني كنت واقفه معاه
سعدية/ يادي النيله وبعدين
هنادي/ قافل تليفونك من يومها ومكلمنيش ولا حتي جه
تبكي هنادي
سعدية/ معلش يا ضنايا شوية وهيروق
هنادي /لا ياامه شكلها مفيهاش روقه ابدا لو الموضوع ده عدي علي خير اللي تحت مش هيسبوني في حالي دول بيكرهوني
دي سلفتي بنت عمهم قالت اني كنت لابسه مكشوف وواقفه في البلكونة
سعدية/ يالهوي آخص عليها ليه كده عايزة تخرب عليكي
هنادي/ انتي تصدقي إني اعمل كده ياامه
سعدية/ لا يا ضنايا دا انتي كنتي بتتكسفي حتي من ابوكي
هنادي بدموع/ أهو طارق صدق ومخصامني من يومها
سعدية/ كل ده يحصل يا ضنايا واني معرفش
هنادي /حاسه اني مليش حد ياامه مكسورة ومش لاقيه حد ينصفني
سعدية/ ازاي يابنتي ابوكي واخوكي موجودين متقوليش كده
هنادي/ ابويا واخويا؟ !…هما فين ياامه دا ابويا مفكرش يجي يسأل عليه حتي ولا دخل شقتي من يوم متجوزت واخويا متصلش حتي يطمن عليه مراته بس اللي كلمتني
سعدية/ اني مش عارفة اقولك ايه يابنتي
هنادي/ عارفة لو ابويا كويس معايا كنت واقفتلهم وسبتهم ورحت اتحميت فيه وقولتلوا هاتلي حقي لكن اني عيني مكسورة وهما عارفين كده علشان كده بيذلوني اكتر
سعدية ‘لا يا ضنايا محدش يقدر يذلك ابدا وابوكي موجود مش هيتاخر بس بلاش نكبر الموضوع عديها المرادي ولو اتكررت مرة تانية ابقي تعالي بيت ابوكي مفتوحلك ياضنايا
جرس الباب يرن
تفتح هنادي الباب
هدي ببتسامة/ ايه ياهنادي مش هتنزلي تتغدي أمه الحاجة بتقولك هاتي أمك وتعالي علشان نتغدا سوا
سعدية تقوم/ لا يا بنتي تسلم ايدك اني سايبه عمك كامل في البيت لوحده هروح اني علشان اغدية مش عايزة حاجة ياهنادي
هدي/ لا لايمكن ابدا دا انتي لومشيتي أمه الحاجة تبهدلني لازم تغدي معانا
سعدية/ بقولك الراجل لسه متغداش اني سبتهم وقولت اجي اقعد خمسه مع هنادي واروح علي طول
هدي/ خلاص انزلي قولي لأمي كده
سعدية/ حاضر يا بنتي
هدي/ يلا ياهنادي انزلي انتي كمان ولا ملكيش نفس زي عوايدك
سعدية /قوليلها يابنتي تاكل شايفاها خاسه قوي وعنيها دبلانه
هدي/ غلبت فيها ياخاله حتي أسأليها اهه ريقي نشف من الكلام معاها
هنادي /هنزل أكل علشان خاطرك ياهدي
هدي/ لا يااختي مش علشان خاطري دا علشان صحتك الناس تقول ايه علينا مش بناكلك هههههههه
سعدية/ دمك زي العسل ياهدي شكلك بنت حلال
خليكي وراها يابنتي علشان تاكل
هدي/ تسلمي ياخاله هنادي دي اختي الصغيرة
……………….
تنزل هنادي مع والدتها وهدي
تقوم الحاجة امينه من على السفرة
الحاجة أمينه /تعالي اتفضلي ياام وائل الغدا جاهز
سعدية /لا معلش اعذريني الراجل في البيت لسه متغداش يرضيكي يعنى اتغدا واسيبه ياكل لوحده
الحاجة أمينه /وهو مجاش معاكي ليه
سعدية/ معلش أصله جاي من الغيط تعبان
الحاجة امينه/:بس ميصحش تمشي كده من غير غدا
سعدية/ احنا مش غرب عن بعض بألف هنا
مش عايزين مني حاجة
هنادي/ سلامتك ياامه
سعدية تمسك هنادي من ايدها ويوقفوا يتكلموا بره
سعدية/ معلش يابنتي هدي الأمور بينك وبينهم علشان جوزك لما يجي يبقي وقتها ليكي حق وهو يجبهولك
هنادي/ مش باين ياامه اكتر من أسبوع مشوفوش ولا حتي بيتصل بيه للدرجة دي رخيصة في نظرة ياامه دا اني لسه عروسة
تعيط هنادي
سعدية/ ياضنايا متزعليش نفسك كده استحملي لما يرجع بس اني ليه كلام معاه مع السلامة وهبقي اكلمك من عند سماح
هنادي / مع السلامة ياامه
تدخل هنادي وهي بتمسح دموعها
الحاجة أمينه /تعالى بقي يا هنادي اتغدي مع عماتك
كوثر وصباح ينظروا لبعض
تقرب هنادي وتبتسم ليهم
كوثر/ ازيك يا عروسة مفيش سلام على الأكل
هنادي/ ازاي حضرتك
صباح / احنا. ..الحمد لله. ..بخير
هدي /اقعدي كلي بقي يا هنادي
كوثر لهنادي/ قومي هاتيلك معلقة
تقوم هنادي تدخل المطبخ
تقوم كوثر وصباح من علي السفرة
الحاجة امينه/ كملوا أكلكو يا بنتي
صباح / احنا شبعنا يلا يا كوثر ندخل نغسل ايدنا مش ناقص كمان إلا اننا ناكل معاها علي سفرة واحده
تيجي هنادي وتقعد ببتسامة
تخرج صباح من الحمام / اعمليلنا شاي يا شوق لما تخلصي أكل
هنادي /اني هقوم أعمل الشاي
الحاجة أمينه /لا يابنتي اقعدي كلي انت مكلتيش
تميل كوثر على شوق / اعملي انتي الشاي متخلهاش هي تعمله انتي عارفة اني بقرف
شوق/ حاضر
تسمعها الحاجة أمينه وتنظر ليها بغضب وتصمت
بعد شوية
هدي/ تعالي يا هنادي معايا فوق
هنادي بهمس/ بس يعني ميصحش أقوم واسيبهم
هدي / تعالي بس نقعد مع بعض فوق علشان نتكلم براحتنا
………
في شقة هدي
هدي/ ادخلي متخافيش سعيد مش هنا ولا بيرجع دلوقتي خالص قدامه لآخر الليل وعليكي خير
هنادي تدخل ببتسامة
هدي/هدخل نرمين تنام واجيلك
تدخل هدي الغرفة هنادي قاعدة بخجل اول مرة تدخل شقة هدي
هدي/:تشربي ايه بقي ولا اقولك اني هجابلك كيكه عملاها أيدي دوقيها وقوليلي ايه رأيك فيها
هنادي/ متتعبيش نفسك يا هدي اني مش ضيفة
هدي/ مدى ايدك مش تكسفيني اني عملاها علشان العيال بيحبوها الجماعة تحت مش بيعملوها علشان ايويا الحاج عنده السكر
هنادي / جميله تسلم ايدك
هدي/ قوليلي بقى انتي زعلانه ليه دايماً كده وحابسه نفسك في الشقة فوق
هنادي /يعني مش عارفة اللي حصل وطارق مخصامني من يومها
هدي/ ياما بيحصل يا هنادي وبكره يعدي عليكي من ده كتير أهم حاجة متزعليش جوزك
هنادي /هو اللي زعلان لوحده
هدي/ هو في الأول كده علشان لسه مخدوتوش علي بعض
اني لواحكيلك على اللي حصل بيني وبين سعيد اول متجوزنا مش هتصدقي أننا لسه متجوزين لحد دلوقتي خلاص اتعودت عليه ومهما يحصل مش بيشتكي لحد ابدا ومشيه حالي وخلاص
هنادي /ممكن أسألك سؤال هو ملوش علاقة بالموضوع اللي بنتكلم فيه بس فضول
هدي/ هههههه قولي يا هنادي
هنادي /انتي ليه مسميه حامد ونرمين وشوق اللي مفروض متجوزة قبلك مسمتش علي اسم حد في البيت
هدي/ هقولك حاجة بس متقوليش لحد
هنادي/ اكيد مش هقول لحد
هدي/ شوق اتجوزت قبلي بس اني حملت الأول وابويا الحاج قال اول حفيد في البيت لازم يتسمي بأسمى بعدها بقي بشهرين كانت شوق حامل اني سميت حامد وهي سمت محمود علي اسم اخوها
هنادي/ آه فهمت
هدي/ كوثر بقي مسميه حامد وطارق أصلها بتحب الأستاذ طارق قوي
هنادي تنظر في الساعة / ياااه الوقت خدنا واني ورايا مدرسة الصبح
هدي/’لو مش المدرسة كنت قعدتكي معايا شوية اني اصلا مش بنام إلا لما يجي سعيد
هنادي/ معلش بقي تصبحي علي خير
هدي/ طب مش هتتعشي
هنادي/ اني لسه متغديه مش هقدر أكل حاجة
تليفون هنادي يرن تنظر بفرحه
هدي/ طارق مش كده
هنادي/ لأ دا وائل اخويا
هدي/ طيب اطلعي كلميه تصبحي علي خير
……………………..
في شقة هنادي
هنادي /ياااه لسه فاكر تكلمني
وائل / معلش يا هنادي الشغل اخدني شوية
هنادي/ علي العموم وحشتني انت مش جاي البلد قريب
وائل /لأ انتي عارفة معنديش وقت
هنادي/’بثينه عامله ايه
وائل / كويسه بقولك يا هنادي معكيش رقم كامليا
هنادي بدهشة/ليه
وائل / يعني كنت عايز أكلم خالتي واطمن عليهم
هنادي/ بس كامليا في مصر مش في البلد
وائل / اه ماانا عارف انا هتصل بخالتي لما كامليا تنزل البلد
هنادي/ بس خايفة تزعل مني
وائل / وهنزعل منك ليه انا عايز اطمن علي خالتي
هنادي/ طيب استني هطلعه من علي التليفون
وائل بفرحه /متشكر اوي يا هنادي
هنادي/ سجل عندك. …….
وائل / طيب عايزة مني حاجة
هنادي /سلامتك يااخويا بس ياريت متقطعش الاتصال بقي
وائل /حاضر هو طارق عامل ايه
هنادي /كويس
وائل / طيب تصبحي علي خير
……………………..
تدخل هنادي غرفتها تنام
يقفل وائل مع هنادي ويدخل اوضته يطمن إن كامليا نايمه
يدخل المكتب ويتصل بكامليا
جرس طويل ومفيش رد
وائل /ردي بقي يا كامليا
…………………..
في المدينه الجامعية
كامليا تفتح عينها
أحد الاصدقاء/ اقفلي التليفون دا ياكامليا عايزين ننام
كامليا تنظر في التليفون / حاضر هطلع اتكلم بره
كامليا/ الو مين معايا
وائل بفرحه/ انا يا كامليا
كامليا بدهشة/ وائل انت جبت رقمي منين
وائل / مش مهم المهم اني سمعت صوتك
كامليا / وانت بقي عايز مني ايه
وائل / انتي ازاي بقيتي قوية كده
كامليا/ اقفل يا وائل احسنلك وأحسنلي
وائل /’كامليا انا مش عارف أعيش من غيرك ازاي انتي قادرة تعيشي كده عادي
كامليا / زي كل الناس
وائل / انا بندم في كل لحظة عايشها من غيرك كامليا انتي حب العمر كله
كامليا/ بلاش الكلام دا يا وائل احتراما للست اللي انت متجوزها
وائل / انتي عارفة كويس اني مبحبهاش وجوازي منها مصلحة مش اكتر
كامليا /’متحبها مبتحبهاش شيء ميخصنيش وياريت متتصلش علي الرقم دا تاني
وائل / انا مش هضايقك بس اسمحيلي من وقت للتاني اتصل اطمن عليكي
كامليا/ تصبح علي خير يا باشمهندس
……….
في صباح أحد الأيام
تنزل هنادي من فوق رايحه المدرسة
الحاجة أمينه / تعالي يا هنادي عايزاكي
هنادي/ خير ياامه الحاجة
الحاجة امينه/ هو طارق جاي النهاردة
هنادي /معرفش
شوق/ نرمين مكلمه محسن وقالتله انهم جايين النهاردة
الحاجة امينه/ طيب ابقي تعالي بدري بقي
هنادي/ معلش ممكن تتصلي علي طارق قوليلوا اني هروح ابات عند امي الليلة
الحاجة امينه/ ازاي يعني يا بنتى
هنادي /مااني بكره اجازة وأمي وحشتني هعدي عليها بعد مطلع من المدرسة
الحاجة امينه ممسكه ايد هنادي بقوة/ بلاش عند يا هنادي واقعدي مع جوزك
هنادي /هو مش جاي علشاني يبقي لازمته ايه اقعد
الحاجة أمينه /مين قالك كده يعني عريسك جاي مثلا يقعد معايا اني
هنادي /معرفش ياامه الحاجة أساليه
الحاجة امينه/ اني مش فاضيه للعب العيال ده اعقلي واقعدي في بيتك
هنادي /حاضر اني ماشية
تخرج هنادي
شوق/ ماهي طالما ماشيه علي مزاجها لازم تعمل كده عارفة يا مرات عمي اللي زي هنادي دي عايزة تاخد علقة علشان تمشي عدل
الحاجة امينه/ بلاش تولعي فيها اكتر وادخلي المطبخ انتي اللي هتطبخي النهاردة
شوق/ ليه وهنادي هانم مش هتمد ايدها في حاجة النهاردة
الحاجة امينه /معلش يا شوق مشيها النهاردة خليها ترجع تروق شقتها
شوق/ ماشى يا مرات عمى بس انتي كده مقسمة الشغل بيني وبين هدى بس
الحاجة امينه /معلش عدي الاسبوع ده واني هقسم عليكو من الأسبوع الجاي
…………………….
في الطريق
نرمين /عارف يا طارق انا مليش نفس أنزل البلد معرفش ايه لازمة اننا ننزل كل أسبوع
طارق/ احنا بقالنا أسبوعين منزلناش
نرمين /وحسابهم هههههه
طارق /معلش بقي يا نرمين استحملي
نرمين/ طيب كله علشان خاطر الست هنادي
طارق $ وبعدين معاكي شليها من دماغك
نرمين/ انت متخانق معاها صح
طارق يسكت
نرمين/ بقالك كتير مكلمتهاش اكيد متخانقين
طارق/ تعرفى تخليكي في نفسك
……………..
هنادي خارجه من المدرسة التليفون يرن تنظر بلهفة
تلاقي كامليا اللي بتتصل
هنادي /ازيك يا كامليا
كامليا/ الحمد لله
وائل أخد رقمي منك صح
هنادي /ليه هو في حاجة
كامليا/ ايه اللي يخليكي تعطيه رقمي
هنادي/هو طلبه مني علشان يكلم خالتي
كامليا / وانتي بقي عايزاني أصدق الكلام ده
هنادي /طلعيني من الموضوع يا كامليا لما اروح البيت هبقي اكلمك
كامليا/ ليه انتي في المدرسة
هنادي /رايحه اركب اهوه علشان اروح
كامليا/ طيب توصلي بالسلامة
………………..
في منزل العمدة
الحاجة امينه/ شهلي يا شوق
جرس الباب يرن
رسميه تفتح
نرمين ببتسامة/ ايه يا جماعة الروايح الحلوة دي جوعتونا
طارق/ طب وسعي بقي الشنط تقيله
تخرج الحاجة امينه من المطبخ
يقرب طارق ببتسامة ويقبل يد والدته
الحاجة امينه / حمدا لله علي السلامة
نرمين/ وحشتونا اوي ياامه
طارق/ ههههه بامارة إنك مكنتيش عايزة تيجي
شوق/ ازيكو ايه مالكو شكلوا خاسس كده ليه
الحاجة امينه/’ايه يا بنتي انتوا مبتكلوش
طارق/ هههههه معدتي تعبتني اوي ياامه من طبيخها
نرمين/’بقي كده يا خسارة تعبي طول الليل في المطبخ
شوق/ انتوا مبتكلوش غير بالليل ولا ايه هههههه
تدخل هنادي من بره/ مساء الخير
يلتفت ليها طارق يسلم عليها / عامله ايه
هنادي /الحمد لله
اني هطلع اغير هدومي ياامه الحاجة عايزة مني حاجة
الحاجة امينه /’لأ يابنتي سلامتك
تطلع هنادي شقتها
تغمز الحاجة لطارق
طارق/ طيب بعد اذنكو هطلع اغير هدومي
…………..
في شقة طارق
هنادي خارجه من الحمام
طارق قاعد علي السرير
طارق ينظر لها
هنادي تفك شعرها وتفتح الدولاب
طارق /ايه المقابله الباردة بتاعتك دي
هنادي صامته
طارق /مش عايزة تتكلمي معايا
هنادي /انت اللي مش عايز تتكلم معايا مهانش عليك تتصل ولو مرة تطمن عليه
طارق/ كنت بكلمهم تحت وبتطمن عليكي
هنادي/ فيك الخير
طارق/ متبقبش غلطانه وتعملي نفسك صاحبة حق
هنادي/ خلاص اني غلطانه جيت ليه
طارق / يعني مكنتش اجي
هنادي/ براحتك متفرقش
يقرب منها طارق / طب عيني في عينك كده يعني مكنتش واحشك
هنادي/:لأ
طارق يحتضنها/ بس انتي كنتي وحشاني
تبعد هنادي عنه/ اللي ميبقبش عليه مبقاش عليه
طارق/ نكمل كلامنا بعدين انا تعبان هغير وأنزل اتغدا مش هتنزلي معايا
هنادي/ لأ اني هنام
طارق/ براحتك
يغير طارق هدومه وينزل يتغدا
الجميع مندهش من عدم نزول هنادي معاه ولكن صامتين مبيتكلموش
………………..
في شقة طارق في المساء
هنادي/ يعني لو منفذتش اللي انت عايزة هتفضل مبوز كده في وشي صح
طارق /الواحده مفروض ترضي جوزها
هنادي/ يعني اخوك يشتمني ويعيب في أهلي وانت كمان عايزني أنزل اعتذرله ايه الذل ده
طارق/ يعني أنك ترضيني وتكبري بيه وتحترمي اخويا الكبير يبقي ذل
هنادي بدموع/ ماشي يا طارق هنزل وأعتذر لاخوك وكده يبقى جبتلي حقي صح
تفتح هنادي الباب
طارق يمسك ايدها/ استني جاي معاكي
……………….
يرن طارق جرس باب شقة محسن
تخرج شوق تفتح/’طارق اتفضل
طارق/’محسن موجود
يخرج محسن من الغرفة
محسن/ اتفضل يا طارق أدخل
طارق لهنادي/ تعالي يلا
تدخل هنادي بضيق
طارق / معلش الوقت متأخر بس جيت ومعايا هنادي علشان تعتذرلك
محسن / هنادي اختي الصغيرة واني مش زعلان منها
طارق / دا العشم يااخويا
يغمز طارق لهنادي
هنادي تحاول التماسك / اني آسف ياابو محمود
شوق/ خلاص يا جماعة محصلش حاجة واحنا أهل
هنادي/ تصبحو علي خير
وتطلع شقتها بسرعة
شوق تنظر لمحسن
طارق يستاذن ويطلع شقته
هنادي منهارة من العياط
طارق/ خلاص بقي يا هنادي
هنادي / خلاص عملت اللي انت عايزة
سيبني انام بقي
طارق /يعني ايه تنامي انتي بتستهبلي يا هنادي
هنادي/ انى تعبانه وعايز انام
طارق/’انا مش عارف ايه الجوازة النكد دي
هنادي / تقصد جوازك مني صح
طارق /انا زهقت من لعب العيال بتاعك ده احنا مش عارفين نتفاهم مع بعض خالص
هنادي/ خلاص كل واحد يروح لحاله
ينظر لها طارق بغضب
تصرخ هنادي بعد ما تحس انه هيقرب منها وعايز يضربها تجري على غرفتها وتقفل الباب.
يقعد طارق في الصالة بغضب
جرس الباب يرن
يفتح طارق الباب سعيد وهدي واقفين علي الباب
هدي بخجل/ احنا اسفين بس قلقنا وسمعنا صوت هنادي
طارق/ لا مفيش حاجة هي جوه
تدخل هدي وتخبط علي هنادي تفتح بعد متطمن انها هدي
هنادي ببكاء/ في حاجة يا هدي.
هدي/ اني اللي جايه أسألك في ايه يا هنادي
بعد شوية تخرج هدي من الغرفة وتقعد تتكلم مع طارق
هدي/ معلش يااستاذ طارق هنادي بردو صغيرة ومتعرفش كتير في الحياة استحملها شوية وبكره تتعودوا علي أطباع بعض
هنادي/ دا كان عايز يضربني
طارق بدهشة/ انا اضربك ؟! دي كانت تقطع أيدي قبل معملها
هنادي بلهفه/ بعد الشر عليك
هدي ببتسامة / أظن ملناش لازمة احنا بقي يلا يا سعيد
يقفل طارق الباب ويقرب من هنادي
طارق/ انتي بردو تصدقي إن ممكن أمد أيدي عليكي في يوم
هنادي/ اومال كان شكلك عامل ليه كده من شوية
طارق /انا بس كنت مضايق علشان بتقولي كل واحد يروح لحاله انتي مش عارفة انك روحى اللي عايش بيها
هنادي/علشان كده فضلت كذا يوم متكلمنيش
طارق/ غصب عني كنت مضايق اوي من اللي حصل وكنت هتجنن واكلمك بس
هنادي/ كنت بتادبني
طارق/ خلاص بقي يا حبيبتي انسي
هنادي / وانت كمان حقك عليه مش هعمل كده تانى
طارق ببتسامة / طيب ادخلي سخني الأكل امي طلعت لينا العشا علشان انتي ماكلتيش وانا كمان معرفتش أكل من غيرك
هنادي ببتسامة /’حاضر من عنيه
طارق/ تسلملي عيونك يا روحي
……………….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دوار العمدة)